Tot welke leeftijd in bed van 160 cm lang?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chantico, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Wij gaan binnenkort een groot bed aanschaffen voor onze peuter. Nu twijfelen we tussen een peuterbed (160 bij 70 cm) en meteen een groot bed. Tot hoe oud ongeveer kunnen kinderen in een bed van 160 cm? Het scheelt natuurlijk wel best wat ruimte op de kinderkamer als er geen bed van 200 bij 90 cm hoeft te staan.
     
  2. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hoelang ze in een bedje van 160 liggen weet ik eerlijk gezegt niet. Wij hebben gelijk gekozen voor een groot bed vanwege het kostenplaatje. Je moet er rekening mee houden dat als ze van een 160 bed naar een 200 bed je alles weer nieuwe moet aaschaffen. (Matras, beddengoed, kussen, dekbed.)

    Het scheelt idd wel met de ruimte in de kamer.
     
  3. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Wij hebben een peuterbed met normaal kussen en dekbed, dus bij een overstap hebben we alleen een bed en matras nodig !!

    Mijn zoontje is bijna 7 en past er nog prima in. Hij is ongeveer 1.20 nu. Aan de leeftijd van je dochter te zien kan ze er nog een paar jaartjes lekker in slapen (hoop ik voor je, hahaha).

    Ook ik vind het veel ruimte schelen in de slaapkamer, zeker op deze leeftijd, ze spelen nog graag op de grond met vanalles en nog wat. Mijn dochter is nu 8,5 en die zit nu meer aan haar bureau.

    Succes met kiezen !!

    Groetjes Monique
     
  4. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Wij hebben ook voor een peuterbedje gekozen (1.50).
    Mijn neefje van bijna 7 slaapt ook nog altijd in deze maat, gaat prima hoor!
     
  5. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn vriendin haar dochter (9 jaar) slaapt ook nog prima in haar peuterbed! Dus je haalt de kosten er zeker wel uit hoor, wij kiezen tegen die tijd ook voor een peuterbed omdat op lange termijn 2 kids op 1 kamer moeten slapen.
     
  6. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wij hebben ook een peuterbedje, vonden we gewoon schattiger... verwacht toch wel dat ze er tot een jaar of 6 in kan slapen. Tegen die tijd wil ik een halfhoogslaper kopen als ze dat zelf dan ook leuk vindt...
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben meteen een groot bed gekocht.

    Dit is niet haar kamer hoor, maar een plaatje van het bed uit de folder
     

Deel Deze Pagina