Hoeveel voedingen 3 week oude baby en hoelang slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pina123, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoihoi!
    We zijn net overgestapt van nutrilon gewoon naar Friso Comfort.
    Voor Friso kwam onze zoon soms wel om het anderhalf uur en was niet verzadigd te krijgen.
    Sliep eigenlijk op hoge uitzondering 4 uur door, ook s nachts..
    Maar nu op Friso slaapt ie al twee dagen als volgt:
    7 á 8 uur sochtends 135 cc
    12 a 13 uur smiddags 135 cc
    18 á 19 uur savonds 135 cc
    en vannacht kwam ie pas om 3 uur!
    Toen heeft ie dus van 19:00 uur tot 3 uur geslapen; 8 uur dus in totaal!
    Hij krijgt dus nu maar 4 a 5 voedingen per dag..
    Is dit wel goed?
    Ben er wel wat onzeker over, maar hij slaapt steeds nog zo lekker en dan wil ik hem ook niet steeds wakker maken.. of moet ik hem juist wel na 4 uur wakker maken?
    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    4 voedingen lijkt me wel erg weinig, meestal zitten ze dan toch op 6 voedingen (wat is een jaar dan lang geleden, weet het niet precies)

    hoe zwaar is hij dan?

    Voor elke kilo die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig. Weegt je kind dus 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml vocht voldoende.
     
  3. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    bijna 9 pond!
     
  4. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    toen mijn mannetje 3 weken was dronk hij 6 voedingen per dag.
    08.00-12.00-15.30-19.15-23.00-04.00 allemaal 90cc met 3 schepjes
    Met 4,5 week sliep hij door en kreeg hij 3x135 en 2 x150 cc(laatste en 1ste fles)
    Hij drinkt nu nog steeds dit schema. 7.30 - 12.30 - 16.00 - 19.15 en 23.15
    Ik bied hem 150+5 schepjes aan, maar laat vaak wat staan gem 20 cc per fles
    groeten mandy
     
  5. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik had net mijn tekst aangepast hierboven, had jouw antwoord nog niet gezien
    maar jouw ventje zou dan gemiddeld 4,5 x 150 = 675 ml per dag nodig hebben

    Dat zijn dus 5 flessen van 135 cc
    ik denk dat ik hem dan zou proberen zo te geven

    8.00
    12.00
    16.00
    20.00
    en dan kijken wanneer hij savonds of snachts komt

    ik vind de flessen tussen 12.00/13.00 en 18.00/19.00 wel wat ver uit elkaar zitten en zou die iets dichter bij elkaar brengen (dus wel een keer wakker maken en kijken of hij dan wel wil.......kijk wil hij niet dan houdt alles gewoon op)
     
  6. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    he thanks Natascha!
    Ik denk dat we hem nu rond 11 uur weer wakker maken, hij heeft kwart voor 7 zijn laatste fles gehad.
    Dan zit er 4 uur tussen en dan kan hij misschien de hele nacht doorslapen!
     
  7. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Toen Sanne 2,5 weken oud was kreeg ze 6 voedingen per dag. Sanne kreeg om de ongeveer 4 uur de fles.
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wij gebruiken nu nutrilon hypoallergeen en ik zit dus ook te denken om over te stappen op de friso.
    Pina is dit de enige reden waarom je bent overgestapt? Hoe zit het met krampjes, is dat bij de friso ook minder?
    Hoe stap je over, door geleidelijk af te bouwen of geef je gewoon gelijk de friso?

    Sorry voor al die vraagjes hoor, maar mijn mannetje komt ook wel 7 keer en lijkt onverzadigbaar, hij komt stipt om de 3 uur en soms zelfs om de 2 uur en dan proberen we te rekken tot die 3 uur, overdag niet zo erg, maar s'nachts is het minder, ben toe aan een goed nachtje... :(
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Pina nog een vraagje, waarom de comfort en niet de standaard?
     
  10. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Volgens mij moet je baby's van die leeftijd gewoon wakker maken als ze voeding moeten hebben. Tenminste dat zei de vlos en de kraamvpk tegen mij. Heb ik hier ook altijd gedaan. Pas na een week of 6 door laten slapen! 6 voedingen heeft ie echt wel nodig hoor! 4 is veel te weinig.
     
  11. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    he eliesja,
    Wij zijn doordat hij ontzettend veel huilde (wij waren al ten einde raad)na de voedingen en echt pijn had door de darmkrampjes overgestapt naar comfort van friso. Ik heb hier even op de zoekfunctie gezocht en had veel goede ervaringen over friso gehoord.
    Hij kon eigenlijk moeilijk boeren en poepen en hij gaf nog vaak maagzuur omhoog ook 3 uur na de voedingen.
    Ook ons kereltje leek wel onverzadigbaar, kwam soms om de anderhalf uur. En rekken was er echt niet bij hoor! Verschrikkelijk huilen, huilen huilen!
    Dus hier nog even zoekfunctie gedaan en las dat velen in één keer overgestapt waren van de ene naar de andere voeding, ook mede omdat hij toch al ontzettend last van darmkrampjes had.
    Heb het niet in overleg gedaan met CB, want die willen het toch zoveel mogelijk rekken en sussen en tips geven die er eigenlijk niet echt toe doen, want dan denken ze; oooh weer een overbezorgde moeder die denkt dat ze gelijk heeft!
    Maar ik had wel gelijk, het is echt een stuk beter nu, hij huilt niet meer na de voedingen, heeft eigenlijk weinig buikkrampjes meer en slaapt heerlijk 4 uur achteréén door!
    Nou succes eliesja!

    @famke, er komt vandaag weer meer structuur en kwam om de 4 uur nu!
    Dus nu maar hopen dat ie het volhoudt!
     
  12. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ach ze zijn ook nog maar net op de wereld he?

    Succes!
     
  13. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    4-5 voedingen met 3 wkn is wel heel erg weinig vindt ik zelf. Wij waren ook overgestapt op friso extra maar die deed zijn werk wel heel erg goed want de kleine gaf zelf eigenlijk niets meer aan,wat wij hebben gedaan zijn de voedingen gaan mengen half friso extra, en half friso standaard, dat ging ontzettend goed en op een gegeven moment zit er zo'n ritme in dat je de friso extra kunt laten vervallen en volledig terug kunt op de friso standaard.
     
  14. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    hoi zonnetje,
    hoe hebben jullie het dan vermengd en hoelang hebben jullie daarover gedaan? (in dagen)
    Alvast bedankt!
     
  15. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    bij de flesjes van 120 deden wij het half om half, en toen we over gingen naar de 150 deden wel 3 extra en 2 standaard. Eigenlijk hebben we het maar iets van een maand of 2 gegeven (korter had achteraf misschien ook wel wel gekunt) en dat kwam eigenlijk puur omdat ik er niet was voor de laatste fles en mijn man haar voor de nacht alleen standaard gegeven had. Ik dacht nog toen hij het zei die zal zich dan wel vannacht melden, maar niks hoor. De dag erop heb ik haar enkel standaard gegeven en ook dat ging goed, dus tja toen ben ik gewoon weer op de standaard blijven hangen en dat is al die tijd hartstikke goed gegaan.

    Ik denk dat het het beste is om het gewoon even een tijdje gemengd te geven zodat zij daar een soort van rimte in kan opbouwen en op het moment dat dat goed gaat je weer kunt gaan afbouwen (dus meer standaard schepjes) of direct volledig over naar standaard als je extra op is.
     
  16. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    bedankt voor je antwoord pina.

    Wij zijn nu eerst overgestapt op de friso standaard en hebben nu vaste tijden ingesteld van 4 uur tussen een voeding, dus 6 voedingen per dag. Het gaat redelijk, maar hij heeft nog wel wat krampjes en hij spuugt nog wel veel, zelfs 3 uur na de voeding. Dus zit er toch aan te denken om ook de comfort erbij te gebruiken en dat te mengen met de standaard.
    Hij lijkt wel wat mee te slapen...maar daar kan ik nog niet zoveel over zeggen na 1 dag...
     
  17. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Eliesja je moet je kindje ook de tijd geven aan de voeding te wennen! JE moet het minstens 14 dagen geven voor ze er aan gewendt zijn. Je kunt niet na 2 dagen zeggen dat het niet werkt ofzo. Zo werkt het niet namenlijk.
     
  18. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    We gaan ook mengen met de normale hoor eliesja, want hij lijkt nu overzadigbaar..
    Hij krijgt nu al flessen van 165 cc en lijkt soms nog meer te willen.
    Dus dit is ook wel erg veel van het goede.
    Ik hoop voor je dat het nu straks beter gaat als je friso comfort/extra erbij hebt gedaan..
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb gister de comfort gehaald en hebben hem dat gegeven. we mengen het met de standaard, dus 120/4, 2 schepjes comfort en 2 schepjes standaard. en het gaat echt heel goed. hij spuugt nauwelijks tot niet en hij slaapt echt veel nu, bijna van voeding tot voeding.. s'avonds laatste fles om half 11 en hij komt dan om half 4 s'nachts en s'morgens om half 8!
    Hij drinkt netjes zijn fles leeg en we moeten hem soms zelfs wakker maken voor zijn fles. we zitten nu netjes op vaste tijden en 6 voedingen op een dag.

    maar dit had jij toch ook pina, dat hij veel sliep van voeding tot voeding? heeft hij dat nu niet meer dan, omdat hij steeds meer wil drinken?
    Gaat het met het slapen en spugen nog wel steeds goed?
     

Deel Deze Pagina