Onze lieve Maud is niet meer..

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door girl1986, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl1986

    girl1986 Lid

    13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Op 7 juni is onze nachtmerrie werkelijkheid geworden en gister hebben we definitief afscheid van ons kleine meisje moeten nemen :(

    Onze Maud werd kerngezond geboren en de eerste 10 maanden was er niks aan de hand.. In ieder geval niets om ons zorgen over te maken.. Toen Maud precies 10 maanden was wilde ik haar s avonds voordat wij naar bed gingen even een flesje geven. Toen ik bij haar kwam had ze wat rare trekkingen aan de zijkant van haar lijfje. Ik vertrouwde het niet dus riep gelijk mijn man. Hij vond het ook vreemd, dus belden we de huisartsenpost. Daar konden we om 23.00 uur terecht. De huisarts zei dat het een hik was, alleen dan zonder geluid. Het voelde niet goed, ik twijfelde aan zijn mening.

    Toch naar huis gegaan waar het evengoed bleef aan houden, maar we konden gerust gaan slapen zei de huisarts. Zodoende Maud op bed gelegd en zijn we zelf ook naar bed gegaan.
    Een paar uur later werd mijn man (gelukkig) door zijn werk gebeld waardoor hij ook gelijk even bij Maud ging kijken. Daar hoorde hij vreemde geluiden. Ze lag te stuipen in haar bedje. Ze had een hele zware epileptische aanval. Gelijk 112 gebeld en die kwamen met spoed deze kant op. Ze moest gelijk de ambulance in en kreeg medicatie welke niet hielp. Aangekomen in het ziekenhuis werd een behandelplan uitgevoerd om de epilepsie onder controle te krijgen alleen lukte het niet.

    Al snel moest er een cr scan worden gemaakt, hier kwam echter niks uit. De stuipen bleen aanhouden en de medicatie werd al meer opgevoerd waardoor ze uiteindelijk ook aan de beademing moest.

    Kort daarop moesten we worden overgeplaatst naar VUmc. Er werd daar een EEG gemaakt waarop te zien was dat de aanvallen bleven aanhouden. Vreselijk om te moeten zien hoe zwaar je kind het heeft.

    Uiteindelijk lukt het om 19.00 uur om de aanvallen te stoppen. Maud lag daardoor wel in kunstmatige coma en uiteindelijk in eigen coma. Na allerlei onderzoeken konden ze niet vinden waardoor de epelepsie is ontstaan. In de dagen die volgden lag Maud er rustig bij. Geen epelepsie meer gelukkig. Helaas kregen wij op 23 mei het verschrikkelijke nieuws dat Maud een ernstige stofwiselingsZiekte heeft waarbij genezing niet mogelijk zou zijn. We moesten afscheid van haar gaan nemen, want de verwachting was dat ze niet meer zelf kon ademmhalen. De hele familie is dat weekend langs geweest om afscheid van haar te nemen. Echter 26 mei deed Maud zelf haar oogjes weer open. Er was voor ons een wonder gebeurd. We konden haar weer aankijken!! De dokters stonden versteld. 2 dagen daarna mocht Maud van de beademing wat goed ging. 2 dagen later begonnen de aanvallen weer welke ze weer niet onder controle konden krijgen. Maud kreeg een infuus met midazolam, een slaapmiddel. Uiteindelijk kreeg ze geen voedingen meer en later ook geen vocht. Vorige week donderdag mochten we naar huis om daar de laatste tijd met haar door te brengen. 2 dagen later overleed Maud in onze armen..

    Dit is veel te snel gegaan en niet te bevatten..
    Het gemis van ons dappere meisje is zo enorm.. En haar grote broer mist haar ook zo erg. Dit wens je niemand toe..
     
  2. Upkedupke

    Upkedupke Bekend lid

    30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Boh, wat ontzettend heftig. Heb het verhaal met kippevel gelezen en de tranen in mijn ogen.
    Wat een verschrikkelijk verlies. Zo is je meisje gezond en zo is ze er niet meer. Daar wil je niet eens bij stilstaan dat dat kan gebeuren.
    Ik kan niks anders zeggen dan ontzettend veel sterkte deze tijd om als gezin dit verlies te verwerken.
     
  3. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat vreselijk... Ik zit echt te huilen bij je verhaal. Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies van je meisje.
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik zit met tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte met dit verlies
     
  5. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Oh mijn maag krimpt ineen.
    Wat verschrikkelijk.
    Ontzettend veel sterkte met het verlies van Maud.
    Dikke knuffel.
     
  6. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Vreselijk, woorden schieten te kort.

    Heel veel sterkte!
     
  7. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Brrr kippenvel..
    Zo klein, zo hulpeloos..
    Ik weet niet wat ik moet zeggen.
    Heel veel sterkte gewenst met dit verlies..
     
  8. JeetjeB

    JeetjeB Fanatiek lid

    26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ongelooflijk, wat erg! Zoiets kun je niet bevatten. Heel erg veel sterkte!!
     
  9. Eki

    Eki Fanatiek lid

    20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    vreselijk :(:( heel veel sterkte met dit grote verlies
     
  10. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Vreselijk :(
    Onwijs veel sterkte gewenst voor nu maar ook voor de komende tijd!
     
  11. Coco Flanel

    28 mei 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk... Niet te bevatten en een immens groot verlies..Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen..woorden schieten te kort.
    Ik zal een kaarsje opsteken voor je kleine meisje..
     
  12. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Bah... verschrikkelijk! veel sterkte toegewenst!
     
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ontzettend heftig wat jullie hebben meegemaakt en wat jullie nu moeten doormaken. Dit wens je inderdaad niemand toe en zou geen ouder mee moeten mogen maken.

    Heel veel sterkte toegewenst.
     
  14. karine

    karine Fanatiek lid

    13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Vreselijk!!
    Woorden schieten inderdaad tekort!

    Gecondoleerd en héél héél veel sterkte met jullie verlies!!
     
  15. Ellie86

    Ellie86 Fanatiek lid

    27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Wat vreselijk! Zit het met tranen in mijn ogen te lezen. Heel veel sterkte met dit grote verlies!
     
  16. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Sterkte. Meer weet ik niet te zeggen. Mn moederhart huilt met je mee
     
  17. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Kippenvel over mijn hele lijf... Wat ontzettend oneerlijk dit!
    De tranen staan in mijn ogen :(

    Heel heel heel veel sterkte en kracht toegewenst!
     
  18. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    Vreselijk, een moederhart verscheurd hierbij. Hopelijk hebben jullie als gezin veel steun aan elkaar en kunnen jullie samen over het verdriet heen komen. Heel veel sterkte
     
  19. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Heel veel sterkte xxx
     
  20. maliro

    maliro Niet meer actief

    Wat afschuwelijk... heel erg veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina