Onze nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Meiden hoe gaat het hier?
     
  2. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Sinds zaterdag last van mijn bekken. Bij mijn dochtertje begon dit rond de 20 weken al en had het nu eerder verwacht, maar gelukkig komt het nu pas. Toch vind ik het lastig dat ik er nu niet geleidelijk last van heb gekregen, maar dat ik het meteen extreem heb! Voel me schuldig naar mijn dochtertje toe.
     
  3. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    PH1 wat vervelend dat je er nu zo'n last van hebt.
    Mijn eerste zwangerschap heeft juist het tegenovergestelde opgeleverd. Sinds mijn 17/18e ontzettend last van mijn nek en (onder)rug door een skiongeluk. Door de zwangerschap werd alles weker en ben ik van mijn klachten afgekomen. En het is niet meer teruggekomen.

    Hier gaat alles z'n gangetje. Maandag nog een extra echo gedaan en het is echt een meid. Alles ziet er super uit en verder voel ik me top. Voel de kleine steeds beter bewegen ook. Vandaag alweer 17 weken.
     
  4. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Dit herken ik heel erg, heb al last van mijn bekken vanaf een week of 14. Het wordt steeds erger en ik kan steeds minder. Soms staan de tranen in mijn ogen van frustratie en pijn :( Gelukkig is mijn dochter 6 en begrijpt ze het heel goed. Als ik uitleg waarom ik iets niet kan of ze iets voor mij moet doen is het geen probleem. Ik zou me niet te veel schuldig voelen, aan een moeder met nog meer pijn en die nog minder kan is dan nu heeft zij ook niets. Hoe lang moet je nog?
     
  5. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Boebels Heel fijn die bevestiging, zie en voel je het al?
     
  6. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Aan de buitenkant nog niet. Daar is het nog te pril voor. Maar van binnen wordt het steeds een beetje duidelijker.
    Maar kan niet wachten tot t aan de buitenkant ook te zien en voelen is. Ik vond dat de vorige keer zo gaaf
     
  7. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Fijn! :) Ik bedoelde ook niet of je de beweging aan de buitenkant ziet (zou wel heel vroeg zijn).
    Meer of je al een buikje hebt :)
    Hier wordt ik bont en blauw geschopt van binnen heb ik soms het idee, helemaal als mevrouw de hik heeft.
     
  8. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben vandaag 32 weken, dus het schiet mooi op! Mijn dochtertje wordt in december 2 en begrijpt het nog niet. Gaat juist als ik op de bank ga zitten om aandacht vragen! Helaas ook weinig aan mijn man op het moment omdat die het heel druk heeft met werken, maar hij zoekt naar een oplossing om het voor mij makkelijker te maken!
     
  9. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63

    Oh Whaha suf. Ja enorm. Waarschijnlijk zie ik eruit zoals jij ongeveer. Gisteren dacht iemand dat ik 5/6 mnd zwanger ben. Kom niks aan maar buik is weer enorm
    Hihi.

    Oh ja heerlijk vond ik dat. Ik kijk de weken echt voorbij totdat het hier er zo aan toe gaat.
     
  10. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    He meiden wat vervelend al die bekken klachten, ik had het in mijn eerste zwangerschap vanaf 18 weken en deze zwangerschap begon het pas bij 32 weken en eigenlijk had ik alleen s'nachts heel veel pijn. Nu sinds deze week zijn de klachten eindelijk wat minder en slaap ik weer pijnloos.

    @Esthertie wat fijn dat je dochter het allemaal zo goed begrijpt, mijn zoontje is de hele zwangerschap heel meelevend geweest maar is nu echt een drama met hem, hij luistert voor geen meter en slaat en bijt mij constant, denk dat de jaloezie bij hem is toegeslagen, vooral als ik Fayen een fles aan het geven ben doet hij alleen maar dingen die hij niet mag heel erg frustrerend.

    Voor de rest gaat alles goed hier, al beginnen de gebroken nachten me wel op te breken. Fayen slaapt n s'avonds van 21.15 tot ongeveer 3.45 dus wat dat betreft heb ik geen klagen alleen daarna is ze heel onrustig tot de volgende fles, maar denk dat dit er ook mee te maken heeft dat ze heel erg verkouden is. Voor de rest is ze overdag een heel tevreden meisje het is wel echt weer genieten zo'n klein hummeltje.
     
  11. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    He meiden, het is rustig hier hoe gaat het met jullie?

    Hier gaat het momenteel niet zo lekker met Fayen, ik moet donderdag met haar naar de kinderarts ze is steeds heel benauwd, onrustig, veel kramp en huilen en de dokter denkt aan koemelkallergie of verborgen reflux. Hoop dat er donderdag wat duidelijkheid komt, vind het zo zielig voor me kleine meisje.
     
  12. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Aah wat sneu dat ze zo'n last heeft. Alika had ook verborgen reflux, ze was er heel onrustig van en ik hoorde gewoon dat de melk weer omhoog kwam (ze spuugde niet extreem veel) en het weer terug doorslikte. Hopen dat je er achter komt wat het is en er iets aan kan doen.
    Hier gaat het verder redelijk. Nog steeds veel pijn in bekken, billen, schaambot en stuitje. Ben beperkt in wat ik doe helaas maar nog even volhouden.
     
  13. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik ben gister bij de kinderarts geweest en het is idd verborgen reflux, ik heb nu andere voeding voor haar gekregen in combinatie met forlax om haar makkelijker te laten poepen en tegen de krampjes, hoop zo dat dit gaat werken, vreselijk als zo'n kleintje zon pijn heeft.

    Voor jou komen de laatate loodjes eraan, nog even volhouden ben je al met verlof?
     
  14. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik hoop ook dat het werkt. Inderdaad erg sneu als ze pijn hebben en je niks kan doen!
     
  15. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier krijgt mijn lichaam steeds meer moeite met alles. Heb veel last van mijn bekken en overdag is het te doen, maar s'nachts heb ik heel veel pijn waardoor ik niet kan slapen.

    Eergisteren was er wat geks aan de hand. Ik kon ineens niet meer goed zien met beide ogen. Bij links was het erger dan bij rechts en de vk is gekomen. Gelukkig trok het na 2 uurtjes weer weg en ik moet het even goed in de gaten houden vooral in combinatie met andere klachten van zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk was voor mijn doen hoog, maar voor een zwangere prima!

    Nog 4 weekjes tot de uitgerekende datum :D
     
  16. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @wendy Fijn dat je weet wat het is en hopen dat alles helpen gaat zodat ze er minder last van heeft. Ik stop over 2-3 weken met werken voor mijn werkgever (is vanuit huis) en voor mijzelf moet ik even kijken hoe lang ik het kan/wil blijven doen. Alles wat ik als zzp-er meer werk zijn extra inkomsten.

    @PH1 Ook al zo'n last van je bekken, naar is dat he. Ben er zo klaar mee. Gisteren met mijn vader het kamertje beetje ingericht en daarna was ik helemaal gesloopt, kon amper nog lopen :( Door de supermarkt wandelen is al te veel, fietsen is geen pretje meer en zitten ben ik na een tijdje ook zat. 's nachts heb ik eigenlijk geen last. Nog 5,5 wk. (al zou ik 4 wk. ook prima vinden en hoop ik zo dat het niet richting de 42 gaat).
     
  17. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ja met de zwangerschap van Selena begon het met 20 weken al, dus ben blij dat het nu veel later begonnen is, maar het was wel ineens veel intenser. Heb toen wel oefeningen van de fysio gehad, maar toen al ervaren dat het niks meer doet zodra de baby te groot is en ook dat is nu te merken.
     
  18. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hoi! Eindelijk weer eens een bericht van mij, sorry dat het zo lang geduurd heeft.. Maar ik ben bevallen!!
    3 weken geleden is ons mooie meisje geboren! 3 weken te vroeg, want ik was eigenlijk vandaag uitgerekend.
    Ik ben ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. We hebben nog ruim een week in het ziekenhuis gelegen beide. Ons meisje op de kinderafdeling ivm onverklaarbare rode plekjes op haar lijfje en hoofd en veel te hoge leverwaarden. En ik op de verloskunde omdat mn lever en blaas niet goed werkten en mn bloeddruk veel te hoog bleef.
    Nare start gehad dus! Maar intussen gaat het goed en is het echt genieten!!

    Liefs voor jullie!
     
  19. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Er is inderdaad niet heel veel meer aan te doen op een gegeven moment. Bij Alika had ik er alleen de laatste paar weken last van maar nu begon het ook al heel vroeg met een week of 14 :( Rustig aan, weinig bukken, tillen, wandelen en traplopen helpt bij mij. Maar je hebt ook de zorg voor nog een kind wat door gaat.
     
  20. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! :) Wat vervelend dat het allemaal zo begonnen is maar gelukkig gaat het nu goed. Geniet er lekker van!!
     

Deel Deze Pagina