hoelang ligt je baby overdag op bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    ik was benieuwd hoeveel uur jullie baby per dag slaapt en waar?

    wij doen de riedel, voeden, boeren, knuffelen, spelen in box (naja bij ons werkt de bank beter) en dan naar bed..maar soms wil hij er na een uur uit, soms na 2 uur.. maw hoe lang laat je hem aanmorrelen/huilen? ik vind het zo lastig inschatten, hoeveel/-lang per dag moet ik hem bij me houden en hoe vaak en lang moet ik hem netjes in zijn bedje leggen.
    Ik weet de baby zal er de voorkeur aangeven 24 uur naast je te liggen/vast te hebben maar hij trekt dat a) niet omdat hij oververmoeid raakt en b) ik hou dat ook niet vol zonder te kunnen rusten...

    wat doen/deden jullie?

    x Dora


    ps CB raadt aan in de periode van rust/regelmaat niet te vaak de baby van hot naar her te slepen.. .is het wel te doen om af en toe met de wagen te wandelen?
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Bij ons is het ritme nu onderhand zo,

    Na de eerste ochtend voeding rond 7uur gaat Dano nog een keertje in zijn eigen bedje slapen, zo anderhalf uur later gaat hij in bad/of wordt hij gewsassen. Dan spelen we nog wat en dan is het tijd voor een voeding, Dan houden we hem goed lang rechtop, we praten wat met hem, en daarna gaat hij weer slapen in zijn eigen bedje, Dit ritme gaat door tot de voeding van 00:30 en dan speelt hij niet maar gaat direct slapen. Maar als hij slaapt is het inderdaad 1,5 uur a 2 uurtjes per keer overdag!

    Ik ga juist bijna elke dag even met hem wandelen, en plan het dan zo dat als ik thuiskomt hij weer moet eten ongeveer. Dano slaapt in de wagen heel goed, maar zodra ik stil sta wordt hij wakker.

    We zijn al naar verjaardagen e.d. geweest, en dat gaat allemaal prima, ik let er alleen op dat we komen en gaan precies op het tijdstip dat Dano wakker is na zijn voeding. Verder laat ik hem niet door jan en alleman vasthouden want zo'n verjaardag is toch en hoop prikkels, dus als het even kan babyfoon mee en gewoon boven slapen. en in geen geval wakker maken voor nieuwsgierige mensen.

    Wat ik wel merk is als we een drukke dag hebben gehad dat Dano dan meteen onrustig is savonds.

    Ik plan daarna een paar wat rustigere dagen.

    Gaat opzich prima, je moet doen waar je jezelf lekker bij voelt.
     
  3. rianne23

    rianne23 Actief lid

    1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi dora

    mijn ritme overdag is als volgt

    8.00 aankleden en fles.
    daarna knuffelen en dan spelen in de box.
    10.30 haze slaapje in de box
    12.00 fles en knuffelen en dan op bed.
    tot 16.00 slapen en dan fles en knuffelen en spelen
    18.00 fruithapje
    19.00 in bad
    20.00 fles en dan op bed
    de volgende dag begint het van voren af aan.

    maureen heeft huilen nodig om in slaap te komen en is meestal na 5 min wel stil. als ze erg overstuur is knuffel ik haar en leg haar weer in bedje. s'middags dan lat ik haar boven. als ze dan wakker is ga ik naar haar toe en aai haar over de bol.( zeg dan niks want anders wil ze niet meer slapen) en dan loop ik weer weg.


    ik laat haar niet langer dan 20 minuten huilen als ze niet overstuur is. dat hoor je wel aan het huilen.dan neem ik haar bij me en troost haar. daarna leg ik haar weer in bed.

    en wandelen is goed. meestal vallen ze in slaap en frisse lucht is gezond. ze bedoelen ermee dat je niet elke dag weg moet gaan te winkelen of op visite moet gaan.

    eerst je kindje op regel en als dat allemaal in orde is kan je het wat gaan uitbreiden. bouw het wel op.

    ik hoop dat ik je vragen beantwoord hebt. zo niet hoor ik het wel van je.

    liefs rianne
     
  4. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa leg ik naar haar eerste flesje weer op bed dan slaapt ze meestal niet meer of s'middags af en toe nog maar ze is heel wakker overdag! ik vind het niet erg daarintegen slaapt ze s'nachts elf uurtjes achter elkaar door. maar toen noa zo oud was als finn legte ik haar naar elke fles gewoon weer op bed.
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk ook dat kindjes onder de 4 weken veel slaap nodig hebben, ik zie dat echt als hoofdzaak.
    Jelte rond die leeftijd, 7-10 BV'en op een dag, tijdens de voeding bij borstwissel,luier verschonen, en 2e borst aanbieden. Dan even knuffelen, bij papa of mama en dan hop naar bed.
    Kinder t/m 6 weken hebben gemiddeld zo'n 20 uur slaap nodig per dag. Daarna wordt het heel langzaam minder.
    Jelte is nu 11 weken, gemiddeld slaapt hij zo'n 17 tot 18 uur per 24 uur. Meestal 's middag is hij na de voeding een uur wakker.
    Op een gegeven moment herken je de vermoeidheidsverschinselen wel hoor, duimen, gapen jengelen, dan is het dus bedtijd.
    Ik heb ook geleerd, dat Jelte huilt als er echt wat is, hetzij honger,vieze broek noem maar op, en anders slaapt hij dus.

    Ik denk dat regelmaat en rust heel belangrijk is. Als je kraamvisite hebt, en je kind slaapt dan, laat je kindje lekker liggen, maak niet onnodig wakker,daar worden ze ook moe en huilerig van.

    Voor de rest merk je het allemaal snel genoeg , nog een fijne kraamtijd en geniet van je kindje.
     
  6. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @jingels je hebt helemaal gelijk regelmaat is zeer belangrijk!
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tot een week of 8 sliep mn zoon 20 tot 22u per dag eerug veel dus... nu langzaam aan steeds minder maar nogsteeds komt hij op 16 tot 18u. Mn dochter sliep tot 6 mnd juist heel weinig, na die tijd begon ze pas goed te slapen.

    Wandellen kan heus wel een keer maar vooral drukte ed. veel indrukken (lawaai, verschillende mensen die hem pakken/boven zn gezicht hangen, in en uit de auto ed.) maken babys vaak nog onrustiger.
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Bij ons is het ook wakker worden, fles, schone broek, knuffelen/spelen(bij ons soms in de box) en naar bed.

    ik ben ook benieuwd hoe lang jullie je kleine door laten jengelen in bed. Bij echt brullen laat ik ze tussen de 20 a 30 min liggen en dan knuffelen en weer proberen. en bij jengelen valt ze meestal wel met een half uurtje in slaap.

    Ze slaapt ongeveer 1a3uur tussen de voedingen in 1 uur fles etc en dan slapen.

    liefs
     
  9. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hier is het ook zo.
    wakker worden, schone broek, flesje, even kletsen/knuffelen en dan even in de box en zodra hij begint te huilen/ in z'n oogjes te wrijven dan breng ik hem weer naar bed.
    meestal klets hij daar dan nog even verder en valt in slaap.
    en als hij dan weer wakker word( en het is weer etens tijd dan begint het riedeltje weer opnieuw.
    alleen de laatste voeding is anders:
    schone broek,flesje en meteen weer naar bed.

    dus wesley slaapt elke dag verschillend de ene dag meer dan de andere dag.

    groetjes susanne
     
  10. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Dank voor al jullie tips... dan doe ik het eigenlijk op de juiste manier blijkt wel.....

    alleen nu issue nr.2... FINN wordt vaak hysterisch als ik hem wegleg.. hij blijft huilen in bed tot hij in slaap valt, ik moet me dus echt bedwingen niet elke tel naar hem te gaan, te aaien (meestal laten liggen) en hij mankeert niets want als ik hem pak is hij stil...hij valt uiteindelijk dus wel in slaap maar niet met zacht huilen helaas..hij is gewoon zo moe dat hij hysterisch huilt, meestal is hij na 20 minuten stil, en ik zit me dan te verbijten naast de babyfoon naar het gaat helaas niet anders..hij heeft een schone luier, lekker gegeten, geknuffeld, maar wil NIET slapen...
     
  11. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Misschien heeft hij wel darmkrampjes.
    Hij is nog zo jong, volgens mij hoef je hem echt niet een tijdje te laten huilen hoor! Ik zou toch naar hem toe gaan, hem aaien en zachtjes tegen hem praten. Als hij net zo hard blijft huilen, gewoon oppakken en lekker knuffelen. Dan weet hij dat je er voor hem bent. Nu kun je hem nog niet verwennen, daar is hij veel te jong voor.
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Helemaal mee eens! Ik merk nu dat Justin t wél begint te proberen/ uitproberen maar ik heb t nu snel genoeg door hoor, t apie! ;)
     
  13. Niet meer actief

    danisha komt smorgens rond 7/8 uur en daarna leg ik haar weer weg maar soms slaapt ze dan ook niet maar kletst ze alleen.. daarna gaat ze rond 10.00 nog even erin en soms uurtje soms langer.. daarna rond half1/1uur weer tot ongeveer 3/4 uur en daarna rond 17.00 een hazenslaapje en dan rond half 8/8 uur op bed en dan doorslapen tot 7/8
     
  14. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hij is nog geen 3 weken oud toch, ik zou hem ook niet laten huilen hoor... Het kan namelijk ook zijn dat hij gewoon jouw aanwezigheid mist. wat weleens kan helpen is een gedragen shirt van jou in zijn bedje leggen zodat hij jouw geur ruikt. maar pas na 2,5 maand zou ik oppassen met hem te snel oppakken. Ze zeggen immers dat kindjes voor die tijd nog niet perse gewend/verwend raken

    Ikzelf zing altijd voor Dano, daar wordt hij rustig van, soms aai ik hem over zijn buikje of op zijn slaap. of houd hem in mijn armen tot hij rozig wordt en leg hem dan neer. ik laat hem nooit in slaap vallen in mijn armen want als ik hem dan neerleg dan wordt ie binnen 5 minuten wakker.
     
  15. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hier precies hetzelfde alleen is wesley wel wat ouder.
    maar ik loop elke 10 min dan naar boven om hem te troosten maar haal hem niet uit zijn bedje.

    succes!
     
  16. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook een moeilijke inslaper!
    Ben ook met R&R begonnen en gaat super, maar ins ook is worstelde met hoelang slapen etc.
    Ik heb nu de afspraak met mijzelf gemaakt:

    - max half uur laten huilen, waarvan ik elke 5 min. naar hem toe loop, aai over zijn bolletje en tut erin...(heb hem pas 1 keer eruit moeten halen, verder voor dat half uur in slaap gevallen, en geloof mij, ook Tijn kan heeeeeel hard krijzen en hystericsch worden!)
    - Wordt hij eerder dan 2,5 uur na de voeding wakker, dan probeer ik hem nog een keer in slaap te laten vallen..vaak lukt dat wel, dus is hij waarschijnlijk nog niet uitgeslapen, maar gewoon even wakker! En vaak slaapt hij dan nog een uur, en moet ik hem wakker maken voor de voeding!
    - Wordt hij 2,5 na de voeding wakker, dan haal ik hem eruit!

    Ik zet een klein radiotje aan overdag, zo is het niet zo stil bij hem, het radiotje staat heel zacht, en op de gang....Het kan namelijk zijn dat je kindje zich eenzaam voelt en daarom moeilijk slaapt!


    je kindje overal mee naar toe nemen:
    Ik vind dat ook best moielijk, ben namelijk een heel actief persoon! maar heb me voorgenomen eerst 2 weken gewooon thuis te gaan zitten en hem helemaal laten wennen aan het nieuwe ritme..en in zijn wakker momentje, na de fles wandel ik wel met hem, of ga even naar de supermarkt, maar zorg dat ik terug ben voor hij ins laap vat, want hij moet in zijn eigen bedje in slaap vallen!
    Na die 2 weken(zit ook pas ein de erste week) kan je proberen op pad te gaan..maar dan nog steeds niet te vaak! Uiteindelijk zijn ze steeds langer wakker en kan je dus ook langer de deur uit!

    suc6 en strekte..tis ff doorzetten en soms heel moeilijk en dan kan je wel janken van frustratie...Maar echt ik heb er alle vertrouwen indat het goed komt....

    kus miek
     
  17. ik26

    ik26 Lid

    27 jun 2007
    8
    0
    0
    Hoi,

    Ik had ook veel problemen met het slapen, nou ja ik hihi mijn meisje.
    Ze is nu precies 6 weken oud en in het begin tot vorige week rende ik steeds naar haar toe als ze huilde, tut erin 5 min later tut kwijt, weer erin etc etc. Nu ben ik een week bezig met kijken hoe het beter kan en ben er achter gekomen dat ze ook heel makkelijk zonder tut kan slapen.

    Ik leg haar na het voeden in bed, ze huilt, laat dat 5 minuten doorgaan en als ze echt dat hele zielige huiltje heeft dan haal ik haar uit bed en leg haar tegen mijn borst. daar snikt ze dan wat na met dr armen om me heen en binnen 3 minuten kakt ze in. dan leg ik haar weer op bed en slaapt ze rustig 2 a 3 uur achter elkaar. Maar als ze dat driftige brullen heeft, omdat ze kwaad is dan laat ik haar brullen en dat duurt meestal minder dan 10 minuten en dan slaapt ze. Het werkt bij haar erg goed. Alleen niet als we ergens naartoe zijn geweest waar iedereen met haar zit te tutten. Dan is ze echt een hele dag en nacht ontregeld zeg maar. En ik durf ook niet tegen die mensen te zeggen dat ik dat liever niet heb.
     
  18. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Hoi

    Leuk mijn kleine heet ook Finn. Finn heeft bij ons vanaf het begin overdag beneden geslapen in zijn wagen en liep vaak met hem een blokje om. 's Avonds sliep hij in zijn eigen bedje en als wij het idee hadden dat er echt wat was dan haalden we hem eruit en troosten we hem. Lukte dat niet dan nam ik hem in mijn armen en sliep hij bij ons in bed.

    En Finn slaapt al vanaf 9 weken van 9 uur tot 5 uur en dat is steeds langer geworden nu gaat hij om 8 uur slapen en wordt tussen 7 en 8 wakker.
     
  19. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat is jammer, want het is juist duidelijk dat ze nog niet tegen al die prikkels kan.
    Ik zou toch proberen om wat sterker te staan dan en uit te leggen dat je meisje daar last van krijgt.

    Ontopic: onze meiden gaan nog tussen elke voeding naar bed. Ze zijn wel steeds langer wakker maar bij vermoeidheidssignalen hup hun bedje in.
    Soms slapen ze maar een uurtje, soms langer en soms ook helemaal niet maar dan hebben ze iig even weer een rustmomentje.
     

Deel Deze Pagina