Oorbellen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Vanaf welke leeftijd mag jullie dochter oorbellen?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Ik wil het zo lang mogelijk uitstellen. In ieder geval niet zolang ze er niet om vraagt. Ik vind baby’s/kleine meisjes met oorbellen geen gezicht.
     
    Riverdale87, Jackie87, merah en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Vanaf dat ze het zelf willen.

    Mijn nichtjes kregen ze van oma toen ze vier werden, onze oudste wilde ze toen nog niet (en van mij hoefde het al helemaal niet ;)). Toen ze ze wel wilde was ze 6,5. De jongste is nu bijna 6,5 en wil ze echtechtecht NIET. Dus dan niet. ;) En als ze ze over een tijdje wel wil, dan zien we wel weer verder. :)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Mijn dochter was 1,5.
    Mijn man wilde het het liefst de kraamweek al. Ik wilde altijd wachten tot ze een jaar of 3 a 4 was en zelf ja kon zeggen. Tot ik op een feestje een meisje van haar leeftijd zag met super kleine fijne oorbelletjes en dat vond ik zo mooi staan. Die week erna ben ik naar de juwelier gegeaan en heb ze laten schieten. Ze heeft geen traantje gelaten en we stonden zo weer buiten. Nu ben ik blij dat ik het heb laten doen op die leeftijd ze heeft er nooit aangezeten en het staat beeldig!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Als mijn dochter er naar vraagt en een leeftijd heeft dat ze ook weet wat ze vraagt, zeg maar. Minstens 4.
    Oorbellen krijgt ze als ze dat zelf wil en mooi vindt, niet omdat ik dat zo nodig wil of mooi vind.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind t zelf bij kleine meisje niet mooi. Ben blij dat mn dochter er nog niet om vraagt. Ik hoop het dan te kunnen rekken tot ze minstens 6 is.
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Mocht ik ooit een dochter krijgen, dan hoop ik dat ze nooit oorbellen wil. Ik vind dat ordinair staan bij kleine meisjes. En al helemaal bij baby’s trouwens, brrr.
     
    Luna86, julia80 en JongetjeM vinden dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Mijn half zusjes (van vaders kant) waren 3 maanden. Op hun 12e had 1 van de meiden een tweede gaatje en de ander had op haar 14e een neuspiercing. ( ik trouwens ook, lekker doen wat niet van mijn moeder mocht.:|)

    Ik heb daar dus geen mening over, ze zijn er niet dood aan gegaan, hebben geen pijn gehad en zijn er nu nog steeds blij mee.

    Kom maar door met het commentaar. :roflmao:
     
    Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik vind het bij baby's echt heel maf staan. Snap eerlijk gezegd ook niet hoe het mogelijk is dat juweliers dat gewoon mogen doen als ze zo jong zijn. Dus hier pas als ze er zelf om vraagt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Roos12, julia80, HvO en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt ze voor haar 18e verjaardag.
     
    Riverdale87 en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    We wachten tot ze er zelf om vraagt.
    En dan ga ik me eerst inlezen en navragen wat we het beste kunnen doen wat betreft het materiaal van de oorbellen en schieten of piercen.

    Ik zelf kan oorbellen slecht verdragen evenals mijn moeder.
    Irriterende gaatjes als ik oorbellen in heb tot bloeden aan toe.
    Enige waar ik redelijk tegen kan is chirurgisch staal.
    Ik ben dus bang dat C daar ook last van zal gaan hebben.
     
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #12 DastyQueen, 24 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2018
    Ik heb het bij dochter laten doen met een "pijnloze" methode die ook nog eens heel steriel is. Oorbellen zitten in een casette en worden niet aangeraakt voor het schieten. Die casette gaat in het apperaat en die drukt ze in een fractie van een seconde door. Ook zonder dat schietgeluid wat je vroeger had dus ook geen schrik effect.

    edit. En de oorbellen in de casettes bestaan dan in geel goud, wit goud en chirurgisch staal. Ik heb voor wit goud gekozen.
     
  13. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Onze dochters zijn er allebei al vroeg om gaan vragen. Vanaf een jaar of 2. Gezegd dat het vanaf 4 jaar zou mogen. Onze jongste dochter was uiteindelijk 5 jaar. De oudste is 9 jaar, en durfde ze pas kort geleden te laten schieten.
     
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik vind het heel normaal dat kleine babymeisjes oorbellen hebben en mijn Spaanse familie vindt het ook maar raar dat mijn meiden ze niet hebben. Wilde ze ook graag laten schieten bij ze, maar helaas denkt mijn man er anders over... de kaaskop. :rolleyes:
     
    spruitje80, Riverdale87 en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    In Spanje kun je het al in het ziekenhuis laten doen in de kraamweek toch?
     
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja klopt! Is gebruikelijk :)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik ben niet pertinent tegen, maar dit klinkt in mijn oren bijna als het oormerken van koeien :|

    OT: sowieso niet eerder dan dat ze er zelf om vraagt en dan moeten we nog maar eens zien.
     
    kleinepien, Melief, Kolibrie en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Een tijd geleden naar aanleiding van een ander topic aan mijn man gevraagd. Die vond het voor 16 niet nodig. Ikzelf vind het vanaf een jaar of 8-9 wel kunnen, maar niet nodig. Dus als ze er niet zelf om vraagt zal ik het niet aanbieden.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Mijn zoon kreeg al een oorbel op de dag van zijn geboorte natuurlijk. Hoe eerder hoe beter want dan voelen ze er niks van. Telt dat ook?:|


    Nee even serieus, ze is nu 4 en ze krijgt ze pas als ze er zelf om vraagt (zoon liever helemaal niet:oops:). Al overwoog ik gisteren om er maar oorbellen in te laten schieten want dan hebben die oren in ieder geval nog een functie. Luisteren deden ze namelijk niet :rolleyes:
     
    Vulpen, Suuzan, Roos12 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. K00

    K00 Niet meer actief

    Ajj hier ook een dilemma..dochter 3 vroeg er naar maar heb het af kunnen doen met " als je groot bent". Zelf vindt ze zichzelf groot als ze naar de grote school mag (4 dus)...
    Denk dat het haar heel leuk staat maar ze is nog zo klein..Ik dacht eerst zo 6/7.. nu willen we het even aan kijken..als straks haar hele klas oorbellen heeft behalve zei dan zou ik het wel doen denk ik..
     
    nutts vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina