Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Vandaag een mijlpaal! Nine kan zelf naar de buik rollen :)
    En Quinn voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Hij vond het fantastisch!
     
    Julias, Marlau, Gruffalo123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    74/80. En rompers van de zeeman zitten nogal krap, dus heb ik net weer een maatje groter van gekocht.

    Rollen doet meneer ook van rug naar buik. Maar hij is vergeten hoe hij van buik naar rug moest :roflmao:

    Hij probeert ook te kruipen en te zitten. Lukt niet natuurlijk. Maar hij gaat echt de box rond :eek:
     
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wat een beweeglijke kindjes al! Hier net vandaag voor het eerst van buik naar rug gerold, maar verder blijft ze lekker liggen op haar plek, rustig kindje :p.
    Voeding gaat nu eindelijk goed! Ze drinkt nu genoeg. Als er een eetlepel rijstebloem in de fles zit wordt ze helemaal enthousiast, dat vindt ze heerlijk :).
    Qua bijvoeding naast de rijstebloem hebben we af en toe een hapje fruit geprobeerd, maar ze heeft er nog helemaal geen interesse is dus we laten het nog maar even.

    Zijn jullie kleintjes ook zulke slaapkoppen? Hier maar twee slaapjes op een dag, maar die duren dan ook 3 uur per keer :eek:. In totaal slaapt ze 18 van de 24 uur, heeft ze kennelijk echt nodig.
     
    Wanda68 en caroline1 vinden dit leuk.
  4. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Nine slaapt s nachts door en wordt dan vroeg in de ochtend wakker om te drinken. Maar daarna slaapt ze verder tot ongeveer 8u. En dan gaat ze om 10u, 13u en 16u ongeveer weer naar bed. S avonds is ze dan vaak wat langer wakker, clustert nog wat voor de nacht, ff douchen en rond 20u liggen ze er dan hopelijk allebei in ;) De overdag slaapjes zijn vaak 1 tot 1,5 uur.

    Ze is ook zoveel beweeglijker dan Quinn! Hierdoor past ze niet meer in haar wieg, terwijl Quinn er 8 maanden in heeft gelegen.

    Hehe @Gruffalo123 eindelijk een tevreden, goed drinkend en slapend meisje!
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 ja ben heel blij dat alle problemen nu over zijn. Ze is nu ook zo heerlijk tevreden :). Nu is het echt genieten.
    Ze krijgt nog wel een nachtvoeding, maar dat vind ik niet erg. Schema is nu ongeveer zo:
    03-05:00 nachtvoeding
    06:00 uit bed, vaak al wel een half uurtje eerder.
    07:30 fles
    08:00 naar bed tot 11:00 vaak zelfs langer
    Rond 11:30 flesje.
    13:00 naar bed
    16:00 wakker en fles
    18:30 papfles en naar bed.

    Ze is om zes uur s'avonds echt al doodop en wil de nacht beginnen. dat rekken we nog een half uurtje, als ze haar zin krijgt begint ze de nacht anders al om half zes en dat is wat te vroeg :p.
     
  6. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    R. slaapt 4x overdag en met die warmte is het 30-45 minuten per keer. Als het koeler is slaapt hij soms 1,5-2 uur. In de nacht slaapt hij door
     
  7. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hier ook nog vaak een nacht voeding, maar echt geen duidelijk schema. Ik druk er nu ook vaak even de speen in en een knuffel in haar handen zodat ze hem er niet meteen uit trekt door haar beweeglijkheid. Ze rolt als een malle. Op haar buik en terug en maakt heel wat rondjes in haar box en bed. We geven haar nu voor het slapen nog een beetje kv, omdat ze duidelijk niet genoeg heeft bij mij dan.
    Hapjes en dan vooral perzik gaat er ontzettend goed in. Ze komt echt overeind voor een hap, maar spuugt het grootste deel wel uit. Behalve bij de perzik. Meestal ontzettend vrolijk en zooooo blij met aandacht. Het is een schatje! ❤️
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  8. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat. Is ook echt even zoeken geweest! Nine heeft de smaak ook te pakken nu. Ze rolt zelfs half slapend naar de buik omdat ze dat fijn vindt slapen. Dus dat moeten we dan maar accepteren.
    Wat worden de kindjes groot he! Ongelooflijk hoe snel dat gaat...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wanda68 en Julias vinden dit leuk.
  9. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caroline1 mooie foto zo om te vergelijken hoe hard ze groeien!
     
  10. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat leuk die foto en wat een verschil heh!

    Ik vind het ook wel heel fijn om afwisseling te bieden. Wipper, box, wagen, kleed en op de arm. Voordeel dat ze groter worden :D
     
  11. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen week nog bij het cb geweest.

    R is 68 cm en 8,456 kg :)
     
  12. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat mooi dat verschil @caroline1!

    Wow! Al bij 8,5 kilo. R woog afgelopen maandag 6,2 kilo bij 65 cm. Wat een verschil he!

    Hier heeft ze vannacht voor het eerst op haar eigen kamer geslapen. Vond het wel een dingetje, maar ze groeit echt uit de wieg. En in de ochtend komt de oudste altijd met veel kabaal op de onze kamer en dan werd R altijd wakker. Ze heeft heerlijk geslapen. Wel iets eerder wakker want ze was op haar buik gedraaid. En terugdraaien lukt nog niet.

    Hoe is het met de rest?
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  13. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Lengte en gewicht weet ik even niet, al een tijdje niet bij het CB geweest. Verder slaapt Nine nu altijd maar op haar buik, want als ik haar niet zo neer leg dan doet ze het zelf wel.
    Heb het idee dat ze tandjes krijgt, ze had al van die mega zuur ruikende luiers en oh wat kan ze soms mopperen! Echt huilen is het niet maar ze laat zich wel horen dan.
    Soms heb ik ook het idee dat ze zo graag van alles wil meemaken en zien, dat ze eigenlijk veel te lang wakker wil blijven voor haar leeftijd. Dus elke keer in bedje zich toch weer opdrukken enzo. Probeer haar echt na 1,5 uur naar bed te brengen maar met al het gemopper er ook bij kost me dat soms meer dan een uur voordat het is gelukt. S nachts slaapt ze van 21 tot 6, maar in de avond is het ook moeilijk om haar in bed te krijgen. Echt ontevreden is ze er dan niet bij.. dus soms twijfel ik, moet ze dan gewoon langer wakker blijven? Ene moment wrijft ze in haar ogen volgende moment is ze weer klaarwakker.. :eek:
    Verder gaat alles zijn gangetje! Heb het idee dat dat bij iedereen wel een beetje zo is en dat het dan wat rustiger wordt hier ;)
     
  14. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wij hebben nog steeds geen ritme. Begint nu wel steeds iets meer te komen nu ze kunstvoeding krijgt. Vaak stop ik haar na de ochtendvoeding meteen terug, dan is ze zelf nog even wakker maar valt vrij snel in slaap. Dan slaapt ze tot 9.30/10u en haal ik haar uit bed. Even spelen, daarna de fles en weer spelen. Vaak valt ze dan nog even in slaap in de box, maar vaak houdt ze het ook wel vol. Daarna flesje erin en naar bed. En dan slaapt ze tot de volgende fles.
    Na anderhalf uur in bed leggen heb ik nog nooit geprobeerd, misschien werkt dat ook wel. Maar vaak worden we zo geleefd op de dag dat er niet echt een ritme mogelijk is.
    Ze is verder zo vrolijk en tevreden.
    Hier nog geen tandjes, wel vieze luiers gehad maar dat had te maken met de overstap naar kunstvoeding.
     
  15. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Och dat is hier ook. R blijft standaard 2 uur of langer wakker. Eerder wil hij niet slapen
     
  16. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oh hier juist eerder een uur wakker en al op bed dan dat ze tegen de 2 uur aanloopt al zit er langzamerhand wel iets langer tussen. Hier wel echt ritme maar daar zorg ik ook deels zelf voor omdat ik de kids alle 3 smiddags tegelijk op bed wil hebben haha. Ff allemaal in de rust. De oudste van 3 probeert altijd te slapen maar wil niet altijd meer. Kwam er vanmiddag ook na 10 min uit. Dat vind ik prima, heeft t ieder geval geprobeerd en zijn broer slaapt dat wel dus die gaat niet mopperen dat hij er uit gaat. (Slapen op zelfde kamer)
    Sinds vorige week met flesvoeding begonnen, niet om af te bouwen maar om evt kolvem te vermijden. Pak nu elke dag 1 a 2 voedingen die ik vervang maar totaal willekeurig. Mijn bv loopt nog super goed door en zij heeft echt nergens last van.
    Kan de AH biologisch voeding echt aanraden. Bij geen van 3en problemen opgeleverd met de overstap qua smaak/krampjes en ook straks na de gewone melk hebben ze eigelijk niks door.

    Verder erg druk met ons huis. Aanbouw staat er casco en nu aan ons om er onze kleuren in aan te brengen. Gaat goed al is het wel vermoeiend met 3 kids erbij. Vanaf 4 sept. weer aan het werk dus nog ff genieten van het thuis zijn...
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Leuk weer even wat te lezen van iedereen.
    Echt ritme is hier nog niet. Krijgt 4-6 flessen per dag en 2 a 3 slaapjes. Ene keer slaapt ze overdag bijna 4 uur achter elkaar en dan nog een keer 2 uur. Andere dag maar 3 keer een half uur tot 1,5 uur.
    Ach ja, ze slaapt goed en gaat altijd zonder mopperen slapen en is overdag vrolijk, dus dat ritme komt ooit wel.

    Qua ontwikkeling is dit niet zo een snelle heb ik het idee. Ze kan van buik naar rug rollen, maar doet dit bijna nooit. Blijft ook altijd op dezelfde plek liggen. Ze heeft van zichzelf kennelijk maar weinig motivatie om ergens te willen komen :p.

    Drinken blijft helaas nog steeds maar matig. Ze drinkt 500-600 ml verdeeld over 5 a 6 flessen. Meer krijg ik er niet in. Ik merk dat ze er ook niet heel lekker bij groeit. Ze is afgelopen zes weken maar 200 gram gegroeid. Ben benieuwd wat het CB over 3 weken ervan zegt als we voor de zes maanden controle gaan.
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  18. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ze groeien allemaal anders he. Is ze verder tevreden? Denk je dat ze echt te weinig krijgt? Dan zou ik eerder gaan overleggen.
     
  19. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hier gaat het wel lekker! Ze slaapt heerlijk door nu en na de eerste voeding gaat ze nog even lekker terug op bed. Dat slaapje wordt wel korter en dat vind ik ook prima. Ze vindt hapjes heeeeerlijk en eet ook al best veel hiervan. Ze drinkt nog 5x per dag en de avond voor het slapen doen we vaak een beetje kv met rijstebloem. Afhankelijk van wanneer ze voor het laatst heeft gedronken. Ze ligt inmiddels nu ook in een slaapzak omdat ze zich op haar buik draait en dan met haar benen tussen de spijlen zit en daar wakker van wordt. Zo slaapt ze door. Gewicht en lengte weet ik niet. Volgende week weer naar het cb. Ze kan zich goed op haar buik en terug draaien en gaat de hele box rond. Ze is ontzettend vrolijk ❤️
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ze is prima tevreden met wat ze nu krijgt, dus ik denk niet dat het te weinig is. Maar ik merk wel dat ze niet zo baby bol is als andere baby's. Ik maak me niet heel veel zorgen, vandaag dat ik het CB gewoon afwacht en dan wel zie wat zij vinden. Ik kan er in ieder geval niet meer in krijgen dan ze nu drinkt en ik ga het er ook niet in dwingen
     
    Wanda68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina