Ook uit eten geweest!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirna, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Vicky en Sientje... heerlijk om jullie reacties te lezen! Soms wordt ik een beetje moedeloos van dit forum... dan denk ik... kom op dames, niet zo krampachtig! Als je zwanger bent moet je gewoon rekening houden met dat je zwanger bent maar niet denken dat alles invloed heeft of kan hebben... Gewoon lekker eten en sommige dingen laten... Dat is net zo, maar das een heel ander verhaal... dat er soms de meest minuscule pijntjes worden besproken en dat er dan al wordt gedacht dat er iets mis is... Niet elk pijntje heeft met je zwangerschap te maken... Net zo goed dat niet elke zwangere die niet rookt een gezond kindje op de wereld zet...

    Sorry, misschien flap ik er teveel uit maar word soms gewoon beetje suf van dat gemiep... (met uitzonderingen daargelaten natuurlijk...)
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Hallo allemaal.

    Pink or /bleu dan haal je toch cafeïne vrije cola, kun je zoveel drinken als je wilt.

    En wat dat eten betreft, ik zag laatst een lijstje van wat een zwangere vrouw zoal 'moet' eten op een dag. Daar stond onderanderen bij 4 tot 6 bruine boterhammen, nou ik kan je vertellen dat alleen al haal ik nooit ik krijg er tegenwoordig nauwelijks twee in.
    Sinds een paar dagen gaat het iets beter omdat ik er geen beleg meer opdoe maar komkommer.
    Ook ik ben van mening dat je wel op moet letten maar dat je niet krampachtig moet worden.
    Zo schijnt een eitje goed voor je te zijn, nu ben ik al geen eier eter maar gisteren dacht ik, weet je wat ik kook er eentje voor op mijn brood.
    Nou ik kreeg me daar darmkrampen en ik meteen in de stres (heb 6 maanden geleden al een miskraam gehad dus ik hou gewoon niet van krampen :rolleyes: ). Jullie snappen natuurlijk wel dat ik me even afzijdig hou van eieren :)
    Wel neem ik extra vitaminen voor zwangere dames omdat het eten zo bar slecht gaat en op die manier weet ik tenminste zeker dat ik alles wel binnen krijg.

    Groetjes
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik vind dat als men zich zorgen maakt dit best mag vragen op een forum als dat je gerust steld.Hoe klein het in jou ogen mag zijn/of gemiep zoals jij dat zegt.Als alles nieuw is dan wil je het goed doen en weet je niet zoveel en vragen kan dan ;)
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja b-tje daar ben ik het mee eens...

    als iemand ergens over twijfelt, moet diegene toch ergen antwoorden kunnen vinden,...je wilt immers en gezond kindje ter wereld brengen, en als je het je eerste is....wil je zeker zijn, dat je geen dingen doet die schadelijk kunnen zijn....dus goed geïnformeert zijn is een plus.....

    als je goed weet wat wel en wat beter niet kan...kun je je focusses op lekker eten en andere nieuwe zwangeren dames helpen op zo'n site als deze...en zelf een prettige zwangerschap zonder zorgen tegemoet gaan... 8)
     
  5. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou, maar ik snap wel wat Anne bedoelt, hoor..
    af en toe wordt er TE veel verboden en vertelt. Je leest overal wat anders, maar je moet inderdaad niet te krampachtig omgaan met je zwangerschap.
    Vroeger wisten ze helemaal niks en deden ze gewoon wat ze dachten dat goed was en toen kwamen er toch ook over het algemeen gezonde kinderen ter wereld?
    Ik snap best wat Anne bedoelt en dat je je niet overal zorgen om moet maken... want dat is ook niet goed voor je ongeboren kindje!

    Niki
     
  6. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    zorgen maken is wel wat anders dan geïnformeert willen zijn....ik begrijp anne wel...maar ik begrijp de anderen ook..!!!! :D
     
  7. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Niki, dank je voor je reactie! Wat jij schrijft is precies wat ik bedoel!
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik snap wel wat je bedoelt anna maar als je overal iets verschillends leest dan heb je dat beetje zelfvertouwen nodig en kan juist die kleine vragen je geruststellen.Als je hier namelijk vaak dezelfde antwoorden krijg dan geloof je dat eerder als dat je iets leest in een blad ;) Ik vind ook dat niet alles te maken hoeft te zijn met je zwangerschap en dat vroeger alles anders was het verandert ook steeds.Vandaar die onzekerheid bij mensen en waar kun je beter je vragen kwijt als hier veel mensen op forum dus veel adviezen en ervaringen van mensen ;)

    Ik vond het "gemiep" beetje neg overkomen vandaar mijn tekst ;)

    gr. bianca
     
  9. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Het ligt er ook maar net aan wat voor persoon je bent... Als je nogal nuchter bent ingesteld zal je vaker reageren zoals Anne en ik. Maar ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk inleven in anderen mensen met name mensen die nogal onzeker zijn omdat ik zelf totaal niet zo ben...
    Maar we zullen er over ophouden, ieder zijn eigen mening, toch?

    Liefs Niki x
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    jep ieder zijn mening ;) en ieder zijn vraag ;) een goed idee om deze discussie te sluiten :) :)
     

Deel Deze Pagina