Ongepland zwanger van 3e, twijfel om te houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Volgens de wet is een ongeboren kind nog geen persoon. Als jij dat anders ziet prima.
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Heel vervelend dat andere mensen moeite hebben met zwanger worden.maar daar hebben we het nu niet over.
     
    Raket78, pluk, Chelsey88 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Abortus was verboden.en toch was er de noodzaak van zo groot dat het toch gebeurde. Dan liever veilig onder begeleiding van artsen.in plaats van op de keukentafel.
    En niemand dwingt jou om het te ondergaan als jij dat niet wil.
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Dat is ook zo. Maar ik doelde op dat er gezegd wordt dat abortus verboden moet worden. Als dat zo zou zijn dan zouden er nog meer ongewenste kinderen rondlopen en nog meer kinderen uit huis geplaatst moeten worden. Daarom vind ik het goed dat er een optie als abortus bestaat. En daarnaast waren er mensen die zeiden dat zij zo'n kind wel wilde adopteren. Dat is vast lief bedoeld, maar er zijn al zoveel kinderen die wachten op een liefdevol gezin.
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wij hebben duidelijk een andere mening en dat is ook okƩ.

    Maar weet wel dat kiezen voor abortus juist ook uit liefde voor het dan nog ongeboren kind gedaan kan worden. En waarschijnlijk zie jij dat anders, maar dit is hoe ik erover denk :)
     
  6. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Volgens mij wel :)

     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ah, op die fiets. Nu snap ik je eerdere bericht :)
     
    Bailief vindt dit leuk.
  8. mendiey

    mendiey Actief lid

    18 jan 2009
    158
    13
    18
    Ts,

    Wij zaten in het zelfde schuitje, onverwachts zwanger van ons 3e kindje. Ik heb ook altijd geroepen dat ik het niet wilde. We zijn bij een abortus kliniek geweest.... maar wat voelde ik me schuldig ben zo geschrokken hoe het er daar aan toe gaat!! Waarom zou een 3e kindje niet welkom zijn, en dat gevoel van schuld gevoel terwijl wij alleen een intake gesprek hadden dat was voor ons genoeg om ook voor dit kindje te gaan! Ik merk nog steeds dat ik erg moet wennen aan het idee dat we straks met zijn 5e zijn, en ik het af en toe Spaans benauwd krijg bij het idee. Maar als ik dan die eerste schopjes weer voel, het eerste pakje koop mijn kinderen vragen hoelang het nog duurt voor hun zusje komt, ze niet kunnen wachten om haar te knuffelen. En het moment dat ze straks in haar wiegje ligt.. die gedachten vertellen dat wij de juiste keuze hebben gemaakt. Je krijgt geen spijt van zo'n hummel die straks in je armen ligt, je kan wel spijt krijgen van een hummel die niet geboren mocht worden.
     
    maansneeuw, Anouk2005, Lamode en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik heb niet alle reacties gelezen.
    Ik ben destijds ongepland zwanger geraakt van ons 4e kind.
    Door paniek zag ik alleen maar leeuwen en beren op de weg.
    Het waren vnl praktische bezwaren.
    Ik heb contact gehad met Siriz en daar hebben we een keuzegesprek gehad.
    Dat vond ik zeer confronterend.
    Ik begon mezelf af te vragen of ik in de toekomst nog van mijn vakanties zou kunnen genieten met de wetenschap dat ik oa om die reden mijn kindje niet geboren wilde laten worden.
    Ook zag ik in mijn droom een meisje op een driewieler die me vroeg: Mama, waarom mag ik niet bij jou wonen?
    Ik besefte dat wat ik ook zou kiezen, het hoe dan ook mijn leven drastisch zou veranderen.

    Wij hebben besloten om het kindje te laten komen en daar hebben we nooit spijt van gehad.
    Natuurlijk hebben we financieel in moeten leveren maar we redden het prima.
    Ons hele gezin is dol op ons prachtige ventje en voor ons is dit absoluut de beste keuze geweest!
    Overigens heeft mijn man zich 6 weken na de bevalling laten steriliseren en ik gebruik nog steeds de ac pil ( just in case).

    Sterkte met je beslissing!
     
    maansneeuw, Lamode, Raaf92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.550
    2.533
    113
    Nederland
    Ik heb niet alles meer gelezen van de hele discussie over abortus,maar wil iedereen wel bedanken voor het reageren. Heb aan sommige tips en verhalen veel gehad. We zijn nu een paar dagen verder en mijn vriend wil ook de baby houden. Hij is al aan het rondkijken voor een nieuwe auto:D

    Ik ben alleen wat onzeker nu. ik had een paar maand terug een topic geopend over dat ik zwellingen had onder mijn ribben. Ik heb toen een MRI gehad en zou deze in augustus of september nog eens krijgen. vanmorgen maar gebeld want ik had nog geen oproep gehad en aangegeven dat ik nu zwanger ben en me toch wel wat zorgen maak om die zwellingen, deze zitten namelijk in mijn buikspieren en ik vraag me af of het geen kwaad kan dat ze straks weggedrukt worden door de zwangerschap. Begin er nu al aardig last van te krijgen. gelukkig een hele lieve vrouw aan telefoon en morgenmiddag kan ik op afspraak bij de chirurg om te kijken of het inderdaad geen kwaad kan. dus hopen dat dat allemaal mee valt en dan kunnen we echt wennen aan het idee dat we straks met zijn 5en zijn..
     
    maansneeuw, Esila, Meisje@12345 en 22 anderen vinden dit leuk.
  11. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hey hallo,gefeliciteerd met jullie beslissing.Het is goed dat je de zwelling laat bekijken door een deskundige.Had je het ook al bij de eerdere zwangerschappen of is het er pas? Ik hoop dat het niets ernstigs is dat je lekker kunt genieten van je zwangerschap en van je mooie gezinnetje!
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Fijn dat jullie eruit zijn!

    En als slot, zorg dat 1 van jullie zich steriliseert na geboorte van jullie kindje.
     
    nizzie86 en Roos12 vinden dit leuk.
  13. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Fijn TS! Dan nu wel: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D
     
  14. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap. En fijn dat jullie nu op een lijn zitten. Ik hoop voor je dat de zwellingen geen problemen zullen veroorzaken.fijn dat je al zo snel op consult kan bij de chirurg.
     
  15. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

  16. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Mooi dat de wet dat vindt. Ik zie mijn ongeboren kind gewoon als een persoon(tje) hoor.
     
    jeanney5 vindt dit leuk.
  17. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    En dat mag ook.maar de discussie ging over abortus.en de rechten die daar bij horen.en in het geval van abortus heeft een ongeboren foetus geen rechten.Want volgens de wet is het nog geen persoon met rechten. Hoe cru het ook klinkt als zwangere vrouw of ouder.
     
  18. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wat fijn dat jullie het kindje toch houden! Gefeliciteerd, en hopelijk zijn de verdere onderzoeken goed!
     
  19. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!!
     
  20. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mannen hebben vaak ook even tijd nodig om aan dingen te wennen. Fijn dat jullie eruit zijn gekomen. Fijne zwangerschap toegewenst
     

Deel Deze Pagina