Onze mannen willen toch.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Debby86, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Misschien hebben jullie mijn vorige onderwerp al wel gelezen... Wanneer is het t juiste moment?

    Als vervolg daarop het volgende... ik moet namelijk even mijn ei kwijt.

    Mijn vriend had een fopspeen gekocht met daarop de tekst 'I love mama', echt super lief! We zweefden allebei op een roze wolk. En ik zou snel een afspraak gaan maken bij de dokter om mijn spiraaltje te laten verwijderen. Maar gisteravond kwam het hoge woord er uit... Hij wilt wachten. De baan die hij nu heeft opgeven en weer een opleiding gaan doen. Het is wel geen full-time opleiding maar toch. Hij moet van baan switchen en weer als leerling beginnen. In eerste instantie zei hij dat wanneer alles goed zou gaan we ons kindje nog in 2009 zouden krijgen, maar in de loop van het gesprek veranderde dit in als we een groter huis kunnen kopen etc etc... Nou hoelang gaat dat nog duren?!? Ik was zwaar teleurgesteld! Ik viel met een harde klap van mijn roze wolk. Het is allemaal heel logisch en reeel... maar de teleurstelling is groot! Ik ben al de hele dag misselijk... helaas niet omdat ik zwanger ben. Waarschijnlijk heeft hij nog gelijk ook en is het beter om de basis voor het kindje nog wat te versterken, maar... Grrrr... Het was zo fijn om op die roze wolk te zitten.

    Veel liefs Debby
     
  2. MeMe

    MeMe Actief lid

    12 aug 2008
    106
    0
    0
    Debby, dat is niet leuk. Zeker niet omdat hij je al een speen gegeven heeft. Maar aan de andere kant zegt hij het wel op tijd en heeft hij niet gezegd dat hij nooit wil. Aan je leeftijd te zien kan het ook nog. Dus doe kalm aan en je weet dat je er samen eens aan begint, geniet nu nog van de tijd met z'n tweeën! :)
     
  3. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Dat is waar! Voorlopig gaan we nog even van elkaar genieten. Maar ondanks dat was het wel ff moeilijk.

    Thanx voor je reactie iedergeval!

    Liefs Debby
     
  4. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Debby ik heb bijna 5 jaar moeten wachten op groen licht dus ik ken je gevoel helemaal.
    Maar het is mooier en intenser als je er beide voor gaat.
    En je hebt nog tijd genoeg
    succes
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tuurlijk is dit moeilijk....een flinke domper en logisch dat je je zo rot voelt! Heel logisch meis!

    Maar zoals MeMe al zegt: gelukkig geeft hij het nog op tijd aan. Ga genieten van mekaar en ga vast voorbereidingen treffen voor het stoppen met de pil straks.
    Tevens met deze leeftijd vind ik het nog niet echt een ramp om ff te wachten, maar begrijp jou wel heel goed hoor! Echt!
     
  6. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ja kan me voorstellen dat je erg terleur gesteld bent... hij heeft je eerst blij gemaakt met een dooie mus! En nu van je wolkje gegooid. Maar zijn redenen klinken inderdaad erg logisch. Heel veel sterkte met wachten!
     
  7. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Wow! Thanx iedereen voor jullie reactie... Ik voel me nu iets meer begrepen. En ik heb nu meer het idee dat t niet erg is dat ik me even zo voel en dat ik het een plekje moet geven.

    Mijn vriend heeft het bij het juiste eind. Het is goed om onze basis nog wat aan te sterken! en ondertussen lekker genieten van elkaar!

    Nogmaals bedankt iedereen!

    PS. mijn vriend krijgt nu net te horen dat zijn contract niet verlegd wordt op zijn huidige werk! Dus het is maar beter zo!

    Liefs Debby
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @debby: ik begrijp je heel goed hoor, je moet even weer wennen aan het idee dat het toch nog even duurt. Wat balen van je vriend zijn werk zeg! Misschien voelde hij het al wel een beetje aankomen en wilde hij mede daarom nog wel even wachten. Het pleit ook wel voor hem dat hij een stabiele situatie zo belangrijk vind. Wat niet wil zeggen dat het natuurlijk wel een teleurstelling is als je weer langer moet wachten!
     
  9. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid ik ken het gevoel helemaal.
    Mijn vriend werkt ver van huis en is alleen de weekenden thuis.
    Buiten dat moet hij in 2009 nog een keer op uitzending voor 4.5 maanden.
    Wel wonen we samen in een koophuis en werken we alle twee.
    Van mij mag het al jaren gebeuren maar hij wil wachten.

    Nu was ik zwanger omdat hij het rubber niet had gebruikt (eigen schuld, heb hem gewaarschuwd) en hij was er wel heel blij mee.
    Ondanks dat ik zwanger ben geweest denk ik toch niet dat we snel weer gaan proberen.
     
  10. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    k pleit inderdaad ook voor hem! Ik vind dat hij heel erg reeel en volwassen over de situatie heeft nagedacht, dat is wel eens anders geweest ;)

    Ook wij hebben een koophuisje... en ik heb een goede vaste baan. Ons huisje is best ruim, maar heeft wel maar 2 kamers. We hadden al helemaal uitgetekend hoe we onze slappkamer op konden delen enz enz...

    Ach... t komt allemaal wel! Tis alleen weer ff wennen aa t idee!

    Super bedankt allemaal voor jullie reactie.

    @Kimmeding wat vervelend voor je dat je zwangerschap is afgebroken.
    Hoop dat je vriend snel om is en dat jullie snel weer zwanger worden.

    Liefs Debby
     
  11. Debby jammer dat jullie nu moeten wachten, hoop dat jullie toch over een niet al te lange tijd samen kunnen beslissen er voor te gaan, als zijn baan sowiezo vast staat.. verder, zekerheid kan je ook niet altijd hebben, wij hebben ook gekozen om ervoor te gaan en ik had nog maar net een nieuwe baan toen. Nu wel een vast contract maar dat zegt ook niks (ze kunnen me er zo uit flikkeren als ze willen, werkgever heeft ook maar 1 maand opzegtermijn). Dus ja, in feite zegt het niks.
    Maar het gaat om jullie gevoel natuurlijk in de situatie en jullie beslissen dat samen, ik hoop dat jij ook achter zijn beslissing kan staan dan.
    Veel suc6, hoop je over een tijdje zwanger hier te zien hoor ;)
     
  12. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Thanks meid.
    Ik hoop ook dat hij snel om is.
    Ach weet je ik snap het allemaal ook wel maar ja waneer is het dan wel het juiste moment.
    Er komt altijd wel wat tussen, en als dit wel goed was gegaan dan hadden we het ook op kunnen lossen.
     
  13. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou daar ook niet blij mee wezen maakt ie je blij met een dood paard had ie beter kunnen nadenken voordat ie dat had gezegd / gegeven vind ik, mannen weten niet wat dat met vrouwen doet.

    ben blij dat mijn man dat niet zo heeft gedaan want ik ben niet zo begripvol als jij haha ik hoop dat jullie snel verder kunnen..
     
  14. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    dat heb ik nou ook... daar ging mijn vorige onderwerp ook over... Wanneer is het nou het juiste moment? Wat heb je nodig om een kind een goed leven te geven? De een heeft het liefst 10.000,- op de bank en de ander vind liefde voldoende... Ik snap mijn vriend ook wel! Hij wil mij en het kindje kunnen onderhouden. Hij is als de doods dat hij daar in zal falen. Dus dat is ook wel weer lief.

    Het lijkt wel of elke reclame nu over babytjes gaat :oops: hihihi....

    Liefs Debby
     
  15. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh ik zie ook overal dikke buiken en kinderwagens.
    Helpt ook niet veel als je achterbuurvrouw 6 weken verder was dan ik voor mijn miskraam.

    Tja weet je, ik zou niet weten wanneer het juiste moment is.
    Ik weet wel dat ik dichterbij huis wil gaan werken en het liefst in mijn woonplaats maar het werk wat ik zoek is ligt helaas niet voor het oprapen.

    Ach weet je, er blijven denk ik genoeg maare...... over ook al "plan"je het wel.
     
  16. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Kinderen plan je niet, kinderen krijg je, een hond of kat neem je!

    Ik bedoel ben nu 32 en samen met mijn vriend aan het klussen, hij gaat binnenkort als het meezit veranderen van baan, maar goed!

    Er bestaat denk ik gen goed moment er komt altijd wel iets tussen ik denk dat jullie jezelf de vraag moeten stellen:Willen wij echt kinderen?

    Als je dat allebij wilt dan go for it!
     
  17. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Buikvlinder sorry maar ik vind wel dat er een stabiele factor moet zijn wil je aan kinderen beginnen bedoel kan je het finacieel aan.
    Niet dat je het duurste moet hebben maar het kind heeft wel basis behoeftes nodig en ook vind ik een eigen huisje / flatje wel een must eigenlijk.
     
  18. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Ik ben het helemaal met je eens! Gelukkig zijn mijn vriend en ik wel in het bezit van een eigen woning. Het heeft alleen 2 kamers... opzich is dat voor de eerste levensjaren genoeg, maar we zouden toch graag een extra kamertje en een tuin hebben.
    De financiële factor vind ik erg belangrijk, kun je het kind onderhouden? Kun je het eten, kleertjes en een dak boven het hoofd geven?

    Wij willen echt dolgraag een kindje, allebei! Maar in onze omgeving zijn er zoveel gevalletjes die per ongeluk zwanger zijn geworden, zonder dat ze dit wilde, zonder dat ze een huis en/of geld hadden. Zij wonen met het kind bij hun ouders of huren 2 kamers bij een wild vreemde. Ook staan ze er financieel erg slecht voor. Het is dan best moeilijk om daar later nog uit te komen. Dat willen wij dus niet!

    We willen het kindje alles kunnen geven wat zijn/haar hartje begeert! Op nummer 1 komt natuurlijk liefde... maar geld maakt alles een stuk makkelijker.

    Liefs Debby

    PS @ Buikvlinder: Thanx voor je positieve reactie! Ik ben bang dat ik mijn vriend niet meer zo snel om krijg. Het was gisteren weer drama... We willen het allebei maar weten dat het op dit moment niet de meest verstandige keus zal zijn. Hij wilt eerst een opleiding en een ander huis. Ik gaf toen dus aan dat het dan nog wel 6 jaar kan duren ofzow... Maar zolang ging het echt niet duren zei hij me. Hoelang wel weet ik niet. Ik laat het maar even in het midden. Eerst moet ik het even een plekje geven dat het niet binnenkort gaat gebeuren.
     
  19. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Mijn vriend en ik willen ook iets dichter bij huis gaan werken... we moeten nu elke dag minimaal een half uur rijden. Dat valt opzich wel mee. Maar als de kleine ziek wordt wil je het toch zo snel mogelijk op kunnen halen. En wanneer je halve dagen werkt is het ook wel lekker als je er binnen no-time bent.

    Ik ben zelf secretaresse... Daar is altijd en overal wel werk in te vinden. In de loop van de tijd wil ik meer de richting van facilitair management op gaan.

    Voor mijn vriend is het lastiger. Hij is eigenlijk parketeur. Maar na 2 hernia's moet hij echt iets anders gaan doen... Maar om al die jaren ervaring in de bouw weg te gooien is ook zonde. Dus hij zoekt een baan waar een combinatie tussen bouw en kantoor in zit, iets met vastgoed ofzo. Nou hopelijk vinden we snel iets voor hem!

    Liefs Debby
     
  20. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Moeilijk is dat dan weer he.
    Ik werk met verstandelijk gehandicapten senioren in een woonvorm.
    Ik moet voor mijn werk 40 minuten rijden dus echt ver is het niet maar het kan dichterbij.
    Mijn vriend is militair en werkt in Assen, wat betekend dat hij alleen de weekenden thuis is ivm de reistijd.

    Ik vind dat als je bewust voor een kindje gaat je een stabiele omgeving moet kunnen bieden en moet kunnen voldoen aan de behoefte van een kind.

    Ik heb trouwens vandaag te horen gekregen dat mijn lichaam zich alweer klaar aan het maken is voor een volgend eitje.
    We hebben dus weer groen licht :)
    Zal ik zo mijn mannetje eens vertellen en dan kijken wat ie zegt.
     

Deel Deze Pagina