Onbeschofte klanten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sado, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Naar aanleiding van het “onbeschofte winkelpersoneel”-topic, ben ik benieuwd naar verhalen van de andere kant van de toonbank :p

    Dus, wie heeft er leuke verhalen over klanten die “klant is koning” wel heel letterlijk nemen of op een andere manier vervelend of onbeschoft waren?!
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    #2 Sado, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt: 16 jul 2018
    Ik trap ‘m af:
    Van mijn 17e tot mijn 19e werkte ik in-between studies fulltime in een meubelzaak. Mijn verkoper-collega’s liepen door de winkel. Ik was servicemedewerker/cassiere en stond achter een balie in de winkel.

    Op een dag hoor ik achter me:
    “Pssssst! Meisje! Mevrouw!”
    Ik draai me om en zie een dame staan, naast haar een klein meisje die de winkel flink aan het verbouwen was. Ik vroeg de mevrouw wat ik voor haar kon doen.
    “Ja, kun jij mijn dochter even aanspreken? Ze is erg vervelend”
    Te verbaasd om dit verzoek om normaal te reageren kon ik alleen “heh?” uitbrengen.
    “Ja, ik heb haar nu even niet onder controle hoor. Dus als jij haar even aan kan spreken? Vreemde ogen dwingen immers!”

    Nadat ik haar uitlegde dat ik hier niet aan ging beginnen werd mevrouw boos, gaf me een enorme preek, ik had zeker zelf geen kinderen en moest ik maar aan haar terugdenken als ik ze wel had. Ok ;) Hierna beende ze boos de winkel uit.

    Niet zozeer onbeschoft, wel vreemd:thumup:
     
    Riverdale87, Nescio, Angel1980 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    In de horeca gewerkt hoeveel voorbeelden wil je hebben??
    Gasten die;
    Fluiten
    Knippen met de vingers
    Roepen
    Ze zitten soms nog niet eens maar verwachten al wel dat je hun hele bestelling al.op neemt.
    Áls ze 5 minuten zitten en je komt aan tafel : we zitten al zeker 20 minuten te wachten ( huh? Ik zie dat jullie net gaan zitten , hoe snel gaat jullie klok?)

    Van de week nog opgekomen voor een meisje bij de supermarkt.
    Een mw.had haar bonnetje gecontroleerd en 10 hele centen teveel betaald.
    Dat meisje werd me toch een potje uitgescholden en ze bleef nog vriendelijk ook.

    Ik had dat mens allang over de kassa heen getrokken ben ik bang.
     
    Riverdale87, Zara75, DastyQueen en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Och, zo vreselijk en herkenbaar, ja:rolleyes: In dezelfde winkel als hierboven genoemd had ik vanaf mijn vaste stek (klantenservicebalie) zicht op een deel van de showroom. Hoe vaak mensen zittend vanaf een bank wel niet naar me hebben gefloten of met hun vingers geknipt omdat ze uitleg wilden over het bankstel.

    Vaak van die mensen die binnenkwamen en mijn vriendelijke “goede(dagdeel)” compléét negeerden:thumup:
     
    Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kan een boek schrijven over klantervaringen. Een kleine greep uit mijn hoofd;

    - een klant die van mij geen auto meekreeg omdat onze scan aangaf dat er iets mis was met zijn paspoort én rijbewijs. Hij trok me zowat over de balie. De marechaussee werd gebeld (was op Schiphol werkzaam) en meneer afgevoerd. Later kwamen ze vragen of ik aangifte wilde komen doen. Meneer zijn documenten waren vals en hij werd gezocht in het land van herkomst.

    - de ergste was toch wel een klant die mij aanreed (wij reden beiden in een auto van mijn werkgever) en vervolgens boos was, omdat hij nu te laat kwam op zijn afspraak omdat hij een schadeformulier moest invullen. Hij was compleet met andere dingen bezig achter het stuur en zag mij daarbij over het hoofd. Het was een vaste klant.
    Ik werd ook nog eens door de Belgische politie gebeld dat ze een auto hadden aangetroffen van ons met sleutel en lopende motor, maar geen bestuurder (diezelfde vaste klant weer). Ik heb ze de auto mee laten nemen, want de klant nam zijn telefoon niet op. 3 dagen later hij natuurlijk boos aan de balie waarom ik die auto af had laten slepen ad 140 euro plus stallingskosten. Tja, had hij liever een complete auto willen betalen als hij weg was geweest? Als je geen sleutel kan overleggen, ben je ook niet verzekerd. Achteraf was hij dan wel blijer met die kosten. Hij was die sleutel zelf kwijt geraakt in de kroeg vertelde hij.

    - ik heb ook een keer aan een klant gevraagd of hij eerst een koel flesje water wilde hebben en of we dan daarna weer normaal verder met elkaar konden praten. Het helpt echt helemaal niets als je tegen me gaat schreeuwen. Ineens ging het lampje branden en verontschuldigde hij zich. Zijn probleem kon ik dan ook netjes voor hem oplossen :)
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Zusje vertelde pas ook zoiets. Moeder met dochter. Meisje moest perse het "toverwoord" zeggen anders kreeg ze niks dus meisje vraagt netjes om "alsutblieft *drinken*". En wat zegt moeder.... "witte wijn" zonder op of om te kijken :rolleyes:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mede door onbeschofte klanten ben ik gestopt met werken in winkels. Ik heb jarenlang met heel veel plezier gewerkt op een reisbureau en alle top klanten mis ik nog steeds maaaaar, de hoeveelheid arrogante klanten werden er gewoon teveel. Vaak wilde men voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en als je dan eindelijk na uren zoeken iets had gevonden wat voldeed aan hun ellenlange eisen lijst dan nog presteerde sommige het om te zeggen '' Ik boek wel online '' of '' Is dat alles? '' '' Kan het niet nog goedkoper '' '' Jij kan nog wel een leuker prijsje er van maken toch '' WTF, sommige denken echt dat ze de koning zijn. Blegh! Godzijdank werk ik nu vanuit huis in de reclame branche en hoef niks met klanten te maken te hebben.

    Net ook, ik was even in ons plaatselijke filiaal om even wat foto's te maken voor de krant van bepaalde producten. Sta ik twee tellen met een (winkel) collega te praten en we zien een klant binnenkomen, ik zet dus mijn flesje water weer terug en mijn collega loopt naar de deur om daar haar flesje te zetten en meteen door te lopen naar de klant, roept die vrouw '' Word ik nu al eindelijk eens geholpen? Of blijven we kletsen '' o_O we hebben het echt over een paar tellen dat die vrouw moest wachten en kletsen deden we niet, ja stonden wel te praten maar puur over het werk hoe we de foto's gingen maken, was dus geen praatje pot. Mijn collega zei dus op een duidelijke toon dat ze onderweg was maar even netjes haar water weg wilde zetten, weet je wat ze zei '' Drinken doen we maar in de pauzes niet als de klant binnen is '' :eek: Excuse me? Wat denk je nou? Mijn collega bleef netjes rustig en hielp haar verder maar ik had er dus echt wat van gezegd, godzijdank werk ik dus lekker achter de schermen. Maar man man man wat denken sommige mensen nou. :mad:
     
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb zowel in de horeca als in winkels gewerkt als student en het viel mij wel mee. Kan met niet zoveel herinneren.

    Ja, eens een vrouw die met haar vriend/man uit eten ging en vond dat haar kerel teveel naar me keek. Ik voelde me heel erg gegeneerd en opgelaten, het was een hartstikke lelijke vent waar ik nooit interesse in zou kunnen hebben dus zonde van de ruzie. Maarja, dat kun je ook niet zegen hè?
     
    fafa en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  9. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik werkte vroeger in een restaurant in een pretpark. Komt er om 10.00 een duitse man die patat wil. Hij is meteen onbeschoft naar mijn collega want hij eiste patat.

    Normaal kunnen wij pas vanaf 11.00 bakken maar toevallig die dag was de pan al heet. Dus voor meneer netjes patat gebakken.

    Toen hij bij de kassa bij mij kwam was hij ook meteen onbeschoft. Ik weet niet meer wat hij zei maar ik was direct klaar met hem. En dat had ij niet snel.

    Dus snel afgerekend zodat hij weg ging. Kom hij later op hoge poten terug lopen. Omdat ik de fristy had afgerekend die volgens hem bij het kindermenu hoorde. Echter hier zat al een pakje drinken in de doos. Toen ik het hem uitlegde ging hij alleen naar schreeuwen. Toen ik hem vroeg om rustig te doen zei hij jij moet nu Duits praten tegen mij.

    Dit is de eerste en laatste keer dat ik mij heb latem gaan tegen een klant en heb tegen hem geschreeuwd dat hij weg moest gaan. Mijn leiding heeft het later afgehandeld. Maar man o man ik kan er nu nog boos om worden
     
    Riverdale87, Vitamientjuh, Chocolat en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Wat ik nooit maar dan ook nooit meer vergeet:

    Drukke avond in de zaak om bij het afwas raampje te komen moet je een gordijn openschuiven en langs het toilet. Ik ruik al een poeplucht en dacht dat iemand een luier in het wc prullenbakken had gegooid ofzo.. ik zet 2 stappen verder en glij bijna op mijn plaat omdat iemand vlak voor de wc deur op de muren, grond en gordijn heeft lopen spuiten met poep. Ik ben zo snel mogelijk weg geglibberd en heb daarna mijn baan op gezegd.

    Andere dingen:
    Korting eisen want de desbetreffende persoon kent de eigenaar (ik ook was mijn antwoord dan altijd)

    Mij 6x naar de wijnkelder laten lopen om de duurste wijn te halen en vervolgens toch de huiswijn bestellen

    Aan me zitten (als in aan een arm trekken bij mijn schort vastgrijpen)

    Schreeuwen om niks of dreigen met een slechte review
     
    Vitamientjuh en Sado vinden dit leuk.
  11. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    leuk!! ik ga vanavond ook paar mooie of toch liever niet ervaringen met jullie delen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ik heb bijna alleen maar onbeschofte klanten :rolleyes: En dan vinden ze het raar dat ik aan het eind van mijn werkdag niet meer zo vrolijk ben:D

    - regelmatig word ik vanuit de andere kant van de winkel geroepen als "juffie, meisje!" waar ligt dit?

    - als ik in gesprek ben dan gewoon er tussen in komen en hun vraag bombaderen

    - geld smijten ipv aangeven

    - telefoneren aan de kassa, geen hallo of gedag zeggen, niks zeggen bij het geven of ontvangen van wisselgeld of kassabon en bij het weggaan kan er net een tot ziens van af. en niet eens altijd

    - Als mijn kassa open gaat krijg je continu gezucht, gesteun en gepuf dat het "te lang" duurt. Ja ik kan niet alles uit mijn handen laten vallen en meteen naar de kassa toe of andere klanten het uit laten zoeken als ik met ze bezig ben. daarnaast waggel ik momenteel ook als een pinguïn dus ben al niet zo snel :roflmao:

    - klanten die kwaad terug komen als er iets niet goed in de kassa staat. ik snap dat het vervelend is maar moet je dan echt zo bitchy reageren om die paar cent:|

    - klanten die producten ineens niet meer willen en in de mandjes bij de kassa neer gooien. je kunt toch gewoon even terug lopen:rolleyes:

    verder zijn er ook lieve vaste klanten die ik elke dag graag zie:D
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Hier verbaas ik me ook elke keer in de supermarkt weer over! Mensen die spullen maar random ergens neerflikkeren. Dan zie ik weer gevulde koeken in de diepvries en vissticks bij de chips. Echt why?! Leg het gewoon netjes terug of geef het aan personeel.
     
    Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ohhh wat erg!o_Oo_O
     
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger in een huishoudwinkel gewerkt en had toen een keer een mevrouw aan de kassa die na 3 weken een dvd wilde terug brengen...
    Dus ik mevrouw het beleid duidelijk gemaakt dat dvd's binnen 24 uur geruild moeten worden en anders sowieso binnen 14 dagen terug gebracht voor eventueel een tegoed bon.
    Mevrouw was het hier niet mee eens dus ging tekeer aan de kassa dus ik mijn chef erbij gehaald.
    Die ging ook verder niet met mevrouw in discussie en verwees haar anders contact op te nemen met hoofdkantoor.
    Daarna liep mijn chef weg naar achter in de winkel waarop mevrouw schreeuwend achter hem aan ging en bijna begon te slaan.
     
    Zara75 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  16. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ook een keer een oudere vrouw met winkelwagen van supermarkt in onze huishoudwinkel. Winkelwagentjes mochten eigenlijk niet naar binnen maar soms voor ouderen maakte we een uitzondering.
    Deze mevrouw had haar hondje ook in het winkelwagentje gezet.
    Ze stond bij de manden waar alles 1 euro was en ik zag haar vanuit de kassa een pakje schoonmaakdoekjes pakken van dus maar 1 euro en dit weg moffelen onder een tas waar het hondje op zat.
    En ze liep daarna de winkel uit. Dus ik roep een collega om die mevrouw te controleren omdat ze aan het stelen was.
    Mijn collega ging achter mevrouw aan en vroeg of ze onder de tas in het karretje mocht kijken en vond daar inderdaad het pakje doekjes.
    Waarop de mevrouw beweerde dat haar hondje dat pakje doekjes daar gestopt had:roflmao::roflmao::roflmao:
     
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    #17 Manque, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2018
    Ik heb veel dienstverlenend werk gedaan: klantenservice, kantinejuffrouw, schoonmaakster, caissière in een supermarkt, serveerster, winkelbediende, thuiszorgmedewerker en ga zo maar door. Sommige mensen behandelen je als voetveeg in dat soort beroepen, maar meestal was het gewoon prima hoor. Gelukkige zijn de onbeschofte mensen eerder uitzondering dan regel. En in de thuiszorg kan ik de onbeschofte mensen het niet kwalijk nemen, de meeste van mijn cliënten waren dementerend of ziek. Dan neem ik hun uiting van frustratie niet persoonlijk op.

    Waar ik mensen zich nog het meest heb zien misdragen, is op de kermis. Ik ben opgegroeid op de kermis en werkte in het kermisseizoen voor mijn ouders van 6 t/m 22 jaar met kaartjes halen in de attracties en achter de kassa zitten. Wat lopen er toch veel dronken idioten op de kermis rond die je spullen kapot maken of je uitschelden wanneer je zegt dat ze niet tegen je kraam aan moeten pissen.

    Wat ik onbeschoft/irritant vond en wat veel voorkwam:
    -Ouders die hun kinderen op de draaimolen laten zitten zonder een kaartje te kopen. En ik maar bij zo'n kwijlende peuter proberen te achterhalen waar papa en mama zijn zodat ik met iemand kan afrekenen, alsof ik niks beters te doen heb.
    -Ouders die zelf op een terras gaan zitten en niet op hun kinderen letten. Ze geven die kids gewoon een tientje en zeggen: kom maar terug als je geld op is. En ondertussen zijn die kinderen mijn halve zaak aan het afbreken en moet ik ze steeds tot de orde roepen. Het is geen creche :mad: Je hoort gewoon toezicht te houden als ouder zijnde!
    -Mensen die met mij gaan onderhandelen over de prijs. De prijs is bijvoorbeeld 1x voor een euro en 6x voor 5 euro. En dan zeggen ze: ik wil er 3 en leggen 2,50 neer. En ik moet ze uitleggen dat aanbiedingen zo niet werken. Toen ik klein was vond ik dat echt rotgesprekken om te voeren, vooral als die volwassenen dan zeggen dat je gewoon moet afrekenen wat zij dénken dat het kost. Durf daar maar eens tegenin te gaan als je 10 bent ofzo. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat ze hun hand in het gat van het kassahokje staken en de kaartjes uit mijn handen pakten.
    -Dronken mensen. Dronken mensen op de kermis worden baldadig en onbeschoft. Ze denken dat ze grappig zijn, dat het leuk is om als volwassene op een draaiende attractie te springen, om het Spaanse accent van mijn vader na te doen of om kassahokjes om te duwen.

    Edit: nog wat aanvullingen
    -Ik heb 2x meegemaakt dat een kind overgaf in de draaimolen en die vader/moeder dat kind oppakt en weggaat. En toen kon ik dus de zaak stilleggen (daar gaan de klanten) en de boel schoonmaken.
    -Ouders die kwaad werden op mij omdat hun oogappeltje van de draaimolen af viel. Alsof ik er iets aan kan doen dat je kind ineens opstaat en aan de wandel gaat! Daar is dus dat ouderlijk toezicht voor! Ik zit in mijn hokje, het enige dat ik kan doen is de zaak stilzetten.
     
    Jo79, Nescio, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Laatst in de Kruidvat werd het meisje achter de kassa door een Duits mokkel helemaal verrrot gescholden!

    Madame drong voor en wilde graag weten waar de Didi was.... alles in het Duits en het meisje gaf aan geen Duits te spreken en te verstaan waarop madame los ging wat voor een achterlijke k*t Hollander ze wel niet was want wie kan er nou geen Duits!?!

    Die hele rij voor de kassa had alles mee gekregen en dat waren schijnbaar stuk voor stuk echte Venlonaeren en niet heel erg Duits vriendelijk dus Hihi... die gingen dus los op dat Duitse mokkel!

    Jammer dat ik geen popcorn mee had....
     
    Jo79, Marchella, Riverdale87 en 11 anderen vinden dit leuk.
  19. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Ik heb een halfjaartje bij Blokker gewerkt en klagende klanten heb ik ook zat gehad (ik deed de klantenservice). Maar die pannenkoek van een filiaalmanager gaf ALTIJD toe, wanneer een klant naar hem vroeg. Als klantenservicemedewerker stond je dan continue voor lul, omdat je je aan de regels hield en de manager vervolgens alles maar prima vond.
     
    Riverdale87, Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Waar ik trouwens een gruwelijke bloedhekel aan heb is klanten die al bellend aan de kassa komen om af te rekenen, je niet eens fatsoenlijk aankijken en het geld naar je toe smijten:mad:
    Toen ik nog in een winkel werkte heb ik ook besloten bellende mensen niet meer te helpen en verder te gaan met de volgende klant die achter diegene staat. Hahahah nou dan moet je die koppen zien van die mensen:roflmao::roflmao::roflmao:
     
    dreumesje, Riverdale87, Zara75 en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina