Op verzoek of vaste tijden voeden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door eliesja, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    Ik heb net zo'n zelfde probleem.
    Justin heeft helemaal geen regelmaat. Gisteren zijn we begonnen met stipt om de 4 uur eten geven. Alleen de nachtvoeding laten we aan hem over.
    Ons schema gisteren was
    0.00
    4.30
    7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    (00.00) en dan met 120/4 en 2 nutriton (ivm spugen). Hier was ik erg tevreden mee.
    maar afgelopen nacht was het dus
    0.00
    4.45
    8.45
    12.20
    16.30
    20.30 wrs
    0.30 uur wrs en daar was ik dus niet zo blij mee. Nou moet ik wéér 2x midden in de nacht de fles geven en daar willen we juist van af. Justin is bijna 6 weken +/- 3700 gram dus misschien wil ik wel te veel maar je hoort van zoveel mensen om je heen dat hun kinderen met 3 weken al doorsliepen! Geef mij zo'n kind!
    Heeft iemand suggesties wat ik evt zou kunnen veranderen zodat hij toch echt iedere dag op de zelfde tijdstippen komt? moet ik hem 's nachts ook wakker maken om de 4 uur of moet ik dit dan 's ochtends compenseren door hem eerder te halen?
    Ook slaapt hij op de dag erg weinig en ligt vaak te huilen, ook in zijn slaap. Iemand ervaring mee?
    Bedankt alvast!
    Ling
     
  2. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier zijn de nachten ook nog steeds hetzelfde...wel komt hij altijd rond 4 uur! maar daarna is het wisselend, dan weer half 7 dan weer 7 uur of half 8... maar dan schuif ik overdag steeds met een kwartiertje zodat ik s'avonds wel op de zelfde tijd uitkom!
    Rond half 11 de laatste fles is een mooie tijd en we geven hem dan 165ml.

    Vandaag naar het cb en dan maar eens overleggen.

    Ons tweede kindje was ook een doorslapertje, dus wij zitten ook een beetje te balen, maar helaas is ieder kindje anders...
    Dat huilen overdag heeft Danny ook nog steeds.
    Het gaat eigelijk zo, na de fles is hij ruim een uur wakker, daarna gaat hij blerren, dan wiegen we hem in slaap en zodra we hem willen neerleggen, dan gelijk of na 10 minuten gaan die stuiters weer open en weer blerren en dit gaat dan door tot de volgende fles..
    Gelukkig slaapt hij s'nachts wel door tot die 4 uur in de nacht dan..en de laatste tijd slaapt hij daarna ook gelukkig door tot een uur 7 of half 7 of half 8...
     
  3. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Houd hij zichzelf wakker door bv heel erg te zwaaien met zijn armen?
     
  4. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    Dat zie ik ook terug komen bij justin. Op de dag zoveel huilen dat hij moe is (denk ik dan) voor de nacht en dan slaapt hij vaak van 19.30 het liefst door tot +/-01.00 uur. Maar daar is moeders niet zo blij mee dus maak ik hem wakker om 23-23.30 uur. En dan slaapt hij door tot 04.00 uur en soms later. Daarna tot 7.30 uur zo'n beetje.

    Maar ik ga woensdag naar de chiropracter (die is bekend met dit probleem) om te kijken of er iets in zijn werfelkolom niet goed zit . Hij is met de kiwipomp geboren ( en dat gaat met een hoop kracht!) dus misschien zit daar iets niet lekker waardoor hij zo huilt.
    Daar wacht ik dus op want inbakeren (daar doel je denk ik op) mag niet als hij een wervelprobleem heeft namelijk. Heb wel het idee dat dat voor hem zou helpen want als ik zijn handjes alleen al beetpak wordt hij al rustiger.
    Ook ga ik vrijdag naar een kinderarts omdat hij ook nog steeds zoveel spuugt, ook maagzuur, ondanks de johannesbroodpitmeel.
    Ik zal wel laten weten wat er uit is gekomen. Ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het blijft vervelend maar je kan wel ervaringen delen.
    Je gaat soms zo aan je zelf twijfelen he!
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hij zwaait wel veel met zijn armpjes en hij schrikt er wel eens van, maar hij wordt er niet echt wakker van en we hebben al geprobeert hem in te bakeren, maar dat is niks voor hem, het frustreert hem heel erg als hij zijn armpjes niet kan bewegen, waardoor hij alleen maar meer huilt.

    We hebben van het cb als advies gekregen om hem gewoon te laten huilen, 10 tot 15 minuten en de bekende rust en regelmaat in te voeren. dus weten waar hij aan toe is. voeden, knuffelen, in box, als hij slaperig wordt in zijn bedje leggen en als hij huilt laten huilen, ze verzekerde dat het na een week beter zou gaan... dus gaan we dat maar proberen.
    Hij heeft ook wel goeie dagen ertussen zitten, zoals vanmorgen, vanaf half 7 tot kwart over 2 alleen maar geslapen, heb hem om half 11 al slapend flesje gegeven...

    Ling, ben benieuwd wat er uit komt, laat het maar weten...
     
  6. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    dat advies had ik ook gekregen van het cb maar echt veel heeft het niet echt geholpen. Ik moest de 10 minuten regel aanhouden: huilen, wekker op 10 mintuen, huilt hij na die 10 min nog dan er uit halen. Maar zodra hij maar even stil is, wekker opnieuw naar de 10 minuten. Als ik me daar echt aan houd, en dat doe ik dus ook, dan huilt hij dus van voeding naar voeding! Tussendoor slaapt hij wel maar kort. En huilt dus ook in zijn slaap. Met zijn speen is hij vaak wel even stil, maar zodra deze eruit ligt is het weer huilen. Soms wordt je er wel moedeloos van. Eerst maar even woensdag en vrijdag afwachten.
    Hopelijk slaapt Danny met die 10 minuten regel van het cb bij jullie wel door tot de volgende voeding!
     
  7. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Mijn zoontje heb ik sinds een week op 5 voedingen gekregen en de nachten gaan goed. In het begin gaf ik hem een speen in de nacht als hij begon te huilen en legde hem op mijn borst tot hij sliep en dan terug in zijn bed, als hij heel erg ging huilen dan 30 ml voeding gegeven zodat hij weer rustig werd en ging slapen, nu word hij niet meer wakker voor die 30 ml. ik ben er een week echt intensief mee in de weer geweest in de nacht maar met resultaat!

    succes!

    gr sara
     
  8. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou vanavond bij chiropracter geweest en die heeft 2 werveltjes recht kunnen duwen in zijn nekje. Heel voorzichtig hoor en hij merkte er niks van, hij sliep gewoon door notabene! Alleen aan het einde werd hij was wakker maar hij begon ook honger te krijgen.
    Justin zijn ruggetje is nog qua spieren veel te onderontwikkeld dus het kromtrekken in zijn rug is nu nog niet erg. Over een maandje moet hij wel weer een keertje meekomen om te kijken of het erger of juist minder is geworden. Wel moesten we hem in de gaten houden met eten en ontlasting en vooral de stand van zijn hoofdje. Als dat veranderd moeten we wel eerder langs komen.
    Alleen het spugen is de laatste dagen wel meer geworden. Vandaag hele golven ná de fles en dat heeft hij niet eerder gedaan. Ook nog steeds maagzuur dus daarvoor gaan we dan vrijdag naar de kinderarts. Misschien moeten we toch over op een andere voeding of maagzuurremmers. We zullen het horen en ik zal ook dit laten weten!
    Sara, 5 voedingen krijg ik Justin echt nog niet op hoor! Hij drinkt deze flesjes vaak nog geen eens leeg dus dan hoef ik hem niet meer aan te bieden. Dan laat hij dat allemaal staan.
    Vandaag was trouwens een top dag! :D hij heeft heel goed geslapen van 13 tot 16 uur. Wrs omdat hij 's ochtend maar een uurtje had geslapen en daarna een badje kreeg. Vervolgens een flesje en voila! Ik was er zo blij mee dat ik ieder half uur ben gaan kijken of hij nog wel sliep! heb ik nog niks kunnen doen :confused: !
    Hopelijk morgen nog zo'n dag!
     
  9. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    lekker zeg! fijn he dat ie even een goede slaap heeft gehad. Mijn zoontje slaapt de hele dag en nacht, hij is 10 weken te vroeg geboren dus dat schijnt normaal te zijn.

    Ik ga nu mijn zoontje voeding voor hongerige baby geven want hij is zo gulzig dat hij na een halve fles helemaal vol lucht zit, wat ik er vervolgens niet uit krijg. Die hongerige baby voeding is wat dikker dus dan drinkt hij hem wat langzamer.

    ik ben benieuwd wat je arts zegt over dat spugen.

    gr
     
  10. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ling. dat is wel fijn zeg dat doorslapen. Nu het spugen nog of gaat dat ook de goede kant op?
     
  11. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou het was van korte duur hoor...pffff wat een avond gisteren. Niets kon hem nog troosten, continu spugen en dan niet alleen maagzuur maar ook melk. Uiteindelijk met wat extra melk in bed gekregen om 21 uur en omdat hij zooo moe was heeft hij tot 4.30 uur geslapen! Dat is bijna 8 uur! :confused: hij was gewoon kapot.
    Vandaag bij de KA geweest en die constateerde ook reflux, wat ik zelf ookal dacht. Omdat we al johannesbroodpitmeel toevoegen hebben we nu meteen medicijnen meegekregen die binnen een week alles verholpen moeten hebben, in ieder geval zoveel minder dat hij gewoon slaapt. Als dat niet het geval is, dan kan het nog koelmelkallergie zijn maar dat dacht ze eigenlijk van niet. Gelukkig was het een arts die je serieus neemt want ik heb erger gehoord. Ze was zelfs zo lief, dat ze hem ook op willen nemen zodat wij bij kunnen tanken. Dat is toch wel fijn om achter de hand te hebben, we doen het niet natuurlijk! Geef mijn kind niet weg omdat ik het zelf niet kan! ;) hahaha maar het is fijn dat ze het aanbieden.
    Dus dat spugen, Eliesja, is helaas nog niet over. Het slapen op de dag was ook maar eenmalig. Ik mocht ook paracetamol geven 3x per dag 60 mg zetpil, tegen de pijn dus dat ga ik ook maar doen want het is zo zielig om te zien.
    Dus al met al, zijn we verder gekomen: zijn werveltjes stonden een beetje scheef en staan nu recht, en we hebben medicijnen tegen de reflux. Hopelijk gaat het nu snel goed want je voelt je zo machteloos en hebben andere hier ook nog wat aan, want echt, niets is zo erg als je kind pijn te zien leiden. En schaam je niet om naar de arts te gaan, want daar zijn ze voor! je betaald je niet voor niks scheel in de maand!
    liefs, Ling
     
  12. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou fijn dat de arts heeft kunnen helpen, hoop dat de medicijnen goed en snel werken, want idd het is echt erg als je uk zoveel pijn heeft.

    vraagje als je ukje dan bij je is/ligt, huilt hij dan nog zo erg? Is het huilen iedere dag heel erg? Kun je eens een dag omschrijven hoe het dan gaat?
    Twijfel ook best wel eens met danny, of hij iets heeft of dat hij gewoon alleen honger heeft of bij me wil zijn, want als danny erg huilt en neem hem bij me dan is het over en valt hij lekker in slaap, behalve als hij honger heeft dan en heel soms dan huilt hij wel eens langer en krijgen we hem bijna niet stil, maar dat is de laatste tijd weinig nog. Hij kreunt nog wel regelmatig. Dan is dit toch niet iets om me zorgen te maken?
    Geen scheve wervels of reflux?
    Moet zeggen dat het de laatste dagen wel goed gaat..
     
