zwangerschapstesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dorisn, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zit ff met een rare vraagn ik heb ergens gelezen dat een zwangerschapstest pas betrouwbaar is als je 6weken zwanger bent. tot die tijd kan het zijn dat ie negatief aangeeft terwijl je wel zwanger bent. is dit een fabeltje of is dit waar?
    ik snap best dat het met de hoeveelheid hcg te maken heeft maar ik nhoor en lees ook zo vaak dat een test al betrouwbaar is vanaf 1dag over tijd. dus vandaar dat ik het nu even niet meer snap.
    liefs doris
     
  2. Niet meer actief

    Bij sommigen moet er echt een bloedtest gedaan worden idd, die maken heeeel weinig/langzaam hormoon aan.
     
  3. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik dacht ook dat de testen betrouwbaar zijn vanaf 1 dag na je NOD. Zelf heb ik een dag voor mijn NOD positief getest met een digitale CB.


    Maar ik weet ook dat er genoeg meiden zijn die pas na een dag of 4 pas een positieve test in handen hebben en dan nog met een vaag streepje.
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Negatief aangeven terwijl je nog maar net zwanger bent kan volgens mij gewoon. Duidelijk postitief en niet zwanger zijn kan volgens mij bijna niet. Dan heb je eerder een twijfelachtig streepje.
     
  5. bezig bijtje

    28 jul 2007
    10
    0
    0
    Nou ik ben 6 dagen overtijd en heb al 2 x negatief getest met een cb digitale test. Ik denk dat ik een van die mensen ben die heel weinig hcg aanmaakt, jammer genoeg. Ik ben nl. normaal altijd op de 28ste dag ongi maar deze keer niet. Ik kan ook geen symptomen ontdenken maar ondertussen niet ongi dus volgens mij moet ik gewoon zwanger zijn.
     
  6. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Goeie vraag, ik liep me dit ook al af te vragen, ik ben nu 7 dagen overtijd en heb met 5 dagen overtijd negatief getest, de ongie is er nog steeds niet en heb ook niet het gevoel in m`n lijf wat ik normaal gesproken heb als ik ongie moet worden.

    Er is nog hoop!
     
  7. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    ben ook 6 dgn overtijd, 1 x leek de test lichtpositief, maar de 2e test negatief...hoop ook maar een van de mensen te zijn die weinig HCG aanmaakt ;)
     
  8. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    we zitten dus met zn allen in hetzelfde schuitje. ik denk dat ik van de week nog een keer ga testen en als die weer negatief is en ik na het weekend niet ongi ben ga ik naar de huisarts.
    succes allemaal en het zou toch super zijn al we met zn alle over een paar dagen een psoitieve test in onze handen hebben.
    liefs doris
     
  9. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    ik ga denk ik zaterdag nog maar eens testen en als die nog niet duidelijk/ negatief is wacht ik nog 1 week op mijn ongi en anders ga ik daarna ook naar de huisarts
     
  10. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik was bij 20 dagen overtijd naar de huisarts geweest en die zei dat ik gewoon moest wachten tot mijn ongi zou komen en inderdaad op dag 92 van mijn cyclus ben ik ongi geworden.
    heb toen veel geld aan testen uitgegeven en zie het resultaat toch ongi geworden.

    het kan dus ook zijn dat je nu een langere cyclus hebt.
     
  11. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ja ik hoou ook gewoon in mijn achterhoofd dat dit gewoon een hele lange cyclus kan zijn en dat ik af zal moeten wachten, maar na een test met een vaag streepje is dat niet zo makkelijk ;)
     
  12. pummel27

    pummel27 Lid

    31 jul 2007
    30
    0
    0
    hallo meiden!

    ik heb dus hetzelfde probleem! heb al 2 keer getest maar helemaal niks :( kom net van de dokter maar die test pas na 2 weken :) hij zei dat het kon komen dat ik dat stofje niet zo sterk aanmaak volgens mij heb ik toen bij me dochtertje ook pas posi getest toen ik 3 weken overtijd was dus er is nog hoop :)

    ook heb ik elke keer als ik een dag overtijd was en een test had gedaan werd ik de volgende dag ongie maar dat heb ik nu dus niet....pfff dat wachten word er helemaal gek van!

    nou meiden succes en hoop dat jullie snel een vette + krijgen te zien :)
     

Deel Deze Pagina