Ontzettend vermoeid, tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Eikeboompje, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben 27 en nu 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Super spannend allemaal!

    Het is alleen dat ik zo onwijs moe ben. Ik kan de hele dag wel slapen, als dit zou kunnen. Het belemmert echt in mn functioneren. Herkennen anderen dit? En hoe ging je om met deze enorme vermoeidheid? Moet je er aan toe geven of kan je ook over je grenzen heengaan?

    Ik ben benieuwd naar de reacties!
    Alvast bedankt!
     
  2. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Ja, ik was ook zooooo moe! Ik moest echt een paar uur per dag bijslapen. Het werd trouwens wel minder die vermoeidheid. Alleen na de bevalling, kwam het dubbel en dwars terug!
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  3. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ja had ik ook. Heel vroeg naar bed. En in het weekend bijslapen.

    Doorgaan kan, maar dan stortte ik 's avonds echt in.

    Kortom, zoveel mogelijk slapen waar kan, en niet teveel plannen.

    Het wordt echt minder na een aantal weken.

    Het is voor het goede doel! :)
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  4. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Oké! Even opletten dus met plannen. Vanaf hoeveel weken werd het bij jou minder?

    Nare van vroeg slapen is dat ik dan heel vroeg al wakker word, ruim voor mijn wekker. Dat is ook niet te doen gewoon. Maar het is zeker voor een goed doel! :D
     
  5. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja helaas heel erg herkenbaar! Ik kon ook wel omvallen van de slaap.
    Dit is mijn 3e zwangerschap en ik ben ook 3x erg moe! Helaas werd het bij mij niet minder na 12 weken zoals bij veel... Eerder tot een week of 30 :rolleyes:
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  6. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik was ook vreselijk moe, vooral eigenlijk slap en futloos. Opstaan van de bank maakte al dat ik wilde zuchten. Het is nu al een heel stuk minder (met 10 weken). Krijg ook eindelijk mijn normale kracht weer een beetje terug bij mijn krachttraining. Gewoon lekker aan toe geven en extra veel slapen. Ik doe graag dutjes van 1 of 2 uurtjes in plaats van een heel stuk eerder naar bed gaan. Ik ga graag tegelijk naar bed met mijn man, is echt ons momentje en hij is altijd laat thuis van het werk dus ik kan na werktijd lekker dutjes doen.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  7. Annigje1

    Annigje1 Actief lid

    26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Bij de eerste was ik vanaf 6 weken echt moe, steeds vroeg naar bed gegaan. Werd helaas niet minder en ik ben vanaf 16 weken korte dagen gaan werken zodat ik 's middags even een uurtje op de bank kon bijslapen. Ben benieuwd hoe het me nu vergaat!
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  8. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Bij mij vanaf 12 weken ongeveer. Nu nog steeds wel opletten en soms in weekend even bijslapen. Maar ik kan wel weer gewoon normaal functioneren. :)
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  9. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Ik hoop dat ik er na 12 weken wel een beetje vanaf ben eerlijk gezegd;)

    Fijn om te lezen dat het echt gewoon normaal is en je er dus beter aan toe kan geven. Moet zeggen dat ik dit wel moeilijk vind. Maar ik moet gewoon ook heel veel doen de komende drie maanden:roflmao: Ik wacht maar rustig af en hoop dat ik de balans een beetje kan vinden.
     
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Tsja wat betreft over je grenzen heen gaan, als je al kids hebt kun je niet anders dan door en dat komt ook goed. Ik heb al Mn zwangerschappen nog vermoeidheid als heftigste kwaal gehad, nu ook weer doodmoe. Hoe drukker ik ben hoe beter het gaat, al komt de man met de hamer eind van de dag echt wel;). Bij jou is het de eerste dus lekker je rust pakken waar mogelijk
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  11. Annigje1

    Annigje1 Actief lid

    26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Is zeker zo, ik merk groot verschil tussen de eerste zwangerschap en deze: nu kan ik echt amper een rustmoment pakken en dat kon ik toen wel.
    Weet nog niet hoe ik het ga redden zo maar ik ben bang dat ik nu ook vroeg minder ga werken omdat ik nu al een paar dagen scheel kijk van de hoofdpijn aan t eind van de dag:confused:.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Hier duurde het net als de vorige zwangerschap tot na de 20 weken. Ik sliep vaak van 19.00 tot 20.30 en dan om 22.15 naar bed. En als ik de kans kreeg in het weekend in de middag een dutje.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina