Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dat klinkt super! En heel fijn dat hij daar een vriendje had!
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Terug van het CB. Weer prikjes gehad, nu gelukkig een paar maanden geen prikken.
    Groei was weer helemaal prima :).
    Gehad over het slechte drinken en suiker in de fles. Suiker in de fles was geen probleem, mits we het wel met een week of twee langzaam gaan afbouwen. Wat we ook al van plan waren :p. Ze krijgt nu nog maar een halve theelepel in plaats van de hele waar we mee begonnen zijn.
     
  3. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    @Gruffalo123 wat heftig allemaal zeg! Heb je donormelk al overwogen?
    En dat kuiltje heeft mijn jochie ook. De oudste had dat niet. Moet ik ergens op letten? Ik ga het sowieso even overleggen op het cb. Wel gek, want bij mijn oudste werd ieder vlekje besproken door de kinderarts, deze keer dus niet.
     
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Dit is wel een fijne link om na te lezen:
    https://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/symptomen/sacrale%20dimple.php
    Kort gezegd komt het er op neer dat een ondiep kuiltje met zichtbare bodem binnen 2,5 cm van de anus en geen andere symptomen geen reden voor verder onderzoek is, dan is het hoogstwaarschijnlijk een normaal variant.
    Bij ons mupje is het kuiltje wel binnen de 2,5 cm, maar heel diep. Ze heeft daarnaast een zwart donsstaartje en te hoog gehemelte. Dus grotere kans op ontwikkeleb van problemen. Voor nu geen verder onderzoek, maar de ontwikkeling moet goed in de gaten gehouden worden. Er kunnen onder andere problemen ontstaan met zindelijkheid, lopen, ze kan holvoeten krijgen, rugklachten of scoliose. Daarnaast ook verhoogd risico op hersenproblemen. Cognitief zullen er waarschijnlijk geen afwijkingen zijn/komen, puur lichamelijk. Maar het hoeft allemaal niet. Dus voor nu kijken hoe het gaat en bij problemen vroeg aan de bel trekken.
    Drinken gaat vandaag weer matig. Zitten nu twee echte voedingen in van 150+5, vannacht een keer 90+3 en voor de rest eigenlijk niets :(.
    Twijfel om weer te wisselen van voeding. Hip was geen succes, nu drie dagen bezig met hero nutrasense, maar dat wil nog slechter.
    Moedermelk wil ze inmiddels ook niet drinken. Heb nog een paar liter, maar dat blieft ze nu ook niet meer.
     
  5. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Goh wat naar allemaal zeg! :( Ik zal duimen dat het meevalt!

    Hoge gehemelte heeft R ook. Heb ik van moeder geërfd en hij dus weer van mij. Ik zal het kuiltje morgen eens beter bekijken. Volgende week gaan we weer naar het cb, dus dan zal ik sowieso even bespreken.

    Ik weeg R af en toe samen met mij op onze weegschaal. Nou twijfelde ik de laatste week enorm. Het leek of hij niet aan kwam. Ik dacht al weegschaal kapot of batterijen leeg. Vandaag heb ik R zelf even opgemeten. En dat bevestigt wel een theorie die ik had door de oudste. Het gewicht stagneert als ze een groeispurt hebben. Hij is nu bijna 69 cm :p
     
    Marlau vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wauw 69 cm is echt al lang :eek:. Groeit goed :)
     
  7. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Zo dat is zeker lang! Denk dat Nine zo 60-61 cm is?
    Quinn heeft ook een verhoogd gehemelte, komt uit de familie van mijn vriend en is hier dus ook overgeërfd.
    @Gruffalo123 wat vervelend allemaal! Dat stuk onzekerheid over haar gezondheid en momenteel de strijd met drinken. Hopelijk krijgen jullie de juiste hulp en gaat het gauw beter. Leuk dat jullie genoten hebben van de vakantie.

    Hier het idee dat ik af en toe te weinig melk heb. Ze blijft maar drinken en zo lang wakker soms! Maarja, een fles pakken is niet de oplossing (voor mij) want daar ga ik niet meer melk van aanmaken.
     
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 misschien last van de beruchte 4 maanden dip in je productie?
     
  9. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Die 4 maanden dip heb ik ook al gehad, was best ff doorzetten eigelijk en je word er zo onzeker van.
    Maar dat zit nu weet helemaal goed. Vanacht voor t eerst maar 1 voeding gegeven om 1uur. Rest van de nachr heeft ze zalig geslapen!! Heerlijk
     
    caroline1 en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  10. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Ik kreeg helemaal geen meldingen meer.

    Wat een getob @Gruffalo123. Wanneer kunnen jullie bij de kinderarts terecht?
    En dan dat slechte drinken erbij. Wat een zorgen zo. Wel fijn dat ze nog zo goed gegroeid was. Maar zo weinig drinken is niet goed. Ik zou denk ik nog een keerje proberen te wisselen van kunstvoeding.

    @Wanda68 Wow 69cm! Hij groeit super zeg! Ging je oudste ook zo hard? R is met haar 63,5 cm al geen kleintje. Wel een slankie want ze weegt nog geen 6 kilo.

    @caroline1 balen dat je productie ook gekelderd is. Is ze uiteindelijk wel tevreden? En ja, je moet er echt doorheen.
    Makkelijk praten hoor, hier ook een flinke 4 maandendip. Begon eindelijk weer iets beter te worden na enorm veel aanleggen en bv thee drinken en hoppa ik word ongesteld. Weer ligt het op z’n gat. Ik heb R wel bijgevoed met kunstvoeding. Ik vond haar de vorige keer bij het cb niet heel goed gegroeid. Gisteren een keer extra geweest en het is nog steeds niet geweldig. Cb is tevreden, maar op de who curve zakt ze af. Inmiddels ben ik er wel over na aan het denken om de bv af te bouwen. Ik moet enorm m’n best weer gaan doen om de productie weer te verhogen. Maar wil ik dat eigenlijk wel? R drinkt de kunstvoeding ook goed en slaapt er langer door. Mijn oudste wil ook graag aandacht en op m’n werk krijg ik net niks af door al dat kolven. Ook staat m’n partner niet achter de bv dus ja. Moeilijk moeilijk. Eigenlijk heb ik m’n keuze wel gemaakt, maar vind het wel een dingetje om afscheid van te nemen.
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Marlau lastig die twijfels rondom stoppen, ik herken het heel erg. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik nu ben gestopt, geen boos kind meer aan de borst, niet 5 uur per dag aan die stomme kolf vast zitten en niet tig flesjes met afgekolfde melk in de koelkast die je iedere dag samen met de kolfspullen goed moet schoonmaken.

    Groei van onze kleine mup was de afgelopen twee weken slecht. Ze drinkt wel iets beter, maar nog niet voldoende. 5 a 6 keer 100 cc. Ook al weer andere voeding geprobeerd, maar die vond ze helemaal niets. Nu dus weer terug naar de hipp combiotik.
    Vanavond een beetje uit moedeloosheid en tegen mijn idee van tot de 6 maand wachten met bijvoeding een schep rijstebloem door de fles gedaan. Goed volle fles gemaakt van 180+6 zodat de rijstebloem voldoende oploste. Tot mijn grote verbazing klokt mevrouw achter elkaar die hele fles naar binnen en jammert daarna om meer :eek:. Heeft ze niet gehad, want ze heeft nog nooit zoveel gedronken, dus dat vond ik wel even genoeg.
    Volgens mij heb ik een papkind :roflmao:.
     
  12. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Nou blijkbaar is mijn weegschaal niet helemaal goed. Hij woog 8,280 gram. En mijn rolmaat is ook niet betrouwbaar, want volgens het cb is R 65,5 cm :confused:
    Hoe dan ook doet ie het goed :thumup:

    Overleven jullie nog een beetje met de warmte? Ik vind het zelf heerlijk, maar die kleine kan er niet zo goed tegen. Daarom liggen we geregeld af te koelen onder se airco. Wel jammer hoor. Hebben we eindelijk een zomer als dit, zit ik verplicht binnen :oops: Hopelijk volgend jaar een herkansing :D
    Nog even en we gaan verhuizen. Ol heb er zo'n zin in! :):)
     
    caroline1 vindt dit leuk.
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Kleine puk is volgens mij net als haar moeder een warmte aanbidder :p. Heeft nergens last van en slaapt heerlijk :).
    Ik vind deze warmte ook lekker, hier bloei ik juist in op.
     
  14. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ja, ze is uiteindelijk wel tevreden. Alleen soms denk ik, ik breng je naar bed, je bent moe, je hebt al gedronken (in het afgelopen uur, anderhalf uur) etc. En dan heeft ze toch echt nog behoefte aan meer. Dus dan ligt ze in bed te mopperen en als ik de borst dan aanbiedt, drinkt ze ook echt nog veel.
    Jammer dat jouw partner er niet achter staat. Mijne heeft in het begin ook wat lopen mopperen, omdat het erg zoeken was of ze wel genoeg binnen kreeg, de voeding voor haar te hard ging en dat ze dan lang onrustig was. Dan ga je zelf ook wel twijfelen hoor. Maar nu gaat het weer helemaal prima. Ik hoor ook echt de melk stromen. Bovendien is mevrouw een klein boeddha'tje aan het worden ;)
    Succes met je keuze. Afscheid er van nemen blijft moeilijk, ook op een later moment wel.
     
  15. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik wil op vakantie! Naar een koud land haha.
    Och Nine heeft er zo'n last van. Ze heeft een flinke bos haar en die is steeds drijfnat. Soms houd ik haar hoofd onder de lauwe kraan en elke dag badje of douchen. Maar een keer voeden en ze is weer oververhit. :( hier in huis is het ook 30 graden aan het eind van de dag. En halverwege al 29.
     
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    H
    Hier ook een dikke bos haar, maar ze heeft alleen een beetje zweet op het voorhoofd tijdens het drinken.
    In huis is het hier in de ochtend een graad of 23 en eind van de dag ongeveer. 27. Boven koelen we het met een ventilator de hele nacht af en dan is het in de ochtend een graad of 22. Dus op zich qua temperatuur nog te doen.
    Kleine meid lag gisteren zelfs nog in een romper met lange mouwen en onder een dekentje in bed :p, anders had ze het koud :p
    We blijven nu wel echt binnen met haar, buiten is het wel te warm.
     
  17. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Het is hier in huis beneden al 30,5 graden.
    Vanochtend alles open en om 6.00 was het 25. Om 8.45 alweer 28,5. Onze zijgevel (hoekwoning) staat vol op het zuiden....
     
  18. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Zo heerlijk koel weer he! Alle kindjes het een beetje uitgehouden? R heeft alleen gisteren we behoorlijk last van gehad. Wel blij dat het nu koeler is.

    @caroline1 hoe gaat het met je productiedip? Ik combineer nu bv en kv en dat werkt hier op dit moment wel goed. Geeft wel rust dat ik niet elke keer genoeg moet kolven en zo. En ik kan nu een keer beneden blijven zitten bij de visite met de voeding. Ook wel leuk.

    @Gruffalo123 hoe gaat het nu?

    @Wanda68 alsnog is je kleine man groot hoor! R weegt nog net geen 6 kilo haha! Welke maat draagt hij?
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  19. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Borstvoeding in overvloed weer! Ojee ik werd me vanochtend toch wakker in een enorme vlek voeding. Nine krijgt een paar keer per week kv bij de gastouder. Meestal kolf ik dan niet omdat ik druk ben. Dus ze is er wel aan gewend, maar het is duidelijk niet favoriet want ze drinkt dan vaak maar 70 ml ofzo.
    Verder zijn we begonnen met worteltjes, bloemkool en broccoli. Ze begint er langzaam aan plezier in te krijgen! Het was echt wennen de eerste week. Laten haar 3/4 kleine hapjes proeven van een lepeltje en dat is het dan voor die dag. Rustig opbouwen en laten wennen.

    Jullie al met hapjes begonnen?
     
  20. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Wat fijn dat je bv herstelt is! Wat leuk dat jullie al echt begonnen zijn met hapjes. Ik begin rond de 5 maanden denk ik. Vanaf dat ze 4 maanden is krijgt ze kv bij en nu kunnen haar darmen even rustig wennen. R vindt kv wel prima, maar de eerste paar slokjes is altijd even wennen. Ze drinkt ook niet enorm veel hoor, echt max 130 cc, maar dat doet ze ook met afgekolfde voeding.
     

Deel Deze Pagina