Onzeker

Discussie in 'Miskraam' gestart door LittleTwinkle, 3 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleTwinkle

    21 mei 2016
    53
    0
    6
    Precies een week geleden kwam ik achter mijn zwangerschap middels een positieve test. De zwangerschap was niet gepland maar zeker welkom. Direct belandde ik in een achtbaan met alles wat op me af kwam. Net eindelijk was het "geland tot zaterdag ontstonden er hevige buikkrampen. Ik had sinds die zondag al minimaal verlies wat bruin / licht roze was en omdat dit mijn eerste zwangerschap is ik wat onwetend ben kreeg ik van mijn omgeving te horen dat het vrij normaal kan zijn in het eerste trimester. De pijn afgewacht en toch de verloskundige gebeld omdat het aanhield. Zij nam contact op met de gynaecoloog die mij later terug belde alleen was de buikpijn toen gezakt dus hadden we besloten het af te wachten. In de avond weer hevige krampen maar nog steeds zonder bloedverlies. Toch naar de huisartsen post geweest waar uiteraard ook weer werd gezegd afwachten. Pas vanmorgen begon het vloeien extreem met stolsels. Ik voelde me heel zwak, neiging tot flauwvallen, spugen, dus toch maar weer langs de post gegaan. Daar heeft een vriendelijke gynaecoloog me onderzocht met een inwendige echo en is er bloed afgenomen. De hcg waarden zijn erg gedaald en op de echo was een schone baarmoeder te zien. Ook aan de eileiders zag ze niks geks. Volgende week terug om bloed te prikken zodat ze een buiten baarmoederlijke zwangerschap uit kunnen sluiten. Getver, wat een onzekerheid. Naast alle emotionele schommelingen die het met zich mee brengt. Ik vraag me af of het een miskraam is waarbij de baarmoeder zich snel op een natuurlijke manier heeft schoongemaakt. Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.. nou heb ik het een en ander gelezen over meerlingen zwangerschappen waarbij in een vroeg stadium van de zwangerschap een miskraam kan op treden bij 1 van de vruchten. Mijn buik is nog erg hard en niet 'leeg zegt mn gevoel... aangezien ik nog maar op 5 weekjes zit en de gynaecoloog een lege baarmoeder ziet via de inwendige echo.. zou het kunnen dat er nog een zwangerschap aanwezig is of zou dit dan te zien zijn? Ik snap dat jullie niet alles kunnen beantwoorden en me gerust kunnen stellen. Voor nu is het afwachten. Ben even mn verhaal kwijt...
     
  2. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen. Ik heb na 7 weken een miskraam gekregen, het vruchtje bleek al met 5 weken gestopt te zijn met groeien. Nadat ik 'iets' was verloren heb ik daarvan een foto gemaakt. De verloskundige bevestigde dat ze dacht dat dit het vruchtje was. Ter bevestiging hiervan wou je graag nog een inwendige echo doen. Tijdens deze echo zag ze duidelijk (nog) een vruchtje. Deze moest nog worden uitgedreven gaf ze aan.

    Kort na de echo stopten de krampen. En ben ik blijkbaar (ik heb het niet gemerkt) het vruchtje verloren.

    Duidelijk bij mij was het het stoppen van de krampen en het echte bloedverlies. Ik voelde me ook niet leeg. Maar dat kwam denk ik meer omdat ik zo blij was zwanger te zijn en het verlies nog niet echt tot me door drong.

    Ook denk ik dat de kans klein is dat ze een vruchtje missen tijdens een inwendige echo. Bij mij kon je het echt duidelijk zien...

    Sterkte met alles....
     

Deel Deze Pagina