Op de echo met 16 weken zwangerschap was het een meisje en met 20 weken een jongen!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamavan2m, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Ook een speciaal echobureau dat gericht is op geslachtsbepaling heeft het weleens fout met 16 weken (ik ken 2 situaties), dus ik kan mij voorstellen dat een gyn dat ook kan overkomen.
     
    Mamavan2m vindt dit leuk.
  2. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bij onze tweede hoopte ik op een jongen, want ik vond mijn oudste zoon zo leuk en wilde er nog wel zo één :D.

    Wij kregen een extra echo met 16 weken, gewoon omdat het apparaat aan stond en de vk kennelijk tijd had. Ze zei 99% zeker te weten dat het een meisje werd. Ik moest even schakelen, maar toen ze het woord ‘koningskoppel’ in de mond nam, kwamen er tranen van geluk. Later tijdens diezelfde echo checkte ze het nog even en meende ze toch wat anders te zien en werd het 50/50. Was al zo snel gewend aan het idee van een meisje dat dat toch wel tegenviel :roflmao:.

    Bij de 20 weken echo hoopte ik intussen op een meisje. En je raadt het al: het bleek toch echt een jongen! Weer even wennen, maar snel omgeschakeld en nu trotse moeder van twee geweldige jongens.
     
    Thea23 en Mamavan2m vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zei ik idd al :):)
     
    Mamavan2m vindt dit leuk.
  4. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Wat een onzekerheid dan!

    Wij waren al zeker bij 12 weken... Hier in België wordt de nipt tegenwoordig volledig terug betaald en dus ook bijna standaard uitgevoerd (tenzij je niet wil natuurlijk). Daarbij vragen ze ook of je het geslacht al wil weten.
    Heb toch ook even gegoogled of de uitslag daarvan fout kon zijn (één geval gevonden op een forum, maar een foute uitslag op basis van dna onderzoek lijkt me weinig waarschijnlijk).
    Met 16 weken kon de gyn het ook zien op de echo en met 20 weken konden we er zelf ook niet meer naastkijken :roflmao:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Mamavan2m

    Mamavan2m Actief lid

    22 aug 2017
    106
    18
    18
    Vrouw
    Wanneer je net aan het idee gewend raakt van een dochter krijg je opeens te horen dat het toch een zoon is nou wel in ieder geval fijn dat je niet na de bevalling achter bent gekomen. Want die verhalen heb ik ook wel gehoord
     
  6. Mamavan2m

    Mamavan2m Actief lid

    22 aug 2017
    106
    18
    18
    Vrouw
    In Nederland wordt het geslacht niet kenbaar gemaakt in de uitslag van de nipt :)
     
  7. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    @Mamavan2m ik weet het... Toch vreemd dat dit zo verschilt. Als het hier kan, waarom dan bij jullie niet?
     
  8. e1ke

    e1ke Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Omdat je in ndl veel later abortus kan/mag plegen dan in België en er mensen owv het geslacht nog abortus zouden knn plegen.
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    O jawel hoor. Ik ken meerdere mensen waarbij gevraagd is bij de Nipt of ze het wilden weten en dat is ook gebeurd. Bij ons heeft de gyn ook al aangegeven dat wij het na de Nipt kunnen weten.
    Maar misschien is dat het verschil. Dat ze het vragen of dat het standaard gedaan wordt. Bedoel je dat?
     
  10. MumL

    MumL Actief lid

    11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hier was de gyn bij men eerste zwangerschap ook fout.
    Was even schakelen, maar had ook nog niet zoveel gekocht en men schoonzusjes kregen beide een meisje, dus had dan vast al wat cadeautjes.
    Nu zou ik het me niet meer anders kunnen voorstellen!
     
  11. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    :eek:o_O
    Triestig...!
     
  12. Mar18

    Mar18 Bekend lid

    30 jun 2014
    538
    207
    43
    Bij onze oudste hadden wij met ongeveer 16 weken een geslachts bepalings echo ...
    Ze zei ook met 90% een meisje... foto’s en al hadden we meegekregen. En inderdaad echt 3 streepjes.
    Ze zei nou kom volgende week maar even terug want die navelstreng ligt er wel dicht bij. Week later terug en tadaaa een jongen!
    Was toen niet meer te missen.
    Waarschijnlijk lag de navelsteng er toch tussen hihi!
     

Deel Deze Pagina