omscholing, MBO of LSSO , maakt het uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Hallo meiden (man),

    Ik weet niet zo goed wat verstandig is, misschien kan iemand me helpen aan ervaringsverhalen of iemand die bij p&o werkt die mensen aanneemt of wie dan ook???:(:(:(;)

    Ik ben al heel lang rugpatient, heb daardoor een cv als gatenkaas + bij 2 bedrijven overname/faillisement.
    Nu mag ik vanwege mijn laatste operatie , vastzetting van 3 wervels, en de overblijvende zwakheden, niet meer in de winkel staan, laatste was in drogist.

    Ik kan functioneren in een rugbesparend beroep zoals dat heet. Met andere woorden ik moet kunnen bewegen, af en toe staan, af en toe lopen, zitten en daarbij kunnen bewegen, niet enorm zwaar tillen, niet te vaak door mijn knieen enz.

    Dus nu wil ik de administratieve kant op, en zit te kijken naar de opleiding financieel administratief medewerker. Nu kan dat via een MBO traject (voor volwassenen) dat duurt ongeveer 1,5 jaar bol + stage / BBL of via LSSO opleidingen dan ben ik in ongeveer 8 a 9 maanden klaar, dit is zonder stage.

    mbo:Friese Poort Bedrijfsopleidingen

    LSSO:LSSO® opleidingen | Opleiding Financieel Administratief Medewerker

    Heeft iemand een opleiding via LSSO gedaan en maakte dat verschil bij solliciteren?

    P&O : kijken jullie daarnaar of het een MBO opleiding is of is een LSSO certificaat ook geen punt, wat is verder van belang?

    Ik heb sowieso een tegenwerkend cv , veel verschillende dingen, bijna allemaal maar 1 a 1,5 jaar gewerkt, eruit door mijn rug en op zwangerschappen (al zeggen ze dat niet natuurlijk) en faillisement/overname, kan ik dit erbij zetten heeft dat zin??

    Mijn rug zou nu kunnen ik heb nl. een wajong toegekend op mijn rug, dus er zitten voor een werkgever wel voordelen aan mij vast, als ik eruit ga op mijn rug volle vergoeding, subsidie etc.

    meiden ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken want ik weet even niet meer wat wijsheid is. :$;)

    groetjes kim
     
  2. klavertje4

    klavertje4 Bekend lid

    15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de precies de zelfde opleiding gedaan.
    als die jij wilt gaan doen via de lsso.

    Ik heb een baan gevonden, maar dit is wel bij familie.
    Ik merkte wel omdat ik nog er jong ben ik snel dingen oppak in het bedrijfsleven. maar ik moet zeggen dat ik wel een stage heb gemist dus dat je wel echt veel meer ervaring krijgt als je ook stage loop.

    Groetjes
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou MBO doen, LSSO'ers hebben ze minder graag dan dan gewoon MBO'ers. Tenminste bij het bedrijf waar ik werkte wel. Er zit wel degelijk verschil in de "kwaliteit" van de opleidingen.

    Ligt ook wel aan de functie natuurlijk. Administratief zijn er zoveel verschillende dingen die je kunt doen.

    Waarom probleer je geen BBL te doen? één dag school en de rest werken?


    EDIT: ik heb zelf de opleiding (niveau 4)gedaan in de avonduren en werkte toen al in een administratie/boekhoudkundige functie en kreeg daarom vrijstelling voor mijn stage.

    Naderhand met mijn hbo hetzelfde, 1 dag (plus zaterdagochtend) in de week school, werkte op P&O en kan daar mijn stageopdracht doen..
     
  4. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    . Twee dagdelen en min 20 uur werken hou ik niet vol lichamelijk. Officeel moet ik ook opbouwen eerst twee weken twee uur werken en dan twee weken vier uur.. haha jaja werkgever ziet me aankomen. Dus ik probeer wel gewoon te volgen wat de reguliere weg is maar bbl zou dus teveel zijn. Denk dat ik daarom beter de deeltijd bol kan doen en daarna stage lopen of tussendoor stagelopen zeg maar.

    Ik neig zelf ook naar mbo , maar als het niet uit zou maken zou ik ook lsso kunnen doen..
     

Deel Deze Pagina