Onrustige baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anroj, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dat klinkt super!!
    En wat fijn dat je een arts hebt die er geen voorstander van is.
    Ik vind het ook dom dat het op deze manier moet.
    Ik heb ook gezegd dat ik zelf nog 2 dagen standaard voeding heb gegeven en dat ze daar weer hele erge kramp van had, in de hoop dat ik de provocatietest niet hoefde te doen. Maar daar zei hij niks op. :(

    Medicatie hebben we niet. We verdikken de voeding en dat gaat aardig. Ben niet zo'n voorstander van medicatie.
    We hebben we 1 dag nexium gebruikt, alleen wisten we toen nog niet dat nexium en verdikken niet samen gaan.
    Dus nu alleen verdikken.
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als verdikken niet voldoende is kan je beter juist wel overstappen op medicatie. Als indikken voldoende werkt is het onnodig.

    Sowieso is onnodige medicatie geen goed plan. Elke medicijn heeft namelijk wel kans op een of meerdere bijwerkingen.
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Maa
    Maar ze heeft geen pijn. Is het dan alsnog beter? We verdikken het nu meer.. en dat gaat wel goed, als we haar een half uur omhoog houden spuugt ze nagenoeg niet.
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als medicatie niet nodig is, niet doen.

    Dus als ze met indikken geen last heeft van het indikken en icm de leefregels geen last heeft van de reflux niets veranderen.
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Met het indikken gaat het idd wel goed, alleen heb eigenlijk wel een vraagje.
    Ze drinkt enorm gulzig de laatste dagen en heeft de fles in 10 minuten leeg.. en klokt ook weer meer. We doen wel pauze tussendoor.
    Heb je daar tips voor? Misschien een andere speen? We gebruiken nu al een tijd de 123 speen.
    Of misschien meer verdikken? Zodat het langzamer gaat?
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou niet verder verdikken maar een andere speen erop zetten.
    Afhankelijk van welke stand je gebruikt, welke fles en welke speen je als laatst hebt gebruikt kan je kijken wat de eerste keuze is.
     
  7. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    Onze zoon kan ook heel gulzig drinken en klokken.. wij hadden de MAM fles, eerst speen 1, maar daar gaat de combi Neocate en Nutriton niet goed doorheen, met speen 2 ging het weer te hard (dan moesten we daarvoor meer Nutriton toevoegen wat naar mijn idee niet de bedoeling is) dus wij zijn voor nu overgestapt op Difrax met 123 speen, lijkt tot nu toe wel goed te gaan..
    Verder blijft hij een vrolijk en ontspannen mannetje
    Wel echt donkergroene ontlasting, maar dat komt denk ik van de Neocate (?)
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie de oplossing gevonden hebben.
    Wij zijn toch gaan proberen of nexium helpt. We hadden het idee dat ze steeds meer pijn had.. ook snachts gillend wakker.
    Vandaag de eerste dag, ben benieuwd.
    De groene ontlasting is inderdaad van de neocate.
     
  9. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ach wat sneu! Ja dan zou ik inderdaad ook medicatie gebruiken! Hopelijk helpt haar dit, en is ze gauw van de pijn af.. dan maar met medicatie.
     
  10. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    @Haver11 Ben wel benieuwd hoe het nu gaat, merk je verschil met de medicatie?
     
  11. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hee, hier gaat het goed ja! In het begin spuugde ze ook minder, maar de laatste dagen spuugt ze wel weer veel.
    nu houden we weer pauze tussendoor en dat lijkt goed te gaan.
    Maar ze word in ieder geval niet meer gillend wakker :) ze kan weer rustig door slapen. :)

    Hoe gaat het bij jullie?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    Fijn om te horen!
    Hier gaat het nog steeds goed! Gewoon echt een bizar verschil tussen hoe hij was op Pepti en hoe hij nu is! Tis nu zo’n heerlijk vrolijk mannetje
    Donderdag weet naar de kinderarts.. ben benieuwd..
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ooh wat fijn zeg!
     
  14. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    We zijn vanochtend weer bij de kinderarts geweest en mogen gewoon doorgaan met Neocate, zonder provocatietest. Ze willen dat we, als hij groente/fruithapjes ed mag, langzaam producten met koemelk gaan uitproberen (koekje bijv) om te kijken hoe hij er op reageert! Was helemaal verbaasd, en ook direct opgelucht!
     
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh dat is fijn zeg.
    Ik hoor overal gewoon beginnen met fruit en groente, en wij moesten afwachten tot de provocatietest. En wanneer die is??
    Soms vraag ik me af of we wel het goede ziekenhuis gekozen hebben :/
     
  16. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ah wat vervelend.. zo heb je nog meer onzekerheden..

    @Averlhach heb je tips voor een merk Jbpm? Gebruiken nou de pure, maar hebben wel heel veel zwarte puntjes in de fles, en hij drinkt het laatste van de fles dus ook niet meer op omdat daar te veel van die zwarte puntjes in blijft zitten..
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Die zwarte puntjes herken ik eigenlijk niet. Ik kan mij niet herinneren dat we zwarte puntjes erin hadden... Maar het is lang geleden.
    Je hebt van nutrilon de nutriton of pure jbpm. Verder hoor ik wel eens wat over jbpm van kruidvat, maar weet niet of dit nog bestaat en volgens mij is het hetzelfde als die van nutrilon.
     
  18. Anroj

    Anroj Actief lid

    9 jan 2014
    201
    12
    18
    Heb nou een biologische van It’s Amazing, gekocht bij de reformwinkel. Maar de voeding krijgt er een grauwe kleur van en er zitten dus heel veel stipjes in.. dan toch maar even verder kijken..
     
  19. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar dat zou het verschil kunnen zijn. Ik heb tammi bij de reformwinkel vandaan. https://m.vitaminstore.nl/Product/Detail/238969
     

Deel Deze Pagina