Oma op laten passen....

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sjoiz, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zou met haar bespreken wat er is mis gegaan tijdens het oppassen en dat je het voorlopig houdt bij het kdv maar ze wel altijd welkom is om langs te komen en jullie daar gewoon op visite komen.
     
  2. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    ja het zijn ook absoluut geen kwade bedoelingen geweest...dat denk ik ook hoor. Maar ik kan maar niet begrijpen hoe je zo'n klein mupske zo kunt laten liggen om koffie te gaan drinken?!
    en ja ik heb wel een indruk hoe mijn vriend groot geworden is....en hij is heel groot ;) maar niet op de manier zoals ik het graag zie en hoe ik mijn kinderen opvoedt. Alles werd gedaan maar wel op een manier die het makkelijkst is...pa was nooit thuis en ma verschuilt zich altijd achter pa. (vrouw heeft maar een recht.....) en aangezien ze heel goed weet dat pa niks met een baby heeft begrijp ik het al helemaal niet. Het deed zo'n pijn die kleine daar zo te zien liggen, wetende dat oma weg is gegaan voor koffie.
     
  3. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    nou...dat zal niet meevallen aangezien opa met dreigende stem heeft gezegd dat hij een eind aan mij maakt en ik er niet meer welkom ben. (?) Ik snap wat je bedoeld maar zo makkelijk is het dus niet ;)
     
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Laat ze lekker in hun sop gaar koken. Deze mensen zijn de moeite en je gevoel erom heen niet waard. Zeker als ze zulke opmerkingen maken. Ik zou me er niet meer schuldig over voelen hij heeft zoiets gezegd prima dan, dan geen contact. Als jij niet iets mag zeggen over hoe hun oppassen en hoe jij dat eigenlijk ziet dan zijn ze het niet waard.
     
    sjoiz vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat staat niet in jouw verhaal trouwens, er stond dat hij boos was omdat zijn vrouw overstuur was.
    Je hoeft er ook niet meteen over te praten, laat iedereen wat bedaren en ga vervolgens het gesprek aan om wat dingen op te helderen.
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    geen belediging naar iemand toe hoor.
    Maar er zijn hier zoveel reacties met: probeer het toch uit te praten, maar waarom? Zou je zelf nog willen praten met mensen die je dreigen? Deze mensen gedragen zich naar ts toe als een stel kleuters in mijn ogen. Mijn man heeft ook geen contact meer met zijn moeder en dat komt deels ook door mij, (schoonmoeder mag mij niet) maar ligt ook voornamelijk in zijn verleden. Dit soort beslissingen maak je niet zomaar er zal echt wel meer gebeurd zijn tussen ts haar vriend en zijn ouders waarom hij het contact verbreekt. Het is heel sneu maar soms kan je beter geen contact hebben met je ouders dan wel contact wat heel stroef loopt of waarin je niet kan zeggen wat je wilt. Zulk soort relaties helpen je niet verder in het leven en houden je alleen maar tegen.
     
    Be Happy, Do1981, Vero0504 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nou, na zo'n reactie zou ik niks meer bepraten. Opgeruimd staat netjes. Je hebt een onenigheid en wordt vervolgens met de dood bedreigd.
     
    Be Happy, wodjeka, mama en zoon en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ik vind het ook wel heel veel begrip naar schoonouders toe hier. Als 1 van de oma's mijn baby in een maxi cosi op de bank zette bij een man die geen luier kan verschonen en geen fles kan geven (en dus niet de verantwoording over een baby kan hebben) en zelf naar een theeclubje gaat zou ik daar werkelijk hysterisch geworden zijn...uitpraten??? Ze mogen op dr knieen naar mij komen ja. En onder geen beding mogen die nog 5 seconden alleen met mijn kind zijn.
    Ik snap echt niet dat dit soort dingen normaal gevonden worden.
     
    Be Happy, ShineBright, Paardenbloem en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Het maakt geen fluit uit dat ze naar een theekransje moest. Al moest ze naar een waar noodgeval, dan nog laat je een baby niet zomaar achter. Jij hebt als oppas de verantwoordelijkheid, en die kun je niet zomaar even op iemand anders afschuiven.
    En als opa dan ook nog bij mij aan de deur zou staan, met wat voor verwijten dan ook, dan had ik de deur in zijn debiele gezicht gegooid. Zijn ze nou helemaal gek geworden?!
     
    Be Happy, Paardenbloem, wodjeka en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ze ook echt niet meer laten oppassen hoor, maar tegelijkertijd vind ik de acties ook zo gek (baby in mc op de bank, maar ook opa die meteen zo boos is en gaat dreigen) dat ik me af vraag of ze allebei niet gewoon 'te oud' zijn hiervoor. Ik heb een oom die sinds een paar jaar ook zulke dingen doet, gewoon rare acties, snel erg boos; gelukkig gebeuren er tot nog toe geen ongelukken, dus het gaat allemaal wel nog, maar het is gewoon vreemd gedrag, ik denk doordat hij dus ook een dagje ouder wordt.

    Daarom zou ik dus níet meer laten oppassen - zeker geen jong kind, laat staan een baby - maar wel proberen dat contact te houden. Misschien niet direct nú, maar over een tijdje als ze wat zijn afgekoeld.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Dat kan goed wat jij zegt maar op het moment dat ze mijn baby alleen achterlaat (want zo zie ik dat) is mn begrip even weg. Zeker als hij dan nog begint te dreigen. Ik denk niet dat ik de 1e stap naar contact zou zetten.
     
  12. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    een oma die jouw baby alleen laat voor een kop koffie en een opa die gaat dreigen? En jij vraagt serieus advies? Zou voor mij een no brainer zijn hoor. Daar breng je je kind toch niet meer heen. Stelletje idioten
     
    Be Happy, wodjeka, Uuz en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou zo sta ik er ook wel in hoor. Maar het zijn wel zijn ouders. Ik heb al aangegeven dat ik dit nooit meer vergeet. En een gesprek hoeft van mij ook niet zo nodig. Maar vanwege hun heftige reactie ging ik nog ff aan mezelf twijfelen. En inderdaad er is in het verleden meer gebeurd. Niet met mij maar die vader heeft zo ook ooit gereageerd op de ex van mijn vriend. Dus het is voor mijn vriend niet de eerste keer.
    We kwamen ze gister tegen...m'n vriend zwaaide wel naar d'r. Ik ging mn lippen stiften en deed net alsof ik ze niet zag. Ik dacht daar niet over na ik zag het mezelf zo doen. Zegt bij mij genoeg. Jammer maar het zij zo....
     
  14. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik vind je nog aardig kalm. De eerste die mijn kind zo achterlaat kan heel wat verwachten. Daar ga je je excuses toch niet aan aanbieden? Die mogen, wat @tuc zegt, op hun knietjes naar me toe komen. Idioten.
    Ik snap je gevoel overigens, het is voor je man ook rot. Maar, ik kan me haast niet voorstellen dat dit het enige idiote is wat er ooit is gebeurd. Misschien wat dit voor hem de druppel.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  15. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou ik was ook echt niet rustig. En toen ze tegen mij tekeer ging ook niet meer. Baal ik van want ik ga dan harder praten en dan kom je gelijk al veel anders over. Maar goed...wel duidelijk.
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dan kom je hier heel rustig over :). Je hebt alle recht om hard te praten hoor...
     
    sjoiz vindt dit leuk.
  17. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon je kind niet meer brengen idd. Laat hen maar initiatief nemen voor contact, als ze dat nog willen want zo te horen doen ze er weinig moeite voor :)
     
    sjoiz vindt dit leuk.
  18. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    De broer van mijn vriend belde.... ze komen niet op mijn feest als wij het niet goed maken met hun ouders. En dat zonder onze kant van het verhaal te horen..... dan gooi die uitnodiging maar snel weg. Zegt genoeg over hun.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Kies voor je eigen gezinnetje en dat is wat telt wil niet te snel oordelen maar zulke mensen als voorbeeld voor m'n kind zou ik niet willen.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  20. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    helemaal eens met esklessebes. zulke mensen wil je niet mee omgaan zeker niet als ze jullie kant van het verhaal niet kennen en ook niet willen horen.
     

Deel Deze Pagina