Ongepland zwanger, vader wil het kind niet

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door ChloeSiere, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Lieve mensen,

    Ik ben nieuw op dit forum. Althans, 9 jaar geleden was ik hier ook, toen ik zwanger was van mijn oudste. Inmiddels heb ik 2 kinderen van 7 en bijna 9 jaar. Hun vader en ik zijn bijna 5 jaar geleden uit elkaar gegaan, en zijn nu co-ouders. In harmonie gelukkig.

    Nu ben ik 4,5 week zwanger van een man met wie ik kort aan het daten was. Ongepland. Ik voel dat het kind heel erg welkom is, al ben ik natuurlijk ook geschrokken en zijn er ook zorgen over hoe ik dat ga doen. Maar... de vader wil het kind absoluut niet. Het ruïneert zijn leven zegt hij. En hij is boos, heel erg boos, op mij. Omdat ik het kind wil houden en hij daar voor zijn gevoel geen invloed op heeft. Ik snap zijn emoties heel goed in deze situatie, maar vind het ook moeilijk dat hij het zo sterk op mij projecteert. Daarnaast voel ik me nu verscheurd door de situatie: ik voel dat het kind welkom is, maar die negatieve energie... Het voelt ook niet goed om het kindje in zo'n situatie geboren te laten worden.

    Wat meespeelt is dat mijn moeder op dezelfde manier zwanger raakte van mij. Van een man die het kind niet wilde, en er ook voor koos geen rol te spelen. Hij was net zo boos heeft mijn moeder bevestigd. Zij heeft toen tegen hem gezegd dat ze het dan wel alleen gaat doen. Ik voelde die neiging ook om dat te zeggen, maar heb besloten dat ik niet in hetzelfde patroon wil stappen. Ik wil dit aangaan met hem, hoe moeilijk ook. Maar het doet me ook veel verdriet. Ik voel hoe bij mij het gevoel van ongewenst zijn wordt getriggerd. Hoe ik me te veel voel, andermans leven verpest. Ik voel me echt vreselijk en weet op dit moment even niet meer wat te doen.

    Overigens heb ik sinds mijn 18e contact met mijn biologische vader, op mijn initiatief. Sindsdien hebben we goed contact, al was er natuurlijk ook veel te verwerken voor ons allebei. Mijn vader kreeg spijt van zijn keuze. Maar wilde geen stabiele gezinssituatie overhoop gooien, omdat mijn moeder inmiddels een nieuwe relatie had. De desbetreffende man is als een vader voor mij, nog steeds. Ik ervaar mijn jeugd ook als gelukkig. Om wat context te geven. :)

    Het is denk ik al fijn om het verhaal te delen. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringsverhalen. Of enkel wat steun en liefde.
     
  2. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.540
    1.747
    113
    Vrouw
    Heftig verhaal. Maar je bent zelf het levende voorbeeld van hoe het kan. Je kunt de biologische vader niet veranderen, maar je kunt wel zelf een keuze maken goor dit kindje. En een afwezige vader is sins beter dan eentje die aanwezig is met ruzies. Luister naar je hart en je eigen verhaal ❤️ Succes bij je keuze
     
  3. Itsme123

    Itsme123 Actief lid

    29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Het feit dat jij herhaaldelijk benoemt dat het kindje welkom is, vertelt mij eigenlijk alles wat ik zou willen weten. Het is akelig dat de geschiedenis zich herhaalt, ookal heeft het voor jou alsnog geleid tot een warme en goede opvoeding met een vaderfiguur. Het is jammer als de vader van dit kindje van jou niet aanwezig is, maar in jouw hart is het al jouw kind, volgens mij. Vaar je eigen koers en maak je eigen keuzes, ookal is hij boos.

    P.S.:
    Een gedachte die bij me opkomt is ook: Wie weet is hij ook boos op zichzelf? Hij heeft immers ook een risico genomen.
     
  4. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Jij vind dat dit kindje welkom is dus dan is het toch meer dan welkom,Tuurlijk word het lastig maar ook heel mooi een nieuw wondertje. En je bent pas 4 en halve week zwanger dus de vader kan nog alle kanten op .
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Geef hem even rust en ruimte om aan het idee te wennen.
    Heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk maar je komt er wel.
     
  6. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Dit idd. Toitoi
     
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik lees in je bericht dat je kindje welkom is! Ga van dat positieve gevoel uit en neem eventueel wat afstand van de vader zodat jullie allebei na kunnen denken over de toekomst.

    Tip: neem contact op met stichting Siriz. Zij kunnen je van goed advies voorzien en je kunt anoniem met ze chatten via de site: www.siriz.nl

    Ik hoop dat je positieve gevoelens gaan overheersen!
     
  8. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Thanks meiden! Ik lees jullie reacties nu pas.

    Afgelopen weekend had ik het echt moeilijk. Zaterdagochtend hebben de vader en ik gewandeld over de hei. Maar hij was zo boos, en zo vol verwijten. Ik ruïneer zijn leven volgens hem, door in overweging te nemen het te houden. Hij is er fel op tegen, en heeft ook al te kennen gegeven geen rol te willen spelen. Complicerende factor voor hem is dat hij een open relatie heeft, maar zijn omgeving dit niet weet. Wij waren dus aan het daten, zonder uitzicht op vastigheid. Heel gezellig en fijn, maar ik had net gezegd dat ik er niet mee door wilde gaan omdat ik mijn positie in deze situatie niet heel prettig vond. Hij wil dus een gezin met zijn vriendin, niet met mij. En zijn omgeving mag niet weten dat hij een open relatie heeft. Hij voelt zich dus klem. Wat ik op zich begrijp. Minder begripvol ben ik over de verwijtende houding, dat voelde echt heel heftig en pijnlijk. Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld als toen. Ik durfde niets meer te zeggen tegen hem, omdat alles direct verdraaid werd. Ik voelde me super kwetsbaar, en zo voel ik me nog steeds merk ik. Ook wel moe door de wat kortere nachten...

    Ik voelde, die negativiteit wil ik niet in mijn leven, zeker niet in het leven van mijn kinderen. Maar dat was ook voordat ik wist dat hij af zou zien van zijn rol (dat wilde hij aanvankelijk niet, vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel). Eerlijk gezegd lucht me dat wel een beetje op. Want voor mij is het merk ik belangrijk dat hij er of echt voor gaat, zonder boosheid en verwijten uiteindelijk. Of dat hij er vanaf zit. Maar niet geforceerd voelen om een rol te nemen terwijl hij dat eigenlijk niet wil.

    Er zit zoveel angst merk ik. Bij hem, bij mij. Weghalen zou vanuit die angst zijn. Terwijl ik voel dat er ook een zekere ik in me zit, die zich krachtig voelt. Alleen kan ik dit dragen, zonder de invloed van anderen, maar wel met de steun van de lieve mensen om me heen die er ook zijn. Op dit moment zit er alleen ook zoveel negativiteit en angst bij, dat vervuilt een beetje mijn denken, mijn gevoel, mijn helderheid. En dat vind ik heel zwaar.
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  9. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Ik denk ook dat dat meespeelt inderdaad. Dat hij boos is op zichzelf. Zijn vriendin was natuurlijk enorm teleurgesteld. En heeft gedreigd hun relatie te verbreken. Dat speelt zeker mee. Hij heeft ook een matige relatie met zijn ouders. Zijn vader was emotioneel niet altijd beschikbaar, zijn moeder zat veel in het buitenland. Allerlei zaken die meespelen in de emoties die hij nu beleeft. Dat begrijp ik allemaal heel erg goed. Ik wil me ook echt verbinden met hoe ik hem heb leren kennen, als een fijne, rustige man, en het begrip dat ik voel voor zijn reactie. Mijn moeder is altijd heel respectvol gebleven over mijn vader, waardoor ik me als kind nooit ongewenst heb gevoeld of het idee heb gehad dat er iets mis was met mijn vader. Dat gun ik mijn kind ook.

    En ja, mijn kind, ik geloof dat ik het echt ga houden. :) <3 Mama power!
     
    summertime1975, RachelleNM, L0la en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Oh, en dan ook nog maar even de testen, om nog wat meer positiviteit te delen! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    roundandaround vindt dit leuk.
  11. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Heb ik nou goed gelezen dat de vader van je kindje van twee walletjes eet? Dat hij een vriendin heeft en jou? Heel eerlijk snap ik niet dat er vrouwen zijn die zichzelf dit aandoen. Ik deel mijn man niet met andere vrouwen. Zou ik er ooit achter komen dat hij een vriendin naast ons huwelijk heeft, dan hoefde ik hem niet meer. Wie weet waar die zijn geslachtsdeel al allemaal is geweest. Had je nou eerlijk gedacht dat hij zijn officiële vriendin zou verlaten om samen met jou een kindje op te voeden? Dit klinkt misschien heel grof maar ik bedoel het goed. Kies voor je eigen en je kindje en vergeet die vent. Je kunt je kind heel goed als alleenstaande moeder groot brengen. Sterkte
     
  12. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Hij heeft een open relatie, dwz dat zowel zijn vriendin als hij naast hun relatie soms met een ander waren. Zijn vriendin wist dus van mij. Daar heb ik verder geen oordeel over, ik ken meer mensen die dat doen. Het is niets voor mij, dat wel. Ik zag ons contact ook vooral als leuk en fijn voor tijdelijk, niet als iets blijvends. En ik had niet verwacht dat hij zijn vriendin zou verlaten, absoluut niet. :) Maar aanvankelijk zei hij wel de vaderrol te pakken, tegen heug en meug in wel, en daar komt ie dus van terug.
     
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar als zij een open relatie hebben, dan had hij ook goed moeten opletten qua condoomgebruik etc. Plus dat hij ook dan een bewust risico aangaat op een mogelijk ongewenste/ongeplande zwangerschap buiten zijn "vaste relatie".
    Sorry, maar ik kan hier zo kwaad om worden hè. Hij legt de schuld van de zwangerschap nu wel mooi bij jou neer.... hij was er net zo goed bij hoor. Ik ga er nl van uit dat jij geen "Maria" heet en een onbevlekte ontvangenis hebt gekregen.
     
    summertime1975 en RachelleNM vinden dit leuk.
  14. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Wat hopmarjanneke zegt, hij neemt een risico om zonder condoom buiten zijn relatie met jou seks te hebben, vervolgens beloofd hij jou dat hij de vaderrol op zich neemt en vervolgens geeft hij jou de schuld. Ik meen tijdens biologie op de middelbare school geleerd te hebben dat je een man en een vrouw nodig hebt voor de voortplanting. Zet die kerel aan de kant, hij zal je alleen maar verwijten maken en je kwetsen. Jij lijkt me prima in staat om voor je kindje te zorgen, zonder de vader. Weten dat je vader je niet wilt lijkt me erger dan dat je je vader niet kent.
     
  15. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Ja eens hoor met jullie! Met alles wat je zegt. Ik ga het dus alleen doen :) En dat voelt prima! Spannend, maar prima.
     
    Lill, WelcomeWondertje en roundandaround vinden dit leuk.
  16. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Knap hoor, je klinkt heel sterk! Ik wens je nog wat extra power toe en een hele mooi zwangerschap.
     
  17. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.540
    1.747
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd is op zijn plaats. ❤️
     
  18. jupke

    jupke Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Ik doe het met 3 kinderen alleen. Met 1 gaat je zeker lukken!
     
  19. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Dankjulliewel!! :)
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  20. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Gefeliciteerd! En inderdaad, zo tussen de regels door lees ik dat jij er zeker wel komt. Fijne zwangerschap gewenst!
     
    ChloeSiere vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina