Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Oooh wij volgende week dinsdag! Hopelijk is ze dan net zo stoer als met haar glucose prikken. Altiid naar inderdaad die prikjes, maar het is wel voor het beste ja!

    Vandaag was gewoon echt een huil dagje. Zwaan kleefaan. Kon haar niet weg leggen, dus het was maar goed dat de oudste gezellig bij de gastouder was spelen!
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Terug van het CB en prikjes achter de rug, ze heeft behoorlijk gehuild en ik huilde lekker mee :p.
    Verpleegkundige begon ineens over of ze erg onrustig is aan de borst veel loslaat, klakt en of ze rommelt met drinken aan de fles. Ja, dat doet ze. Zegt ze dat ze ziet dat de tongriem en lipbandje wat te kort zijn. Had ik dus toch gelijk. Had destijds de VK en kraamhulp er naar gevraagd omdat het me te kort leek, maar die zeiden dat het prima was, ja dan ga je daarvan uit. Verpleegkundige vond het nu overduidelijk. Niet super kort, maar wel te kort om problemen te geven.
    Heb meteen een afspraak gemaakt bij de kliniek, volgende week dinsdag kunnen we terecht. Ik hoop zo dat ze daarna beter kan drinken aan de borst.
     
  3. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oh serieus? Mama's hebben toch echt altijd gelijk.. ik vermoed dat je een wereld van verschil gaat merken.
     
    Wanda68 en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  4. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Gedver ik baal zo.. bij de jongens pas met 6maanden ongesteld geworden,ze waren toen net volledig over op de fv.
    En je raad t al, vandaag dag 3 van bloeden dus ongesteld. Snap er niks van zo snel.. geef volledig borstvoeding en er zit 3a4 uur tussen dus gewoon regelmaat. Stom lichaam soms
     
  5. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Balen he! Ik snapte er ook niks van. Na m'n zoontje 11 maanden en nu krap 6,5 week ofzo. Het hield ook wel een week aan, dus ik weet het wel bijna zeker.

    Vanochtend leuk naar de dierentuin geweest. Nu ligt iedereen even te luieren (de kindjes in bed, en manlief in de zon)
     
    mamaNath87 vindt dit leuk.
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat veel die al weer ongesteld zijn! Hier nog niks te bekennen. Hopelijk blijft het nog een tijd weg.

    Hier wil R duidelijk meer drinken. Ik heb haar zelfs een paar dagen wat uit mijn kleine voorraadje gegeven. Hoe doen jullie dat een voorraad borstvoeding opbouwen? Als ik twee uur na een voeding kolf dan heb ik de voeding erna niet genoeg melk.
     
  7. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik bouw niks op, ik kolf als R een keer heel lang ertussen laat en als ik straks moet werken dan kolf ik genoeg voor de eerste dag en de dag erna heb ik genoeg door de kolfmomenten op het werk. mocht ik wel een keer extra hebben vries ik het in maar bij nr 2 is dat in de vriezer gebleven.
     
    mamaNath87 vindt dit leuk.
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Marlau voorraad opbouwen deed ik door direct na een voeding te kolven, dan heb je niet veel, maar als je dat 3 a 4 keer per dag doet heb je waarschijnlijk genoeg voor 1 vriezer portie.

    @Jabinca balen dat je weer ongesteld bent. Hopelijk blijft de volgende keer wel langer uit dan anders nu met de borstvoeding.
     
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 oooh meehuilen deed ik ook bij de eerste! Waarschijnlijk bij deze dame ook wel weer. Is alleen maar mooi denk ik dan. Wel vervelend dat je zo veel problemen hebt met haar voeding en het toch iets blijkt te zijn wat jij dacht maar werd ontkent! Hopelijk is het daarna dan over een gaat alles weer als een zonnetje!
    Wel veel kindjes waarbij het riempje te kort blijk

    En inderdaad ook al veel ongesteld joh. Ik hoop ook dat het bij mij nog heel lang weg mag blijven! Vorige keer met 4 maanden en volledig bv... Het zal mij benieuwen! Voor de vriezer had ik 2 dagen nodig in het begin. Ik kolfde ook na de voeding of als ik vond dat ze er te lang tussen liet of een kant niet nam. Nu heb ik maar 2x nodig of als ze een voeding niet neemt dan kan het in 1x door de vriezer in. In principe hoef je maar 1 voeding bij elkaar te sprokkelen, want als ze die neemt dan kolf je die voeding weer af en kan die weer in de vriezer. Ik heb nu 7 voedingen in de vriezer.
     
    mamaNath87 vindt dit leuk.
  10. mamaNath87

    mamaNath87 Fanatiek lid

    16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Bleghh niet fijn weer hè!
     
  11. mamaNath87

    mamaNath87 Fanatiek lid

    16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Lekker aan het genieten dus van jullie vakantie :)
     
  12. mamaNath87

    mamaNath87 Fanatiek lid

    16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Hier ook alweer ongesteld geweest.. bloedde na een week al niet meer en met de 3e week 6 dagen bloed verlies dus verwachtte dat dat ongesteld is geweest ;)
     
  13. mamaNath87

    mamaNath87 Fanatiek lid

    16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Vanochtend bij de vk geweest om dat af te sluiten! Volgens haar was dit nog geen ongesteldheid. Geen idee dus wanneer het weer opgang komt :)
     
  14. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dat lijkt mij ook geen ongesteldheid nee. Tot zeker 6 weken kun je nog nabloeding krijgen, ook nadat het even weg was.

    Ik heb ook nu al sinds gisteren zo'n gevoel dat het eraan zit te komen... Ik hoop het toch echt niet!!!
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Vraagje aan degenen die de fles geven. Hoeveel voeding doen jullie in de fles en hoe vaak drinken de kindjes? CB vond namelijk dat de kleine meid te weinig voeding kreeg. Ze drinkt nu 5 keer per dag een fles van 120 cc. En drinkt in de nacht 1 keer aan de borst. Dus 600 cc uit de fles en waarschijnlijk ruim 100 in de nacht uit de borst. Ze is wel echt tevreden met die 120 cc, laatste 10-20 cc gaan erg langzaam en daarna is ze een uur of 4 tevreden. Vaak laat ze ook nog 10-20 ml staan. Ik zou niet weten hoe ik er meer in moet gieten. Krijgt ze dan echt te weinig?
    Ze groeit overigens wel goed, 200 gram per week, dus dan zou ik denken dat ze genoeg krijgt, toch?
     
  16. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Als ze goed groeit, dan krijgt ze genoeg lijkt mij. Groeit goed en is tevreden, dus wat wil je dan nog meer? Zou gewoon dit aanhouden hoor.
     
  17. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Je geeft in de fles toch bv, dat is niet vergelijkbaar met kv in hoeveelheid, daar mogen ze minder van hebben. En inderdaad als zij tevreden is en ze groeit doen jullie het gewoon goed.

    Ik word inmiddels gek van die kleine in de avond. Ze zet het op het krijsen zodra ik haar wil aanleggen voor de nacht! Ik hoef haar maar in mijn armen te leggen of ze begint al. Nog geen tiet te zien! Ik kreeg haar net ook niet stil, nu ligt ze bij mijn lief stil aan een speen te lurken... Ik kan het niet hebben! Bij mij moest ze er niks van weten!
    Mijn hormonen zitten me ook nog vreselijk in de weg. Hebben jullie dat ook nog laat van? Vandaag stug slijm... Zal over 2 weken wel rood zijn dan... Ugh! Bah! Herb het even helemaal gehad...
     
  18. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dubbel
     
  19. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Hier geen last van hormonen. Maar wat apart dat ze s avonds zo weigert. En dan de rest van de dag wel wil drinken. Geen idee hoe dat kan.

    Hier met Nine ook flink zoekende geweest. Ik dacht steeds dat ze na de voeding zo huilde omdat er boertjes of spuug dwars zat (omdat die vaak na een tijdje huilen ook wel los kwamen). Ook omdat mijn melk zo hard toe schiet.. Blijkt dat ze toch die andere kant er ook bij wil drinken. Ik kwam er achter door de borstvoedingsapp van Quinn eens te bestuderen. Die heb ik altijd op m'n telefoon laten staan. En daarin zag ik dat Quinn toch altijd wel twee kanten dronk. Dus ook geprobeerd met Nine en het gaat nu een stuk beter.
     
  20. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou, het blijkt dat ze toch echt gewoon geen honger heeft... Ze heeft gewoon nog steeds niet gedronken. Ze heeft naast lief geslapen en we worden nu een beetje wakker! Veel te lang zit er tussen! Ik kan juist niks vergelijken. De oudste was zo anders met drinken en huiltjes!

    Wel heel fijn @caroline1 dat jij met Nine het antwoord zo hebt gevonden!
     

Deel Deze Pagina