Online inchecken schiphol. Hoelang van te voren aanwezig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Babyopkomst, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik ga met een vriendin een weekend weg. Enkel handbagage.
    We kunnen online inchecken maar ik vlieg niet zo vaak dus zou graag 2 uur van te voren aanwezig zijn aanhouden. Mijn vriendin die vaker vliegt zegt dat 45 min tot 60 min meer dan voldoende is. Ik krijg daar toch een beetje stress van. Stel dat het onderweg eens tegen zit ....

    Onze vlucht gaat om 11 uur in de ochtend en we reizen er met de trein (2 uur) naartoe. Zij heeft vooral geen zin om zo vroeg op te staan. .wat adviseren jullie? Is een uur echt voldoende om aan te houden?
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja wel 1 uur. Maar ik zou ook ivm treinuitval extra tijd inruimen
     
  3. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Een uur van tevoren aanwezig is ruim voldoende, je kunt namelijk zo naar je gate lopen. :) Maar als jij je er niet prettig bij voelt kun je mischien afspreken om er 1,5 uur van tevoren te zijn? Dan heb je inderdaad zeker een half uurtje speling om op Schiphol te komen, misschien mis je een aansluiting, is er vertraging etc.. En met stress naar een aanstaande vakantie kijken is natuurlijk absoluut niet de bedoeling :D

    Zou gewoon aangeven dat je haar wel vertrouwt & gelooft dat je op tijd aanwezig bent met een uur van tevoren, maar dat je de NS niet vertrouwt (niemand die dat raar vindt haha) en dat je liever iets eerder weg gaat om vertraging onderweg wel op te kunnen vangen! :rolleyes:

    Heel veel plezier!
     
  4. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik zou mijn eigen plan trekken en aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en zorgt dat je er twee uur van te voren bent ...
     
  5. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Tja, voor vluchten binnen de EU en alleen handbagage zijn wij er ook altijd max een uur te vroeg. Wel altijd met de auto trouwens, want ik vertrouw het ov niet.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Met OV zou ik een uur extra incalculeren. Dus 2 uur voor vertrek op Schiphol. Dan kun je heerlijk rustig zonder stress nog wat gaan drinken :)
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Een uur van te voren er zijn is voldoende, maar je weet niet wat het ov doet. Dus daar zou ik wel extra tijd voor plannen.
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Met ov zou ik zeker extra tijd rekenen. Je hoort regelmatig dat treinen niet van en naar schiphol rijden.
    Ik ben ook iemand die met vakantie echt ruim optijd wil zijn. Dan liever een uur wachten op schiphol met een bak koffie dan stressen of je het vliegtuig haalt.

    Ik had van de zomer zoiets. Mijn zwager en schoonzus brachten me naar het vliegveld in turkije. Ik wou ruim optijd vertrekken. Maar ze zeiden het is maar 1-1,5 rijden we zijn er zo dus we gaan .. laat weg.
    En toen.. file! We stonden bijna 2 uur lang in de file.
    Wat een stress was dat. En het was mega druk op het vliegveld. We zijn voorgedrongen met inchecken (onder het lintje door zodat ik gelijk aan de beurt was) anders had ik het vliegtuig gemist. En ik was alleen met 2 kinderen.
     
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik denk dat je vriendin wel gelijk heeft. Je bent al ingecheckt en hoeft ook geen bagage te droppen. Deze periode is helemaal niet druk dus je bent binnen 10 minuten de duane door. Nog wat drinken achter de duane en door naar je gate. Kan je zo instappen. Klinkt mij fijner dan nog meer dan een uur daar rondhangen en wachten tot je kunt boarden.
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Ik zou een compromis sluiten op 1,5 uur, dan is er vertraging met de trein ingebouwd, ik weet niet of je nog moet overstappen, als je je aansluiting mist, is het allemaal best kort.
    Ik ben een control freak hoor liever 2 uur koffie drinken op schiphol dan dat ik moet rennen voor mijn vlucht!
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Maar als je 2 uur moet treinen heb je best kans op vertraging(bijv. Bij een overstap) als je dan van 45 min tijd op schiphol uitgaat en je mist een aansluiting haal je het echt niet!
     
  12. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Wij moeten 3x overstappen. Maar opzich rijdt er rond schiphol voldoende toch? We hebben evt meerdere mogelijkheden wat trein betreft. We kunnen over Utrecht of Apeldoorn dus als een van beide uitvalt is er nog geen man overboort.

    Ik ga 1.5 uur aanhouden denk ik:)
     
  13. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    ik maak het helaas dagelijks mee op mijn werk dat mensen hun vlucht missen omdat ze te kort hebben aangehouden. wij mogen absoluut niet adviseren om minder dan 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn. er zijn gelukkig heel veel mensen die het wel redden, maar het gebeurd dagelijks meerdere keren dat men het niet red. dan is de keus wel gaan en flink bijbetalen of de hele trip aflassen.
    als ik zelf ga en vanaf Schiphol vlieg hou ik mininaal 1.5 uur aan. zeker met de trein. ik vind het vanaf Schiphol geen straf om een half uurtje rond te lopen
     
  14. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Mijn man vliegt regelmatig voor werk met alleen handbagage. Ik breng hem vaak weg of hij gaat met een shuttle service. Hij is in ieder geval een uur van tevoren aanwezig. Dat red je makkelijk. (Ook met files, dan kunnen we goed binnendoor).

    De NS daarentegen zou ik nooit hiervoor vertrouwen.
     
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ligt er compleet aan op welke dag, welk tijdstip je vliegt en wat de bestemming is? Als ik bijvoorbeeld op vrijdagochtend om 10 uur naar Spanje vlieg is een uur ruim zat, je kan dan zelfs nog even ergens een bakkie doen. Echter als ik op dezelfde dag en tijd naar Engeland vlieg, dan ben ik 1.5 uur van te voren aanwezig en heb meerdere malen naar de gate moeten rennen.
    Van de NS heb ik geen verstand, zorg dat je voldoende geld op zak hebt voor een taxi mochten de treinen om welke reden dan ook niet verder rijden?

    Veel plezier alvast!
     
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Als je met de trein gaat zou ik zeker weten ruim de tijd nemen. Dan maar vroeg op schiphol, maar daar kun je je prima vermaken.
    Bij een treinreis van 2 uur kan zoveel mis gaan. En bij de ns rondom schiphol zijn er regelmatig problemen.
     

Deel Deze Pagina