Onze nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Gaat lekker hier, mijn oom is gister overleden moet daar vanavond heen te condoleren.

    Wat vervelend dat je zo veel last hebt, loop je al bij een fysio? Wat bij mij heel goed hielp bij mijn vorige zwangerschap was tape op mijn rug, misschien is het iets om te overwegen.

    HIer voornamelijk last van mijn bekken als ik in bed lig, als ik om moet draaien ga ik echt door de grond, voor de rest moet ik zeggen dat ik er wel goed doorheen kom, einde komt nu echt in zicht.

    Vandaag groeiecho gehad bij de gyneacoloog ivm vleesboom in mijn baarmoeder, ik moet nu in het ziekenhuis bevallen voor het geval de baby er niet langs kan maar de gyneacoloog verwachtte geen problemen. Kleine meid weegt nu 2765 gram, hoop stiekem dat ze wat eerder komt.
     
  2. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    He meiden, hoe gaat het met jullie? Hier komt het einde nu echt in zicht.

    Vorige week maandag heb ik controle gehad en toen bleek de baby in ene niet meer in het bekken te liggen maar helemaal dwars over, dat was even heel erg schrikken, afgelopen vrijdag moest ik hiervoor naar het ziekenhuis waar ze haar ging draaien, toen ik daar aan kwam lag ze met haar hoofdje helemaal links boven ze was dus al flink aan het bewegen geweest, het draaien ging gelukkig heel soepel en was zo gebeurd, gister met nieuwe controle bleek ze nog steeds in me bekken te liggen. Mocht het zo zijn dat ze nu nog draait dan wordt ik met 39 weken ingeleid en wordt ze weer gedraaid waarna meteen mijn vliezen lek geprikt worden zodat ze dan niet meer bewegen. Aan de ene kant hoop ik dat ze nog draait zodat ik zeker weet dat ze er eind volgende week is, maar aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als ze uit zichzelf komt.
     
  3. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @wendy Wat spannend, ze kan nu ieder moment komen. Hoop ook voor je dat ze blijft liggen nu en niet meer gaat draaien zodat inleiden niet nodig is. Snap dat je dan zekerheid hebt wanneer de bevalling zal zijn maar als het van nature begint is wellicht wel zo fijn. Ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet en wat haar naam zal zijn :)

    Hier gaat het nog goed, vind het lichamelijk wel pittig, mijn buik is best groot, zit ook echt in de weg af en toe. En het maagzuur zorgt ervoor dat niets meer lekker smaakt :( Nog +/- 14 weken volhouden.
     
  4. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest. Mijn ijzer was goed en bloeddruk ook! Moet maandag weer heen, want ze wou voor de zekerheid een groeiecho maken. De echo voor de placenta ligging is ook gepland. Hiervoor moet ik over een maandje naar het ziekenhuis
     
  5. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wat fijn dat het bij jullie ook goed gaat meiden.

    @Esthertie wat vervelend dat maagzuur, ik heb er deze zwangerschap helemaal nog geen last van gehad, bij de vorige zwangerschap alleen de laatste 2 dagen. Ik heb toen antagel gebruikt misschien is het ook wat voor jou zodat je minder last hebt.

    @PH1 Ligt je placenta niet gunstig dat ze daar een echo van willen maken? Hoe ver ben jij nu?

    Ik heb vandaag weer controle gehad en ze is gelukkig goed blijven liggen, hoofdje ligt nu ook vast in het bekken. Ik heb ook aangegeven dat ik het niet goed meer red, vooral omdat ik snachts amper slaap vanwege de pijn in me bekken, ik heb nu aanstaande donderdag een afspraak bij de gyneacoloog om te kijken of ik eventueel eerder ingeleid kan worden. Vanochtend heeft de verloskundige inwendig gevoeld en de baarmoedermond is nog niet verstreken maar ik had al wel 1cm ontsluiting, hoop dat dit er 2 worden zodat ik eventueel bij goedkeuring gyneacoloog gelijk ingeleid kan worden en geen balonnetje nodig heb, en daarbij hopen dat ze dan voor vrijdag nog plek hebben, dan heb ik voor het weekend me kleine meisje in me armen.
     
  6. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Met de 20 weken (GUO) echo lag hij voor de uitgang, dus nu een echo om te kijken of de baby er wel langs kan! Ik ben vandaag 27.4 weken.

    Wij moeten nog op zoek naar een nieuwe oplossing voor de kamer. Selena zou in een 1 persoonsbed gaan, maar we hebben het geprobeerd en het was een drama. Ze mist dan echt de veiligheid van haar bedje. Ze ligt nu in een campingbedje, omdat haar meubels al op de babykamer staan, maar dat is maar een tijdelijke oplossing natuurlijk!

    Nu twijfels over wat slim is om aan te schaffen..
     
  7. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ah ok, hopen dat de placenta is meegeschoven naar boven, ben je bij Selena wel natuurlijk bevallen? Hier ligt nog steeds die vleesboom naast de uitgang dus is ook nog even spannend bij de bevalling.

    Wat lastig dat het niet goed gaat in een 1 persoonsbed, heb je misschien al geprobeerd om het bed kleiner te maken door deze laag op te maken en haar dan strak in te stoppen?
     
  8. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ja met Selena wel natuurlijk.. Ik hoop deze keer weer, maar soms heb je het niet voor het zeggen helaas!

    Ze slaapt alleen in een slaapzak. We hebben wel een bedje naast het bed gezet zodat ze zich misschien wat veiliger zou voelen, maar dat hielp niet
     
  9. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Nee helaas heb je dat niet voor het zeggen, maar misschien valt het mee en is hij opgeschoven.

    Hier zijn we tegelijkertijd met het overgaan naar het grote bed ook gelijk overgegaan naar dekens zonder slaapzak.
     
  10. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hoi allen!

    Jeetje Wendy, ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat! Spannend of er al wat gebeurd is.... :)

    Hier gaat het ook wat zwaarder worden. Ik kreeg meer last van harde (soms pijnlijke) buiken. Ook mn bekkenpijn zit me in de weg dus ik werk nu halve dagen, tot 12.30. Nog twee weekjes en dan heb ik verlof! Het gaat nu echt hard, maar heb er ook zin in.
    Alle controles zijn verder goed, ik heb niet een enorme buik maar de baby schijnt goed te groeien. Mijn Hb is weer wat gestegen, dus ook niet meer te laag.
    We hebben dit weekend de babykamer afgemaakt! Zo mooi om te zien :).
     
  11. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ben heel benieuwd of de kleine van Wendy inmiddels geboren is...???
    @AadeeBee Lekker, bijna verlof, ik 'moet' nog even. Werk voor mijzelf vanuit huis dus kan het lekker zelf bepalen. De controle bij de vk vanochtend was ook weer helemaal in orde.
     
  12. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hey meiden, gister is om 17.25 onze prachtige dochter Fayen geboren. Alles is heel voorspoedig gegaan en na 7 minuten persen lag ze op mijn buik. Ze weegt 3506 gram en is 52cm. Ze is super lief, we hebben haar voor alle voedingen nog wakker moeten maken dus het gaat echt geweldig. We zitten op een roze wolk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Wat een plaatje en wat een leuke naam! Fijn dat alles zo goed gaat!
     
    wendy424 vindt dit leuk.
  14. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Waaauw gefeliciteerd Wendy!
    Prachtig mooi nieuws en wat fijn dat het goed gaat!
    Zo bijzonder door dit groepje is begonnen en nu de eerste baby!
    Geniet ervan met zn vieren!!
     
    wendy424 vindt dit leuk.
  15. AadeeBee

    AadeeBee Actief lid

    26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hoe gaat het met jullie Wendy? Alles oké met Fayen?

    En met Esthertie en PH1?

    Hier ben ik aan het aftellen naar mn verlof. Nog een weekje werken. Heb er nu ook wel zin om met verlof te gaan!
    Mm bekken plaagt me nog flink (al dacht ik even dat het beter was) en slapen gaat ook niet altijd lekker.
    Zo benieuwd naar ons ukkie!!
     
  16. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier gaat het goed.. Met vlagen last van maagzuur en last van mijn rug en benen, maar niet extreem! We hebben donderdag de babykamer binnen gekregen en gister de kledingkast en de commode in elkaar gezet. Ook weten we eindelijk een naam en hebben we een idee hoe het geboorte kaartje eruit moet komen te zien! Mijn man gaat morgen het ledikant nog in elkaar zetten en dan kan ik bezig gaan om het kamertje echt af te maken!
     
  17. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hier gaat het echt geweldig. Fayen is een heel rustig meisje dat super goed slaapt en eet, ze huilt alleen als ze honger heeft. We zijn echt aan het genieten.

    Met mij gaat ook alles goed ik was eigenlijk de volgende dag al helemaal op de been. Heb alleen heel veel last van stuwing en dat is wel even heel erg pijnlijk maar wordt nu gelukkig iets minder.

    Wat fijn bijna met verlof. Ik keek daar ook echt naar uit. Probeer nog even goed tot rust te komen. Bekken is heel vervelend ik heb er nu ook nog veel last van. Alles kraakt in me rug als ik ga lopen.
     
  18. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik scrolde toevallig langs het topic en moest even kijken hoe het gaat bij jullie. Wendy gefeliciteerd met jullie dochter.

    De rest ook al zo ver op weg. Heel leuk!
    Hier toch nog zwanger, vandaag 15 weken van een meisje. Vind het nog steeds heel erg spannend maar probeer te genieten. Net aks bij mn zoontje heel fit dus dat is fijn
     
  19. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Dank je. Wat fijn Boebels en wat leuk een meisje. Snap je spanning heel goed. Ging bij mij ook pas na 20 weken een beetje weg maar ben uiteindelijk de hele zwangerschap heel onzeker geweest
     
  20. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @wendy wat een mooie meisje met een leuke naam. Super dat alles zo voorspoedig gaat en 7 min. persen, wat een luxe vergeleken met mijn 4 uur :) Geniet lekker met je gezinnetje!!

    @AadeeBee Jij verlof vanaf nu? Is alles in huis al klaar voor de kleine?
    @PH1 Bij jullie gaat het dus ook goed. Ik heb ook zo'n last van maagzuur, echt vies :(

    @Boebels Wat fijn dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! Die onzekerheid herken ik. Ebde gedurende zwangerschap langzaam weg. Probeer ervan te genieten.

    Hier gaat het goed, vind de kleine wel super druk. Voel haar de hele dag door en echt door mijn hele buik. Soms doet het gewoon een beetje zeer en wordt het irritant haha
    Met mijn stuitje en rug gaat het minder. Kan steeds minder lang lopen, aan het aanrecht staan e.d. Heb nu een bekkenband, hopen dat het iets verlichting geeft.
     

Deel Deze Pagina