onrustige darmen begin zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sweetlakecity, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Hoi
    Wie herkent dit.
    ben me nu zorgen aan het maken...hahaa blijf maar vragen stellen maarja daar is ook wel een fora voor om elkaar te helpen. 8) :D
    Ik heb erg onrustige darmen. Vaak na het eten krijg ik krampen en dan is het rennen.
    Vies praatje: echte ontlastingskleur is het niet. Meer gelig en soms wat vaster. Ik heb dit wel eens gehad toen in pfeiffer had en geen vet kon eten of als ik teveel koemelk eet/drink.
    Zou het kindje er wat van merken? Alles goed binnen krijgen?
    Ik ben een beetje onrustig.
    Ik slik wel Etos zwanger zijn pillen,die moeten 2 x per dag. Lijkt me dat ik een zeker binnenhoud maar die andere vlak na het avond eten...zou het al zo snel uit je lichaam kunnen gaan?
     
  2. cindy75

    cindy75 Lid

    16 apr 2007
    79
    0
    0
    Ik had dat ook, ik voelde mijn darmen ook echt rommelen en bewegen, heb dit tot het einde van mijn zwangerschap gehad, ik had trouwens niets bijzonders qua ontlasting.
    Ik heb er daarvoor nooit op gelet, maar merk dat ik er nu ook last van heb als ik ongesteld ben.
    Ik denk niet dat je je er druk over hoeft te maken!
     
  3. 031076

    031076 Lid

    6 feb 2008
    17
    0
    0
    gelderland
    hallo,

    ik heb ook ontzettend last van m'n darmen. soms wel 3 keer per dag naar wc. kramp hele dag maar denk dat wel m'n darmen zijn en niet iets anders. heb jij ook steken in je lies?

    031076
     
  4. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

    je darmen hebben het zwaar te verduren tijdens de zwangerschap. Al die hormonen en dan worden ze ook nog eens aan de kant geduwd. Pfoeh, dat is hard werken. Sommige vrouwen krijgen last van verstopping, anderen lopen juist leeg. Niets is vreemd bij een zwangere. Waar je goed op moet letten is dat je genoeg drinkt (ook als je 'leegloopt').
    Met je kindje is alles goed. Die neemt wat hij nodig heeft. Jij moet er voor zorgen dat je niet uitdroogd: drinken dus. Als je eerder gemerkt hebt dat koemelk / vet een reactie veroorzaakt moet je dat misschien wat minderen.

    Wat betreft die vitamine pillen. Je hebt kans dat inderdaad de laatste er direct weer mee uitkomt. Dat is verder helemaal geen ramp want als gewoon gevarieerd eet krijg je in principe alles binnen wat je nodig hebt. Kijk anders eens naar een vitaminepil die je alleen 's ochtends hoeft in te nemen. Bijvoorbeeld gravitamon.

    Hopelijk wennen je darmen snel :D
     
  5. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    en vandaag ging het weer goed.
    Hoe raar soms....
    morgen vk. Even navragen denk ik.

    031076, steken in mijn lies...nouja steken. Meer spierpijn achtig iets. Dacht dat het bandenpijn is.
    Meestal na lang lopen en staan.
     
  6. ursie

    ursie Lid

    4 aug 2008
    35
    0
    0
    fotografe
    duiven
    heb ook last van rommelige darmen, honger gevoel, maar als je iets eet zit je al snel vol. loop de hele dag met een vol gevoel.
    heeft iemand trouwens ervaring met de mama vitaminepil van davitamon?
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn darmen waren in het begin ook van slag. eerst vaak (dagelijks) diaree, en toen een paar maanden maar 1x in de 4 dagen.
    Sinds ik een maand of 5 zwanger ben heb ik weer een beetje een een normaal ritme.
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook last van darmen, maar eh ik heb er ALLES voor over :)
     
  9. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    als het overgaat is het goed.
    ben zo bang dat de kleine niets opneemt.
    Ik heb het dan weer in de ochtend dan weer in de avond.
    De Vk zei ooo gaat het zo makkelijk...komt niet veel voor. Nou zo te lezen wel vaker, hahaa
     
  10. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

    Nee, obstipatie komt veel vaker voor! Met je kindje gaat het wel goed hoor.. dat is net een parasietje: pikt eerst alle goeie dingen in en dan mag jij! ;)
     

Deel Deze Pagina