Ideale gewicht om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ozemmi, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozemmi

    Ozemmi Nieuw lid

    22 jul 2007
    1
    0
    0
    Hoi!

    Ik zou graag zwanger worden. Mijn gewicht bedraagt echter slechts 47kg. Ik ben 1m67, wat een BMI geeft van ongeveer 16 en dus ondergewicht aanduidt.

    Positief is dat ik geen eetstoornis heb en me kerngezond voel. (ben trouwens bijna 27)

    Maar ik vraag me wel af of ik toch niet beter wat bijkom om gezond de zwangerschap door te komen.

    Weet iemand raad?

    Dank je!
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik denk dat als het voor jou je gezonde gewicht is, maakt het niet uit. Ik ben ongeveer 1,75 en weeg 52 kilo! Als je zorgt dat je gewoon gezond eet en de goede voedingsstoffen binnenkrijgt lijkt het me geen probleem hoor!
     
  3. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Ik las laatst ergens dat een BMI van rond 24 ideaal schijnt te zijn voor een zwangerschap. Persoonlijk denk ik dat je dan toch aardig aan de zware kant bent..

    Ik denk dat je de vraag over ideaal gewicht aan je huisarts moet stellen, die weet hoe je lichaamsbouw is en kan daar een goed antwoord op geven.
     
  4. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    ? Aan de zware kant? Volgens bedoel je lichte kant.
    Ik denk als je gezond eet en je fit voelt dit geen kwaad kan.
     
  5. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Hihihi... Of bedoel je nu dat een BMI van 24 aan de zware kant is? Nee toch he...
     
  6. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Hmmm. Ik moet afvallen om een normale cyclus te hebben en dus zwanger tekunnen worden. Ook ondergewicht heeft effect op je lichaam. Heb je wel een normale cyclus?
     
  7. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Zit een gezonde BMI niet tussen 19 en 24? dan is 24 toch een klein beetje naar de zware kant toe? Ik weeg 55 en ben 1.65M. Dat geeft me een BMI van 19, dus net goed. Ik denk ook dat het vooral belangrijk is dat je gezond eet en goed in je vel zit!
     
  8. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nou id dat denk ik ook
    somiggen zijn heel dik en raken zwanger,
    waarom niet als je wat ondergewicht hebt
     
  9. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ik heb een BMI van 28 Ć©n ik sport Ć©n ik eet gezond (probeer toch... ;))

    Ik ben geen pluimpje, maar ook geen bolletje ofzo :p
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb een bmi van 24 en ben echt niet zwaar hoor.
    Gewoon lekker gezond!
     
  11. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, Belgiƫ
    Ik heb een BMI van 24.84 en volgens die gezondheidssite zit ik op een gezond gewicht hoor. Oke, moet niet nog veel dikker gaan worden, maar 24 is toch echt niet aan de zware kant hoor :(
     
  12. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn BMI is 24.7 (net even uitgerekend) en ik heb maat 38/40. Vind ik dus niet echt aan de zware kant. Wel vind ik zelf dat ik niet dikker moet worden. Dus ben nu aan het proberen weer een paar kilo kwijt te raken zodat de grens wat minder wordt.
     
  13. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
  14. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb een BMI van 27. Moet nog zo'n kilotje of 6 kwijt en dan zit ik binnen een normaal gewicht. Maar dat gaat de komende maanden niet lukken. ben benieuwd wat mijn BMI zal gaan worden.
     
  15. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    geniet eerst maar es lekker van je zwangerschap meid! Als je niet te overdreven gaat eten, komt de rest vanzelf goed toch? ;)
     
  16. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik hoop in ieder geval niet teveel aan te komen want ik ben vorig jaar ruim 25 kilo afgevallen. Hoop niet dat dat er na de zwangerschap weer aan zit. Dus ik ben zeker van plan om goed op mijn eetpatroon te letten en zeker niet voor twee te eten. En dat lukt deze week al aardig. Ik ben n.l nog steeds een snoeperd, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik nog bijna niets gesnoept. Het helpt ook wel dat ik niet veel trek heb.
     
  17. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden ik ben 1.68 en weeg 83 kilo
    jep te zwaar BMI van 29 ofzo ...
    woog 2jr geleden onder de 70 was keurig maar helaas .. wat stress kilo's eraan en stoppen met roken kilo's ..... en ja .. dit is het gevolg
    Gelukkig heb ik de stress uit mijn leven kunnen halen en ben sinds maandje of 3 veel gelukkiger en roken is ook al 5 mnd geleden en zie mijn banner !
    dat is meer waard dan de wijzer van de weegschaal !
     
  18. Niet meer actief

    Oh wat handig die meter
    Ik maakte me ook altijd zorgen omdat ik heel smal gebouwd ben en eigenlijk alles kan eten zonder ook maar iets aan te komen.

    Volgens de meter zit ik op 17.58 wel iets te licht.
    Ik denk dat een paar kilo's niet zo heel veel uitmaken zolang je maar gezond eet.
    Mijn stiefzus was 10 kilo te licht en ze heeft ook een gezonde zoon op de wereld gezet, dus denk dat het nog wel meevalt zolang we maar gezond eten.

    Succes
     
  19. Niet meer actief

    Mijn BMI is ook 29. Te zwaar dus, en was begonnen met Sonja Bakkeren, maar daar ben ik maar weer mee opgehouden (zie banner). Ben gelukkig nog maar 1 kilo aangekomen, maar ben benieuwd hoeveel ik weeg op het einde van de zwangerschap!
     
  20. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik ben 1.71 en weeg 65 kilo. BMI van 22,25. Ik vind zelf dat er nog wel 3 a 5 kilo af mag.
     

Deel Deze Pagina