Oops foutje! Welke blunders maak jij als mama wel eens

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Onze auto zou gewoon 20 cm hoger moeten zijn zodat hun hoofdjes er wel gewoon onderdoor kunnen bij het in de auto tillen..
     
    RoBiJe, masami, Vulpen en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Toen de oudste 2 was ging ik wekelijks fietsen met hem in de fietskar. Elke keer weer bedacht ik me na een paar meter fietsen dat ik het vlaggetje van de fietskar vergeten was en zei ik dus: “O, vlag vergeten..”

    Na een tijd was mijn zoon hier zo aan gewend dat hij standaard zei “vlag vergeten” als ik wilde vertrekken, waardoor ik nooit meer wegreed zonder vlaggetje. :thumup:
     
    fafa, Vulpen, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    De haren uit het gezicht van mijn zoon vegen en hem daarbij - per ongeluk- in zijn ogen prikken. Dat is me al te vaak gebeurd. :oops:
     
    Biny en Winter30 vinden dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Dieptepunt in 8 jaar moederschap: Met de slee te hard van de stoeprand, waarbij dreumes van slee valt met zn hoofd op de stoeprand en een bloedende snee oploopt die de sneeuw rood kleurt :cry: Waarna er een bejaarde vrouw me begint uit te schelden dat ik een waardeloze moeder ben:( Eenmaal thuis viel het met dreumes echt wel mee, mama had meer tijd nodig om te kalmeren.

    Ander dieptepunt:
    Jas dichtritsen en dan het velletje onder zn kin meeritsen... en even later fietshelm dichtklikken en weer het velletje onder zn kin mee klikken in het gespje...:oops:

    Maar dit kan ook in de biechtstoel hoor, poe, dit zijn wel slechte herinneringen die weer boven komen
     
  5. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Mijn man pakte eens onze oudste uit bed en legde haar tussenin terwijl ik het bed uit stapte om het licht aan te doen. Maar ik wist dus niet dat hij haar in ons bed legde. En ik ging dus vol op dr liggen. 6 weken oud. Man man, wat voelde ik me vreselijk.

    Wippertje dichtdoen met een velletje van vinger er tussen.

    Deurposten en muren. Check. :rolleyes:
     
  6. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
     
    fafa en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    De deur van de auto dicht slaan en zoontje zijn vinger er tussen
    Zo vreselijk :cry:

    Heb ooit de auto op slot gedaan en de sleutels erin laten zitten en zoontje ook in de maxi cosi...
    Het was ook nog bloedheet die dag
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Ik ging laatst in bed liggen en hoorde een eng gesis en voelde wat haar. Dus ik kreeg een hartverzakking omdat ik dacht dat het een onbekende kat was. In paniek de lamp aan gedaan, bleek het de middelste te zijn die lag te snurken:oops:

    En verder de standaard deurpost, vingers tussen deur, autodeur tegen hoofdje, laten struikelen over mijn tenen, enz.
     
    Biny en LSQ vinden dit leuk.
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Niet mijn eigen kind maar wel met een oppaskind. Kind had gespjes van de buggy los gemaakt zonder dat ik door had. Dus ik ging de stoep af, kind valt met zijn snufferd midden op de weg :oops: En het gebeurde ook nog recht voor de huisartsenpraktijk :rolleyes:

    Ik heb alleen met slaaphoofd wel eens geprobeerd om een broekje aan te krijgen. Snapte niet waarom niet lukte. Tot ik goed keek en ereen voetje in de romper zat. :roflmao:
     
    Ffion en Biny vinden dit leuk.
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    - vingers geknipt
    - ook dat sjorren bij het fietsstoeltje (voeten vast)
    - kind wel eens uit autostoel getild en dan tegen deurpost van auto aan met zijn koppie (aaah)
    - ik heb best wel regelmatig dat ik mijn peuter of baby omver loop. Ik ben nogal een gehaast persoon en kijk dan snel, ga lopen maar mijn kinderen zijn váák nog sneller en dan hebben we weer een botsing :eek:
     
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De huisarts op de hap wil de temperatuur opnemen, doet de luier los, spuitluier. Totaal geen tas mee, luiers thuis, niks geen doekjes mee en we kwamen ook nog voor ‘niks’ op de hap.

    Deurpost met een baby, check.
     
    Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Schijnbaar had ik laatst een luier niet strak genoeg gedaan. Zoon in de maxi cosi. Zie ik tot mijn schrik in de supermarkt dat zijn balletjes er half uithangen aan de zijkant (hoe dan?). En zo hebben we dus sowieso een half uur rondgelopen. :cry:

    Heb in haast met luier verschonen ook wel eens zijn piemeltje meegetrokken.

    Volgens mij zou ik een betere meisjesmoeder zijn. :cry:

    Ook wel eens romper aangetrokken en luier vergeten.
     
    mamaloe250, louan, spruitje80 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jaa ik had mijn dochter een keer niet vastgezet in de bugg, wilde ik stoepje af gaan maar gebeurde iets geks waardoor ze zo voorover uit de buggy viel. Echt zo sneu. Ze was boos ook. Ze zei; mama vastmaken! Ze was 2.5 ofzo
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Mijn ergste 'ik had het te laat door'-foutje was toen dochter een jaar of 2 was een ik de achterdeur dicht trok. Met haar vingers ertussen. En ik maar mopperen waarom die deur zo klemde.:oops::cry:
    Totdat dochter het op een brullen zette.

    Had godzijdank alleen 2 deuken in dr vingers, maar op dat moment dacht ik minstens dat ik een vinger geamputeerd had. :(
     
  15. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    Dat helpt ook altijd zo fijn hè, als andere mensen commentaar geven terwijl het kwaad al geschied is... Waarschijnlijk was die vrouw al zo oud dat ze haar eigen blunders van vroeger vergeten was?
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Dit inderdaad!
    En ik heb oudste ook een keer met zijn hoofd tegen het bagagerek in het vliegtuig gestoten. Heel fijn met al die mensen om je heen :oops:

    Verder geen heel grote blunders.
    Zoon zelf wel (had ik misschien moeten controleren bij 8-jarige). We gingen vanaf de camping in Frankrijk een uitje maken naar vestingstadje in de buurt. Na een uurtje rijden zijn we er. Zoon stapt uit en vraagt waar zijn schoenen zijn..... Eeehm... Had je die niet aan dan?
    Die kon dus mooi op zijn sokken door dat stadje lopen :roflmao:
     
    Suusjeee, Vulpen, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    - in vinger geknipt (check)
    - hoofd stoten aan auto en deurpost (check) dochter had ook de neiging om haar hoofd net naar achteren te gooien bij de deurpost.
    - velletjes tussen fietshelm klemmetje (check)

    Man had ook een leuke, wil de kinderwagen in slaapstand zetten, trekt aan het verkeerde stangetje waardoor het stoeldeel van het onderstel valt.

    Gisteren met kinderen naar het CB. Dochter was voor vertrek even alleen op de oprit. Kom ik binnen bij het CB zijn haar handen en gezicht zwart. Hoe dan?
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter zei vorige week dat ze het drinken met die klontjes niet zo lekker vond...oeps had ik haar bedorven melk meegegeven naar school. Het arme kind heeft het ook nog eens trouw opgedronken. De dag erna had ze wel buikpijn. Voel me nog schuldig en heb haar op het hart gedrukt dat ze het weg mag gooien als er klontjes in zitten of ze iets niet lekker vindt en dan mag ze water pakken.

    En verder...hoofden tegen deurposten of tegen de auto, vingers tussen de deur en dan de deur nog even aandrukken omdat ik denk dat die klemt, op voeten gaan staan (en kind de schuld geven), nagels langs hun gezicht als ik ze wil opvangen met een gevaarlijke actie of gewoon per ongeluk als ik ze een aai over de bol wil geven ofzo, een colafles op een teen laten vallen. Heel boos worden op een kind terwijl het andere kind het eigenlijk gedaan had.

    Etc etc. Ik ben niet zo'n beste moeder geloof ik hahaha
     
    Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  19. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Oja bij de draagzak een gespje vergeten en ik.maar mopperen dat ik kind bij deze zak zo vast moest houden en dat het een slechte kwaliteit was...gelukkig hield ik hem vast anders lag hij op de grond.
    Dreigen met iets wat ik niet waar kan maken als ze niet luisteren. En dat weten ze maar al te goed dus luisteren ze nog niet.
     
    Biny vindt dit leuk.
  20. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik doe de romper van Bo altijd dicht terwijl ze staat. Een paar weken geleden kreeg ik die druk knoop maar niet dicht en ik snapte niet waarom. Totdat ik het gezicht van Bo zag, er kwam niet eens geluid uit zoveel pijn deed het. :|

    Nu gaat ze dus iedere keer als ik die knoopjes dicht wil doen wijdbeens staan. Maar echt heel overdreven wijd :roflmao:
     
    gitaartje, fafa, honkeytonk en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina