OP: "Jammer van deze griet, ik had haar ook nog niet eerder gezien." ?? Dat er iemand bij haar staat duidt er toch al op dat er iets niet goed ging? Waarom dan blijven doordrammen bij haar? Misschien haar eerste dag? Iemand met een vakantiebaantje? Iemand met een arbeidsberperking? En ja, soms lijkt een job je heel leuk, maar besef je pas als je er zit dat het toch even anders is dan je dacht (dat er ook 'mondige' klanten zijn bijvoorbeeld). Zullen we haar dan maar meteen buiten zetten? Geef mensen toch eens een waardige kans om iets te leren en te groeien!
Wie weet was dat meisje net aangesproken op dat ze iets fouts deed en voelde ze zich daardoor gewoon even niet goed. Waarom moet jij het er als klant zijnde dan nog even extra in duwen? Ik vind je eerlijk gezegd als klant zijnde dan best triest, je merkt dat het meisje anders reageert dan eerder en dan toch nog even je punt duidelijk maken. Bah. Die meiden moeten het gewoon nog leren.
Je schrijft dat het niet op haar voorhoofd staat geschreven dat ze zich niet lekker voelt. Dat klopt. Dan snap ik niet dat je het labelt als onbeschoft. Dat staat er immers ook niet op geschreven toch? Weet jij veel waarom ze geen antwoord gaf. Je werd toch geholpen? Prima service lijkt mij, wannneer er een andere collega bij komt. Maar serieus? Dit nog nooit meegemaakt in het dorpje? Jeetje, kom eens bij ons shoppen. Leert je relativeren...
Misschien hebben ze een personeel tekort of is iedereen "ziek" met dit lekkere weer. En is er niemand voor achter de kassa. Tja je moet toch open. Misschien eerste dag. Stagiaire van een bepaald niveau. Met zoveel jonge meiden gewerkt die vinden het in t begin eng etc als er een klant tegen je tettert. En ja sommige zijn niet gemaakt om in een winkel te werken maar door t te doen kom je daar pas achter
Net een winkel met een post punt, memo op de deur met even weg, wonen in een redelijk grote plaats dus dit is erg vreemd. Na een kwartier, de winkel gebeld, wordt niet opgenomen. Na een tijdje komt die kerel, zegt geen sorry. Waar ben je naar opzoek? Sta met een doos in mn handen. Zeg heel normaal dat ik een pakket kom brengen. Ah het heeft haast he.... pardon. Zal DHL ook blij mee zijn
Het zijn sowieso al winkels waar ik erg weinig kom, alleen als ik even gauw nog een klein boodschapje moet doen en het op mijn route ligt.
Hier is het normaal dat ze zelf hun kaart scannen als je hem vergeten bent. Ik heb het zelf netjes gevraagd over de korting en als ik dan op een snibbige toon antwoord terug krijg vind ik dat idd niet netjes.
Hier hebben ze sinds kort bij de ah een kastje naast de kassa waar je zelf je bonuskaart kan scannen. Maar kleine moeite om gelijk aan te geven dat je die vergeten bent.
Ik begrijp je wel ts, ik zou dit ook erg onbeschoft en klantonvriendelijk vinden. Als zo'n meisje klanten niet te woord kan staan en ze hen niet aankijkt, is ze niet geschikt voor haar werk denk ik dan
Nee hoor, hier nog nooit "hun" kaart gescand omdat ik de mijne niet bij me had, kan hier dan gewoon het volle pond betalen.
Als een winkelmedewerker dit tegen mij zou zeggen dan zou ik hem een grote mond terug gegeven hebben en de winkel uitgelopen zijn. Hoe bedoel je klanten veroordelen op (blijkbaar?) hun uiterlijk. Walgelijk.
Mijn God zeg... Zowel winkelpersoneel als klanten zijn ook gewoon maar mensen hoor. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo over kunnen lopen zeiken. Misschien heeft die zeurende klant al tig vervelende ervaringen gehad, en reageert hij/ zij daarom wat feller dan nodig is. Misschien heeft de vrouw achter de kassa in haar pauze net vervelend nieuws te horen gekregen, en zit ze met haar hoofd even bij andere dingen, waardoor ze kortaf reageert. We zijn gewoon allemaal maar mensen hoor. Met een leven, naast je rol als klant/personeel Met minder hoge verwachtingen en wat wederzijds begrip en relativeringsvermogen kom je een heel eind.
Als ik bij een winkel bij de groente en fruit sta en ik zie iets beschimmeld en een medewerker lopen, geef ik het netjes even aan, zodat ze het weg kunnen halen. Ik liep naar de medewerker toe, en wil het product zelfs aangeven. Hij stond gewoon rechtop en keek me aan. Draait hij zijn rug naar me toe en gaat op zijn knie zitten om een schap te vullen alsof hij me niet gehoord heeft, en steekt vervolgens zijn arm naar achteren uit, terwijl hij dus nog steeds verder niet verroerd is. Verder gaat het meestal prima bij de winkels, even niets waar ik verder nog op kan komen. Edit, oh ik herinner me wel dat ik een keer aan de kassa stond. Ze was ronduit aan het kletsen met een collega. Prima, maakt me niet uit. Toch zeg ik goedemiddag, ook al krijg ik niets terug. Zegt ze het bedrag wat ik moet betalen en gaat weer verder kletsen. Ik geef aan dat ik graag wil pinnen. Maar daarmee moest ik wachten tot ze het aansloeg. Kreeg ik een gesnauw naar me toe omdat ik met mijn pinpas aan het wachten was en niet opschoot (ik wachtte echt een paar seconde voor ik het wou herhalen om niet opdringerig over te komen) Echt bizar..
Ik ben juist altijd blij als winkelpersoneel niets zegt tegen me. Raak altijd al zo overprikkeld door winkelen en als dan mensen ook nog aan me gaan vragen of ze me ergens mee kunnen helpen vind ik dat zo vervelend. Ik denk dan alleen maar 'aaaah hou gewoon je mond en laat me rustig rondkijken!' dus misschien ben ik dan een onbeschofte klant, al probeer ik altijd wel heel vriendelijk te reageren hoor
Ook een keer bij de Diamond point, ik keek naar een andere MAAT diamanten knopjes omdat ik dus al een paar had in een andere maat. Zegt die vrouw de hele tijd, ja deze kosten zus, en die zo. Dus ik leg uit dat ik naar de maat wil kijken voor een tweede paar, zegt ze maar hoezo wil je dan nog een paar? De concurrentie is gewoon moordend tegenwoordig en Nederlanders zijn niet erg klantgericht. Als ik k.u.t. service krijg kom ik inderdaad niet meer terug. Ik ben echt altijd erg beleefd, behandel mensen zoals ik ook behandeld wil worden, ook horecap personeel.
Hier doen ze dat dus wel. Bij elke kassa ligt een bonuskaart. Ook bij de ah de stad verderop waar ik wel eens kom doen ze het.
Je wil niet weten hoeveel klanten dit doen. En na 20 jaar ervaring heb je de klanten in 2 minuten gescreend. En velen geven dit onmiddellijk toe want klanten (ouderen vooral) denken vaak dat het niks uitmaakt waar ze de Sony kopen. Sony is toch Sony zeggen ze dan. Ze snappen niet dat als je die Sony op een andere site koopt dat een andere winkel er niks op verdiend. Of ze komen af met een probleem met hun tv wat ze online op een buitenlandse site hebben gekocht en willen dat deze stenen winkel er gratis naar komt kijken want ze hebben garantie erop. Of ze komen af voor korting want op die buitenlandse site kost die tv 300 euro minder In een winkel werken is echt niet meer leuk.