Ons maart-clubje gaat bevallen!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jabinca, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Nine krijgt borstvoeding maar dat is ook vaak na 3 of 3,5 uur al. En dan van 19.30 tot 5.00 ongeveer slaapt ze. Mij hoor je dus niet klagen dat het overdag te vaak zou zijn.
    Was vandaag ook bij het CB 64,7 cm en 6990 gram. Klein Boeddha'tje is ze haha. En ze tijgert nu echt duidelijk!
    Wij mochten ook gaan uitbreiden. Brood, yoghurt, avondeten, pap, tussendoortje, fruithapje. Ze vindt het wel heel lekker maar ik ga ivm de borstvoeding ook geleidelijk veranderen en niet ineens heel veel.
    @Lisaaa knap al zo hoog op de handjes en knietjes!
     
  2. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat knap van max!
    C. eleste wil ook wel graag, maar het lukt haar echt nog niet. Ze is wel heel hard aan het oefenen :D

    Hier lust ze alles en eet liever dan ze drinkt. Drinken gaat vaak onrustig behalve in de ochtend. Omdat ze nu steeds veel wakker wordt in de na het drinkt ze weer 5x met een nacht voeding. 4uur slaap is hier nu ongeveer de standaard voor mij...

    Ik dacht dat yoghurt pas later mocht? Binnenkort ook weer naar het cb, maar heb ze nog nooit over eten gehoord. Zal mij benieuwen...

    Fijne vakantie!
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  3. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Gelukkig is mijn kerel nog een week thuis geweest van het werk. Maar man wat een werk. Er komt geen eind aan. De lijst van klusjes wordt alleen maar langer. Staat de schutting eindelijk, na een week langer te hebben moeten wachten op de levering van het hout. Kan de schuttingdeur niet goed bevestigd worden. Is het riool verstopt. En ook nog de afvoer van de gootsteen. De vaatwasser houdt er mee op en mijn droger heeft de verhuizing niet overleefd. :eek::(

    Maar langzamerhand wordt het wel steeds mooier en meer eigen. Maar man, wat een werk o_O

    R. wil niet zitten, maar alleen maar staan en tijgeren. Ook de hele tijd wiebelen op handen en knieën vindt hij geweldig. Zijn 2 onderste tanden zijn door :)
     
  4. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    O jeetje, wat een ellende! Hopelijk kun je dan van nu af aan beginnen met afstrepen zonder dat er de hele tijd dingen op het lijstje bij komen. Portie pech heb je nu wel gehad!
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  5. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Jeeeejh vandaag is ons draakje 6 maanden oud ❤
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Whoehoe @Wanda68! Een half jaar al weer! Mijn draakje was dat dinsdag.

    Wij hebben sinds kort de buggy inzet op de kinderwagen en R vindt het geweldig! Veel beter dan de bak.

    Hoe gaan de hapjes? Hier nog niet zo geweldig. Sommige dingen vindt ze wel lekker maar ze is er snel klaar mee.
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  7. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    De hapjes zijn hier vooral om smaken en texturen te leren kennen. Er komt nog niet veel in. Zelf dingen vasthouden is helemaal geweldig!

    R. vindt zitten ineens tof en blijft zo een paar minuten zitten. Als hij de kans krijgt, bijvoorbeeld aan mijn vingers, dan probeert hij zich op te trekken om te staan. Dit lukt meestal niet, maar heeeeeel soms dus wel.

    Vanmiddag lag hij met zijn buik op mijn buik. Dan zet hij zijn handen op mijn buik en gaat staan op zijn voeten en zo zat hij ineens op zijn kont. Dit telt toch nog niet als zelf gaan zitten? :o:

    Ik moet echt op zoek naar speelgoed voor oudere baby's, want hij is zo snel uitgekeken op zijn speelgoed. De box vindt hij tegenwoordig niks meer aan. Een kleed op de grond is geweldig! Dan ligt hij op zijn buik en met zijn voeten van het kleed af en schuift zo door de kamer :roflmao:

    Ik verheug me deze week enorm op de komst van mijn bakfiets. Ik verwacht hem vrijdag :D:rolleyes::rolleyes:
    Dan kan ik afspraken gaan plannen voor ons nieuwe cb en de peuterspeelzaal :thumup:

    Hoe is het met iedereen? Fijne halve verjaardagen gevierd, vakanties gehad etc.?
     
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat een snelle @Wanda68! Hij is in ieder geval druk aan het oefenen.

    R vindt het op een kleed op de grond ook het leukste. Lekker rollen, pleging doen tot tijgeren en heel gefrustreerd worden als het speeltje net buiten bereik ligt.
    Ze blijft ook steeds steviger zitten.

    Wij zijn nu op vakantie en we waren bijna haar halve verjaardag vergeten. :D
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  9. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft iedereen het druk ofzo :p

    Nou hier zijn we ongeveer geïnstalleerd en ik heb mijn nieuwe bakfiets ❤ Wat een prachtig mooi ding, maar dat is me toch wennen zeg :eek:

    Volgende week donderdag hebben we de intake voor de oudste op de speelleergroep en ik moet nog even een afspraak maken bij ons nieuwe cb :thumup:

    Het begint wat op te schieten hier. Er moet nog veeeel gedaan worden, maar het wordt steeds mooier :)

    A.s. zaterdag host ik de babyshower voor mijn bestie. Die denkt dat ze samen met haar hubbie op bezoek komt om ons nieuwe huis te zien :D:D

    Maar goed, dat betekent voor mij dus heel hard werken, klusjes, opruimen en poetsen om a.s. zaterdag onze casa een beetje toonbaar te hebben voor gasten :p

    En tussendoor moet ik nog een luiertaart maken en oefenen met de bakfiets :D

    Owja ik ben goed aan het afvallen ondertussen :thumup: Van de 25 kg die ik was aangekomen van draak #2 ben ik nu ruim 20 kwijt. Nog 15-18 kg te gaan. Ik ben dus over de helft, ole! :D:D:D

    En hoe gaat het met jullie??
     
  10. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Fijn dat jullie in het nieuwe huis zitten!
    Leuk om de baby shower bij jullie te organiseren, maar werk zal het zeker zijn dan!
    Is het nodig dat oefenen? Ik was op pad om ergens een ritje te maken, maar hier in de buurt hebben fietsenwinkels dat niet :( wat goed al die kilo's eraf!!!

    Hier gaat het wel goed. Afgelopen dinsdag ben ik weer behandeld aan mijn schildklier cyste. Hopelijk trekt de bult die toch weer is ontstaan weer snel weg, anders moet ik volgende week weer naar het ziekenhuis... C.eleste is echt de vrolijkheid zelf. Ik voed nog 3,5 keer per dag en ze eet als een bouwvakker. Bij het cb vorige week werd ze weer als te klein bestempeld en moeten we over 5 weken weer terug on te wegen. Als ze dan nog te klein is komt ze weer terug in de artsen lijn. Maar we hebben de boekjes vergeleken met de oudste en dat was echt wel vergelijkbaar! Dus we maken ons niet druk. Ze doet het goed. Rolt rond, drukt zich op, dus dat zit allemaal goed. Ze is duidelijk langzamer dan de oudste, zij zat nu al zelf en trok zich overal aan op. C.eleste heeft duidelijk de voorkeur voor meer eten en is echt nog niet zo ver. Ze had natuurlijk ook al een achterstand in de buik, dus ze heeft nog even. Maar stiekem kan ik niet wachten tot ze zo ver is!
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  11. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja die bakfiets is echt heel anders dan een gewone fiets. Maar het went wel moet ik zeggen :) Na zaterdag ga ik weer stukken fietsen.

    3,5 keer voeden per dag en dan verder een flesje? Of hoe moet ik dat voor me zien? :o: Ik voed nog op verzoek en dat bouwt hij zelf af.

    We gaan hier wat actiever bezig met eten. R. wil het heel graag zelf vasthouden, dus ik ga weer even een schema bedenken. Het meeste fruit heeft hij nu wel gehad en hij heeft meerdere groentes geproeft :thumup:
     
  12. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Haha ja de avond voeding krijgt ze een flesje na 4x voeden, of soms 3x voeden en de avond helemaal een fles, op mijn werk dagen krijgt ze einde middag nog een fles. Ook wel afhankelijk van haar slaapje. Soms slaapt ze na haar fruit zo lang dat het al weer tijd is voor avondeten en krijgt ze daarna een voeding en de avond fles is dan niet eens nodig. Vandaar 3,5 :roflmao: ik merk wel dat het in de avond echt afneemt aan productie. Maar voor nu gaat het nog prima zo. Zelf vasthouden is leuk om te zien, maar zodra het geklieder wordt, wil mevrouw het niet meer vasthouden :D zie dan maar zo'n afgesabbelt plakkerig nat geval vast te houden en binnen te krijgen :roflmao:

    Geniet van je bakfiets !
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  13. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Gaat helemaal goedkomen :D:D
    Morgenochtend eerst alle voorbereidingen, morgenmiddag de babyshower en daarna mag ik weer opruimen :roflmao: Druk, druk, druk!

    Volgende week hoop ik weer verder te kunnen met verven en lampen ophangen e.d. :)
     
  14. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    En, hebben jullie een leuke babyshower gehad?

    Hier gaat de tijd vooral snel! Nog een week en ik heb alweer herfstvakantie. Dan kan ik ook nog even verder met klusjes die in de zomervakantie niet af zijn gemaakt. Kozijnen verven, op zich wel een leuk werkje.

    Hapjes gaan hier nog niet zo goed. Nine wil vooral het avondeten vaak niet eens echt proeven. Dus we proberen gewoon elke dag opnieuw, maar moeten vaak alles weggooien. Brood in dobbelsteentjes, beetje yoghurt en fruit gaat er wel goed in. Ze krijgt nog 2 of 3 keer per dag borstvoeding, en als ze een fles krijgt drinkt ze vaak maar 120 ml. Ik maak dus meestal ook maar 5 scheppen klaar. Ze komt ook elke nacht nog één keer.

    Verder hebben we de kindjes afgelopen week, en dan met name Quinn, goed ziek gehad. Dus dat waren wel even slechte nachten en allebei vrij moeten nemen van werk omdat ze niet naar de opvang mochten.
     
  15. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Och wat sneu! Was het toevallig een verkoudheid/keelontsteking? Beide jongens heb ik wat ziek. De oudste had gisteren en vannacht echt hoge koorts. Hij heeft nu geen koorts meer, vraagt om eten, maar eten doet hij niet. De jongste had verhoging, snotneus en krampjes (vooral 's nachts helaas). Ze lijken wat beter, ik ben benieuwd.

    Morgen heeft de oudste de eerste keer meedraaien op de peuterspeelzaal! :D Ik hoop zo dat hij dan goed is opgeknapt! :oops:

    De babyshower was echt heel leuk! Iemand had zich verlult, dus mijn vriendin wist er vanaf. Maar gelukkig niet wanneer! Dus de verrassing was oprecht :thumup: Heel leuk om te organiseren ook :)

    Het is echt prachtig weer, dus ik ben heel blij dat we nu geen verhoging meer hebben hier. Wij gaan zo even lekker aan de wandel (echt, de omgeving hier is prachtig!) :):)
     
  16. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Aaaah mijn kleine meisje is zooooo verkouden :( soms raakt haar neus zo verstopt dat ze zo moet huilen. Ze raakt dan helemaal overstuur en komt daar heel lastig weer uit. Haar stem is dan bijna weg zo hees en je mag dan niks bij haar neus doen. Neusspray is echt een gevecht! Iemand daar tips voor? Nu wel lekker voor het slapen in bad en dan slaapt ze gelukkig wel goed.
     
  17. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Douchen werkt misschien nog wel beter, douche eerst even tegen de koude muur aan om alvast wat stoom te creëren. En daarna een flinke poos douchen. Zwitsal heeft vochtige zakdoekjes met een beetje eucalyptus, die gebruikte ik ook altijd. Zoutoplossing is inderdaad niet leuk maar wel nodig, heb je een spray of flacon? Prenatal heeft van die flaconnetjes, dan komt er wel gelijk wat meer uit in één keer. Spoelt het echt even goed door.
    Verder zeggen ze een open gesneden ui in haar kamertje leggen. Zelf nooit getest eigenlijk!
     
  18. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw

    Aaach wat sneu!

    Sorry lekker late reactie, ik ga ervan uit dat ze alweer beter is. Neusje schoonmaken is hier echt het einde van de wereld :eek:
    Maar ik doe in dat geval sowieso voor elke voeding even sprayen/druppelen en dan met het neuspeertje leeghalen (meestal lukt dat niet vanwege het drama). En dan voor de nacht luuf (voor baby's) smeren op de rug en borst.
     
  19. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Thanks. Ze is er inderdaad al weer van af gelukkig. De neusspray kon ik later wel leuk maken en voor elkaar krijgen en luuf is mijn vriend geweest :D
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik kreeg geen updates meer, dus ging ervan uit dat de groep niet meer actief was. :oops:

    Hier gaat het super goed met de kleine dame. Eet als een bootwerker :). Begint met zitten. Tijgert de hele kamer door en kan zelfs al een heel klein beetje kruipen :thumup:.

    In juli krijgt ze er een brusje bij :)
     
    caroline1, Julias en Wanda68 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina