Omgangsregeling

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door FallenAngel, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Het lijkt er sterk op dat mijn relatie over is...

    Omdat ik in dat geval een eigen plan wil hebben, ben ik me aan het verdiepen in goede omgangsregelingen voor onze 3 kinderen (kleuter, peuter, baby)

    Nou werkt mijn partner doordeweeks alle middagen en avonden (tot na bedtijd, behalve op vrijdag)

    Ik werk op dit moment ochtenden, zodat we geen opvang nodig hebben. Maar mijn werkgever is flexibel, dus ik zou in overleg vast op andere tijden kunnen werken.

    Hoe zouden jullie een goede omgangsregeling vormgeven?
     
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Tja zoek je een co ouderschap of alleen omgangsregeling? Bij co ouderschap is het meer richting 50/50. Bij mij bijvoorbeeld is het 60% bij mij, 50% ex. Week is in tweeën verdeeld en om en om het weekend.
    Je kan ook kiezen voor om en om het weekend en bijvoorbeeld nog 1 vaste dag in de week. Je kan eigenlijk alle kanten op......belangrijkste is in het verplichte ouderschapsplan dat jullie een verdeling kiezen waar jullie beiden achter staan. Dan zal de rechter daar meestal gewoon in meegaan.
    Maar bespreek dit alsjeblieft met je nu nog partner, mijn ex had nl al van alles uitgezocht en geregeld en legde mij toen opeens het plaatje voor.....kijk we gaan scheiden en zo gaan we het doen.......
    Nou dat kon ik niet echt waarderen
     
  3. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ik weet niet wat ik wil. Of ja, ik weet het wel: samen weer gelukkig worden. Ik wil daar heel veel voor doen, mijn partner twijfelt of het zin heeft. Ondanks dat ik echt wel verbeterpunten zie, ligt de twijfel echt aan zijn kant. Dus het is niet zo dat ik stiekeme plannen aan het maken ben.

    Door zijn werktijden lijkt Co-ouderschap me eigenlijk niet te doen. Hij kan doordeweeks de kinderen niet zelf in bed leggen. En doordeweeks bij mij en in t weekend bij hem vind ik ook geen goed idee, want dan heb ik al t gehaast en gevlieg en hij al het gerelax. Plus dat het dan bijna onmogelijk wordt voor mij om nog iets met de kids te ondernemen.

    De jongste is 8 maanden, krijgt borstvoeding en we slapen samen. Is nog es extra lastig...

    Ik ben nu mogelijkheden aan t verkennen, zodat ik beslagen ten ijs kom als het nodig is....
     
  4. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Dit is precies de reden waarom wij een weekend regeling hebben waarvij ons kind om het weekend bij zijn vader is.
    Het is wel wat weinig, maar voor onze zoon is dat het beste.
    Als je zoiets overweegt zou je kunnen kijken of het mogelijk is dat hij de kids ol vrijdagmiddag ophaalt en maandagochtend weer terug brengt/naar school of kdv. Dan heb je eens in de twee weken een heel weekend alleen en zijn de Kids voor een wat langere periode achtereen bij hun vader.
     
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Allereerst wat klote voor je!
    Dat mag ook wel even gezegd.
    Zeker als dit je eigen keuze niet is, is het echt heel naar.

    Wat hierboven wordt gezegd, zo gaat het hier ook.
    Om het weekend bij zijn vader. En dan een lang weekend.
    Maar jij hebt er drie. Lijkt me dan wel pittig om 80% van de tijd alleen voor ze te zorgen.
    Maar weet ook geen betere oplossing in jouw situatie.

    Heel veel sterkte
     

Deel Deze Pagina