Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Gruffalo123 kan soms zo pissig worde op cb he, wat julias al zei; je kunt het niet vergelijken met elkaar en met bv gaat het erom dat ze tevreden zijn, goede plasluiers hebben en goed groeien. 200 gram is meer dan voldoende dus gauw plakband op hun mond of oordoppen in haha.
    Ook die groeicurve van hun is niet gericht op bv he.. ma goed hetgaat erom dat ze een mooi lijntje volgen.

    Dat doet mijn kleine meid overigens perfect, heerlijk boven gemiddelde, gister 7weken, 4910gr en 58.5cm. Het is echt genieten met haar erbij, geen poespas of rare dingen alleen dat gekreun snachts vind ik niks al had ik er afgelopen nacht geen last van. Zal misschien ook van de prikjes zijn, ze heeft er nu 2x 4.5uur tussen gelaten. Was ff heel erg lekker!

    Wat betreft ongesteld, ik weet t nu ook niet zeker. 1 dag klein beetje bruin, 1dag rood en 1 dag weer bruin. Nu alleen maar afscheiding (wat ik overigens ook wel zat ben inmiddels)

    Enne @Julias voed je op verzoek? Want als ik dat zo hoor zou ik die voeding niet geven mits ze er om vraagt. Vooral omdat ze zo gaat slapen.. ze zal vast wel roepen om voeding toch?

    Loopt de bv goed dan mag je erop vertrouwen dat je kindje voldoende pakt..
     
  2. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Het probleem bij haar is dat ze gaat huilen en dat klinkt als honger. Dus ze geeft vaak juist honger aan. Gisteren voor het slapen niet, maar ze was wakker. In mijn armen leggen was dus al genoeg om haar overstuur te maken... Als ze gewoon niet aanhapt zou teken genoeg zijn, maar ze gaat dus in de overstuur modus. Daar komt ze dan ook heel moeilijk uit. Ze had overdag veel geslapen en in de avond ging ze wat clusteren. Ze moet gewoon stoppen met dat over de toeren huilen en verkeerde signalen geven en dan ben ik tevreden hoor!

    Fijn dat jouw dame het zo goed doet zeg!
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Julias als ze tevreden is met een speentje en boos wordt op de borst is het misschien toch geen honger, maar alleen zuigbehoefte? Geprobeerd of ze misschien een fles wel wil op zo een moment? Als ze daar ook boos op wordt is het echt geen honger. Ging het voeden vanochtend wel weer goed? Het blijft lastig die kleintjes, uitzoeken wat ze willen en waar ze last van hebben.

    @Jabinca misschien toch niet ongesteld, maar alleen wat gerommel? Ik dacht ook dat ik weer ongesteld zou worden toen het begon met spotting, maar daar is het twee dagen bij gebleven. Ik heb het voor nu maar even niet als menstruatie gezien (kop in het zand steken:rolleyes:)
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  4. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ja voeden ging gelukkig zoals gewoonlijk weer gewoon goed vanmorgen. Zat wel 10uur tussen!
     
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wow 10 uur ertussen is echt super lang! Heb je het grootste deel van die tijd ook kunnen slapen?
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Jabinca het CB maakt je inderdaad ook echt wel ongerust. Nu ze zo heeft lopen emmeren over te weinig voeding maak ik me nu druk dat de kleine meid nu alweer vijf uur lang rustig ligt op 100 cc voeding. Vanochtend om 7 uur heeft ze 100 gedronken, wilde echt niet meer en ze slaapt nu nog. Wel met tussendoor een keer een speen geven en afgelopen drie kwartier bovenop mij slapen (had kramp en is nog wat huilerig van de inenting), maar ze heeft echt nog geen honger.
    Ik heb wel hele vette melk, misschien dat ze daardoor langer verzadigd is op weinig? Als de flesjes melk even staan zit er echt wel 2 centimeter dik vet op en maar een klein beetje doorzichtige melk onderin.
     
  7. Ikke22812

    Ikke22812 Actief lid

    22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Hoi allemaal!
    Heb een aantal pagina's terug gelezen om weer een beetje bij te zijn, ben al heel lang niet online geweest hier alleen maar in de fb groep.

    Fijn om te lezen dat het over het algemeen goed gaat bij iedereen!
    @Gruffalo123 jou meid krijgt zeker voldoende melk. Goede groei, goede plasluiers en een tevreden meisje geeft echt aan dat het goed zit!

    @caroline1 fijn dat het nu beter gaat nu ze 2 borsten aangeboden krijgt. Het blijft zoeken he met die kleintjes..

    @Oumi86 petje af hoor zo alleen met 4 kids! Heeft Omar nu minder last van zijn reflux na de behandeling van de ostheopaat?

    @washburn wat vervelend die spruw! Heb je nu weer een kuur nystatine?
    Mijn ha adviseerde te wachten tot 12w met plaatsen van spiraal omdat je baarmoeder nog week kan zijn en je kans hebt op perforatie. Ga jij voor mirena, kyleena of koper?
     
    Wanda68 en mamaNath87 vinden dit leuk.
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik denk ongeveer 7uur geslapen. Ik was aan het wachten op de laatste voeding, maar ja die wilde ze dus niet. 7uur is wel heel fijn natuurlijk! Vanavond krijgt ze fles inderdaad! We hadden een voeding uit de vriezer gehaakte, maar niet nodig. Kijken wat ze dan doet. Maar het stomme is dat ze bij mij de speen niet nam en bij mijn lief wel. Als ze dit gedrag vertoont als hij nog werken is of avond weg, heb ik dus niks om terug op te vallen. Dinsdag CB vragen en de week erop nog even bij de vk.

    @Gruffalo123 probeer dat goede moederinstinct te volgen meid.. jouw dame doet het goed op je vette melk. Wrijf het ze er maar gewoon in de volgende keer hoe goed en vet je melk is!
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou gisteravond fles gegeven maar eigenlijk ging de voeding daarvoor ook al zonder piepen, dus dat ging goed. We zijn ook op pad geweest, dus de dag liep anders waardoor ze misschien zelf ook te moe was. Ze kwam nu om 2.45 en heb ik fles gegeven, 6.15 begonnen met fles, maar die wilde ze niet, dus aangelegd. 7.30 weer meldde ze zich. En ondanks dat ze steeds in slaap viel, oogde ze niet heel tevreden. Ze blijft heel onrustig heel lang. Dus of dit nou aan de avond fles ligt?
     
  10. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Misschien dat ze op deze manier de prikkels van overdag verwerkt? Hier ook in de namiddag en avond een erg onrustig mieperig meisje die zo de dag verwerkt en rond half 10 echt in de diepe slaap gaat.
     
  11. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik vermoed het ook, terwijl we gisteren de stad in zijn gegaan en ze vervolgens rustig was in de avond, maar niet in de nacht. Wil ze bij jou wel drinken tijdens de mieperigheid?
     
  12. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ze wil wel aanhappen, maar laat dan snel weer los en dat blijft maar doorgaan ik combinatie met verkrampen en huilen tussendoor. Ik probeer het wel, maar ze is rustiger met een speen. Het blijft lastig. Ik denk iedere dag, dat is er weer een overleeft :p. Ze worden vanzelf groot :p.
     
  13. washburn

    washburn Actief lid

    25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    @Ikke22812

    Nystatine kregen we eerst. Dat zette geen zoden aan de dijk om het zo maar eens uit te drukken.. ;)

    Met dactaryn ging het redelijk snel over. De spruw lijkt nu weer weg. Kinderarts van het cb liep toevallig rond met het weeg uurtje en heeft even gauw gespiekt aan beide uiteindes... :)

    Ik denk soms wel steken te voelen.. arts geeft aan dat ik goed moet blijven opletten maar zolang Levy goed drinkt en de steken voor mij te doen zijn, geen medicatie meer gebruiken. Uiteindelijk kan het lichaam het ook zelf oplossen (bij lichte spruw infectie).

    Hier gaat het best aardig moet ik zeggen. Soms is het nog wel eens stunten... twee honden, drie paarden, twee kindjes, een verbouwing en 4 juni ga ik al weer werken...

    Levy heeft nog altijd 1 voeding s nachts... vind dat wel pittig met mn werk straks hoor... pfff...

    Hoe doen jullie dat?

    Lieve groetjes!
     
  14. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik denk dat het bij ons redelijk het zelfde is. Speen neemt ze nu ook steeds vaker dankzij de oudste die hem er bij haar soms indrukt! Ben jij nou deze week weer begonnen met werken?


