Op wie lijken jouw kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door NavyCrimson91, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is idd grappig hoe genen werken! Dafne is ook echt een 'mijn achternaam'. Heb een foto dat ze sprekend mn pa is, maar ook een foto dat ze ontzettend op een nichtje lijkt.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.726
    4.689
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is qua uiterlijk echt een kopie van mijn man: blonde krullen en blauwe ogen. Ik heb toen ik zwanger was altijd wel gedacht dat ze krullen zou hebben, maar verder kon ik me er totaal niks bij voorstellen.

    Ik vraag me vaak af op wie onze jongste geleken zou hebben. Weer op papa, juist op mij nu of een mix? Dat zullen we nooit weten helaas.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, de meesten wel. Ze heeft wel het karaktertje van d'r vader. Pittig ding zeg maar :roflmao:
     
  4. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    De oudste drie lijken t meest op mij. De jongste lijkt het meest op m’n vriend.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste lijkt qua uiterlijk het meest op haar vader; donker, dik haar met een slag, donkere ogen. Qua karakter lijkt ze meer op mij, wat voorzichtig, soms verlegen, soms een driftkikker ;)

    De jongste lijkt qua uiterlijk meer op mij; blond, dun haar, wat meer mijn trekken in haar gezicht, wel de donkere ogen van papa. Qua karakter echt haar vader :D Totaaaal niet verlegen, ziet geen gevaar, durft alles, fysiek ook echt sterk.
     
  6. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Oeh de meningen zijn hierover verdeeld binnen onze families en vrienden.

    Ik ben Hollandse, blond haar met blauw/grijze ogen (en zo wit als sneeuwwitje volgens mijn man). Hij is Marokkaans, donkere ogen en donkerbruin haar. Onze oudste zoon van 1,5 leek echt op mij maar begint steeds meer naar z'n vader te trekken. Zoon heeft donkerblond haar met donkere ogen met prachtige lange wimpers, waar ik stiekem wel jaloers op ben. Ziet eruit als een schattig engeltje maar kwa karakter is het echt zijn vader. Pittig als hete peper en nergens bang voor, een echte avonturier. Mijn jongste zoon is pas 3 maanden. Lijkt op zijn broer maar toch ook niet :rolleyes:. Heeft een wat meer "donkere" uitstraling maar is tot nu toe heel zoet en rustig, een heel verschil met broer. Hij heeft nu nog donker haar met een rossige gloed maar ik vermoed dat ook hij donkerblond gaat worden. Hij heeft echter de blauw/grijze ogen van mij.

    Ik ben er trouwens ontzettend trots op als mensen zeggen dat ze op hun vader lijken hoor :).
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Allebei compleet hun vader, uiterlijk, karakter, alles! Het is dat ik van hen bevallen ben,want er zit helemaal niks van mij in:roflmao:
     
    Nescio, DastyQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  8. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Oudste lijkt op ons beide, al heeft ze iets meer van mijn man weg. De middelste is sprekend mijn man en de jongste lijkt weer het meest op mij. Nou hoop ik heel hard dat buikbaby het meest op mij lijkt :D
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Onze zoon is denk ik verwisseld in het ziekenhuis. Niemand weet nou precies op wie hij lijkt. Alleen soms heeft hij de "dodelijke" blik in zijn ogen als hij niet snel genoeg zijn flesje krijgt, mijn moeder zegt dat hij dat van mij heeft. :rolleyes: Dat vat ik maar op als een compliment. :roflmao:
     
    DastyQueen, mamabri, Iertje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja absoluut jou!
     
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Beide jongens lijken op mij...heel veel. Maar soms angstaanjagend veel op mijn broer ;) zouden zo kinderen van hem kunnen zijn. Beide jongens lijken heel veel op elkaar. In het begin ook echt moeten wennen aan de tweede...ofja wennen...ik zag de hele tijd de eerste voor me. Zelfde geur, Zelfde geluidjes...nu is de tweede ouder en lijken ze nog veel op elkaar maar de fratsen die de jongste heeft had de oudste nooit dus nu kan ik t wel los van elkaar zien. Heel raar gevoel.

    Maarrrr er zijn dingetjes die ze van man hebben...kuiltjes in de wangen en helder blauwe ogen.

    Karakter is van ons beide
     
  12. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Haha dat zeg ik ook altijd over mijn oudse. Het is dat ik bij de bevalling was...
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mijn oudste dochter was echt een mix van ons tweeën, de middelste lijkt heel erg op mijn man (hoewel als ik ergens met haar ben mensen altijd zeggen dat ze zo op mij lijkt, dus wie weet lijken man en ik ook op elkaar :roflmao:) en de jongste is echt een mini-me van mij, tot aan de kleur ogen aan toe die nu langzaam groen kleuren. Elke keer als mijn moeder haar vastheeft, zegt ze ook steeds dat het net is of ze mij vastheeft als baby :)
     
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik heb een mini-me! Ik heb pas een foto van haar en van mij op 5-jarige leeftijd naast elkaar gelegd en één gezicht! Het haar, de kruin vooraan, de neus, de ogen, zelfs het spleetje tussen de tanden :)
    Alleen haar gezichtje is boller/ronder van haar vader. Ze heeft ook de (uber)flauwe humor van haar vader.
    Maar verder een perfecte mini-me :)
     
  15. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Mijn eerste man is een Jood met duidelijke Joodse trekken :) Hij heeft donkerbruin haar, groene ogen en donkere huidskleur. De oudste is van hem.

    Mijn 2e (huidige) man heeft zwart haar, groene ogen en donkere huid: als je hem ziet zou je denken dat hij Turks is (werd vroeger ook altijd gedacht).

    Ik ben zelf tenger gebouwd en ben blond met 1 groen en 1 bruin oog en heel lichte huidskleur.

    Mijn oudste zoon lijkt sprekend op zijn vader, al is hij iets lichter van haarkleur en teint. Hij heeft overigens hazelnootbruine ogen, net als zijn oma en oom van vaderskant. Ondanks dat hij enorm op mijn ex en zijn familie lijkt, lijkt hij grappig genoeg ook heel veel op mijn oom, de broer van mijn vader :roflmao:

    Mijn dochter lijkt ook heel erg veel op haar vader, als je haar ziet met haar donkerbruine haren en olijfkleurige teint lijkt ze wel een Turks meisje. Zij heeft overigens ook hazelnootbruine ogen, net als haar oma, ook van vaderskant. En terwijl zij dus enorm op haar vader lijkt, heb ik foto's van mijn nichtje (mijn broer zijn dochter) op haar leeftijd, waarbij ik zelfs 6x moet kijken of het niet mijn dochter is die daar op staat... Zelfs dochter roept dat ze het zelf is, terwijl het niet zo is, het is écht mijn nichtje. en dat is natuurlijk best raar, aangezien dochter niet veel op mij lijkt en mijn nichtje ook niet echt op mijn broer :roflmao:

    Mijn jongste zoontje is precies mij en mijn broer (wij leken als kind veel op elkaar) heel blond haar (al wordt hij nu iets donkerder) felblauwe ogen (hebben mijn broers en moeder) en een heeeeeel lichte huidskleur. En hij is heel erg dun en tenger, die bouw heeft hij van mij. Mijn andere kinderen hebben een stevigere bouw :)

    Dus hier 3 kinderen die totaaaaaal niet op elkaar lijken.
     
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Mijn zoons lijken heel veel op mijn man en tegelijk op hun opa (mijn mans vader). Jongste heeft wel mijn rossige haarkleur.
    Dochter heeft ook die kleur haar en daarom roepen veel mensen dat ze sprekend mij is, maar dat is niet zo. Zij kijkt heel veel op mijn schoonmoeder. Het bizarre is ook dat mijn schoonzusje (getrouwd met mijn mans broertje) hun dochter in haar armen kreeg tien ze 1 seconde oud was en als eerste riep: hè? Ik heb F (mijn dochter dus) gekregen.
    Het was gewoon eng zoals ons nichtje op mijn dochter leek en nog steeds lijkt. En dat nichtje is dus weer sprekend haar vader (mijn zwager dus) die veel op zijn moeder lijkt. Cirkel is rond
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kipsate, jessy77 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  18. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Mijn zoon heeft een rond hoofd en blauwe ogen hoe dat kan haha nooit verwacht.

    Vriend en ik hebben beide een langwerpig hoofd, hij alle kleuren ogen behalve blauw en ik bruine.

    Toen hij geboren was was hij precies m'n vriend, en nu zegt m'n vriend dat hij gewoon mij ziet in zijn bekkie.
     
  19. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Qua uiterlijk zien we bij allebei weinig overeenkomsten :roflmao:
    Maar af en toe bepaalde blik of profiel lijkt wel op ons. De oudste heeft iets van mijn moeder weg maar ook iets van een nichtje. En vroeger leek hij op mijn neef... allemaal andere families. Dus echt heel goed gemixt laten we maar zeggen.

    De oudste lijkt qua karakter wel op de familie van mijn man (de slechte eigenschappen):confused:
     
  20. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat vind ik altijd zo sexy bij mannen. donker haar, getinte huid en groene (of lichte ogen) en jij hebt gewoon 2 mannen gehad met dit hoge sexy gehalte! Het leven is niet eerlijk verdeelt :roflmao:
     
    Iertje81, Kipsate, mamabri en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina