Ben ik weer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sorry hoor maar daar ben ik weer met een vraag...

    Ik wordt zo onzeker over Sophie haar drink gedrag...ze laat zoveel staan,ze heeft over heel de dag maar 660 cc gedronken?
    Is dat niet te weinig voor haar eigenlijk?
    Ze woog vorige week 7490 3n 66 cm?

    Groetjes,
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Hoi! daar was ik ook weer ;) !

    Vaak zijn het van die periodes dat ze weinig drinken. Ze zou inderdaad wel meer mogen, maar als ze niet wil dan wil ze niet. Niet gaan proberen te dwingen, dat werkt alleen maar averechts. Kijk het even een poosje aan, zo lang ze maar genoeg vocht tot zich neemt, en dat doet ze wel. En als ze verder vrolijk en levendig is, is er niets aan de hand! Maar mocht je het echt niet vertrouwen dan gewoon het cb even bellen, je moederinstinct vertelt je wel wat wel en niet goed is!
     
  3. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ja dat heb ik al gedaan vanmiddag...die zeiden er eigenlijk weinig op,schijnt normaal te zijn dat ze periodes slecht drinken...maar er komt ook bij dat ze zondag voor het laatst gepoept heeft ( ook daar heeft ze geen last van,en dat heeft ze ook al vaker gehad ) maar dan ben ik bang dat het zich gaat op hopen in zo klein lichaampje...ze heeft wel goeie volle plasluiers...
    Owh...wat kan zo kleintje je onzeker maken...pff...

    Groetjes,
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Vertel mij wat! Tymen is nu 9 maanden en ik begin nu eindelijk wat zekerder te worden, kan het hele eten gedoe een beetje loslaten. Hier een manneje wat de fles weigert en dus nu helemaal geen fv meer krijgt (wel in overleg met cb). Heeft heel wat frustraties gekost kan ik je zeggen!
     
  5. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Wij hebben ook een periode gehad dat ze regelmatig veel liet staan. Probeer tussendoor wat water te geven voor het nodige vocht (al klinken de plasluiers goed). Wij zijn op een gegeven moment overgestapt (op advies van CB) van 5 naar 4. Het schijnt dat ze zelf aan gaan geven dat ze minder nodig hebben. Dat werd ons gezegd tenminste. Kan dus zijn dat dat bij jullie ook zo is. Of zit je al op 4 flessen?
     
  6. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ja ik zit al een tijdje op 4 flessen....ze heeft toch heel de nacht doorgeslapen ;)

    Groetjes,
     
  7. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hey toet, was ik ook weer.
    Hoeveel laat ze dan per fles staan eigenlijk? Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Zoalng ze nog lekker happy is en voldoende plasluiers heeft! Ze groeit volgens mij verder goed toch? Kan zijn dat ze n periode wat minder trek heeft. Kim had ook een periode wanneer ze wat minder hard was gegroeid. De keer daarop weer bij het CB en ze had het allemaal weer ingehaald :D
    Komt wel goed hoor!

    Liefs
     
  8. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Tja we komen toch weer steeds op het zelfde terug en dat is dat lastige drinken:(
    Ik heb er ook zo een hier naast me zitten in het wippertje...DRAMA!
    En net wat je zegt het maakt ze zo verdomd onzeker.....Britt zit dan nog wel op 5 flessen, ik zou heel graag naar 4 gaan maar doordat britt haar ochtend fles bijna helemaal weigerd durf ik niet:S
    Drinken ze bij jullie de ochtend ook zo slecht?
    80cc... 10occ max..zou ze haar ochtend fles beter drinken als ik de laatse fles weg zou laten?
    Geef jij al wel BIJvoeding toet?
    Britt was vanacht in eens om 4 uur wakker...
    ze huilde niet maar zeuren was het:S vresselijk jengelen..uiteindelijk om 5 uur in slaap gekregen en half 7 was ze er weer aangekleed en dronk 100cc met een poepalarm(dit zat haar in de weg denk ik;)8 uur vas ze heel moe en heeft geslapen tot 11 uur!.. normaal slaapt ze tot een uur of 8 laatse fles krijgt zekwart voor 11
    nu ben ik dus eerder en ga het niet rekken om op me tijden uit tekomen, ik ga wel is kijken wat ze zo doet met haar laatse voeding wat eerder
    maar ik heb een sterk vermoeden dat het geen bal uit gaat maken...

    Fijne dag meiden
     
  9. patricia240477

    patricia240477 Fanatiek lid

    20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik zou mij niet al te druk maken hoor, zoals ik het lees heeft ze genoeg plasluiers :D

    Komt vaker voor dat ze wat laten staan en soms gewoon een hele fles overslaan, hoort bij verschillende fase's.

    Zolang ze vrolijk is en goed aan haar gewicht komt is er niks om je druk te maken :p

    Maar ik was toen ook zo hoor in het begin, heel erg onzeker werd ik ervan en al die goed bedoelde adviesen van je ouders en of ouder zus of broer grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Ga inderdaad op je eigen moeder gevoel af, blijf je er nou onzeker bij en heb je er geen vertrouwen in dan bel je je huisarts of het cb op!

    succes ;)
     
  10. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hey Jantina...

    Ik geef nog geen bijvoeding,ze heeft verhoogde kans op allergie,dus ik moet wachten tot dat ze 6 maanden is....
    Maar ook hier s'ochtends drama met de fles,op de dag gaat het wel maar s'avonds ook weer drama...
    De ene dag kan ik er makelijker mee omgaan als de ander.

    Ook nog steeds niet gepoept dag 5 al...me schoonmoeder is bij de dokter geweest,die had gevoeld maar kan niks ontdekken,raar toch,moet toch ergens blijven,de laat wel windjes...ik heb nu van vsm kindicol meegenomen,hoop dat dat een beetje helpt...

    Liefs,
     
  11. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik gebruik lactulose voor britt, ook zei heeft zomaar 4-5 dagen geen ontlasting en daar is dat totaal niks van tevoelen in haar buikje hij blijft ontspannen zeg maar... ook haar ontlasting is dat niet dik of zo..maar darmen die steeds vol blijven zitten kunnen lui worden.. dus ik heb een tijd elke dag lactulose gegeven bij de eerste fles en nu om de 3 dagen.. maar soms komt het nu spontaan.
    Ze had de eerste dagen er geen last van maar naar mate dag 5 naderd werd ze wat jengelig en het eten was idd niks meer maar dat is te begrijpen toch?
    die zitten bom vol en zo groot is dat lijfje nog niet.
    kindicol werk hier niet.. maar een kennisje van me gebruikt het ook bij de kleine en daar werkt het super bij! dus ik hoop het voor je meid...

    groetjes
     
  12. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

    Hier ook de ene periode veel drinken en dan weer een drama! Kim drinkt nu weer slecht en drinkt ongeveer 500 cc melk. Ze mag naar drie flessen, maar ik geef er toch maar vier omdat ze slecht drinkt. Maar ik ben er inmmiddels ook wel aan gewend. Het wisselt elkaar dus af.
    groetjes Bianca
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hoi
    Het kan gewoon een sprongetje zijn hoor. Mijn dochertje is iets ouder en heeft dit ook gehad. Ik geef bv dus kon niet zien hoeveel ze dronk, maar het was wel minder dan normaal.
    Zolang er plasluiers blijven komen is het goed.
     

Deel Deze Pagina