omscholing op latere leeftijd

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Hoihoi meiden
    Ik zit nu op mn werk dus kan niet een lang verhaal typen.
    Maar ben op zoek naar verhalen over mensen die zich hebben laten omscholen.
    Ik sta nu in een winkel met slechte vooruitzichten en wil heel graag kraamverzorgster worden.
    Ben serieus aan het kijken hiernaar en zou ook graag ervaringen horen van vrouwen die dit beroep daadwerkelijk uitoefenen!
    En nu is mn pauze voorbij!( moet tot 2200u werken, speciale koopavond).
     
  2. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Ik heb me het afgelopen jaar laten omscholen. Heb eerder in een verpleeghuis gewerkt als verzorgende IG en daarna ben ik de kinderopvang ingegaan. Vorig jaar januari ben ik de opleiding tot doktersassistente gaan doen en vorige maand mijn diploma gehaald. In het begin is het heel erg wennen om weer te moeten leren maar ook wel weer heel erg leuk!

    Veel succes!
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik lees mee ik ben me er ook in het verdiepen.
     
  4. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    Ik zelf niet, maar mijn moeder wel. Ze had alleen de kappersopleiding gedaan. Zij komt nog uit de tijd dat ze geen havo mocht doen, want ze ging later toch voor de kinderen zorgen ;)
    Ze is eerst dus havo gaan doen, om vervolgens hbo biologie te gaan studeren. Ze wilde graag voor de klas staan. En dat is gelukt! In haar eigen woonplaats staat ze nu 20u per week voor de klas, is ze mentrix van een klas en heeft ze na een jaar een vast contract gekregen! En dat allemaal op latere leeftijd. Je snapt wel dat ik super trots ben op mijn moeder :D
     
  5. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik vraag me ook af hoe anderen dat doen als ze kraamverzorgende zijn met kinderen.
     
  6. Luja

    Luja Niet meer actief

    Hoe oud ben je?
    Ik heb zelf juist een topic geopend over alsnog gaan studeren, wel een iets andere situatie maar deels ook vergelijkbaar!
    Goed dat je voor jezelf die keuze hebt durven maken, spannend!
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ik word in september 40.
    Ik wil echt uit die detailhandel weg, doe dat al vanaf mn 19e.
    Heb altijd als ass manager gewerkt tot ik mn baan verloos.
    Nu werk ik 1,5 jaar parttime als verkoopster, mijn eigen keuze, ik wilde er voor mijn dochter zijn. En zie maar eens zo'n functie voor 3 dagen te vinden...
    En nu loopt in oktober mn contract af en ik wil niet meer als assistent solliciteren en dat zou nog de beste optie zijn.
    Voor verkoopster wordt heel erg lastig gezien mijn leeftijd.
    En ik ben er klaar voor om mijn dochter wat losser te laten en toe aan een leuke uitdaging.
    Kraamzorg trekt me ontzettend, lijkt me echt super!
     
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Luna28: ja dat is ook goed zeg!!
    Happynienja, ja daarom hoop ik hier dames te treffen met ervaring in de kraamzorg.
    Mama2bengeltjes fijn dat je gereageerd hebt, zulke verhalen zijn een goede motivatie!
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.660
    113
    Ik heb eerder gehoord dat je kunt solliciteren op opleidingsplekken bij een kraamzorgorganisatie. Die nemen je dan in dienst en bieden je de opleiding die erbij hoort. Ik zou gewoon diverse kraamzorgorganisaties bij je in de buurt bellen en navraag doen.
     
  10. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik weet niet hoe andere kraamverzorgsters met kinderen het doen maar ik ken iemand die voor aantal jaar tijdelijk verzorging is gaan doen want kraamzorg vond ze niet te combineren met kinderen met sportclubjes etc. Dus als je je kinderen straks op sport wil laten doen en je man ook niet ruim op tijd terug is van werk is dat wel iets om over na te denken dan
     
  11. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben ook nog eens alleenstaande dus geen man om op terug te vallen.
    Maar kraamverzorgende lijkt mij ook heel leuk.
     

Deel Deze Pagina