Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

    washburn Actief lid

    25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Poe.. ook pittig! Zeker met kleine kindjes!
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja wel pittig, maar ik vind het werk heerlijk. Ontzettend veel afwisseling en het gevoel dat je in korte tijd echt veel kan doen voor iemand. Het ene moment ben je aan het snijden/hechten, dan zet je een gebroken bot, geef je adviezen aan ouders van een huilbaby, onderzoek je een ziek kind of een hoog bejaard iemand. En de volgende minuut krijg je een reanimatie oproep en moet je het reanimatie of spoed interventie team leiden. Geen uur hetzelfde :).
     
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wauw kleine meid heeft doorgeslapen :). Moest wel vannacht een paar keer een speen geven, maar dat is arm strekken en weer verder slapen. Om 22:30 flesje gegeven en nu net om kwart over 6 pas weer een voeding :)
     
    washburn en Julias vinden dit leuk.
  4. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 lekker bezig! Toen begon bij mij voeding nummer 2 :D
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  5. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Hier ook! Laatste voeding om 21 u en toen kwam ze om 5 uur pas weer. Fijn zeg na die pittige nachten bij jullie :)
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  6. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Net terug van het CB. Mijn dametje weegt nu 4750 gram en is 54,6cm gemeten. Volgende maand gaan we even bij de arts langs voor haar vetplooi die ze niet recht kreeg. Dat kon duiden op heupdysplasie? Verder beweegt ze goed, dus ik maak me er geen zorgen over.
    Over het huilen kon ze ook niets zinnigs zeggen helaas. Ik heb het filmpje laten zien met het overstrekken, waardoor ze een fysiotherapeut wel een goed idee vond. Dus daar ga ik zo achteraan. Kort daarop begon ze enorm te huilen toen de prikjes nog klaargemaakt gingen worden. Dus tijdens het zetten van de prikjes bleven mijn tranen binnen. Nu ligt ze lekker bij mij te slapen na nog een slokje gedronken te hebben.
     
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Julias hopelijk heeft ze weinig last van de prikjes.

    Net weer terug van de tongriemkliniek, zowel tongriempje als lipbandje zijn gedaan. Viel me tegen, kleine meid had ondanks de verdoving veel pijn en daarna ook nog. Meteen hoge dosering paracetamol gegeven en pas toen dat begon te werken werd ze rustiger en wilde ze drinken uit de fles. Uit de borst wilde ze absoluut niet. Vandaag ga ik dat dus ook maar even niet proberen.
    Baal er nu wel een beetje van dat ik morgen moet werken, was het liefst dan ook bij haar gebleven. Hoop dat ze dan minder pijn heeft en goed uit de fles wil drinken.
     
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat lastig dat je dan morgen moet werken! Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter met haar! En vanaf dan hopelijk alleen maar beter!

    C.eleste doet het tot nu toe erg goed. Bij de luier wissel had ze geen verhoging en ze wordt steeds even wakker voor een klein slokje en slaapt dan weer lekker verder. Ze lijkt tevreden!
    Donderdag komt de fysio hier, dus ben erg benieuwd. Haa niet verwacht dat het zo snel zou kunnen!
     
  9. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Misstanden dat de fysiotherapeut haar veel goed doet! Hoop voor je dat het snel resultaat geeft.
     
  10. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Gruffalo123 succes met werken vandaag!

    @Julias hopen dat de fysio helpt! Bij onze oudste hielp het helaas niks. Uiteindelijk naar de chiropractor, en na 1 behandeling al verschil.

    M.ika heeft gisteren om 15.00 zijn eerste prikjes gehad. Hij kwam al huilend het cb binnen, en bij de prikjes moest ie hard gillen. Erna was ie ook erg overstuur. Ze zeiden bij het cb dat als ie er erg last van had, ik hem een zetpil mocht geven. Hij bleef veel huilen dus dat heb ik uiteindelijk dan ook gedaan 's avonds laat. Toen werd ie een stuk rustiger. Hij slaapt ingebakerd maar dat mag niet na inentingen, officieel 24 uur niet. Maar ik las dat als ze na 12 uur nog geen koorts hebben, ze dat meestal ook niet meer krijgen. Hij werd zo vaak huilend wakker, dat ik hem om 4 uur vannacht maar heb ingebakerd, en nu slaapt hij nog steeds. Geen koorts gekregen gelukkig.

    Hij was fiks gegroeid!
    23 april woog hij 4820 en nu 6150 en gaat naar de bovenste groeicurve. In lengte 3 cm gegroeid.
     
    caroline1, Gruffalo123 en Jabinca vinden dit leuk.
  11. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wauw hij is wel heel hard gegroeid zeg! Knapperd!! Gelukkig slaapt hij nu na het inbakeren goed, die onrust juist na de enting wil je natuurlijk voorkomen!

    Hier ook goed geslapen en geen koorts. De fysio gaan we zien. Mocht dit niet helpen dan kunnen we nog naar de osteopaat en daarna zijn er inderdaad ook nog zo veel andere opties... Maar ik hoop dat een goede massage of zo de oplossing is en ze daarna de hele dag gelukkig is. Gisteren was ze gelukkig een heerlijke baby ♥️
     
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  12. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  13. Ikke22812

    Ikke22812 Actief lid

    22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Altijd zielig he die prikjes bij die kleintjes, en zeker als ze er daarna nog last van krijgen ook.

    @Gruffalo123 hoe gaat het met jou meisje vandaag na de behandeling gisteren? En met jou op eerste werkdag?
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ze was vandaag iets meer mopperig dan anders en vond de oefeningen niet leuk (mijn man moest ze bij haar doen). Maar het gaat op zich prima, beter dan ik had verwacht. Voel me dan alleen wel heel lullig als ik dat gat onder haar tong zie zitten :(.
    Eerste werkdag ging goed! Was druk, maar dat is het altijd. Ik ging ook zo weer verder alsof ik er niet ben uit geweest. Alleen bij de eerste patiënt dacht ik even, oh ja hoe moet dit ook alweer :p, maar dat verleer je gelukkig niet.
     
    Wanda68, Jabinca en washburn vinden dit leuk.
  15. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Nine moet nog steeds de eerste prikjes... Komt er maar niet van. Moet ze op het inloopspreekuur halen dat is op dinsdag en donderdag van 13.00-13.30. Ze was een tijd verkouden dus had ik het uitgesteld, toen Hemelvaart en de vakantie, dus het plan is nu dat het volgende week donderdag toch echt moet gaan gebeuren! Volgende week dinsdag moet ik zelf ook weer aan het werk. Morgen is ze alweer 10 weken. Gaat hard.
    @Ikke22812 hoe gaat het met Floor? Nog steeds een klein poppetje of groeit ze nu wat harder dan gemiddeld?
     
  16. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @Gruffalo123 wat fijn dat je eerste werkdag goed was. Dat je meisje nog wat mopperig is mag best. En hoe heeft papa het ervaren zijn eerste dag alleen met jou aan het werk? En hoe ging het kolven?

    @caroline1 maken ze geen afspraak daarvoor? Dat is best een krappe tijd! Gaat het nu helemaal weer goed met je dame? Poe dinsdag weer aan het werk! Heb je er zin in?
     
  17. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wow mooi gegroeid zeg @Babbelboxje!

    Hier morgen ook de eerste prikjes. Ben benieuwd hoe ze het doet en of ze goed gegroeid is.

    Je eerste werkdag er al opzitten. @Gruffalo123 Jemig waar blijft de tijd he! Verlof al weer voorbij! Wel fijn dat je man thuis is. Voelt toch anders dan dat je kindje naar de opvang moet. Mijn eerste werkdag is 15 juni. Nog drie weekjes.
     
    Gruffalo123, washburn en Babbelboxje vinden dit leuk.
  18. Ikke22812

    Ikke22812 Actief lid

    22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    @caroline1 dat is hier ook zo dat als je de afspraak afzegt ivm verkoudheid of ziekte dat je de vaccins dan tijdens het inloop spreekuur mag komen halen. Ik zou er niet te lang mee wachten idd, de volgende vaccinatie is alweer met 3mnd:(

    Floor is goed aan het groeien! Ze was vorige week 6,5 week oud, en al een ruime kilo aangekomen in totaal! Ze was nu 52cm en 3960g

    @Gruffalo123 fijn dat je werkdag goed ging! Ik kijk er stiekem al wel een beetje naar uit om weer te gaan werken. Heb dadelijk als ik weer begin 7,5 maand thuis gezeten
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  19. Oumi86

    Oumi86 Bekend lid

    13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Even een berichtje vanuit mijn kant...

    Wauw wat worden onze kleintjes al oud en groot! Succes met werken voor degene bij wie t verlof er (bijna) op zit!

    Zielig hè die prikjes.. hier wachten we er nog mee dus die pijn heeft hij niet. Maar zaterdag wordt hij besneden dus dat is ook erg spannend en pijnlijk!

    Hier nog veel last van zn reflux waardoor hij nu ook hoestbuien heeft. Maar ben nu aan t uitzoeken of t geen koemelk allergie is.. ook de spruw blijft maar aanhouden. Maar ach zo blijven we lekker bezig.
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Julias mijn man vond het wel erg druk met twee kinderen, maar nog wel goed te doen.

    @Oumi86 jij geeft toch ook nog borstvoeding? Eet je dan nu koemelk en soja vrij?
     

Deel Deze Pagina