Op stap met baby 7-8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoihoi!

    Ik vroeg me af hoe en of jullie dit doen.

    Ons meisje is ruim 7,5 maand oud. En verkouden haha. Dat laatste is even van belang omdat ze door haar gehoest tegenwoordig om 6.00 u wakker wordt en blijft, terwijl ze eerder tot 8.00 u wel kon slapen. Iemand daarvoor tips? ;)

    Maar goed. Ze krijgt dan om 7.30 u de fles, rond 8.30 u fruit en gaat dan rond 9.15 u weer naar bed. Ze slaapt dan gerust 2 uur. Als ze dan uit bed komt krijgt ze brood en de fles. En dan gaat ze rond 13.00 u weer naar bed, om dan weer 2 uur te slapen. Meestal doet ze dan rond 17.00 u nog een powernap.

    Nu zou ik met dit mooie weer best wel eens naar het bos willen. Of in het weekend sochtends naar stad voor een kopje koffie. Mutsie slaapt helaas slecht in de wagen, echt goed slapen doet ze alleen in haar bedje.

    Ik merk aan mezelf dat ik pas wat ga ondernemen na haar middagslaapje en fles. Dat is dus pas rond 16.00 u dat ik dan weg kan. Zo ook de boodschappen. In het begin was ze heel onrustig en ik wilde toen graag ritme, maar heb nu wel soms het gevoel dat ik gevangen binnen zit. Helemaal als het mooi weer is.

    Hoe pakken jullie dat aan?
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    En als ze 1 'slecht' slaapje doet in de wagen? Dat je om half 9 na het fruit lekker gaat wandelen. Dan slaapt ze even in de wagen rond een uur of 9 half 10. En dan na de lunch weer naar bed?
     
    Hopsatee en GDuif vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tips voor wakker blijven na het hoesten heb ik niet, is toch lastig voor die kleintjes als ze zich helemaal wakker hoesten om dan weer te gaan slapen.

    Ik ging gewoon weg als ik weg wilde, dus na het ontbijt weg en dan (in jouw geval) wat later naar bed dan normaal, of in de wagen/auto slapen, ook al was dat soms wat korter.
    Bij jou heb je de meeste tijd na haar eerste slaapje, dan is ze rond 11:15 wakker en gaat ze rond 13:00 weer naar bed. Als ze rond 11:45 klaar is met eten en drinken zou je daarna kunnen vertrekken om rond 13:00 of wat later weer terug te zijn voor het slaapje. Of toch in de auto/wagen slapen, ook al is het dan korter. Ik zorgde vaak wel dat ze 1 slaapje lekker lang thuis konden doen.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon gaan. Dan slaapt ze maar wat slechter. Dat is geen ramp.
     
    Kipsate, Vero0504, Vulpen en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje doet nog maar twee slaapjes 1x een uur en in de middag slaapt hij sinds een paar weekjes 2.5 uur.
    Soms komt het voor dat ik inderdaad onderweg ben tijdens zijn middag slaapje en hij maar 20 minuutjes in de wagen slaapt, maar ik merk verder geen verschil behalve dat hij dan wat eerder in zijn oogjes begint te wrijven in de avond, Hij gaat dan ook 15 minuten a 30 minuten eerder naar bed op dat soort dagen.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Gewoon gaan idd en niet moeilijk gaan puzzelen. Mijn 2e kindje sliep als baby altijd in de kinderwagen of draagdoek. Mijn peuter wilde er regelmatig op uit. Het zou niet eerlijk zijn als zij de hele dag binnen moest zitten omdat de baby de hele dag slaapt.
    Het kan zijn dat ze minder goed slaapt omdat ze het gewend is. Maar goed, zo'n ramp is dat niet.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  7. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Onze spruit werd daar echt stikchagrijnig van.....Ik ging op die leeftijd altijd na de lunch even wat doen, zo rekte ik van drie naar twee slaapjes. Het ging dan zo:
    10u-11u30 slapen, daarna boterham
    13u-14u30 wandelen, kinderboerderij oid
    15u-16u30 slapen

    Maar ieder kindje is anders! Het is maar tijdelijk. Sinds 15 maanden zit ze op 1 slaapje en heb ik legio mogelijkheden om erop uit te gaan. Het humeur van je kleintje is ook belangrijk :)
     
    Biny en GDuif vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Mijn regel is (nou ja nu nog niet hij is 12 weken en slaapt overal) dat hij 1 goed slaapje in bed doet op een dag en de rest maar minder of niet. Anders zit ik opgesloten samen met de oudste dat kan dus niet...
     
    Jackie87 en GDuif vinden dit leuk.
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hmm nou ja en als je een tweeede hebt dan? Dan kun je moeilijk de hele dag binnen gaan zitten met de oudste. Of er moet wel eens optijdstippen gebeuren met de oudste als de baby slaapt. Dus zo gek vind ik de uitspraak van shakes niet.

    Begrijp me niet verkeerd ik ben van ritme en buj m'n oudste huilbaby ook zo strikt met slaapjes en dus thuis blijven omdat hij stik sjacherijnig werd maar nu met een tweeede van terug gekomen. Het gaat gewoon niet altijd. Gewoon gaan dus.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  10. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier dus 1 kindje. Ik snap dat als je er twee of meer hebt, het heel anders is. Vanaf begin af aan al. Hier sliep ze tot 4 maanden overdag en snachts superslecht. Dus ben ik in en een ritme gaan zitten. Steeds wachten op slaapsignalen, en dan hup naar bed. Slapen gaat nu goed, alleen vind ik het best spannend om dan zo'n slaapje over te slaan. En als we het wel doen ( want soms ontkom je er niet aan) dan wordt ze er inderdaad niet gezelliger van. Haha!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Gewoon eens proberen. Wat misschien helpt om te proberen is om je kindje zo min mogelijk prikkels te laten krijgen
    Wij doen de wagen sowieso in ligstand (hij kan nog niet zelfstandig van kruip naar zit) de kap omhoog en de voetenzak zodat hij een veilig gevoel heeft.
    Ook mag hij tijdens dat soort tripjes zijn speentje in zodat hij toch nog een beetje uitrust zelfs als hij niet slaapt.
    Heeft hij wel alle slaapjes gedaan en we gaan daarna dan laten we hem gewoon rondkijken en krijgt hij geen speen.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien kort door de bocht, maar als je meerdere kinderen hebt wel een realiteit. Als ik mijn dochter van school moet gaan halen, moet de kleinste nu eenmaal mee. Idem met hobby's. En in het weekend kan ik toch moeilijk enkel een uurtje op stap gaan en mijn dochter de rest van de tijd binnen houden? Het moet een beetje eerlijk blijven voor iedereen. En ja, dan heb ik soms ook een chagrijnige baby. Tja, dat is dan maar zo. Niet alles kan om hem draaien.
     
    GDuif, chrystel73 en JongetjeM vinden dit leuk.
  13. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Maar ieder kindje is anders! Het is maar tijdelijk. Sinds 15 maanden zit ze op 1 slaapje en heb ik legio mogelijkheden om erop uit te gaan. Het humeur van je kleintje is ook belangrijk :)

    Hier ben ik wel benieuwd naar @Fabje123 . Ons zoontje doet nu 2 slaapjes en daartussen ga ik weg.
    Maar met 1 slaapje in de middag kun je net niks is mijn idee. Dus hoe ervaar je dit?
    Sorry, even off-topic
     
    GDuif vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vroeg vertrekken? Wij gingen met onze dochter altijd tegen openingstijd naar dierentuinen etc. Tegen de tijd dat ze moe werd, hadden wij alles gezien. En veel minder volk bovendien.
     
    Biny en GDuif vinden dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Gewoon gaan, slapen in de wagen moeten ze ook leren. Die van ons vindt t buiten praaaaachtig en denk maar niet dat ze dan wil slapen. Zo gingen we naar een bruiloft (9mnd) madame weigerde daarvoor nog te slapen dus gejengel en wij staan goed en wel ingepakt om te gaan (want wij weten niet anders dan dat ze niet slaapt in de wagen) en ze ligt te pitten in de wagen...weg terug naar de auto over de kinderkopjes, madame sliep als een blok beton. Ze was die dag ook wel heel verrot doordat ze met slaapjes schakelde.

    Van de week ging mn man buiten wandelen met dr, ff luchtje scheppen en het was heerlijk weer. Binnen notime lag ze te pitten dus kennelijk even schakelen dat je in de wagen ook kan slapen en ze leren t toch. Wederom flink diep vertrokken.

    Tot dusver met even 'snel' boodschapje met half uurtje heen en half uur terug lopen slaapt ze niet overigens, maar kijkt vollop om zich heen en geniet er zichtbaar van.
     
  16. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Mijn ervaring is dat eten of slaapjes vaak opschuiven omdat er zoveel te zien en te doen is.
    Als ze echt vasthoudt aan haar ritme onderweg dan zou ik een fruithap of een boterham meenemen.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  17. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Precies! :)
     
    GDuif vindt dit leuk.
  18. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Maar ts heeft toch maar 1 kindje?

    Ik had trwns niet de bedoeling om iemand iets te verwijten, ik snap dat het met twee kinderen anders is. Met 1 kindje kun je je idd makkelijker aanpassen, dus als dat tijdelijk nodig is om hysterische krijsbuien te voorkomen dan doe ik dat. En het is echt maar tijdelijk. Sorry als het is overgekomen als een verwijt, dat was niet mn bedoeling.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  19. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ze liggen hier alledrie tussen 13-15 in bed, dus dan haal ik ze er als het even kan niet eerder uit. Maar de jongste is dus ook vroeg en gaat tussen 8.30-9.00 uur weer naar bed voor een uurtje/anderhalf. Als ik weg wil haal ik hem er gewoon een half uurtje eerder uit en geef hem dan zijn fruit ook iets eerder dan is hij in ieder geval tevreden wat dat betreft.

    Maandag bijvoorbeeld, zijn we naar een bos geweest. Moesten er nog een klein half uurtje voor rijden ook. Dus om 9.30 heb ik hem weer uit bed gehaald. Fruitpotje mee en dat heb ik in het bos gegeven (in de wandelwagen) terwijl de meiden om ons heen aan het spelen waren. Toen hij zijn fruit op had zijn we gaan wandelen ... Rond 11/11.30 uur krijgt hij een fles die heeft hij ook gewoon in de wandelwagen gehad en toen zijn we weer richting auto gewandeld en in de maxicosi heeft hij even een dutje gedaan. Thuis een broodje gegeten en weer rond normale tijd (13 uur) in bed en hij maakt gewoon zijn 'normale' slaapje.

    Ik probeer dus als ik weg ga gewoon het ritme weer op te pakken als we thuis zijn. Als ik wel 's middags wegga en ze er eens een half uurtje eerder uit haal. Dan geef ik de fles om 15 uur op locatie (als we op visite zijn) maar probeer dan om 17/17.30 weer thuis te zijn dan kan hij thuis eten en dan nog een klein slaapje doen tot zijn laatste fles van 19.00 uur.

    Kortom als je eens weg wilt denk ik dat je best een half uurtje/uurtje van dat slaapje kunt afsnoepen hoor en eenmaal thuis pak je het ritme gewoon weer op.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zat ook altijd zo te puzzelen en haasten maar ik ben er wel makkelijker in. Minstens 1 slaapje in eigen bed en die ander zien we wel.
    We hebben laatst een dagje pretpark gedaan, Dooky mee en hij sliep uiteindelijk 2 mooie slaapjes in de wagen. Ik was er wel bang voor maar sindsdien denk ik, ja.. het kan ook makkelijker ;) Zolang we om 18.30 uur maar thuis zijn want savonds slaapt zoontje wel in zijn eigen bed.
     
    GDuif vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina