Onbeschofte klanten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sado, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.654
    113
    We moesten een keer naar het politiebureau in Duitsland, manlief was zijn mobiel verloren ergens langs de snelweg (dachten we, we vonden hem meer dan een jaar later terug tussen de kussens van de achterbank). En de politie vertikte het dus om Engels met ons te praten. Ik spreek wel een beetje duits, maar mijn Engels is vele malen beter. Arrogante eikels.
     
    Vitamientjuh en sillies vinden dit leuk.
  2. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    #42 mapepejo, 16 jul 2018
    Laatst bewerkt: 16 jul 2018
    Tijdens studie ook in een winkel gewerkt. Tis al lang geleden maar wat ik nog weet:

    -Klant die mijn collega verrot schold omdat "zijn" krant die hij altijd kocht, "al" uitverkocht was (om 15.00).
    -Uitbrander omdat ik zogenaamd het verkeerde boek had besteld. Na 20min van gescheld en getier bleek gelukkig dat hij zelf het verkeerde ISBN nummer had doorgegeven. Maar excuses ho maar..
    -Ruzie tussen klanten onderling tijdens Sint periode, over wie recht had op een laatste speelgoed item dat aanbieding was. Toen mijn collega probeerde te sussen, werd ze door beiden uitgescholden dat ze zich niet moest bemoeien. Beveiliging heeft ze de winkel uitgezet.
    -3x meegemaakt:Mensen die perse door 1 bepaalde collega geholpen willen worden, maar die is dan net ff bezig, waarop ze beginnen te roepen en tieren dat het belachelijk is dat het allemaal zolang duurt! Terwijl gewoon 2/3 anderen al hebben aangeboden om te helpen, maar daardoor wilden ze niet geholpen worden want die kende ze niet. En dan gaat het gewoon om afrekenen of inpakken als cadeautje.
    - Ik vroeg of meneer er een tasje bij wilde hebben. Kreeg een preek over hoe slecht voor de natuur, en dat het belangrijk was dat onze winkelketens dat vroegen en of ik zelf niet kon nadenken etc.
    Meneer, het is gewoon een onderdeel van mn werk om dat te vragen. Ik sta hier niet mijn persoonlijke wereldvisie uit te dragen.. (was allemaal nog voordat plastic tassen geld gingen kosten).
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.542
    113
    Nederland
    Ik heb ook altijd de neiging om dat te doen ik denk alleen niet dat mijn baas dat op prijs stelt. helaas:p
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  4. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Nou waar te beginnen met me boek. Ik werk alles bij elkaar zo’n 20 jaar in diverse winkels en bij de laatste zit ik al 16 jaar :eek: best lang als ik dat zo bekijk. Ik heb op verschillende plaatsten gewerkt en de een is rustiger dan de andere.

    1) klant niet blij met mijn verklaring, collega geeft daarna hetzelfde aan terwijl zij net van achter komt en mijn reactie/antwoord niet heeft gehoord. Klant boos springt boven op de balie om zoals hij zei onze koppen van onze romp af te schoppen:cool: voordat de politie er was was hij al gevlogen.
    2) bij collega mevrouw was echt brutaal en grof in haar mond collega wilde haar niet meer helpen en niemand anders mocht haar helpen. Mevrouw wilde alleen door haar geholpen worden. Ze was ook behoorlijk aangeschoten. Ze is op de grond gaan zitten tot sluitingstijd en weggehaald door de politie.
    3) oh wat wel leuk was ‘vroeger’ boter kaas en eieren spelen met een collega in een andere plaats over de fax.
    4) klanten die binnen komen en die net doen alsof ze je niet horen, maar dan aan de andere kant van de winkel staan je aankijken alsof je ze nog niet gezien heb soms nog dat vingertje erbij en met zon onschuldige stem of je even iets kan uitleggen. Daar aangekomen blijkt dat je de computer nodig heb waar jij stond dus lekker heen weer wandelen.
    5) klant komt binnen staan we bijv met 3 collega’s niks te doen. 1 spreekt de klant aan en dan zegt de klant sorry ik ga liever naar je collega die kan me beter helpen :confused: GVD was net ZP aan het lezen Haha nee hoor of toch wel.
    6) ongelukjes met kinderen kunnen gebeuren is niet erg, maar hoe je als ouders daar mee omgaat wel.
    A) kind laat perongeluk beker warme chocomelk over de bank vallen. Dan zegt moeder oh geef niet ...*. dat ruimen zij wel op om vervolgens de winkel uit te lopen.
    B) kind moest blijkbaar plassen en plast in zijn broek op onze bank (zelfde als hierboven) en vloerkleed. Vader had niks door moeder pakt kind op slaat vader tegen zijn hoofd we gaan NU!! :mad:
    7) ja klanten die grof in de mond zijn heb ik helaas meermaals gehad is niet meer te tellen en dat ik daar niet meer van sta te kijken. Heb meermaals attributen naar me hoofd gegooid gekregen.

    Nou kan nog wel doorgaan.
     
    Marchella, Zara75 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  5. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Werk in een "luxe" restaurant dus nogal veel mensen met eisen en een bepaalde attitude. Haha ik maak er altijd maar een sport van om dan beleefd te blijven reageren maar wel mijn punt te maken.

    Laatste een zakelijk diner met 6 personen. Wij leggen de gerechten altijd uit dus ik wacht netjes tot meneer aan het woord even stopt. Maar hij bleef maar doorpraten en zijn tafelgenoten begonnen zich zichtbaar steeds ongemakkelijker te voelen. Toen hij eindelijk een stilte liet vallen zei ik nog beleefd: zal ik de gerechten even toelichten en zegt die man: nee want ik ben aan het werk en ben nog niet klaar. Tot groot plezier van zijn tafelgenoten gereageerd dat ik dan ook maar verder ging omdat ik ook nog niet klaar was met mijn werk....en eet smakelijk.
    De rest van de heren wilde de volgende gang toch nog graag even weten wat ze hadden gegeten.

    Ook was bij ons een broodjeslunch besteld wat we normaal niet serveren. Toen ik dat serveerde werd de gastheer heel boos omdat hij een 3 gangen lunch wilde en dat altijd had. hij was heel onbeschoft en de hele tafel kon meegenieten. Ik wist al redelijk zeker dat dat niet was besteld maar snel nagekeken en inderdaad gelijk. Toen ik dat meldde bij meneer kwam de aap uit de mouw dat zijn secetaresse ziek was geweest en hij het zelf had besteld:roflmao:
    hij bood wel netjes zijn excuses aan en dat we her dan eens waren dat secetaresses dus echt onmisbaar zijn.
    Maar dan vraag ik me toch af waarom het niet normaal gevraagd kan worden in eerste instantie.

    Ook een vrouw die kwam melden dat er iets niet helema goed was gegaan op het toilet...alles zat onder de poep. Te smerig, ruim het dan op.
     
    Marchella, Chocolat, Leo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Niet per se onbeschoft, maar wel klanten met vooroordelen (altijd mannen). Ik heb als student een paar jaar bij een winkel gewerkt waar ze designer deurkrukken verkochten (en allerhande ander deurbeslag). Dan kwamen er van die mannen die mij wel even gingen vertellen wat ze nodig hadden en daarbij duidelijk lieten weten dat ik waarschijnlijk niet zou snappen wat ze bedoelden.
    De blik op hun gezicht als ik ze vragen ging stellen over bepaalde maten en als ze dan ullig keken, ging ik ze uitleggen waarom dat dan belangrijk was. Het was een mooi moment als ze door hadden dat het ‘domme winkel meisje’ meer technische kennis had dan hen.
     
    PenK, RachelleNM, RoBiJe en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik vind dat ik zo veel als maar kan mag zeiken over Duitsers... mijn ex man en die hele pshycho familie van hem is Duits :p

    En het is heeeeeeeelijk om Duitsers met mijn bakfiets in de binnenstad te terroriseren hahaha ik heb mijn oudste geleerd om heel hard “AAN DE KANT” te roepen als er weer iemand op het fietspad loopt :roflmao::roflmao:
     
    pietje1987, RachelleNM, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Klanten die continu zeuren over korting. Tegenwoordig passen we de prijzen er op aan. We geven dan "korting" terwijl we geen korting meer geven.
    Iedereen wil maar goedkoper, goedkoper en goedkoper. Ergens houdt het een keer op en zal het ergens vandaan moeten komen. Je ziet dat de kwaliteit de laatste jaren steeds verder achteruit gaat doordat de mensen alsmaar goedkoper willen. Dat kan gewoon niet meer.
     
  9. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Vergeet ik nooit meer:

    Een man komt samen met zijn kindje bij ons in de zaak lunchen.
    Hij is druk bezig met zijn telefoon....
    Kotst zijn kind de hele tafel / vloer onder...
    Roept mij bij zich... jij gaat dit NU opruimen....
    Ik kijk hem aan... Ik geloof dat jij niet goed wijs bent

    A als ik dit moet opruimen kots ik zelf alles onder
    B jou kind jou kots hier heb je een emmer en sop. Succes ermee wtf!mafkees
     
    masami, Marchella, Riverdale87 en 11 anderen vinden dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Of leer gewoon Nederlands als je naar nederland wil :|
     
    Chocolat, Beertje8, mamabri en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Dit is echt bizar gewoon. Wat denken menseno_O
     
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wat ik ook echt onbeschoft vind. Een collega heeft een keer een seksend stel betrapt in de paskamers.

    Klanten die denken dat het normaal is om je maandverband te verwisselen in een paskamer en dat te laten liggen.

    Ook een keer een dame gehad die overduidelijk thuis uit een kledingstuk was gescheurd en naar ons terugkwam dat dat al zo was. Sowieso wat klanten wel eens proberen te retourneren, is echt schandalig.

    Op de klantenservice van een grote verzekeraar werd ik gebeld door een meneer van buitenlandse afkomst. Die dreigde met; ik ben moslim en gooi straks een bom op jullie kantoor. Was redelijk vlak na de aanslagen in Parijs geloof ik. Hier hebben we ook aangifte van moeten doen.

    Ben ook vaak uitgescholden. Ook door mensen van wie je het echt niet zou verwachten. Schattige oude dametjes etc.

    Toen ik in die ene telefoniewinkel werkte moest een zekere mevrouw haar pincode op haar telefoon invoeren. Maar ze begreep mij verkeerd en in plaats van dat ze om uitleg vraagt ging ze helemaal tekeer. Dat het echt niet normaal was om haar pincode te vragen en wat ik daar allemaal wel niet mee wilde doen...

    Wat ik ook erg vind. Klanten die wat meer betalen dan andere mensen (duurder abonnement of iets dergelijks) en daarmee denken dat ze macht over je hebben “want zij betalen je salaris”. Bla bla..
     
    Zara75 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Eens!!!! Heb ook een blauwe maandag in een kledingwinkel gewerkt. Kwamen redelijk wat Duitse toeristen en die bleven allemaal stug Duits praten. Probeerde het op het begin nog weleens netjes in het Engels maar was er al gauw klaar mee, sprak gewoon Nederlands terug. Geirriteerd dat ze vaak werden:rolleyes:

    En was het nog vlak bij de grens: ok. Maar ik zit daar heel ver vandaan....
     