  13. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    als ik zo'n dag omschrijf toen het op zijn ergst was (zo ongeveer de afgelopen week):
    eten, schone luier, beetje spelen in box en dan naar bed, na 30-45 minuten huilen, laten huilen, soms valt hij weer in slaap om na 10 min weer wakker te worden en te huilen en dit herhaald zich tot de volgende voeding (huilt ook in zijn slaap). Vanaf daar precies het zelfde, de hele dag door tot 's avonds, want dan is hij zo moe dat hij 6=8 uur achter elkaar slaapt. En dan s nachts geen probleem na het eten. Alleen doe ik dan de luier vóór de voeding want dan slaapt hij toch al na het eten. Misschien is dat ook het probleem. Dan beweegt je hem te veel en komt het sneller omhoog.
    In het begin kregen we hem nog wel stil door hem bij ons te nemen maar na verloop van tijd ging dat ook niet meer. Ik denk dat zijn slokdarmpje te veel geirriteerd is geraakt dat niets meer hielp. Gisteravond was echt een diepte punt. Toen hebben mijn vriend en ik samen zitten huilen omdat we het echt niet meer wisten.
    De medicijnen kunnen ook nog even duren voordat ze aanslaan maar na een week moet het over zijn. Ik snap alleen niet dat ze die troep zo smerig maken! een maagzuurremmer die naar mondwater smaakt! Nou Justin stikte er zowat in zo smerig vond hij het. En scherp van smaak. Niet echt logisch als je een zere slokdarm hebt, toch?
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over Danny. Zeker als het maar een enkele keer is. Bij ons is het vanaf het begin af aan al moeizaam met eten gegaan. De bosrtvoeding liep niet goed, over op flesvoeding, erg spugen, nutriton toevoegen, ging beter tot 2 weken terug weer spugen en nu zijn we hier aan beland. Dus als Danny het verder goed heeft gedaan, denk ik niet dat er iets ernstigs is. En dat kreunen kan ook van zijn darmpjes komen.
    Justin keek wel veel naar links en lag vaak in een kronkel (met zijn rug). Dat zou ik wel goed in de gaten houden. Zeker die voorkeurshouding met zijn hoofd. Daar kunnen ze een scheef hoofdje van krijgen. Ik moet zeggen dat dat na de chiropracter een stuk minder is geworden. Soms moeten we hem nu juíst naar links leggen!
    Zo zie je maar!
    Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan want ik kan wel een beetje rust gebruiken! en voor Justin ook, dat voorop gesteld natuurlijk!
     
  14. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het klinkt wel aardig hetzelfde als bij danny, maar dit is gelukkig niet iedere dag. Gister had hij bv dus wel zo'n dag, na het eten wat spelen, box en naar bed, na half uur begon hij alweer te huilen en dat tot zijn volgende voeding, dan is het echt kwartiertje slapen, 10 min. huilen, speen erin en weer kwartiertje slapen en hij ging daarmee door tot zijn laatste voeding van 23.00uur en heeft daarna geslapen tot kwart voor 6!
    daarna begon hij weer en uiteindelijk toch geslapen van half 9 tot half 12! vanmiddag ging het ook wel goed..
    Danny kijkt wel heel veel naar het plafond, maar in bed kijkt hij beide kanten op..
    Er is hier geen dag hetzelfde, hij heeft er dagen tussen zitten dat hij heel goed slaapt en dan weer een dag of dagen niet...
    Moet het dan iedere dag hetzelfde zijn?
    Hij spuugt trouwens niet veel, mondje terug, meer niet..

    idd wel raar dat ze dat spul zo smerig maken. Hoop dat het snel goed gaat!
     
  15. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    Wij hebben met Justin vanaf het begin af aan al problemen met het voeden. Hij spuugde altijd al maar dat was nooit veel. Dat werd steeds meer en we zagen hem ook veranderen van een lieve gezellige baby naar een heel ander kind. Ik wil dat ventje snel weer terug, dus ik hoop dat die medicijnen snel aanslaan. Hou dat dus goed in de gaten bij Danny. Hij mag niet gaan veranderen!
    Gelukkig ging het vanochtend goed met het innemen van de medicijnen want als dat ook nog een strijd word dan zie ik het helemaal niet meer zitten. Het volgende nadeel is, ja het houdt niet op, dat hij krampjes van die medicijnen kan krijgen en wat heeft hij dus nu: krampjes! O man, wanneer houdt deze ellende op?
     
  16. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    inmiddels een paar dagen verder maar ik zie nog niet een hele grote verandering. de zantac die hij inneemt voor het maagzuur is nog steeds niet van harte maar hij slikt het wel in. Heb het idee dat het minder zuur is, maar dat hij nou sneller inslaapt en langer slaapt op de dag, nee niet echt. Misschien moet ik het nog wat tijd geven...
     
  17. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    he minder joh, hebben ze niet iets anders ervoor? Dat hij nu krampjes ervan krijgt is natuurlijk ook vervelend!
    Wat voor voeding gebruik je nu?

    Danny spuugde in het begin erger dan nu, nu is het soms mondje terug en moet zeggen dat het steeds beter gaat, er zitten nog wel eens dagen bij dat hij tussen de voedingen door huilt, dus 10min. huilen, speen, kwartier/half uur stil, maar de nachten gaan nu ook heel goed, hij slaapt nu van 11 tot 6 uur, hoop dat het zo blijft.
    Heb wel een afspraak gemaakt bij de manuel therapeut voor zijn nekwerveltjes, wil er toch naar laten kijken en heeft hij het niet dan weet ik dat in ieder geval ook weer, ja toch!

    hoop echt dat het snel beter gaat en dat je snel je vrolijke mannetje weer terug hebt.
     
  18. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    hij krijgt nu de 120/4 hypoalergene voeding van nutrilon met 2 schepjes nutriton. Ik wil eerst de medicatie afwachten maar eigenlijk wil ik ook de voeding gaan veranderen. Maar daar is mijn vriend niet zo'n voorstander van. Dan ga je teveel tegelijk veranderen en weet hij straks helemaal niet meer waar hij het zoeken moet. Ergens wel logisch maar ik wil er vanaf!
    Wat goed dat je naar de manueel gaat. Beter een keertje te veel dan een keer te weinig hoor! Onze chiro zei ook dat er zoveel mensen een probleem bij de gboorte gekregen hebben en hier dan pas na >20 jaar mee komen. Als ze bij de leeftijd van 6 jaar waren gekomen was het nog helemaal verholpen maar omdat ze lang gewacht hebben, kan hij alleen de pijn bestrijden en hopen dat het goed komt. Daarom zijn wij er zo snel bij.
    Ik hoop echt dat Justin ook snel door gaat slapen en dat hij van de pijn verlost is. Wat ik zo raar vind is dat het 's avonds en 's nachts eigenlijk altijd goed gaat (om de 4 uur of meer). en gewoon lekker slaapt maar op de dag kan hij maar niet slapen en huilt hij maar door. Waar zou dat nou aan kunnen liggen? dat is toch gek? ik vind het iig wel gek, snap er niks van, niet logisch.
    Nou ja, hopelijk is alles in orde met Danny zijn nekje! ik hoor het wel!
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik heb dat idd ook wel hoor dat ik niet teveel wil veranderen, maar zag het dus ook niet meer zitten. En ben toch wel blij dat ik ben overgestapt.
    Ik gebruikte eerst ook de nutrilon hypoallergeen, maar er schijnen best veel kindjes te zijn die niet tegen dat nieuwe recept van nutrilon kunnen, dat immunofortis of zoiets. Ik denk dat je het even 2 weekjes moet aankijken en als het dan nog een drama is, zou ik echt overwegen om over te stappen.
    Dat ze overdag niet slapen en s'avonds/s'nachts wel dat vind ik ook nog steeds een groot vraagteken. waar zou dat idd aan liggen?
    Pas jij ook rust en regelmaat toe? is ook wel belangrijk dat je kindje weet waar hij aan toe is. voeden, spelen, ff in box en bij teken van moeheid naar zijn bedje. hier werkt het wel stukken beter dan voorheen. hij lag eigelijk alleen maar in de box, omdat hij zo vaak huilde en alleen maar bij ons wilde zijn..
     
  20. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    regelmaat hou ik er zeker in. Slapen doen we in het bedje en spelen in de box. (Deden we eerst ook niet hoor! het was zo gezellig!) Dat had het cb ons geadviseerd. Da is voor hem ook wel zo handig. Ik wissel wel af en toe met verschonen. ene keer vóór en andere keer na he voeden. 's nachs is namelijk ervoor makkelijke want dan is hij al lekker moe en kan hij gewoon doorslapen. op de dag is dat net anders want hij poept en plast namelijk lekker veel na het voeden! dat scheelt luier maar misschien moet ik dat maar het zelfde gaan houden. dan maar meer luiers verschonen! doe ik nu ook nog want meneer vind het erg fijn om in een schone luier te poepen! :)
    Welke voeding gebruik jij dan? in de friso comfort zit ook al dat pitmeel toch? dan zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan want alles bij mekaar kost het toch een hoop. daarom baalde ik ook dat de borstvoeding niet lukte! ;)
    Ik zal het toch eens gaan voorstellen vrijdag bij mijn consult met de ka over die voeding. Hoor het zoveel de laatste tijd.
     

Deel Deze Pagina