Onbeschofte klanten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sado, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik werk in een Luxurious winkel. Waar we echt dure spullen verkopen. Klanten die om korting vragen.nee krijg je niet (hele discussie) Mensen die denken dat ze dan de koning of koningin zijn die met de vinger knippen.

    Of Fransen die eerst proberen in het Frans en vragen of je Frans praat, zeg je nee: gaan ze door in het Frans. Ja amehoela. If you cant speak English, I am not gonna help you. BYE! Of klanten die denken dat je met 3-4 personen één klant moet bedienen.

    Of mensen die in de rij flippen als ze nog niet eens 5-10 minuten in de rij staan en dat ze dan gaan zeiveren kan er geen kassa erbij???

    Mensen die je groet en nog niet eens teruggroeten en je arrogant aankijken. Heb jij het tegen mij????

    En je hebt van die achterlijke chappies die denken dat ze wat zijn en je belachelijk maken en grapjes proberen te maken over mij (Chinees afkomst) terwijl dat ze zelf ook gewoon een allochtoon zijn.

    Mensen uitleggen dat je die product niet heb en dat ze dan NOG durven te vragen aan je andere collega’s..uh??? Ik ben toch niet achterlijk??? Om zomaar even uit te drukken. Ik zeg toch nee heb ik niet. Dus denk je dat mijn collega dan even eruit kan toveren

    Ik heb ooit een bejaarde stel gehad. Ze vragen naar maat, waarop ik antwoordde nee heb ik niet. Vraag die even of ik niet even achter in het atelier (hebben we niet eens) een broek kan maken.

    Nog meer verhalen etc etc haha
     
    Zara75, fanona, louan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik werk op een landalpark en mensen doen echt álles om korting te krijgen of een dinerbon als vergoeding voor geleden schade.

    Klagen over de schoonmaak, klagen over de inrichting, zelfs dat de struiken bijgesnoeid zouden moeten worden (wordt regelmatig gedaan).

    daarnaast worden de raarste dingen mee gejat, alsof wij geen adressen hebben staan in het systeem of zo? en geloof me, wij hebben ca 170 huisjes en ik (en mijn collega's net zo goed) weten exact wat in welk huisje staat/hoort.

    Dan mis je ineens een rolgordijn (en vraag je je af wat iemand in vredesnaam met een 2e hands rolgordijn moet :roflmao:) of je mist een complete tv, een stoel, zelfs weleens een lamp of zo. beeldjes, schilderijen,spiegels....bedenk het maar.

    Om over schade die gemaakt worden in huisjes maar te zwijgen.
     
    Zara75, louan, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Oeh mijn mond valt open van verbazing wat mensen zoal doen.

    Ik heb nooit in een winkel of in de horeca gewerkt maar ik kan als klant ontzettend slecht tegen zeer ongeduldige andere klanten of als ze ('onopvallend' NOT) gaan voordringen in de rij.

    Het erge is, het zijn meestal van die oudjes. :confused: Zeg je er netjes iets van, kan je een grote mond terug verwachten. Benidorm basterds. o_O
     
    Ysabella, Oceanna, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    in de buurt vd bakkerij leven een groep met een beperking. We kunnen redelijk goed met ze opschieten dus ze kwamen regelmatig langs om wat lekkers te halen.

    Maar.. er was 1 man die tegen de gebaksvitrine ging staan, en ontzettend ging kwijlen en hijgen.
    Zo smerig. Echt het hele ruit zat onder. We konden niet anders dan hem de winkel te ontzeggen. In het begin, hielpen we hem eerst. Maar de andere klanten werden net als ons ontoepasselijk van. De begeleiders hadden alle begrip hiervoor
     
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Sorry, ik bel ook regelmatig als ik afreken. Maar ik onderbreek altijd heel even het gesprek om te betalen en ze een fijne dag te wensen.
     
  6. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Jaren geleden werkte ik in een restaurant in een pretpark. Zo'n restaurant waarbij je zelf vanalles op je dienblad zet en bij de kassiere afrekent.
    De nette mensen zetten na het eten hun dienblad in zo'n opruimkar, maar veel mensen lieten het staan en dan haalden wij het op.

    Ik kreeg op een gegeven moment een vrouw aan mijn kassa met haar dienblad vol vuile vaat: kommetjes en lepels met tomatensoep restjes, borden met resten mayo en satésaus... Mevrouw wilde statiegeld, omdat ze haar vaat netjes kwam inleveren... o_O
    Ze heeft zoveel stennis staan schoppen tegen mijn leidinggevende, dat ze uiteindelijk de vuile vaat mocht houden. Ze heeft de rest van de dag door het pretpark gelopen met een tas vol smerige borden, schaaltjes en bestek...:roflmao:
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    O, dat valt in Zeeland wel mee hoor.
    Overigens spreken de meeste Duitsers wel een beetje Nederlands of ze begrijpen je wel.
     
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik krijg er kippenvel van! Ik heb echt respect voor mensen die dan nog aardig kunnen blijven (ook al is het een showtje die je dan opvoert).
     
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Een van mijn beste vriendinnen heeft een eigen reisbureau en als ik haar spreek hoor ik altijd dit soort verhalen! Of dan heeft ze een hele rondreis America voor ienand uitgezocht (als ik haar mag geloven gaat daar echt veel tijd in zitten) en dan is ze in alles het goedkoopste en dan nog gaan mensen klagen omdat ze 1 hotel van 1 overnachting zelf voor 10 dollar goedkoper vinden via bookings.com
     
  10. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Nou dat aardig blijven is me 1 keer niet gelukt.
    Toen was een man continue aan het fluiten en roepen.
    Toen ben ik op mijn hurken voor hem gaan zitten, ben gaan blaffen en pootjes geven.
    Vervolgens weg gelopen met de woorden , als u me wilt behandelen als een hond kan ik me ook net zo goed gaan gedragen als een hond :roflmao:
    Toen was hij in 1 keer stil en de rest van het terras kwam niet meer bij van het lachen.
     
    Twinkle81, pietje1987, Miek89 en 24 anderen vinden dit leuk.
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Horeca:
    - 3x lopen omdat ze perse extra komkommer in een schaaltje willen hebben. (Zeg dan we willen komkommer en niet salade) Maar dan niet ervoor willen betalen.
    - kindermenu: is standaard met appelmoes. Maar die knul wilde geen appelmoes. Dus het schaaltje direct vd tafel afgehaald. Gaat ze toch moeilijk doen voor een €1 korting voor de appelmoes. (En dan het type dikke BMW)
    - sluitingstijd en dan niet weg willen gaan.
    - waarom gaan gasten altijd zitten aan een vies en volle tafel terwijl er genoeg schone tafels zijn. Ook op een leuke plek.
    - aub als je laat binnenkomt. Ga dan op een plek zitten zodat het personeel verder kan met opruimen/schoonmaken. Dus niet als enige op het terras. Of aan de bar, terwijl in de serre ook gasten zitten. We willen graag op tijd het terras sluiten. Enz. Als de laatste gasten weg zijn. Dan moet de bediening nog goed 30-45 min flink aan de slag om alles schoon te maken en op te ruimen.
     
    Zara75, Vitamientjuh, Leo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Off topic maar ik had het laatst nog met mijn man hierover. Hoe gaan de kinderen van de kermis exploitanten naar school? Reist er een school mee? Mijn man dacht van wel, en ik niet omdat in dacht dat de kermis exploitanten na elke kermis weer hun eigen weg gaan naar een andere kermis en niet samen blijven als complete kermis.
     
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    HELD!!! :roflmao:
     
  15. Manque

    Manque Niet meer actief

    Wat een leuke vraag! :) Het is niet voor alle kermiskinderen hetzelfde. Er zijn families waarin het gebruikelijk is dat de kinderen buiten de schoolvakanties naar het internaat gaan. Daar zitten ze dan meestal samen met circus- en schipperskinderen.

    Maar kinderen die meereizen worden geacht naar de Rijdende School te gaan. De Rijdende School is een stichting die onderwijs aanbiedt in een grote trailer of in een bus. Deze scholen gaan naar de kermissen waar op dat moment de meeste kermiskinderen zijn, met een minimum van 5 kinderen. Ik weet niet hoeveel scholen er tegenwoordig zijn, maar in 'mijn tijd' waren dat er 5. Ik ging in één schooljaar misschien 2 of 3 keer naar de Rijdende School, want mijn ouders waren hele arme exploitanten en konden de pacht niet betalen van grote kermissen. Dus we stonden op kleine dorpskermissen of jaarmarkten en daar waren te weinig kinderen voor de stichting om een school naartoe te sturen. De rest van het seizoen (eind maart t/m oktober) ging ik niet naar school. Soms mocht ik naar naar een dorpsschool op locatie, als ik daar welkom was.

    En de kermis reist niet in één geheel, inderdaad. Mensen denken dat nogal eens, alsof het net zoiets is als een circus. Maar exploitanten zijn kleine gezinsbedrijven die van kermis naar kermis gaan met 1 of meer attracties/kramen, maar eigenlijk nooit als kermis in zijn geheel.
     
    toch3, Oceanna, Kerstster en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Hoe moet dat dan als ze naar het voortgezet onderwijs gaan? Ook via thuisstudie?
     
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    Of ze gaan naar een internaat, of ze blijven bij familie (ik bleef regelmatig bij mijn oma) of ze gaan gewoon niet naar school. Dat laatste mag niet, maar... er zijn echt veel kermiskinderen die zelf ook de kermis op gaan en helemaal geen diploma halen. Ik moest ook vaak meehelpen op drukke kermissen, waardoor ik niet naar school kon. Ik heb mijn gymnasium dan ook niet afgemaakt, maar uiteindelijk nog wel een havo-diploma gehaald. Het is echt een wereldje waarin dat soort dingen (naar school gaan) anders gewaardeerd worden. Er zijn ook best wat oudere exploitanten analfabeet.
     
    Chocolat, Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dank je voor je reactie dan hadden we beide gelijk. Lijkt me trouwens best pittig telkens op doorreis te zijn met een nieuwe groep kermis exploitanten samen te komen op een kermis en weer opnieuw op reis. Zo kun je nooit ergens vriendjes maken en contact onderhouden als kind (tenminste in jouw tijd, nu kan dat makkelijker met internet en social media).
     
    Manque vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik kan me ook wel ergens voorstellen dat ouders die heeeeeel veel geld in een atractie geinvesteerd hebben en al generatie op generatie op de kermis werken dit ook verwachten van hun kinderen. Maar het is natuurlijk niet eerlijk ze het recht op onderwijs te ontnemen.
     
    mamavaneenpopje en Manque vinden dit leuk.
  20. Manque

    Manque Niet meer actief

    Je sluit meestal een contract voor een paar jaar met een gemeente voor een plaats. Dan kom je dus een paar jaar achter elkaar op dezelfde kermis. Ik maakte bijna overal wel vriendjes/vriendinnetjes die ik dan het jaar daarop weer een paar dagen zag. En natuurlijk kom je soms neefjes/nichtjes tegen of andere kermiskinderen die je wel vaker hebt gezien.

    Ja, die verwachting... ik vind dat nogal wat hoor. Het is zo, wat je schrijft, maar ik vind eigenlijk niet dat kinderen boodschap hoeven te hebben aan de investeringen van hun ouders. Dat is echt niet meer van deze tijd. Mijn ouders hebben al hun spullen inmiddels verkocht en zijn een andere zaak (niet-kermis) gestart toen ze daar het geld voor hadden.

    En je kinderen niet naar school laten gaan omdat ze voor je moeten werken is misdadig en valt onder cognitieve verwaarlozing. Het is niet zo slecht bedoeld natuurlijk, het is een cultuurding (en ook kermisexploitanten hebben het beste voor met hun kinderen), maar gelukkig weet de leerplichtambtenaar de weg naar de kermis inmiddels ook te vinden :)
     
    Riene, Oceanna, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina