Ons kerstengeltje

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door KleineFee, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    De nachtmerrie van elke ouder, het grootste verdriet wat er bestaat. Je leest erover, maar je kunt je er pas echt iets bij voorstellen als het je overkomt.

    21 december was je niet zo lekker, je werd een heel ander kind dan papa en mama gewend waren. Nog geen reden tot paniek, het zou wel een sprongetje zijn of griep. 22 december mijn vraag hier op zp gesteld, wat zou ons kleine meisje kunnen hebben? De reacties gaven aan wat ik zelf al dacht, misschien een griepje en even checken bij de huisarts. De volgende dag hebben we dat inderdaad gedaan. Bij de huisarts bleek je toch wel verhoging te hebben en vond de huisarts het toch slim om langs het ziekenhuis te gaan zodat ze haar daar in de gaten konden houden. Prima, een jaar geleden zaten we ook met een kleine meid van 6 weken in het ziekenhuis met verhoging. Ik maakt me dus absoluut nog geen zorgen.

    In het ziekenhuis ging je ineens snel achteruit en sloeg de paniek bij ons even toe. Er werd gedacht aan een hersenvliesontsteking en na wat onderzoeken bleek dat zo te zijn. Je werd ervoor behandeld en eigenlijk ging het op de 24e al een heel stuk beter, je had er niet zo veel last van gelukkig. Met een gerust hart gingen we de nacht in. In de ochtend van 25 december werden we gebeld of we snel konden komen, het ging niet goed met je. Shit, dit hadden we niet verwacht. Ik ging naar je toe terwijl papa snel wat dingen af zou geven bij oma voor de meiden, wie weet hoe laat we terug zouden zijn. Toen ik je zag kon ik niet geloven dat jij het was. Het meisje wat we gisteren achterlieten was beter aan het worden. Het meisje wat ik nu zag had het zwaar, heel zwaar. Ik was compleet in shock. Papa werd nogmaals gebeld of hij er snel kon zijn, dit was echt niet goed. Toen papa er was werden we door de arts meegenomen. Wat hij ons vertelde was het ergste wat we ooit hebben moeten horen. Je was te ziek voor dat kleine lijfje van je. Je zou het niet redden. We konden het niet geloven, zo snel zo ziek worden, dat kán toch niet? Maar het was waar, we zagen het aan je, je lijfje was slap, je oogjes dof. We hebben je in onze armen gehouden, je geknuffeld en tegen je gepraat.

    Nu ben je niet meer bij ons. Het klopt niet meer. Er is een leegte ontstaan. Je oudste zus vraagt naar je, wanneer je weer naar huis komt. Je andere zus kan het niet verwoorden, maar laat zien dat ze merkt dat je er niet bent. Ze loopt je kamer binnen om in je bedje te kijken. Ze blijft wijzen naar de plek waar je zat in de auto. Ze komt zelfs aan mijn buik luisteren of je misschien weer stiekem naar binnen bent gekropen. Zij maken ons sterk, zij herinneren ons eraan dat we door moeten, voor hen. Maar lief, klein meisje, wat is het toch verdomde moeilijk zonder jou...
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Wat verschrikkelijk :( Ik weet niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte toegewenst!
     
  3. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Wat erg, worden schieten te kort :( Heel veel sterkte toegewenst
     
  4. Marieke502

    Marieke502 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Oh lieve schat wat verschrikkelijk. Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen. Heel veel sterkte gewenst voor jullie en onwijs veel dikke knuffels :(
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Oh nee..... Heb overal kippenvel, wat afschuwelijk. Wat een nachtmerrie. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil jullie ontzettend veel sterkte wensen. Ik denk aan jullie!
     
  6. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte.
     
  7. baby14

    baby14 Actief lid

    3 nov 2013
    172
    0
    0
    Geen woorden voor...wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen
     
  8. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen .. :(
     
  9. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ben dr stil van. Heel veel sterkte!
     
  10. Boogy

    Boogy Bekend lid

    22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte...
     
  11. Nobely

    Nobely Actief lid

    13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat erg, ik weet niet wat ik moet zeggen... Heel erg veel sterkte de komende tijd en daarna! X
     
  12. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    ohnee wat een verschrikkelijk nieuws...
    Heel veel sterkte met dit enorme verlies..
     
  13. Babette8

    Babette8 Bekend lid

    29 nov 2011
    727
    0
    0
    Och meid... Weet ff niet te zeggen... Heel veel sterkte!!
     
  14. Cally

    Cally Fanatiek lid

    13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Toen ik je onderschrift in je andere topic las, was de schok al enorm. Maar nu ik je verhaal lees, komt het tien keer zo hard binnen.
    Wat een ontzettend verdriet, niet te bevatten. En als ik dan lees over je andere meisjes...kippenvel. Wat is het toch oneerlijk.
    Heel veel sterkte voor jou en je gezin.
     
  15. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Kippenvel en tranen in m'n ogen. Jullie hebben zoveel gedaan in je zwangerschap om haar bij jullie te laten blijven en nu gebeurd dit. Heel veel sterkte, neem de tijd met elkaar. 💋
     
  16. tammie80

    tammie80 Lid

    18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff dit is he ergste nachtmerrie. Je verhaal met tranen in mijn ogen zitten lezen.
    Heel veel sterkte met dit grote verlies
     
  17. Ises

    Ises Actief lid

    26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat oneerlijk! Ontzettend veel sterkte.
     
  18. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Vreselijk! :( Wat is nou 1.5 maand oud? :(

    Wat vind ik dit vreselijk erg voor jullie zeg.
    Mijn dochter vond het al raar dat haar zusje alleen maar haar oogjes dicht heeft gehad en daarna weg was. Laat staan als ze er gewoon 1.5 maand is geweest.... Tranen in mijn ogen.

    Heel veel kracht en liefde gewenst voor jullie. Gelukkig zijn kindjes heel sterk en begrijpen ze meer dan we denken. En kunnen ze jullie er doorheen trekken. Maar wat een gemis voor de rest van jullie leven zeg :(
     
  19. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat vreselijk! :(

    Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen!
     
  20. Mamalon

    Mamalon Actief lid

    27 feb 2015
    217
    50
    28
    Wat een gemis...heel veel sterkte...
    Zo oneerlijk
     

Deel Deze Pagina