Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Hey ladies, hier weer een tandje op komst denken we. Hangerig en huilerig en zure poep haha! Even doorbijten dan maar.

    @Panter fijn dat het brood nu goed gaat!
    @1548 je kunt nieuwe dingen 3 dagen introduceren, als er dan geen reactie komt kun je gaan mengen! Qua fruit zou je ook avocado kunnen proberen, misschien is dat nog wat?

    Wij zijn steeds grovere stukjes aan het geven, dat gaat goed!
     
  2. 1548

    1548 Niet meer actief

    Goedemorgen,

    Hoe gaat het met iedereen?

    Vanmorgen weer naar het cb geweest, hij is weer goedgekeurd. Hij is nog steeds aan de kleine kant maar volgt wel zijn eigen lijn..

    Qua bijvoeding raden ze aan het om toch door te gaan en dat zijn darmen moeten wennen. Vandaag krijgt hij pompoen, ben benieuwd hoe dat gaat..

    @jeshh Dat klinkt idd als een tandje, hopelijk is ie er snel.. Avocado is een goede, zet ik op het lijstje.

    Geef jij al brood?
     
  3. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ha fijn @1548 ! Toch prettig als ze goedgekeurd worden haha.
    Ja, wij geven brood, al een paar weken. Vooral het zachte gedeelte, en een stukje korst op het eind. Hij vindt het heerlijk en als we niet opletten eet hij zo 2 boterhammen weg haha!
     
  4. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hiii dames!
    na heel lang weg te zijn geweest kom ik hier weer gezellig mee kletsen :)
    kunnen jullie me een korte update geven van jullie kindjes en jezelf??

    mijn korte update;

    Tygo is en super vrolijk jongetje, afgelopen maandag de 2e dag gehad van de provocatie test voor kma en helaas is hier idd uitgekomen dat ie kma heeft dus we gaan nog even vrolijk verder met de pepti. helaas spuugt ie sinds maandag ook meer en gaat zn uitslag niet weg :( (had reflux medicijnen maar waren we tijdje terug succesvol mee gestopt). ook is ie sinds 2 dagen zeurderig na zn groentes savonds. hij zit verder sinds paar dagen op 3 flessen en slaapt nog steeds goed door.
    binnenkort op vakantie met de caravan voor de eerste keer dus spannend.
    al met al hebben we een heerlijke tijd!
    over 4mnd terug naar de ka ook voor zn longetjes want hij hoest veel en vaak, hebben een puffertje maar daar krijgt ie er last van bijwerkingen dus die gebruiken we liever niet.

    ben nu op mn werk, wat ook erg goed gaat, werk 32 uur en heb niet het gevoel dat ik veel werk ofzo dus dat is fijn. welkome afleiding is het. al ben ik natuurlijk blij als ik weer naar huis kan. mn dochter zit nu in de peuter pubertijd (vorige week 2 geworden) en dat is wel even zwaar haha ze zeurt zoveel! echt een driftkikker soms!

    nou weer genoeg gelul van mij haha moet nog 1.5u werken dus ga gewoon even de paginas hier terug lezen hahaha en dan lekker van het mooie weer genieten!

    owja tygo heeft al 2 tandjes en zijn er onderweg en kan achteruit kruipen/schuiven haha erg leuk om te zien. rollen doet ie ook als de beste.

    benieuwd naar jullie verhalen :) :)
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hoe:p? Mag ook in PB hoor haha. Of helemaal niet als je het niet wilt delen natuurlijk. Ben gewoon een nieuwsgierig aagje haha. Je laat hier altijd zulke mooie fotos zien.

    Hoe gaat het met M.? Nog nieuws?

    Het is al weer even geleden maar wij zijn ook naar een markt geweest en daarna even "

    het dorp op" daar stonden ook wat kermis attracties. We waren met vrienden met oudere kinderen en L. is mee de draaimolen in geweest. Vond ze prachtig haha :).

    @bijvoeding. Echt gepureerd gaat hier wel oké en "Rapley" ook maar alles er tussenin vindt ze niks. Pompoen, banaan, komkommer, bleekselderij, boontjes en peer wil ze nu. Broccoli, aardbei en appel spuugt ze echt uit. Gister ook voorzichtig brood geprobeerd maar dat vond ze vreemd.

    @tanden nog niets te bekennen hier.

    @nachten, ze kwam vorige week weer een aantal dagen voor een flesje 's nachts maar slaapt nu weer klokje rond. Overdag krijgt ze 4 flessen. 1x 150/5 en 3x 180/6 waarvan de laatste dus met pap.

    L. is een heel vrolijk meisje :) ze doet het goed en kletst er flink op los. Zelf werk ik 28 u p/w en dat bevalt goed. Alles loopt zo soepeltjes dat we vanaf juli ons best gaan doen voor een broertje of zusje :p. Leuk dat jouw kindje al kruipt/schuift! Hier doet ze ook hard haar best maar wil nog niet echt lukken.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haai ladies, hoop morgen ff tijd te vinden om op de laptop ff te reageren. Op foon is lang verhaal zo'n gedoe.. en S. houdt me flink bezig de laatste week. Tandjes op komst denk ik.
     
  7. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Hier dan ook een korte samenvatting :)

    Onze zoon is nu 7 maanden en het gaat zo goed! Hij is grappig en lief en eigenwijs en als het om eten gaat erg ongeduldig haha. Rolt van rug naar buik, maar nog niet terug. Schuift soms wat naar achteren maar verder is er nog weinig beweging, behalve "vliegen" op zijn buik. Daar kom je niet ver mee, tot zijn grote frustratie ;) Twee tandjes (heel schattig), we dachten dat er een nieuwe op komst was maar dat bleek vals alarm. Verder is het ontzettend genieten en gaat het allemaal veel te hard!
    [QUOTE="Flamingooo, post: 21478067, member: Alles loopt zo soepeltjes dat we vanaf juli ons best gaan doen voor een broertje of zusje :p[/QUOTE]

    Joh wat spannend!!!!
     
  8. jeshh

    jeshh Niet meer actief

  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja zeker spannend @jeshh :D. Maar ook erg leuk. We hadden allebei al heel snel het gevoel dat we wel vlot voor een tweede wilden gaan. Dacht eerst nog dat zijn hormonen. Maar het gevoel is niet minder geworden en vriend denkt een hetzelfde over. En het zou leuk zijn als het vlot lukt maar ik houd er zeker rekening mee dat dat niet zo is. Bij L. heeft het ook bijna 2 jaar geduurd voordat ik blijvend zwanger was.
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ah wat mooi dat jullie er echt samen voor gaan! Hopelijk is het snel raak.

    Dat gevoel had ik in de eerste maanden ook. Nu is dat weg en voelen we dat we compleet zijn :)
     
  11. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Flamingooo
    wij hebben er ook 2 redelijk snel achter elkaar. bewust voor gekozen. ik ben getrouwd met een vrouw dus het gaat bij ons allemaal wat moeilijk. over onze dochter hebben we ook 2 jaar gedaan maar onze zoon was in 1x raak :) omdat we dus zo lang hebben gedaan over de eerste waren we na 9mnd gestart voor een 2de en nu zit er dus net geen 1.5 jaar tussen.
    we hebben een hele zorgzame dochter dus die is echt lief voor dr broertje nu zo leuk om te zien! hoop dat bij jullie de 2de snel raak is ook!

    wat fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat :)

    @jeshh hier volgens mij ook vals alarm met nog een tandje haha dachten het echt maar kunnen niks voelen.
    jullie hebben 1 zoon? wat fijn dat jullie ook zo genieten! moet je ook zeker doen want het gaat allemaal veel te snel!

    @Donutlover je verhaal op een ander deel van t forum ook al een beetje gelezen maar damn wat moeten jullie t zwaar hebben, respect! ik hoop dat jullie snel in een wat rustiger vaarwater komen en lekker kunnen genieten.

    hier gaat het even iets minder na de groentes. al 3 dagen onrustig, weet niet zo goed waardoor, is t moe, nog honger of is er iets in de groente waar zn darmpjes ofzo niet tegen kunnen... moe lijkt het niet te zijn want gisteren en vandaag na t eten naar bed gedaan en dat ging echt niet (normaal makkelijke slaper). morgen gaan we dus maar weer proberen een halve fles erbij te geven kijken hoe ie dan reageert. hadden de fles weggelaten omdat ie 200gram groente eet. hij kreeg dus nog maar 3 flessen van 180/6 en groente en fruit maja vanaf morgen weer over naar 4.

    @Panter jou verhaal ken ik natuurlijk nog uit het bevallings forum maar damn wat moet jij het zwaar hebben/ hebben gehad! ook respect voor jou! hoop dat je wel hebt kunnen genieten van je mannetje. fijn dat hij het iig goed doet! hopelijk ben je snel ook weer helemaal hersteld!
     
  12. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hi dames ben ik weer, waren op vakantie geweet en druk gewees haha

    @jeshh wauw tandjes al? Hier niks te bekennen
    Vrees nu alweer voor die tandjes periode

    @Panter wat fijn dat brood goed gaat! Veel mensen vind t altijd eng maar valt reuze mee hun relfexen zijn zo sterk

    @denanja hi! Wat lekker zo doorslapen zeg. En 3 flesjes nog maar! Gaat hard he
    Zou dan idd weer melk geven de rest is tot een jaar toch bijzaak miss heeft ie even minder zin haha

    M gaat na omstandigheden ook erg goed! Hij eet nog geen groente fruit of brood maar krijgt nog wel 5-6 voedingen. Hij is heel tevreden en lief soms met wat buikpijn en verder doet hij nog niks haha

    @Flamingooo super spannend weer zeg! Hopelijk is t snel raak haha
    Ik stuur je wel even en dm over mn IG

    Hier gaat t ook best goed. M is gelukkig nog steeds een happy baby.
    Hij sliep twee nachten van 21-7u heerlijk haha maar dat was vandaag alweer voorbij
    Dinsdag weer naar het ziekenhuis, checkup en weer wegen.
    De ka gaf 2 weken terug aan dat hij dus twijfelde over de uitspraken van het spierencentrum. Ben benieuwd wat de neuroloog ervan zeg
     
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh kan je geen dm sturen omdwt je dat hebt afgeschermd haha
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nog steeds geen tijd gehad voor de laptop. :(
    S houdtt me van smorgens vroeg tot savonds laat bezig. Mss toch vroeg in de 8mnd sprong? Dreinen,hhuilen, hangerig...gek word ik ervan.

    Op zn gezellige momenten gaat ie steeds meer praten. Die, dat, het, humme (onze hond heet hummer) en hij zegt heit (papa in het fries)

    @Donutlover wat een zorgen om M. Vind je een heel krachtig mens...respect. ik was allang gek geworden denk ik.

    @denanja welkom! Leuk dat je meeschrijft. Jee 32 uur werken ...dat zou ik niet kunnen. Ben met mijn nu 24u al gebroken haha.

    @jeshh hee nu kan ik weer niet taggen. Welke tandjed zijn door?
     
  15. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Panter kan idd best dat ie vroeg in zn 8mnd sprong zit wie weet...

    ik heb trouwens geen lichamelijk zwaar werk dat scheelt denk ik wel een hoop. heb het erg naar mn zin en vind het ook wel lekker om soms even weg te zijn van de kids. tess had echt 2 hele zeurderige weken. gelukkig is ze nu weer lief :).

    @Donutlover zijn weer terug op 4 ofja 3.5 fles en het gaat super!!! geen gezuer meer na etenstijd! hij lacht echt de hele dag! en als ie gaat zeuren weten we dat ie moe is en gaat ie naar zn bedje :) heerlijk kind al zeg ik het zelf haha

    hoe was je vakantie?
    ben ook benieuwd wat de neuroloog zegt!
    veel succes ook morgen! ben benieuwd hoeveel ie nu weegt!
    fijn dat ie verder wel goed drinkt!

    hier gaat tygo de laatste week echt hard! hij gaat het hele huis door tijgerend en rollend zo leuk!!
    we gaan vrijdag de caravan halen en dinsdag op vakantie (volgende week) vind het zo spannend maar heb er zo'n zin in! eerste keer met zn 4en en überhaupt eerste keer zolang kamperen haha zijn alleen vorig jaar weekendje geweest om de voortent te testen met opzetten whawha nu gaan we 10 dagen :) en daarna weekje boerderij in duitsland met mn ouders en broertje en tante en neefje en zn gezin! erg veel zin in! en ben vanaf volgende week ook stuk minder online.

    hoe gaat het met de andere meiden en hun kindjes?
     
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @denanja leuk dat jullie er twee snel op elkaar hebben! Lijkt me zo gezellig :). Ben nieuwsgierig, je hoeft uiteraard niet te antwoorden als je niet wilt ;), maar heb jij of je vrouw jullie kindjes gedragen?

    @Donutlover ben je al bij de KA geweest vandaag? Laat je even weten hoe het is gegaan. Vind het zo knap hoe je er mee om gaat. Lijkt me heel pittig, je komt over als een super sterke vrouw! Ik stuur je wel even een PB, gek dat het niet lukt want heb wel PB's gehad van anderen.

    @Panter wat leuk dat jouw mannetje zo kletst. Hier maakt ze ook veel geluid maar nog niks herleidbaars/herkenbaar haha. Af en toe een perongelukke mama/papa achtig iets. Ze houdt me hier ook redelijk bezig. Is heel gefrustreerd dat ze niet kan zitten en niet kan voortbewegen. Best zielig om te zien soms. Ik probeer haar wel uit te dagen enzo maar ja ze zal het uiteindelijk toch zelf moeten gaan doen. Maar door de frustratie kan ze zichzelf wat moeilijker vermaken de laatste tijd.

    Lekker al vakantietijd!! Wij gaan eind juni, heel fout een weekje all inclusie naar het zuiden haha :p. Wel zin in hoor. En ik ben afgelopen zondag begonnen met foliumzuur, ook spannend!

    Ik zag in de lounge trouwens een topic dat jeshh haar account heeft opgezegd. Jammer.
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #177 Donutlover, 16 mei 2018
    Laatst bewerkt: 16 mei 2018
    Wat fijn! Heerlijk is dat he als ze zo tevreden zijn!

    Wij zijn gisteren met wat minder nieuws thuis gekomen omdar blijft dat zn spierkrijgt aan jet afzakken is.
    Spierspanning is bij hem altijd laag vanwege zijn gewicht maar spierkracht staat daar buiten en is belangrijker.
    Ben benieuwd of dit just een moment opname is geweest de bezoeken afgelopen tijd of dat het idd toch echt mis gaat met zn spieren.

    Hij was deze keer ook amper gegroeid zo weird want hij is niet ziek geweest of iets.
    Hij woog nu 5440 gram.. jeetje dan te bedenken dat hij 7,5 m oud is én met een super goed gewicht geboren is. Zo frusterend.

    Wat ik me dus afvroeg.. omdwt hij ook slecht meer voeding vedraagt
    Hebben kindjes met kma altijd reacie? Doormiddel van veel huilen uitslag ect?
    Dat heeft hij namelijk niet.
    Maar ik heb dus wel eens gelezen dat kindjes met kma slecht groeien

    M kan door zijn lage spierspanning en gebrek aan spierkracht nog weinig tot niets maar hij geeft niet op en vind oefenen super leuk gelukkig zijn lichaampje laat jem alleen in de steek
     
  18. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ooh wat jammer waaarom? Of stond dat er niet bij?

    Wel lekker hoor op vakantie!!
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @Donutlover wat een vreselijke toestand zeg. Ik heb geen verstand van kma. Wat zegt de arts?
    Wat zul je bezorgd zijn.
     
  20. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Heb trouwens knap nederlands getypt zie ik hahahaha

    Volgens de arts zou hij dan wel veek moeten huilen en bijv uitslag moeten hebben.
    Dat heeft bij allemaal niet maar toch.. dacht als weinig groei of opnemen van voeding ook een klacht is wil ik wel eens pepti ofzo proberen
     

Deel Deze Pagina