Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    We hebben geen kraamtijd gehad helaas. Ik heb 22 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 6wk in bed in de huiskamer. Lichamelijk gaat het goed...mentaal is het nog niet geland volgens mij. Ik ben "gewoon" doorgedenderd.

    Haaruitval hier ook...vreselijk. van mijn mooie dikke bos glanzende haren is niks meer over. Het lijkt zelfs of er een kale plek komt bij mijn slaap. Het is ook ineens snel vet. Hebben jullie dat ook?
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ze gaan vanaf 8:00 onderzoeken doen, EEG, EMG, 2x een neurologishe onderzoek, fysio ect
    dan hopen we aan het end van de dag te horen wat ze denken.
    Zelf vinden we echt dat hij de laatste twee weken onwijs vooruit gaat, alleen zijn romp en nek zijn nog te slap dus wie weet volgt dat hierna wel.
    paar weken terug was het echt nog een floppy baby zoals ze dat noemen, toen twijfelde we enorm maar nu denken we steeds meer dat hij door de ondervoeding de eerste maanden gewoon wat achterloopt zowel met zijn gewicht als met zijn ontwikkeling

    Jaa erg he dat haaruitval!! hier ook zo erg, na de bevalling van de oudste al en nooit meer weggegaan
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Panter ben je al weer aan het werk? Knap hoor dat je gewoon door blijft gaan. Hoop dat de klap niet alsnog gaat komen. Geen idee of jullie een wens hebben voor een eventuele tweede kindje (zie in je handtekening dat jullie al een hele lange weg hebben afgelegd), maar zou dat een optie zijn of wordt het medisch gezien afgeraden?

    Waar maak jij de papfles trouwens mee? Met rijstebloem of echt pap?

    Mijn haar wordt inderdaad ook veel sneller vet. Bah. En het bericht van @Donutlover belooft dus weinig goeds :|

    Wat fijn dat jullie het gevoel hebben dat M. zo vooruit gaat. Hopelijk wordt dat bevestigd door de artsen. Succes alvast voor morgen!

    Hier een meisje dat niet lekker is. Gister hele dag koorts/verhoging gehad tot aan 38.7. Slaapt al twee nachten heel onrustig. Niet echt een aanwijsbare oorzaak. Misschien toch beginstadium tandjes of zo.

    T kan trouwens toch niet zo zijn dat wij de enige 3 (officieel zelfs 2 :roflmao:) oktober 2017 mama’s op dit hele forum zijn? Of wil er gewoon niemand met ons meekletsen o_O
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben nog niet aan het werk. Ben net 4wk geleden geopereerd. Mag nog zeker 6wk niet zwaar tillen en heb lichamelijk zwaar werk. Binnenkort ws wel paar uurtjes kantoorwerk maar voor ik weer zelfstandig diensten draai is het wel zomer. Moet helemaal weer conditie opbouwen en sterke buikspieren krijgen.

    Wat sneu voor je meisje @Flamingooo . Geen last van haar oortjes?

    Ik denk dat jullie de enige twee oktober 2017 mama's zijn haha. Ik ben een stiekeme sept mama. Maar ach....wat zijn nou 2 dagen...ik was in okt uitgerekend. :)
     
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nou t lijkt idd of wij de enige zijn haha
    Jammer!

    @Flamingooo oei miss tandjes idd
    Hoe gaat t nu?
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier trouwens vanochtend naar de ka geweest!
    Minimaal maar wel wat gegroeid slleen in de lengte staat hij al 2m stil.

    Vanmiddag werd hii ineens ziek, 40 graden koorts alleen maar spugen. Contact gehad met het ziekenhuis en net weer, bellen me zo terug.
    Normaal zou ik niet zo ‘bang’ zijn maar hij heeft 0 reserves en die kleintjes raken zo uitgedroogd natuurlijk!
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    He jakkes @Donutlover das niet leuk dat ie zo ziek is. Spuugt ie de sonde er dan niet uit?
     
  8. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa vanmiddag bijna maar kon hem weer een stuk terug zetten.
    We staken de melk even voornamelijk en hebben ors gehaald
    T spugen is gestopt nu alleen nog koorts
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hoe gaat het met haar nu?
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Donutlover hoe is het met M.? Ik snap absoluut dat je geen risico’s neemt. Wat zei het ziekenhuis ervan?

    Hier gaat het goed. Was echt een 2 daagse koorts. Geen idee wat het nu is geweest. Want zie/voel nog geen tandje(s). @Panter, oortjes leken het ook niet te zijn. En ze ligt op dit moment zowaar nog te slapen sinds 19 u gisteravond. (Edit: net klaar met typen en ik hoor haar haha) Geen nachtflesje gehad!! Hopen dat het een nieuwe trend is :D

    @Donutlover zie ik in het “show de outfit van” topic trouwens goed dat M. rood haar heeft? Hier ook een kleine red head :) maar wel met stukken minder haar haha.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @Donutlover hoe gaat het nu met M?

    @Flamingooo fijn dat het beter gaat. Mss was het een klein virusje. S heeft soms ook ineens een dag of twee verhoging of koorts.

    Rare dag vandaag hier...gistermiddag is één van mijn beste vriendinnen overleden. Besef begint nu door te dringen. Vanmiddag gaan we met S een 4 generatie foto maken. Dubbel gevoel...overgrootvader leeft nog en mijn vriendin is véél te jong overleden.
    Nou ja...het is wat het is...
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gecondoleerd @Panter. Was je vriendin ziek of is haar overlijden onverwachts? Ik snap dat het dubbel is.
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn vriendin had kanker. Heeft de strijd helaas niet gewonnen. Dik 2 jaar gevochten, maar het was op.
     
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    haha jaa klopt vooral in het licht dan word het echt vuurrood

    fijn dat het beter gaat, met M ook weer een stuk beter. Zijn langzaam weer begonnen met de melk gisteren en het blijft binnen.

    Vanochtend naar het amc geweest voor een echo van zijn hartje.
    Ze hebben twee kleine afwijkingen gevonden, minimale en ze zou niet verwachten dat dit zulke grote problemen geeft qua groei en drinken.
    Maarja wie weet is dit minimale bij M. genoeg om dit te krijgen.
    we wachten het weer af, dinsdag naar utrecht en ben heel benieuwd wat ze daar zeggen.

    De cardioloog heeft een foto van hem gemaakt omdat ze hem zo extreem klein vind en gaat met die foto en de echo naar haar collega om te kijken wat die ervan zegt.
    Over een paar maanden krijgt hij weer een echo of eerder als er problemen ontstaan
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    pff wat heftig zeg, heel veel sterkte en gecondoleerd <3
     
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat een klote ziekte is het toch he...

    Wat fijn dat het met M. wat beter gaat @Donutlover. Red heads rule :p!
    Lijkt me wel heftig hoor al die onderzoeken. Steeds die onzekerheid en al het afwachten. Beseffen je andere kindjes goed wat er allemaal gebeurt?
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    haha ja dat is zo! vind het wel super schattig staan.
    De oudste wel, denk ook de middelste wel hun gedrag is enorm veranderd sinds ik 1,5 week in het ziekenhuis ben geweest met M.ias
    _MG_4346.jpg
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hee meiden,
    Hoe is het met jullie en de kindjes?
    Hier alles goed, drukke week gehad met afscheid van mn vriendin. Verder reintergratie plan gemaakt op het werk. Ik hoop per 1 juni weer volledig te kunnen werken op de afdeling.

    Zoontje wil alleen nog maar zitten. Maar kan dat nog niet xelf. Hij is er helemaal gefrustreerd van haha. Verder midden in de 26 weken sprong...slapen is weer drama. Vooral overdag.
     
  19. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Was het een mooi afscheid geworden?
    ooh irritant he die sprongen pff, merk het hier ook wel een beetje.
    wat grappig dat hij al zo wil zitten! Misschien zo'n stoeltje voor hem halen waar hij een paar keer per dag even kort in kan zitten?

    Hier gaat het wel goed! Afgelopen dinsdag is M binnestebuiten gekeerd in het spieren centrum maar ze gaan er niet vanuit dat hij een spierziekte heeft thank god, wat waren we opgelucht. Maar wat is het dan wel? dat blijft een raadsel dus willen ze nu het WES onderzoek met ons bespreken.
    Hij heeft een goede spierkracht alleen een lage spierspanning maar dat is wel logische omdat hij nog zo klein is.
    Er waren een aantal dingen die hun opviel, dat is zijn scheve bilnaad, een prominent voorhoofd? geen idee wat dat is.
    En tijdens het huilen (weinig vorlume) intrekkingen en een opvallende buikademhaling.

    Precies zoals wij dat hier vaak zien, dan lijkt het alsof hij benauwd is want dan krijgen ze vaak van die intrekkingen maar dan blijkt hij helemaal niet benauwd. Dat wil ik dus nog wel even bespreken met de kinderarts lijkt me toch niet zo horen.

    Hij was helaas afgevallen weegt nu 4966gr en is 62cm
    Stomme griep! Momenteel is hij weer mega verkouden en standaard na de laatste fles begint hij megaaa te hoesten, herkennen jullie dat en wat kan ik hem allemaal geven?
    Heb nu neusspray en een soort hoesstdrank van vsm
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gelukkig geen spierziekte!! Verkouden, hier werkt luuf onder de voetjes, kussen onder hoofdeinde vd matras zorgt voor minder hoestprikkel, doorgesneden ui onder het bedje en neusje spoelen altijd goed.
     

Deel Deze Pagina