Oorontsteking baby?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouwtroela0, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouwtroela0

    Mevrouwtroela0 Nieuw lid

    19 sep 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Ik ben nieuw hier maar wil graag mijn verhaal doen in de hoop op een tip waar we iets aan hebben, ik raak namelijk helemaal op zoals het gaat:(

    Onze lieve mooi dochter is net een jaar geworden, was altijd een vrolijke baby met vlagen, ze heeft verborgen reflux waardoor ze heel veel gehuild heeft (met omeprazol gaat het beter)
    Dit is eigenlijk goed onder controle denken wij..

    Ze kreeg 4 maandjes geleden oor ontsteking aan 1 oor, dit moesten we afwachten naar een paar dagen toch terug gegaan en uiteindelijk oordruppels gekregen dit hielp diezelfde avond nog en ze sliep eindelijk weer goed die avond, paar dagen later begon het andere oor dus de druppels ook voor het andere oor gebruiken toen was het even rustig, uiteindelijk begon het nachtgieren weer dus weer controle en weer het ene oor ontstoken toen ab gehad dit hielp weer vrij snel, daarna uiteindelijk nog 1 keer die oordruppels gehad toen was het even weer weg.. Zijn in deze afgelopen 4 maand 2 x kno arts geweest en deze afspraken kwamen net elke keer naardat we druppels hadden of ab voor onze dochter en waren de oren elke keer schoon..

    Nu heeft de kno arts ons buisjes geadviseerd alleen twijfelen wij:
    Ze krijgt ook onder 2 grote tandjes door en ze heeft ook verborgen reflux(zal dit het zijn ?)

    De dokter zag afgelopen maandag dat haar ene oortje een beetje rood is maar niet erg rood,

    De wachtlijst voor buisjes is 5 week wat erg lang is , ze is de hele dag zeurderig en slaapt slecht of giert veel om eindelijk in slaap te komen..

    Voor de duidelijkheid het is een vrolijke lieve baby die vanaf de eerste dag altijd al moeite heeft om in slaap te komen wat altijd er lastig was(dit kwam door haar reflux)
    En ook dat we echt wel buisjes willen hoor alleen ja zou dit het zijn? En die lange wachtlijst is niet leuk!

    Kent iemand mijn verhaal en of tips zijn eeeerg welkom!
    Hoop dat mijn lange verhaal duidelijk is
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vind 5 weken niet lang hoor. Ik moest voor iets anders met mijn kind 4mnd wachten.
    Reflux is wel minder geworden toch in de loop van het eerste jaar?
     
  3. Mevrouwtroela0

    Mevrouwtroela0 Nieuw lid

    19 sep 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Oke dan valt het idd mee, en misschien is het niet lang maar zoals nou gaat het niet ze slaapt amper waardoor ze de hele dag huilerig is wat logisch is maargoed dit gaat al een poos aan,

    Weten we niet, we hebben laatst op een avond we waren op verjaardag en zijn de omeprazol vergeten (echt dom idd) maar kwamen half uur later thuis en kwam maagzuur alweer omhoog dit is denk ik 1 maand geleden
     
  4. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Mijn kleine heeft een 2 maanden geleden buisjes gekregen. De ellende was meteen over! Ze was hier soms 2 keer per maand ziek door oorontstekingen. Nachtenlang heb ik wakker gelegen met haar omdat ze krijste van de pijn. Zodra ze een klein beetje verkouden werd kreeg ik al buikpijn want dan wist ik wat er zou volgen.
    Nu al een dikke 2 weken slijmerig snot maar geen oorpijn geen koorts en...rustige nachten:thumup:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Mijn man had chronische oorontstekingen of t nou tanden waren kof een verkoudheid altijd gedonder met de oren. Zijn broers ook. Pas met zn tiende is hij er overheen gegroeid toen was die buis van eustachias volgroeid.

    Dank alles op mn knieën dat onze dochter mijn oren heeft, nooit oorontsteking gehad namelijk.

    Mn schoonmoeder had uitsluitend druppels voor de jongens en als ze t te kwaad hadden een paracetamol en lekker bij zich houden, uitzingen totdat de druk er af ging was de enige remedie. Dat en afleiden, midden in de nacht een potje voetballen in huis met een zachte bal terwijl de paracetamol ging inwerken of toen ze groter waren een beker warme melk met anijs hielp altijd wel. Met drie van die chronische gevallen heeft ze t te stellen gehad.

    Als je kindje gevoelig is op de oren, wat mij nu lijkt kan je je borst nog nat gaan maken met t aankomende snotter seizoen.

    Maak t jezelf en de kleine zo gemakkelijk mogelijk, of dat nou samen slapen is bij de kleine op de kamer, de kleine bij jou op de kamer of spelletjes spelen al of niet met paracetamol. Jullie hebben allemaal rust nodig, de kleine voelt zich naar en wil extra nabijheid om die reden want bij papa of mama doet alles net even minder zeer.

    Waar t nachtrust betreft of juist t gebrek aan neem ik altijd maar de weg van de minste weerstand. Die van ons is vaak genoeg beroerd geweest, ik kieper gewoon een stretcher op dr kamer en ik slaap wel daar, gewenning of geen gewenning, jammer dan ik neem t risico van gewenning wel als zij maar goed uitrust en kan opknappen. Ze vindt t overigens wel erg gezellig als ik bij haar op de kamer slaap dus blij dat ze nu nog in dr ledikant slaapt want ik word gebombardeerd met knuffies en spenen en als mama dan niet reageert bouwt ze wel een feestje voor zichzelf en gaat daarna dan alsnog maar slapen. Dat wordt nog wat als ze in een gewoon bed gaat slapen die trekt echt alles uit de kast dan.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou je voor de pijn nurofen aanraden, dat werkt langer en beter dan paracetamol bij oorontsteking. Misschien slaapt ze dan een beetje.
    Afgelopen winter dochters eerste oorontsteking , en toen zelfs paracetamol en nurofen om en om gedaan. maar zij is 5, bij een eenjarige is dat misschien wat veel van het goede.
     
  7. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Mijn zoontje is nu ruim 1,5 en heeft al een oor ontsteking of 8 erop zitten. Omdat hij nog zo klein is hebben wij besloten nog even geen buisjes te doen en de komende winter aan te kijken.

    Dingen die helpen zijn rechtop laten slapen, dus jij half zittend en kleintje op zijn buik tegen jou buik, bedje goed schuin zetten, neusje goed spoelen.

    Als ze nu heel slecht slaapt maar geen oor ontsteking heeft, heeft ze nu dan niet ergens anders last van? Dan gaan buisjes natuurlijk niet helpen.

    5 weken is trouwens niet zo lang hoor, bij ons hebben buisjes een wachttijd van bijna 10 weken ;).

    Hopelijk gaan ze helpen en succes de komende 5 weken met wachten! Hopelijk slaapt ze snel weer wat beter.
     
  8. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Mijn dochter van net 1 heeft sinds 2 weken buisjes. Wachttijd was 10-12 weken. Zij had ze omdat ze steeds onverklaarbare koorts had. En er bleek bij het plaatsen van de buisjes aan 1 kant een ontsteking te zitten. Ze is nu snipverkouden en heeft een loopoor maar geen koorts meer. Ik heb druppels van de KNO arts meegekregen tegen de ontsteking.

    Buisjes plaatsen viel mij erg mee. Ja, het onder narcose gaan van die kleintjes is niet leuk maar ze was ook zo weer opgeknapt. Een paar uur later was het al alsof er niets was gebeurd.
     
  9. Mevrouwtroela0

    Mevrouwtroela0 Nieuw lid

    19 sep 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reactie!
    We hebben via via van een mevrouw gehoord(alternatieve geneeswijze ) deze vrouw heeft onze dochter onderzocht, en tot mijn verbazing blijkt ze niet tegen gluten en tarwe te kunnen, en koemelk is ook niet iets waar ze goed tegen kan, dus morgen snel veel inkopen doen en nu dus echt alles vers maken en zonder gluten en soja melk en dit aankijken hoe het gaat, de symptomen van gluten allergie kloppen precies ook het slechte slapen, dus hopelijk kunnen we het met de goede voeding verbeteren!

    Iig bedankt allemaal:)
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Wij hadden een lactose intolerantie, was wat zoeken om de lactose zo laag mogelijk te houden en heel langzaam te introduceren. Yoghurtdrink van melkan werd hier beter verdragen dan koemelk, daar zit minder gram lactose in, nu kan ze koemelk inmiddels wel gewoon verdragen maar hebben soms echt staan zoeken. Vandaag was de beurt aan karnemelk eens zien hoe dat gaat :)
     
  11. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Oef ik zou niet zomaar stoppen met gluten dit is voor de meeste mensen namelijk helemaal niet zo gezond. Dan zou ik eerst van het ziekenhuis de diagnose coeliakie willen horen. Dus ik zou dan naar de ha gaan voor doorverwijzing.
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Ik zou die buisjes laten plaatsen. Hier hebben 3 van de 4 kinderen ze inmiddels. De oudste 2 kregen ze pas op hun 6e maar hebben beide logopedie nodig gehad, waarschijnlijk als gevolg van het slechte horen door de ontstekingen/vochtophoping achter de trommelvliezen.
    De jongste heeft ze rond zn eerste verjaardag gehad en is er goed door opgeknapt. Hopelijk zijn we nu ook de spraakproblemen voor.

    De ingreep stelt weinig voor maar kan zó veel voordelen hebben! Daarbij is 5 weken wachttijd echt niet veel, bij ons is het ook ongeveer een maand (waarin je ook nog een keer naar de anesthesist moet)
     

Deel Deze Pagina