Op wie lijken jouw kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door NavyCrimson91, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Idd erg mooi! Er zit een jongen bij mijn dochters op school van een jaar of 8. Dat is zo'n knapperd! Donkerblonde krullen, een getinte huid en heel bijzondere, lichtblauwe/lichtgroene ogen.. die gaat toch een meisjesmagneet worden straks (nu al :D).

    Zijn ouders zijn een mix, zijn vader is Italiaans maar heel bleek met helblauwe ogen, zijn moeder is half Afrikaans half Belg, dus ook lichtgetint met zwarte krullen en donkerbruine ogen.
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    De oudste lijkt spreken op mij qua uiterlijk, qua innerlijk is het echt een mix tussen ML en mij. De jongste is qua innerlijk juist precies mij en lijkt qua uiterlijk heel erg op mijn broertje en ook een beetje op mij.
    Ze lijken ook niet echt op elkaar, maar je kan wel zien dat het broer en zus zijn.
     
  3. mamavaneenpopje

    mamavaneenpopje Actief lid

    15 feb 2014
    252
    203
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Meestal horen we dat dochter op mij lijkt! Behalve mijn eigen ouders, die vinden haar precies mijn man :D.

    Bekijk bijlage 562583 Dit zijn we nu...

    En vroeger haha

    Bekijk bijlage 562584

    Verwijder mn hoofd straks weer :roflmao:
     
    Eva2011, Glimmer, SDonya en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    @mamavaneenpopje: ik vind haar inderdaad sprékend op jou lijken. Vooral op de foto's van nu zie je het goed :).
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.649
    21.147
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Marchella en mamavaneenpopje vinden dit leuk.
  6. mamavaneenpopje

    mamavaneenpopje Actief lid

    15 feb 2014
    252
    203
    43
    Vrouw
    Leerkracht
  7. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Alle 3 onze kinderen leken als baby/peuter heel erg op mijn man.
    Mn dochter en jongste zoon waren echt kopietjes en dat kreeg/krijg ik ook meerdere keren per week te horen. (Leuk hoor op een dorp wonen waar iedereen mn man kent van vroeger) De middelste zoon lijkt veel meer op mijn vaders kant van de familie al hebben we een foto die wel gekopieerd lijkt van een babyfoon van mn man.
    Onze dochter gaat nu steeds meer op mij lijken.
    Hoe de jongste zich gaat ontwikkelen moeten we nog afwachten, tot nu toe nog steeds een kopie van papa.
     
  8. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    De oudste is een mix van mijn man en mij qua uiterlijk. Qua karakter lijkt hij erg op mijn man.

    De middelste lijkt sprekend op mijn man en heeft mijn karakter.

    En de jongste lijkt enorm op mij. Qua karakter weet nog niet.
     
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Toen zoontje pasgeboren was, was het een kopie van mijzelf als baby.
    Nu lijkt hij op mijn man. Heel grappig hoe dat zo veranderd is in korte tijd ;)
     
  10. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De oudste is een mengeling van ons samen, al zeggen de meeste mensen dat hij meer op mijn man lijkt. Ik zie dat ook wel, al heeft hij duidelijk mijn botstructuur en haar (blond met veel slag terwijl mijn man heel donker stijl haar heeft). Mensen die mij al klein kind kenden zien mij toch ook wel terug in het uiterlijk van onze oudste. Onze baby van vijf weken lijkt erg op zijn broer op die leeftijd maar verder is er nog vrij weinig van te zeggen. Beide kinderen zijn wel geboren met een donkere huid (voor een blanke baby dan) en pikzwart haar. Dat had ik ook als baby. Een donkere huid die snel bruin wordt heb ik nog maar inmiddels ben ik middenblond. Mijn man heeft een beetje een mediterraans uiterlijk ondanks dat hij (zover hij weet) helemaal Hollands is.
    Ik had wel verwacht dat wij mengelmoesjes zouden krijgen omdat we allebei het “dominante” uiterlijk binnen de familie hebben geërfd. Van ons allebei wordt gezegd: “dat is een echte...” en dan de achternaam. Voordat we kinderen kregen zei ik altijd dat wij daardoor Picassokinderen zouden krijgen.:D

    En het karakter? De oudste is echt een kind van zijn moeder.:rolleyes:
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon lijkt exact op zn vader, vanaf de eerste minuut hoor ik alleen maar " zo, J lijkt op zn vader zeg!"

    Ah ja, ik vind het niet erg. Ik vind mn man een lekkere vent, dus prima :p

    Zn karakter heeft hij meer van mij. Dat is dan wel jammer.
     
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    ts, ik gok op donker haar uiteindelijk, ogen kan verschillende kanten opgaan. Het hangt er van af welk gen je doorgeeft aan je kind (je kan zelf bruine ogen hebben, maar het gen voor blauwe ogen bij je dragen, en dat doorgeven). Dl leek als baby meer op mijn partner, en gaat steeds meer op mij lijken nu.
    Maar ze is ook wel een mix. Ze is b.v. blond maar heeft wel weer zijn dikke haar. Qua karakter/intelligentie etc lijkt ze enorm op mij, maar ze heeft weer zijn zachtaardigheid.
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.268
    7.830
    113
    Gelderland
    Ze lijken best veel op elkaar. Verder zijn ze echt een mix van ons allebei maar ik zie dat mijn oudste bijv heel veel op mijn broer lijkt van vroeger.
    Karakter is mijn oudste sprekend zijn vader.
     
  14. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Wat een knapperds! Lekkere ondeugende koppies :D
     
  15. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ja ik ben benieuwd! Donker zou ik ook wel erg leuk vinden :D
    Maar rood is dominant in onze familie (ja echt waar, is een foutje denk ik haha), dus ik heb ergens hoop op een roodharig dochtertje. De jongens mogen wel donker zijn :p
     
  16. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Onze dochter lijkt meer op mijn man, wel mijn ogen.
    Onze zoon is 3,5 week oud, dus lastig om te zien. Tot nu toe lijkt hij meer op mij, maar met papa’s blonde haartjes.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon lijkt qua uiterlijk op mijn man, maar qua karakter is het precies mij.
    Mijn dochter lijkt qua uiterlijk meer op mij en innerlijk meer op mijn man.
    Een mooie mix van ons beiden.
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Mijn kindjes lijken op elkaar ;) en op mij. Haha... Vooral de oudste is mijn evenbeeld van vroeger.

    Maar dat karakter hadden ze van m'n man mogen erven. Man man man wat een koppige kinderen heb ik gekregen.
     
    Narcisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina