onzeker of zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door olifantje76, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olifantje76

    30 aug 2008
    71
    0
    0
    Hallo, ik zit met een dringend vraagje.
    Ik heb cyclussen van meestal 27 dagen.
    Ik ben laatst vroeg ongesteld geworden op 3 augustus (waardoor cyclus van 23 dagen), dit duurde echter 2 weken, tot 17 augustus. Die laatste dag ben ik een vruchtzakje verloren en is het bloeden meteen opgehouden. Volgens de huisarts was dit een vroegtijdige miskraam wat heel vaak voorkomt.
    Mijn vraag is nu echter: vanaf wanneer moet ik tellen voor de nieuwe cyclus: gewoon vanaf 3 augustus of later, de dag dat ik het vruchtzakje verloren ben?
    Ik heb namelijk deze week vanaf woensdag een aantal keer een zwangerschapstest gedaan en deze werd steeds positiever. Als ik moet tellen vanaf 3 augustus, dan is vandaag mijn NOD als ik uitga van een cyclus van 27 dagen. Ik heb net weer getest en deze is knalpositief!
    Durf alleen nog niet blij te zijn, want ben onzeker of de positieve test te maken heeft met de vroegtijdige miskraam.
    Alvast bedankt voor het antwoord!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi olifantje,

    OOk voor mij lastig om te beantworoden. Ik wil je aanraden een afspraak te maken of via de huisarts of via een verloskundige voor een echo. Leg je situatie uit dan kan er eventueel vroeg worden gekeken of het nog met de miskraam te maken heeft (als dit wel een miskraam was ) of met een zwangerschap.

    Imke
     

Deel Deze Pagina