    Zara75, Vitamientjuh en sillies vinden dit leuk.
  14. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja verschrikkelijk ze vragen nooit maar dan ook nooit of jij überhaupt Duits spreekt. Ik blijf tegenwoordig in het Nederlands terug lullen en als ze het niet begrijpen gaan ze maar weg.
    Fransen spreken ook alleen Frans, maar zij vragen het nog over het algemeen hebben ze alleen pech bij mij.
     
    sillies vindt dit leuk.
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Bij een drogisterij waar ik voorheen werkte was een in pak tafel. Mijn collega was in de winkel bezig en ik stond achter de kassa, het was koopavond.
    Komt er opeens een man binnen die pakt de schaar van de inpak tafel(deze zat op dat moment niet vast) loopt op mijn collega in de winkel af en roept 'ik ga je neer steken'. Mijn collega vlucht snel naar achter en de man verdwijnt de winkel uit.
    Uiteraard meteen politie ingeschakeld en die heeft de man opgepakt.
    Bleek die man geestelijk niet helemaal goed te zijn dus uiteindelijk heeft politie hem laten lopen.
    Gelukkig hem daarna nooit meer gezien.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook verschillende grote pogingen tot diefstal meegemaakt.
    Voor namelijk mensen uit Oostblok landen.
    Die kwamen echt met geprepareerde tassen en probeerde zo de halve winkel leeg te roven.
    Samen met me toenmalige collega's flink wat worstelingen gehad om de spullen. Gelukkig lieten ze vaak de tas los en renden dan snel weg.
     
    Zara75, Vitamientjuh en moielle vinden dit leuk.
  17. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Oh my! Daar kan ik ook boeken over vol van schrijven
    Ik pakte zo'n tas af van een vent. Ik zei: die spullen zijn van mij. Ik draai me om. Zegt ie: mag ik wel die tas terug, die is van mij :confused:

    Pakte ook tas af vol Parodontax tandpasta. Zegt ie kerel: maar dit is voor arme kindertjes in Afrika :eek:

    Zei een keer tegen zo'n vent dat hij zn tas moest geven omdat het vol zat met mijn spullen. Begint ie te tieren en te brullen dat ik dat alleen maar zeg omdat hij zwart haar heeft! Ik kon rustig zeggen dat dat het probleem niet was, aangezien ik met een Maokkaan getrouwd ben en die vraag ik ook niet om zijn tas :D
     
    Riene, Marchella, Zara75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    In een kleding winkel met een Duitse vrouw die een gurtel moest hebben. Ik wist écht niet wat een gurtel was. Ze wou het niet eens uitbeelden want dat móest ik toch weten :rolleyes:

    Vanmorgen was ik zelf een vervelende klant. Ik was al laat voor de afspraak en toen moest ik een handtekening hebben van man op een formulier en daar moest ik voor terug komen terwijl ik andere plannen had! :mad:

    Ik: écht serieus?! Dat stond niet op de site hoor (niet eens naar gekeken :oops:)
    Dan wil ik wel direct terug komen.

    Hij: sorry dat gaat niet, eerste plek is om 1 uur.

    Ik: ja dan neem ik mijn kind niet meer mee die slaapt dan hoor

    Hij: is ook niet nodig, ik heb hem nu gezien

    Ik: oh oké...sorry voor mijn houding, niet mijn ochtend vanmorgen.

    Hij bleef zo rustig onder mijn geïrriteerde houding dat ik mij al snel schaamde :oops:
     
    Marchella, Ysabella, Oceanna en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ik vind klanten die gewoon niks zeggen, écht onbeschoft.

    En klanten die alles gratis willen hebben.

    Ik vind het ook onbeschoft als mensen hun zonnebril ophouden. Ik wil je graag aan kunnen kijken als ik tegen je praat.
     
    Oceanna, Zara75 en Sado vinden dit leuk.
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    mag het niet zeggen, maar hier ook een hekel aan Duitsers (ik mag het vast zeggen, mijn moeder is een Duitse :roflmao:) , Fransen vind ik zo mogelijk nóg erger, ik weiger dus ook om op vakantie te gaan naar Frankrijk, laatste keer dat ik er geweest ben was ik 16 (nu 43). Walgelijk volk.
     

Deel Deze Pagina