Ontsluitingsvraag

Discussie in 'De bevalling' gestart door 15augustus, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    ik lig wakker te wezen en er komt ineens een vraag in me op
    Zie op het forum wel vaker voorbij komen dat iemand bij bijv 38-39 weken al weet hoeveel ontsluiting ze hebben maar bij mijn vorige zwangerschap hebben ze pas tijdens de bevalling voor het eerst gemeten
    Vragen jullie erna of ze dat willen meten of is daar een reden voor?
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Bij mij wilde ze met 38 weken gaan strippen om een inleiding te voorkomen.
    Daardoor wist ik hoeveel ontsluiting ik had.

    Eerste keer wist ik het ook niet
     
  3. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Hier geen flauw idee volgens mij controleren ze dat ook alleen maar als er een aanleiding voor is.

    Tot nu toe gaan alle controles zoals in 1e en 2e trimester. Standaard vragen , even buik voelen een echo en ik mag weer gaan.
     
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Bij de eerste niet gecontroleerd. Bij de tweede was ik ruim overtijd en toen ze ging strippen zei de vk hoeveel ontsluiting ik al had. Maar dat was dus bij 41w. Daarvoor niet gecontroleerd tijdens de afspraken.
     
  5. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Okee duidelijk ik denk dat dan bin diegene die het weten allemaal wel is met een reden
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste hoorde ik het pas tijdens de weeen. Bij de tweede woonden we in Duitsland en liep ik daar mijn controles. Hier is het gebruikelijk om bij iedere controle, van begin af aan, te voelen of alles goed zit van binnen. Uiteindelijk had ik op 39.6 toch nog steeds maar een vingertopje ruimte (inleiding ivm suiker)
     
  7. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Bij mij ook niet gecontroleerd tijdens reguliere afspraken. Pas toen ik gestript werd heeft ze gekeken naar de ontsluiting. Was toen wel al 40+3.
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij mijn eerste wist ik het rond de 38 weken. Was toen voor minder leven naar het ziekenhuis en toen is ontsluiting gecheckt (2-3 cm). Bij de tweede met 38 weken gestript dus toen wist ik het ook (1-2 cm) :)
     
  9. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    bij de eerste vanaf 28wk 2cm.
    gemeten ivm harde buiken die later over gingen in weeën.
    bij de andere 2 gemeten tegen de tijd dat ze keek of ik te strippen was.
    dus idd het is alleen met een reden anders.doen ze het niet omdat het de boel ook extra kan prikkelen en ivm hygiëne.
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Bij 39 4 gemeten ivm minder leven en starten inleiding ivm hartslag dips.

    Bij 37 6 gevoeld ivm plannen inleiding bij 38 weken ivm groei achterstand.

    Beide keren 2 cm ontsluiting zonder voorwerk.
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier voelen ze niet als er geen aanleiding voor is. Bij mij is er gekeken toen ik 38.3 weken was omdat ze mij met 39 weken wilde gaan inleiden.
     
  12. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hebben ze jou serieus getoucheerd bij 28 weken?? :eek: Dat valt onder de "kunstfouten".
    Als je ooit weeen hebt of iets wat er op lijkt en het nog veel te vroeg is om te bevallen moet je weigeren dat ze je toucheren, ze moeten met de echo de lengte van baarmoedermond opmeten (die echo prikkelt veel minder dan met je vinger proberen door de baarmoedermond heen te duwen). Toucheren kan inderdaad zo prikkelen dat het het laatste zetje geeft richting echt bevallen...

    @TS: het is idd een beetje cultuurverschil. In belgie toucheren ze vaak ook standaard tijdens de laatste controles (vanaf 38 weken ongeveer). Ook vaker als dames er doorheen zitten om te kijken wanneer ze eventueel kunnen strippen, of om te voelen of de baarmoedermond al gunstig aanvoelt vooe inleiding, of om een beetje moed in te praten "je hebt al 2cm, dan zal het vast snel doorzetten".
    Over of de bevalling er snel aan zit te komen of niet zegt het echter heel weinig. Sommige dames hebben met 32 weken al 3 cm en lopen door tot 42 weken, anderen gaan van potdicht naar bevallen in een paar uurtjes.
     
  13. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
     
  14. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik zit te denken bij de 2de wist ik ook al mn onstuiting door de vk maar weet niet meer zo goed waarom ze toen heeft gevoeld want ik wilde absoluut niet gestript worden omdat t bij de eerste daardoor begon en ik t idee had achteraf dat hij er nog niet klaar voor was.
    Overigens begon het door toucheren dus wel te rommelen en de volgende ochtend merkte ik dat ik wel steeds een natte string had en bleek hoge vlies scheur te zijn.
    In het zh bleken het alleen harde buiken te zijn wat achteraf toch weeen waren.

    Dus de reden waarom ik t nou wist,heb werkelijk geen idee??
    Miss dat ik veel harde buiken had oid,heb ik nu ook veel.
     
  15. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik wilde met 39 weken al gestript worden indien mogelijk dus vandaar dat ze toen moest kijken of er al ontsluiting was. Maar hier (in Frankrijk) wordt je tijdens je zwangerschap wel vaker getoucheerd, soms elke maand. Volgens mij wordt er in Nederland in principe niet gekeken als je niet gestript wil/moet worden.
     
  16. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij de eerste is er rond 35 weken gekeken of er al wat ontsluiting zat doordat ik heel erg harde buiken had waar ik ook niet door kon slapen snachts. Toen dat alles nog potdicht. Bij de 2e met 36 weken gekregen gekeken. Daarbij werd ook vast de inleiding besproken voor het geval ik later die dag toch nog insuline zou krijgen. Toen had ik 3cm. Hier dus ook niet zonder reden gebeurd
     

Deel Deze Pagina