    @washburn ik herken het 'hoe te combineren met nog een kind en een lading huisdieren' maar jij hebt er nog een lading bij zeg! Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken hoe te combineren met werk, want dat hoeft pas over 2 maanden. Maar met 2x eruit soms in de nacht ben ik overdag echt niks waard! Misschien dat uit de thuis situatie zijn dan overdag wel verschil maakt voor je als eenmaal aan het werk gaat. Houtlijk snel van de spruw af en verloopt de verbouwing voorspoedig!
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @washburn hier ook nog minstens 1 nachtvoeding rond 02:00 en vaak vanaf 04:00 onrust waardoor ik er een paar keer een speen in moet stoppen. Peuter wordt altijd tussen 05 en 06:00 wakker. Ben inmiddels aan het slaapgebrek gewend :p. Ik probeer in 22:00 ook echt de laatste voeding erin te hebben zodat ik kan gaan liggen en slapen. Volgende week begint het werk weer, ben benieuwd hoe het dan gaat. Zeker als ik avond diensten heb en pas rond 01:00 thuis ben. Denk dat ik het dan wel heel zwaar ga krijgen. Eerste avonddiensten staan al voor volgend weekend gepland :eek:.
     
  16. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Pittig hoor! Dan scheelt het inderdaad ook nog heel veel wat je oudste doet. Wij hebben daar iets meer geluk mee.
    Nine heeft gisteren wel 10x gedronken, soms na 1,5 maar meestal 2 uur ertussen. Het zou de warmte kunnen zijn maar ik denk zelf toch aan een regeldagje, hoewel die geloof ik niet in het rijtje staat ;) Zo dadelijk al opstaan en de laatste spulletjes bij elkaar rapen, dan vliegen we weer terug naar Nederland. Weekje vakantie is zo snel gegaan, we hadden allebei nog wel een week langer willen blijven. Quinn heeft volop genoten, van het strand, zwembad, de speeltuin en kinderboerderij hier. En lekker op de veranda bij de caravan in een badje spetteren, stoepkrijten en bellen blazen. Kreeg soms een boze of verdrietige bui als we bijvoorbeeld van het zwembad weer naar het huisje gingen. Hij kon er geen genoeg van krijgen!
     
    Wanda68 en mamaNath87 vinden dit leuk.
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 hier gisteren ook een regeldagje en dit is al nachtvoeding nummer 3 (alles voor zes uur vind ik nachtvoeding :rolleyes:), baby's houden zich niet aan de verwachte momenten :p.
     
    Wanda68 en mamaNath87 vinden dit leuk.
  18. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Wat fijn om jullie verhalen te lezen, zijn vrijwel allemaal positief!

    @caroline1 goede reis terug! Super dat alles goed is gegaan en jullie lekker genoten hebben.:thumup:

    Nystatine hadden wij ook voor spruw bij M.ika, hielp niks. Hij vond het ook heel vies en spuugde het zo uit. Uiteindelijk alles steeds gewassen met een scheutje azijn erbij, en elke dag alles verschonen, en het ging vanzelf weg.

    Groeisprongetje van 8 weken gehad, zo goed als. Wat lastig die regeldagen. Heb dagen gehad vd week dat ik hem de hele dag vast had, en hij elke 2 uur honger had. Dronk dan ook elke fles leeg.

    De nachten gaan erg goed! Meneer krijgt rond 8 uur nog een flesje, slaapt dan van 20.30 tot een uurtje of 4.00. Vanochtend was het zelfs 4.45. Hij wil dan wel 's ochtends iets vaker drinken, inhalen ofzo denk ik. Vanochtend had ie om 6.30 alweer honger. Die fles gaat dan niet leeg. Ligt nu nog te slapen. Vind het super fijn dat de heren niet tegelijk wakker worden meestal. Dan breng ik eerst O.wen beneden, dan kleed k mezelf aan, even ontbijten, en dan meld M.ika zich een keer.

    Dinsdag prikjes, wel balen dat ze daarna niet ingebakerd mogen worden.:|
     
  19. washburn

    washburn Actief lid

    25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Poe ja.. gedeelde smart dus .. ;)

    Onze dochter sliep na 6 dagen de nachten door.. dus dit is effe wennen voor me... :)

    Ja we gaan het zien.. ik geef nog altijd volledig borstvoeding dus misschien dat ik met mn werkgever met de kolftijd iets kan regelen.. iets later beginnen... geen idee...

    Ook ga ik ouderschapsverlof opnemen. Ik krijg iets gecompenseerd dus dat scheelt. 32 uur vind ik nu wat veel... denk dat ik een jaartje 24 uur ga werken...

    Gruffallo wat voor een werk doe jij als ik vragen mag? Ook in de zorg?

    Lieve groetjes weer allemaal!
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    #3200 Gruffalo123, 19 mei 2018
    Laatst bewerkt: 19 mei 2018
    @washburn ja ik zit ook in de zorg, werk op de SEH. Dus wisselende diensten en veel uren.
     
    washburn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina