Oma op laten passen....

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sjoiz, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Pff, gezellige familie.

    Begrijp me niet verkeerd; ik zou ook niet kalm zijn gebleven en vind dat de bal bij hun ligt qua excuses, oppassen zou ik ook écht niet meer doen. Ik leek in eerdere reacties heel mild ;)
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Bedenk wel dat je schoonouders waarschijnlijk een heeeeeeeeeeeeel ander verhaal verteld hebben. En ja, het is heel naief en kortzichtig dat zij niet eerst naar jullie kant van het verhaal vragen, maar ik zou wel het gesprek met ze aangaan.
    Al was het maar omdat ik niet zou willen dat je schoonouders de band tussen je vriend en zijn broer (nog meer) verpesten.
    Wie weet willen zij wel naar jullie luister, zijn ze het met jullie eens en komen ze gewoon gezellig op je feest. Zijn zij het met je schoonouders eens, dan is daar het gat van de deur.
     
    sjoiz en Logan vinden dit leuk.
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Wat @Betsy zegt... wat lullig voor je vriend zeg. Je zal maar zo'n achter de ellebogen moeder hebben :rolleyes::(
     
    sjoiz vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.691
    14.044
    113
    Denk maar zo, je leert je kinderen om onderscheid te maken tussen goede en slechte vriendjes en dat je niet alle misdragingen moet accepteren omdat het je vriendje is.

    Hier hebben we ook zoiets spelen, wel minder extreem en geen oma's of opa's, maar ik heb er geen enkel probleem mee om die zienswijze ook op familie leden toe te passen. Dus als t doorgaat zoals t nu loopt worden hier ook een paar banden doorgehaald, het is wat het is onze grenzen zijn ook een keer bereikt.
     
  5. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
     
  6. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Ja inderdaad. Een keer is het genoeg. Helaas voor hen dan. Ik had niet naar de pijpen van een ander dansen. Vooral niet als het mijn kind betreft.
     
    Oceanna en Logan vinden dit leuk.
  7. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou de andere broer heeft ook van zich laten horen. Die blijft onpartijdig maar speelt erg op t gevoel van mijn vriend in. Dat zijn moeder altijd goed voor hem is geweest.. ook voor zijn zoontje (uit andere relatie) en weet ik veel wat ze erbij haken. Over mij wordt niet gesproken maar je leest tussen de regels door dat ze het gek vinden dat mijn vriend nu ook in opstand ia tegen hun. Terwijl hij normal niet zo moeilijk is. Dus wss krijg ik de schuld ervan. Zij willen mijn vriend er zo toe dwingen dat hij mijn schoonmoeder op laat passen. Maar waar bemoeien ze zich mee... dat moeten wij toch lekker zelf weten?!
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ja dat moeten jullie helemaal zelf weten. Ik zou wel met de broers gaan proberen te praten en luisteren wat hun gezegd is door je schoonmoeder. Dan jullie verhaal vertellen en kijken wat ze daarvan vinden. Maar het gaat hun niet aan of opa en oma mogen oppassen. Zelfs niet of jullie wel of geen contact hebben. Dat is jullie keuze en niet die van hun.
     
    ellessinia en sjoiz vinden dit leuk.
  9. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Daar heb je helemaal gelijk in! Dank je voor je support! Ik ben er al de hele week van slag van. Had het ook liever anders gezien. Maar mijn grens is bereikt....
     
  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Geen probleem meid ik weet hoe vervelend zo'n situatie is. Denk lekker aan jezelf en jullie eigen gezin.:thumup:
     
  11. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Zojuist andere broer aan de deur tierend en wel....gelooft niet dat opa dat tegen mij gezegd heeft. Het is ongelofelijk maar waar! Ik zit nog te shaken....
     
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je zit te shaken. Je weet in ieder geval wel van wie hij het heeft. Ik zou de politie bellen om aangifte van intimidatie te doen.
     
  13. Logan

    Logan Niet meer actief

    Nou zeg.. het word echt asociaal!
     
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Wat een lekkere familie zeg! Bedenk, als je weer gekalmeerd bent en het iets gezakt is, of je redenen kunt vinden waarom je contact zou willen hebben. Zoals al eerder gezegd, ik zou mijn kinderen niet meer zonder toezicht naar opa en oma doen. Niet alleen om hun oppas skills (of beter, het gebrek daar aan) maar vanwege hun levenshouding en gedrag. Als mensen denken dat het in enig gevlamd normaal is om je zo te gedragen gaan mijn kinderen daar niet zonder toezicht heen.

    En verder, voor het gedrag van die broer geldt hetzelfde. Welke toegevoegde waarde heeft dat in jullie leven?

    Ik zou vooral heel begripvol en liefdevol naar mijn man toe zijn. Die is hiermee opgegroeid, heeft dit soort gedrag waarschijnlijk altijd meegemaakt en weet dus ook hoogstwaarschijnlijk niet hoe het anders kan en moet. Groot applaus voor hem dat hij zo opstaat voor jullie tegen dit gedrag! Bespreek met elkaar wat jullie wel acceptabel gedrag vinden naar elkaar toe en naar je kinderen toe. Deel dit mede aan zijn familie. En dan mogen zij bekijken of ze daar aan willen voldoen of niet. Nooit gaan marchanderen of onderhandelen over hoe er met jou en jouw geliefden om gegaan hoort te worden!
     
  15. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Nou op de een of andere manier weet mijn vriend nu niet wat te doen. Of hij er heen moet gaan of moet wachten tot z'n moeder hier heen komt.
    Ik zei als jij wil moet je gaan. Enige reden die hij kan geven is omdat het toch zijn ouders zijn. Ik daarentegen denk er anders over. Ik kan het niet. Ik kan ook ff niet bedenken wat voor meerwaarde hun op deze manier hebben. Net wat je zegt... omdat hun dit"normaal" vinden wil ik het gewoon niet meer. Ook niet voor mijn kids. Het vertrouwen is weg... niet alleen in oppas maar ook als "familie". En ik sta echt mijn mannetje... kan ook echt wel een scheur open trekken maar ik krijg alle shit over me heen van moeders...alsof dat niet genoeg was komt pa nog... aan schoonzus die appt en op gevoel inspeelt en vervolgens de broers. En ik mag een kan niks zeggen omdat het zijn familie is. Weet je hoe machteloos ik me voel? Het is verschrikkelijk!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  16. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    En weet je wat het ergste is...ik hou hem niet tegen als hij wil gaan...maar ergens voel ik me dan nog meer alleen....
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dan zou ik dat zeggen tegen hem!
    Blijf wel praten met elkaar wat het met je doet!
    Ik vind het niet normaal dat er zo met jullie kind en jou wordt om gegaan.
    Ik denk dat het tijd is, dat de broers elkaar even gezamelijk treffen om hier over te praten.
    Enne hij naar zijn moeder, ik denk het niet... wat is belangrijker? Zijn gezin of zijn familie?
     
  18. sjoiz

    sjoiz Lid

    8 nov 2016
    60
    7
    8
    Zijn moeder heeft vandaag een brief geschreven. Ik kreeg hem toen hij thuis kwam in m'n handen gedrukt ik heb hem gelezen en ik reageerde er niet op. Dat werd me niet in dank afgenomen merkte ik een ik zei dat ik het ff moest laten bezinken.

    Dat viel bij hem niet goed....

    Er staan geen excuses in. Opa nam het op voor oma...zoals mijn vriend naderhand deed. Dat hoorde ook zo schreef ze. Nou niet helemaal mee eens. Ze omschrijft hoe lief ze voor de kleine is geweest .. art was ook niet het punt. En dat opa wel vaker opgepast heeft. Dat we het niet groter moeten mkn dan het is (wij????!!!) En dat ze eventueel willen praten. Dat ze veel verdriet hadden en zich afvragen waarom dit zo is.... want er zijn veel ergere dingen in de wereld.

    Ik had me vanmorgen nog voorgenomen er afstand van te doen. Dat er meerdere dingen zijn gebeurd waar ik niet achter sta maar altijd heb gedacht toe maar. En nu niet meer.

    Merk nu al aan m'n vriend dat hij liever heeft dat ik niks meer zeg. Volgens mijn vader moet ik nu stil houden omdat zij haar vinger nu uitgestoken heeft door die brief te schrijven.

    Het enige wat ik lees is: wij hebben niks verkeerd gedaan... waar mkn jullie zo'n ophef over....en dat deze week wel maand lijkt te duren met de vraag waarom

    Ze snappen t echt niet heb ik t idee? Maar nu ligt de bal bij mij. Ik heb er nog geen zin in. Voel me door heel de familie in de steek gelaten. Als ik nu niks doe ben ik natuurlijk helemaal de trut??

    Oh help.... wordt er zo moe van....
     
  19. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dan zou ik als je vriend dat ook wilt met hun gaan praten en duidelijk aangeven wat jou/jullie dwars zit. Mocht daar overheen gewalst worden en niet naar geluisterd worden kan je alsnog gaan.
     
  20. Logan

    Logan Niet meer actief

    Wat een gedoe zeg. Ik zou eerst met je vriend op een lijn proberen te komen.
     
    Caithy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina