Onderzoek aspirine 80 Mg

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Minime2, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    hallo dames

    Wie zegt de apspirine 80mg iets ?? Ik ben in aanmerking gekomen om aan dit onderzoek mee te doen maar twijfel heel erg.
    Ook krijg ik proluton injecties elke week.
     
  2. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik slik ze sinds 12 weken zwangerschap. Het zou de kans op hoge bloeddruk en daarmee zwangerschapsvergiftiging verlagen.

    Krijg geen injecties, dus daar kan ik helaas niks over zeggen. Ik slik er wel 1000 nu calcium bij. Voldoende calcium (1000 mg dus) zou de kans ook verlagen. Maar dat is omdat ik zelf in verband met een koemelkallergie geen zuivel binnenkrijg.
     
  3. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Oké ik heb juist een te lage bloeddruk
     
  4. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Die injecties zijn voor mijn baarmoedermond die heb ik al eerder gehad en dat had goed geholpen dus daarom nu weer.
     
  5. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik heb van mezelf ook een lage bloeddruk. 60/90 dus is op het randje. Maar wel verhoogde kans op hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Misschien dat jij dat ook hebt en daarom mee kan doen?
    Ik slik het nu ruim 6 weken en merk nu niet dat m'n bloeddruk gedaald is. Is ook niet uit de metingen bij de vk gekomen. Weet ook niet of dat de bedoeling is eerlijk gezegd of dat het alleen verhoging moet voorkomen.

    Wel fijn dat je in ieder geval weet dat die injecties werken!
     
  6. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Mij is gezegt dat ik ook de placebo tabletten kan hebben
     
  7. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hmm, dan klinkt het als een ander onderzoek. Haha ik heb ze gewoon via de apotheek op recept van de gym (overigens via de vk gekregen).
     
  8. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Als aanvulling op de reacties hierboven:
    Het is een bloedverdunner en zorgt dus voor een betere doorbloeding wat niet alleen preventief werkt voor een hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging, maar ook ter voorkoming van vroeggeboorte en groeivertraging omdat een betere doorbloeding ook zorgt voor een betere aanleg van de placenta.
    Ik heb op alles een verhoogde kans (terwijl mijn bloeddruk altijd laag was en is, nu zelfs extreem laag), maar deze zwangerschap gaat het erg goed met de baby dankzij (o.a.) deze medicatie. Vorige keer een klein babietje en nu mooi net onder het gemiddelde!
     
    Linky, famofthree en Minime2 vinden dit leuk.
  9. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik neem het standaard en moest het ook bij beiden zwangerschappen elke dag nemen tot de 34 weken en toen afbouwen. Zoals hierboven al staat is het een bloedverdunner en kan het bij problemen met bloedstollinkjes, de kans op goede bloedtoestroom naar de baby vergroten. Soms wordt het gebruikt na meerdere miskramen, soms omdat de moeder bloedstollingsissues of trombose heeft gehad, of om nog weer een andere reden. Echt nadelen zijn er volgens mij niet, behalve dat als je een wondje hebt dit meer en langer bloed en je sneller blauwe plekken krijgt (niet zo leuk op je benen in de zomer). Vanwege de kans op meer bleodverlies moet je voor de bevalling ook altijd afbouwen, zodat je niet teveel bloed bij de bevalling verliest.

    Na de bevalling moest ik er weer mee verder gaan overigens.
     
  10. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    hier ook preventief acetylsalicylzuur gebruikt . Voor een goede placenta vorming en omdat ik trombose heb gehad en premature weeen.
    Voor dochter 2 x mis gegaan bij 4 en 5 weken toen in overleg met gyn . 100 mg per dag gaan slikken en 2 mnd later raak en ze bleef zitten., wel evengoed veel te vroeg geboren, maar dat kwam omdat mijn lichaam zelf aan gort lag
     
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Geen aspirine maar wel ascal 80mg ivm pre eclampsie en hellp (ook een soort bloedverdunner).
    Daarnaast ook 1000mg calcium. Volgens mijn gyn is het nut van calcium-gebruik nog niet keihard bewezen, maar kon het ook geen kwaad, dus ben ik het toch gaan gebruiken
     
  12. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik heb het ook geslikt ivm meerdere miskramen. En met aspirine ging het goed. Kan ook toeval zijn, bij mijn oudste geen aspirine geslikt.
    Om welke reden zou jij het krijgen? Ik heb het op eigen houtje geslikt trouwens.
     
  13. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Geen idee het is allemaal voor het onderzoek.
    Want voor me baarmoedermond krijg ik injecties (proluton)
    Die aspirines zijn gewoon extra om vroeggeboorte tegen te gaan en voor het onderzoek.
     
  14. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Hadden jullie ook huiduitslag van deze pillen ??
    Ik zit helemaal onder op mijn armen en benen!.
     
  15. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik slik het ook, en heb geen uitslag. Heb je ook jeuk? Ik zou wel even overleggen hoor, want dit lijkt me niet fijn.
     
  16. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ja heb ook jeuk heel erg vervelend :(
     
  17. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Heel vervelend inderdaad. Staat er iets over in de bijsluiter? En heb je al overlegd?
     
  18. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Moet morgen naar het zh.
    Ja er staat bij bijwerkingen last van huiduitslag kan je ervan krijgen
     
  19. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb die hele bijsluiter niet gelezen :roflmao:
    Maar fijn dat ze er morgen naar gaan kijken. Want dit is alles behalve fijn voor je.
     
  20. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Krily lees dit eens! Mss ook wat voor jou om te proberen!
     
    Krily vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina