Op zijn zij in slaap vallen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poekie01, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi dames, :)

    Die kleine :baby: van ons valt in zijn bed eigenlijk alleen op zijn zij in slaap. Als ik hem op zijn rug (wakker) in zijn bed leg, wil ie echt niet slapen. Dan is het brullen geblazen. Als ik hem dan op zijn zij leg,(net gedaan) valt ie praktisch meteen in slaap!
    Herkent iemand dit? Hij draait later dan wel op zijn rug en slaapt dan gewoon verder.
    Hij slaapt ook wel op zijn rug in de kinderwagen, wipper, maxi cosi en als ie al slaapt voordat ie in zijn bedje wordt gelegd.

    Nou lig ik zelf ook het liefst op mijn zij of buik maar zou zo'n kleintje ook al zijn voorkeuren hebben?

    Ben erg benieuwd hoe dat bij jullie gaat.
     
  2. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ik denk dat als hij niet steeds op een kant ligt het niet zoveel uitmaakt toch ?
    ben even vergeten hoelang t ook weer duurt voor t hoofdje stevig genoeg is om niet plat te worden .
    mijn zoontje ligt t liefst op zijn buik met zijn knieetjes opgetrokken , nu hij bijnaa 4 is nog steeds hihi zoo schattig die dikke kont omhoog :D
     
  3. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik merk de afgelopen week dat Jesse ook graag op z'n zij ligt. Maar ik denk niet dat het nu nog kwaad kan, omdat hij, als hij op z'n buik rolt, z'n hoofd wel goed opzij kan doen.
    Kan die van jou dat ook al, Poekie? Dan zal het wel niet erg zijn, maar als je niet zeker bent, kun je ook even het CB vragen.
     
  4. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik leg Zorina altijd op haar zij, dan wissel ik wel steeds af met rechts en links, maar zij slaapt nooit op haar rug en ze slaapt volgens mij lekker.
    of ze zelf voorkeur heeft voor een kant weet ik eigenlijk niet
    ik denk niet dat je je er druk om hoeft te maken hoor,
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ze kunnen beter omwisselend om hun zij liggen dnek ik... Justin hebben ze vanaf de 5e dag ofzo op zn rug gelegd en hij heeft een voorkeur voor zn acherhoofd tot gevolg dat deze nu plat is.... Nu moet hij juist veel op zn zij liggen....

    Als je maar genoeg afwisseld!
     
  6. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het risico van op de zij slapen is dat ze kunnen omrollen naar de buik. als hij echt alleen op zn zij wil slapen is het misschien veiliger om dan een zijliggingskussen te gebruiken?
     
  7. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi :D

    Ik wissel wel iedere keer linker/ rechterzij. Hij heeft volgens mij ook een mooi rond hoofdje. Was dinsdag nog op cb voor zijn prikjes en kreeg er in ieder geval geen opmerking over.

    Had al eerder op het cb verteld dat ie niet op zijn rug in slaap valt en toen hebben ze mij geadviseerd hem op zijn zij in bed te leggen en later in zijn diepere slaap op zijn rug te draaien. Nou doet ie dat soms al en verder laat ik hem wel gewoon liggen.

    Van de week lag ie wel een keer op zijn buik. Schrok er wel van! :confused: Maar hij lag goed met zijn hoofd opzij. Leg hem ook wel eens op zijn buik in de box en dan heft al heel goed zijn hoofd op en kijkt alle kanten op. Maar ik let er nu toch wel beter op tijdens zijn slaap.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven slaap ook altijd op z'n zij en van een maand of 3 ook veel op z'n buik. hij is erg sterk en draait zelf z'n hoofdje opzij. in het begin even eng, maar voornamelijk een kwestie van vertrouwen krijgen in de sterkte van je kindje
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa had het in het begin ook heel erg. ze kon niet slapen op dr rug. we hebben toen van vrienden zo`n zij-lig kussen geleend (hun hadden hetzelfde met hun dochtertje) en sindsdien slaapt ze perfect. ze ligt er nu nog steeds in al draait ze nu wel naar dr rug. het belangrijkste vind ik dat ze niet naar dr buik draait. ze draait nu in de box en op de grond naar dr buik en ik ben blij dat we dat kussen hebben want ze wil nu overal op dr buik draaien.

    liefs doris
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar waarom mag ze dan niet naar haar buik draaien? Zodra ze dat zelf kunnen zijn ze echt wel sterk genoeg om hun hoofd goed neer te leggen.
    Ik vind het altijd zo sneu een kindje 'vast' te leggen. Maar misschien is dat ook wel omdat ik weet dat Eva dat nooit zou pikken ;).
     
  11. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    allebei mijn miejses hebben dat gedaan! elke keer als je weer op bed brengt weer andere zij neerleggen dan is er niks aan de hand!
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik merkte het hier van de week ook. Ze lag recht omhoog te kijken en kon gewoon niet slapen. Toen heb ik in haar wiegje een felgekleurd speeltje aan de zijkant gehangen en haar hoofdje eventjes naar die zijkant gedraait. Zo lag haar hoofdje opzij maar haar lijfje niet en toen zakte ze toch ineens vrij snel weg, zonder dat ze weer haar hoofdje terugdraaide omhoog.
     
  13. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik vind op de rug laten slapen bij de allerkleinsten ook eng want als ze dan overgeven kunnen ze gemakkelijk stikken! daarom heb ik ze altijd op de zij gehad!
     
  14. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Die van mij wil echt alleen maar links slapen!
    Heb al meerde keren geprobeerd om hem op rechts neer te leggen, maar helaas.

    Zijn hoofdje ziet er nog wel goed uit voorlopig, maar ik maak me er toch wel een beetje zorgen om.

    Waar koop je z'n zijligginskussen?

    Gr, Tinkerbel
     
  15. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Heeft er iemand anders even een foto van?
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Babytje, als het goed is liggen baby's met hun hoofdje opzij en kunnen dan dus niet stikken als ze spugen. En ik had altijd de babyfoon bij me (of Eva bij me) zodat ik alles kon horen.

    Tinkerbel, volgens mij maakt het nu niet zoveel meer uit en zal zijn hoofdje nu niet zo snel meer afplatten. Ik zou bij het cb wat tips vragen, ipv meteen zo'n zijligkussen aan te schaffen.
     
  17. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn collega heeft het meegemaakt dat haar dochtertje op de rug lag en spugde en het niet zelf wegkreeg!ze was net op tijd. sinsdien heeft ze haar dochter altijd op haar zij.
     
  18. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @snoopy1979:

    Dat zal ik doen, ik moet er toch 1 september heen.
    Dank je,

    Tinkerbel
     

Deel Deze Pagina