Onbeschoft winkelpersoneel

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    OP: "Jammer van deze griet, ik had haar ook nog niet eerder gezien."

    ??

    Dat er iemand bij haar staat duidt er toch al op dat er iets niet goed ging? Waarom dan blijven doordrammen bij haar? Misschien haar eerste dag? Iemand met een vakantiebaantje? Iemand met een arbeidsberperking? En ja, soms lijkt een job je heel leuk, maar besef je pas als je er zit dat het toch even anders is dan je dacht (dat er ook 'mondige' klanten zijn bijvoorbeeld). Zullen we haar dan maar meteen buiten zetten? Geef mensen toch eens een waardige kans om iets te leren en te groeien!
     
    DeeLighT, MotherPrincess, bloem82 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wie weet was dat meisje net aangesproken op dat ze iets fouts deed en voelde ze zich daardoor gewoon even niet goed. Waarom moet jij het er als klant zijnde dan nog even extra in duwen? Ik vind je eerlijk gezegd als klant zijnde dan best triest, je merkt dat het meisje anders reageert dan eerder en dan toch nog even je punt duidelijk maken. Bah. Die meiden moeten het gewoon nog leren.
     
    Oona, Riverdale87, Darinka1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Je schrijft dat het niet op haar voorhoofd staat geschreven dat ze zich niet lekker voelt. Dat klopt. Dan snap ik niet dat je het labelt als onbeschoft. Dat staat er immers ook niet op geschreven toch? Weet jij veel waarom ze geen antwoord gaf. Je werd toch geholpen? Prima service lijkt mij, wannneer er een andere collega bij komt.

    Maar serieus? Dit nog nooit meegemaakt in het dorpje? Jeetje, kom eens bij ons shoppen. Leert je relativeren...
     
    Nescio, Tuttebella en Oceanna vinden dit leuk.
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Twee kassa meisjes die in het bijzijn van mij en andere klanten samen overleggen in het Arabisch....
     
  5. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Misschien hebben ze een personeel tekort of is iedereen "ziek" met dit lekkere weer. En is er niemand voor achter de kassa. Tja je moet toch open.
    Misschien eerste dag. Stagiaire van een bepaald niveau.

    Met zoveel jonge meiden gewerkt die vinden het in t begin eng etc als er een klant tegen je tettert. En ja sommige zijn niet gemaakt om in een winkel te werken maar door t te doen kom je daar pas achter :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Net een winkel met een post punt, memo op de deur met even weg, wonen in een redelijk grote plaats dus dit is erg vreemd. Na een kwartier, de winkel gebeld, wordt niet opgenomen. Na een tijdje komt die kerel, zegt geen sorry. Waar ben je naar opzoek? Sta met een doos in mn handen. Zeg heel normaal dat ik een pakket kom brengen. Ah het heeft haast he.... pardon. Zal DHL ook blij mee zijn
     
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het zijn sowieso al winkels waar ik erg weinig kom, alleen als ik even gauw nog een klein boodschapje moet doen en het op mijn route ligt.
     
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier is het normaal dat ze zelf hun kaart scannen als je hem vergeten bent. Ik heb het zelf netjes gevraagd over de korting en als ik dan op een snibbige toon antwoord terug krijg vind ik dat idd niet netjes.
     
  9. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze sinds kort bij de ah een kastje naast de kassa waar je zelf je bonuskaart kan scannen. Maar kleine moeite om gelijk aan te geven dat je die vergeten bent.
     
  10. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Ik begrijp je wel ts, ik zou dit ook erg onbeschoft en klantonvriendelijk vinden. Als zo'n meisje klanten niet te woord kan staan en ze hen niet aankijkt, is ze niet geschikt voor haar werk denk ik dan
     
    Madeliefke en Biny vinden dit leuk.
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Nee hoor, hier nog nooit "hun" kaart gescand omdat ik de mijne niet bij me had, kan hier dan gewoon het volle pond betalen.
     
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Als een winkelmedewerker dit tegen mij zou zeggen dan zou ik hem een grote mond terug gegeven hebben en de winkel uitgelopen zijn. Hoe bedoel je klanten veroordelen op (blijkbaar?) hun uiterlijk. Walgelijk.
     
    mama079, Marchella, Zusterke en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik vind jou juist onbeschoft met zo'n instelling
     
    Riverdale87 en Evanesco vinden dit leuk.
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Mijn God zeg... Zowel winkelpersoneel als klanten zijn ook gewoon maar mensen hoor.
    Ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo over kunnen lopen zeiken.
    Misschien heeft die zeurende klant al tig vervelende ervaringen gehad, en reageert hij/ zij daarom wat feller dan nodig is.
    Misschien heeft de vrouw achter de kassa in haar pauze net vervelend nieuws te horen gekregen, en zit ze met haar hoofd even bij andere dingen, waardoor ze kortaf reageert.

    We zijn gewoon allemaal maar mensen hoor. Met een leven, naast je rol als klant/personeel
    Met minder hoge verwachtingen en wat wederzijds begrip en relativeringsvermogen kom je een heel eind. :thumup:
     
    dds, Miek89, Marchella en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. DragonBaby

    DragonBaby Bekend lid

    8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    #55 DragonBaby, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt: 16 jul 2018
    Als ik bij een winkel bij de groente en fruit sta en ik zie iets beschimmeld en een medewerker lopen, geef ik het netjes even aan, zodat ze het weg kunnen halen.
    Ik liep naar de medewerker toe, en wil het product zelfs aangeven. Hij stond gewoon rechtop en keek me aan. Draait hij zijn rug naar me toe en gaat op zijn knie zitten om een schap te vullen alsof hij me niet gehoord heeft, en steekt vervolgens zijn arm naar achteren uit, terwijl hij dus nog steeds verder niet verroerd is.

    Verder gaat het meestal prima bij de winkels, even niets waar ik verder nog op kan komen.

    Edit, oh ik herinner me wel dat ik een keer aan de kassa stond. Ze was ronduit aan het kletsen met een collega. Prima, maakt me niet uit. Toch zeg ik goedemiddag, ook al krijg ik niets terug. Zegt ze het bedrag wat ik moet betalen en gaat weer verder kletsen. Ik geef aan dat ik graag wil pinnen. Maar daarmee moest ik wachten tot ze het aansloeg. Kreeg ik een gesnauw naar me toe omdat ik met mijn pinpas aan het wachten was en niet opschoot (ik wachtte echt een paar seconde voor ik het wou herhalen om niet opdringerig over te komen) Echt bizar..
     
  16. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik ben juist altijd blij als winkelpersoneel niets zegt tegen me. Raak altijd al zo overprikkeld door winkelen en als dan mensen ook nog aan me gaan vragen of ze me ergens mee kunnen helpen vind ik dat zo vervelend. Ik denk dan alleen maar 'aaaah hou gewoon je mond en laat me rustig rondkijken!' dus misschien ben ik dan een onbeschofte klant, al probeer ik altijd wel heel vriendelijk te reageren hoor ;)
     
    dds, Louise11110, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ook een keer bij de Diamond point, ik keek naar een andere MAAT diamanten knopjes omdat ik dus al een paar had in een andere maat. Zegt die vrouw de hele tijd, ja deze kosten zus, en die zo. Dus ik leg uit dat ik naar de maat wil kijken voor een tweede paar, zegt ze maar hoezo wil je dan nog een paar?

    De concurrentie is gewoon moordend tegenwoordig en Nederlanders zijn niet erg klantgericht. Als ik k.u.t. service krijg kom ik inderdaad niet meer terug. Ik ben echt altijd erg beleefd, behandel mensen zoals ik ook behandeld wil worden, ook horecap personeel.
     
  18. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier doen ze dat dus wel. Bij elke kassa ligt een bonuskaart. Ook bij de ah de stad verderop waar ik wel eens kom doen ze het.
     
  19. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Je wil niet weten hoeveel klanten dit doen. En na 20 jaar ervaring heb je de klanten in 2 minuten gescreend.
    En velen geven dit onmiddellijk toe want klanten (ouderen vooral) denken vaak dat het niks uitmaakt waar ze de Sony kopen. Sony is toch Sony zeggen ze dan. Ze snappen niet dat als je die Sony op een andere site koopt dat een andere winkel er niks op verdiend.
    Of ze komen af met een probleem met hun tv wat ze online op een buitenlandse site hebben gekocht en willen dat deze stenen winkel er gratis naar komt kijken want ze hebben garantie erop.
    Of ze komen af voor korting want op die buitenlandse site kost die tv 300 euro minder

    In een winkel werken is echt niet meer leuk.
     
  20. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    Cassieres die met elkaar gaan kletsen terwijl jij daar staat als klant
    Zo niet netjes
     
    dds, Biny, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina