Opa met dreumes in bad?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kristientje, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.624
    3.002
    113
    Vrouw
    Jullie zoontje is 16 maanden. Dat vind ik nog zo ontzettend jong, hij zal er vast geen gekke gedachtens bij hebben ofzo.
    En het waarschijnlijk alleen maar leuk vinden om met opa in bad te gaan!


    Ik zie eigenlijk ook niet z'n probleem. Ons zoontje is nog niet geboren, maar mijn neefje wel en die gaat wel eens onder de douche met mijn vader
    Mijn neefje is een beetje bang voor water, en vind het veel stoerder om met opa te douchen dan alleen.

    Of is in jullie ogen douchen bijvoorbeeld minder erg dan in bad gaan? Ik snap namelijk niet helemaal hoe je het raar kunt vinden. Dus weet ook niet of er een verschil is tussen douchen en in bad gaan in de ogen van jou en je man.


    Misschien is het meer je gevoel van een naakte schoonvader ofzo? Maarja, je gaat nu eenmaal niet met je kleding aan douchen/badderen.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het super leuk vinden als ik zou horen dat mijn schoonvader mijn dochter in bad doet én er zelf ook nog in is gesprongen. Dat is iets wat hier nooit zal gebeuren, zo'n type is hij niet, maar soms mag het van mij echt wel wat losser, meer ontspannen etc. Ik zou er dus echt geen probleem mee hebben.
    Mijn vader en moeder zien ze sowieso al vaak bloot, helemaal normaal.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar als je (schoon) ouders geslachtsdelen vies zouden vinden, zouden ze toch ook niet spontaan met de kleinkinderen in bad gaan?
     
  4. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mijn moeder is ook wel eens met mijn kinderen, weliswaar toen ze kleiner waren, in bad gegaan. En ook onze oppas gaat er vaak gezellig bij zitten (die trekt overigens wel een bikini aan), gewoon omdat dat gezellig en leuk is voor de kinderen. Die vragen er zelf om.

    Als je opa voldoende vertrouwt om hem op je kind te laten passen, zie ik niet in waarom dit niet kan. Als je er geen goed gevoel bij hebt, snap ik al niet waarom je je kind daar naartoe brengt.

    Ik neem aan dat jouw partner als kind ook wel eens met zijn vader in bad (of douche) ging?
     
  5. Pippa02

    Pippa02 Niet meer actief


    nee misschien niet.... maar het gekke is dat ik dat dus niet weet, gaat er verder nooit over.
    Dus als ze het ongevraagd zouden doen zou ik er ook ongemakkelijk van worden denk ik.
     
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Mijn schoonouders zijn nudisten en staan nu in de zomer op de camping. Ik ga nooit mee maar mijn vriend gaat wel eens langs bij hun. Mijn vriend houd zijn kleren aan, maar mijn zoontje ziet zijn opa en oma dus wel bloot. Ik vindt dat niet zo gek eigenlijk.. maar als je zelf er een gek gevoel bij hebt, zou ik er samen met je man over hebben met je schoonouders.
     
    Athina en Bloempje01 vinden dit leuk.
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Toen mijn schoonvader met oudste in bad ging vertelde hij erbij dat hij een zwembroek had aangedaan. Dat vond ik juist vreemd, in bad draag je geen zwembroek over het algemeen, maar uiteindelijk vind ik het belangrijk dat ze zich er prettig bij voelen. Het is niet omdat het familie is dat ik ze vertrouw, maar omdat ik weet van mijn man hoe er vroeger met elkaar werd omgegaan, daarom zou ik er geen moeite mee hebben.
    Als ik het niet zou vertrouwen, dan zouden ze er niet alleen blijven. Toen ze nog baby waren liet ik ze niet alleen bij mijn vader en zijn vrouw. Niet omdat ze ze kwaad zouden doen, maar omdat ik merkte dat ze er alletwee wat zenuwachtig van werden. Vanaf dreumes ging het juist heel goed.
    Dat gevoel volgen is prima, maar zoek wel uit wat er precies achter zit. En of je niet tekort doet door zo te schrikken.
     
  8. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! :thumup:

    Ik denk dat ik me het meest kan vinden in de post van tupp. Het is inderdaad meer mijn gevoel denk ik (bij mijn man hetzelfde), het idee van een naakte opa, dat een vreemd gevoel geeft.
    Zelf kan ik mij overigens niet herinneren dat ik ooit samen met mijn ouders of grootouders in bad/douche ben geweest. Wel met mijn broer en zus. En voor mijn man geldt hetzelfde.

    Ook misschien goed om te vermelden dat deze opa niet zijn vader is. Hij was al 10 toen hij in het gezin kwam. Het hele 'badgebeuren' heeft hij met hem nooit meegemaakt (ook niet met zijn biologische vader). Wel vertelt hij nu dat opa met zijn 2 dochtertjes die daarna geboren werden, wel regelmatig in bad ging. Nu kan ik dat dus wat beter plaatsen.

    Het gevoel komt dus meer uit preutsheid en onze achtergrond denk ik, dan uit wantrouwen.

    En zoals ik in de OP ook aangaf geloof ik niet dat mijn zoontje er iets van merkt, hij is nog zo klein. En hij mag in het grote bad, dat is natuurlijk extra leuk ;)

    We gaan er nog eens goed over nadenken, maar ik neig nu toch naar het lekker laten gebeuren. Mijn zoontje is niet in gevaar, hij kan heerlijk spelen en zowel opa als hij hebben een leuke tijd. Ik denk dat we het daarbij gaan laten.
     
    Yellowsun, fafa, jojo85 en 14 anderen vinden dit leuk.
  9. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb het dan over mijn schoonvader. Het is niet redenerend van goh hij heeft treintjes en zit veel met de buurtkindjes op zijn kamer terwijl zijn vrouw allemaal kinderen naar binnen haalt met baksels, dus is hij niet te vertrouwen. Het is een onbehagelijk gevoel dat ik van hem krijg. Er zijn vage dingen gebeurd in het verleden waar niemand over praat. En daar kan ik dus geen duidelijk beeld van krijgen. Ze mogen er ook niet alleen achterblijven of alleen met hem naar de kamer van mij. Ik heb dit niet besproken met hun. Ik vind niet dat het kan als er geen duidelijk gebeurde situaties zijn. Natuurlijk kan ik het ook fout hebben. Maar ik zou het veel erger vinden als ik mijn gevoel zou negeren en ik wel echt wat opgepikt heb.
     
  10. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Aan een kant heb je helemaal gelijk, aan de andere kant wil ik toch een vraag aan je stellen. Jij hebt er nu dan ook geen moeite mee om je ouders naakt te zien of heb je daar nu toch wel moeite mee? En zo ja, waarom moeten je kinderen hun grootouders dan nu wel naakt zien als jij zelf daar nu de behoefte niet meer aan hebt?
    Jij zou het dus ook geen probleem vinden als je naar je (schoon)ouders zou gaan en ze blijken net bloot uit het bad met jouw kinderen te stappen in jouw bijzijn....of hoef je dat dan weer niet te zien?

    Wij douchen altijd naakt met onze zoontjes, ben ook totaal niet preuts,, maar mijn (schoon)ouders hoef, ik ondanks dat het lieve mensen zijn waar ik een hechte band mee heb, niet naakt te zien. Dus waarom zouden mijn zoontjes dat dan wel moeten?
     
  11. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Nee ik heb er totaal geen moeite om mijn ouders naakt te zien. Mijn man en ik gaan zelfs met ze naar de sauna. Ik heb tot mijn 25ste thuis gewoond en de badkamer werd altijd gebruikt door ons allen tegelijk. Als ik onder de douche stond konden mijn vader, broertje en moeder rustig hun tanden poetsen etc.

    Ik voed mijn kinderen ook zo op. Ze leren dat ze zich niet hoeven te schamen voor hun lichaam. Ook niet voor andere leden van de familie. Mochten ze aangeven later dat ze het zelf niet willen dan zullen we uiteraard niet dwingen en mag de badkamer op slot.

    Wat we ze ook leren is dat hun lichaam van hen is en dat niemand daaraan mag zitten behalve als ze daar zelf toestemming voor geven. We praten veel met ze en ik vertrouw erop dat ze het aangeven wanneer dit wel zou gebeuren.

    Ook weten ze dat naakt thuis kan, maar dat het niet gewoon is om dit te laten zien in de supermarkt, school etc.

    Mocht je het gevoel hebben dat iemand in je omgeving niet te vertrouwen is met je kind...Ja dan zou ik hier zeker iets mee doen! Maar anders blijft voor mij familie een goede situatie waarin geen schaamte hoeft te zijn. Ook niet voor naakt.
     
    Marchella, Mop81, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou nee. Volwassenen onderling zien elkaar niet graag naakt. Soms ;) Tussen volwassenen en kinderen, zolang het om een 'normale' relatie gaat, is er vanuit de kinderen geen preutsheid mee gemoeid. Die kennen dat concept nog niet. Vandaar dat de meeste kinderen ook met gemak in hun blootje over straat zouden lopen.

    Dus zolang de volwassenen in dat scenario geen graten zien in naakt bij die kinderen zijn, en ze geen kwade bedoelingen hebben en de ouders van die kinderen er geen graten in zien, is die situatie echt volledig anders dan jij met je schoonouders.
     
    fafa en HappyRabbits vinden dit leuk.
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Opa's en Oma's kunnen gewoon met hun kleinkinderen in bad, zolang beide zich daar prettig bij voelen.
    Als opa een zwembroek aan wil, prima. Heeft hij daar geen behoefte aan, ook prima.
    In een 'normale' relatie, zou dat absoluut geen probleem moeten zijn. Het probleem ontstaat pas als volwassenen daar rare gedachten bij krijgen, of kinderen zich niet prettig voelen.

    Als mijn moeder met mijn dochter in bad wil dan wens ik haar veel plezier. Met en zonder badpak. Als ik nog een vader had gehad, twijfel ik er niet aan dat ik precies hetzelfde tegen hem had gezegd.

    Goed van je TS dat je erachter bent dat jij (en je partner) daar een 'raar' gevoel bij hadden dat eigenlijk alleen maar veroorzaakt werd door het feit dat jullie dit niet kennen vanuit je eigen jeugd. Dat nare gevoel zal heus niet zomaar weg zijn, dus ik vind het knap dat je het kan loslaten!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor je kindje is zo'n groot bad natuurlijk ook super. En als opa in bad erbij zit, is het misschien ook wel veiliger dan wanneer opa of oma ernaast staat op deze leeftijd (onhandige houding ook enzo) .
     
  15. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier zou ik er niet van op kijken maar wij hadden vroeger niet eens een deur in de badkamer dus iedereen zag elkaar gewoon onder de douche staan of in bad zitten.
    Als kind mee in bad en in mijn pubertijd ging ik met kleding aan in de badkuip zitten om met mijn vader te kletsen die onder de douche stond. Hij kwam op ten duur niet meer naar boven in mijn pubertijd tot ik zei dat ik dat echt onzin vond en hij best mijn blote kont mocht zien. Nu zien we elkaar vaak naakt met duiken (en nog wel meer mensen) omdat we ons omkleden bij de auto.
    Hier is naakt dan ook iets waar ik vrij makkelijk ben opgegroeid.

    Ik was bijvoorbeeld juist helemaal in shock toen mijn moeder vroeg of ze met mijn zoontje in bad mocht omdat ik had gevraagd of ze hem in bad wilde doen. Ze vond het lastig om met zo een hummeltje voorover te hangen over de bad rand. Ik floepte er toen juist uit dat ze niet zo een stomme vraag moest stellen want dat dat natuurlijk gewoon kan :|

    Het is maar waar je aan gewend bent en goed dat je voor jezelf hebt nagedacht wat je er mee wilde voordat je hals over kop iets had aangegeven.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het enige wat ik raar vind in dit topic is dat je kind íeder weekend uit logeren gaat? Je partner kan toch ook wat met zijn eigen kind ondernemen?

    En mijn kindjes gaan als ze logeren ook in bad met opa, oma, tantes, ooms, nichtjes.
     
  17. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik vind je een beetje veroordelend overkomen in deze post. En eigenlijk hoef ik mezelf of mijn man niet te verdedigen, maar vooruit. :)

    Mijn man is niet thuis in het weekend, hij werkt dan. Hij is weg van vrijdagavond tot maandagvoormiddag. Een heel weekend alleen met zoontje is voor mij momenteel te zwaar dus hebben grootouders voorgesteld om hem in de weekends op te vangen. De ene week gaat hij uit logeren bij mijn schoonouders, de andere week bij mijn ouders enzovoort. Vinden zij leuk, vindt hij leuk, en ik raak niet overbelast. :thumup:
     
    jojo85, Athina, mariellevanr en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon zat ook altijd met opa in bad.
    Ook samen met zijn papa.
    Ik ben juist blij dat zij allemaal lekker nuchter en normaal doen over bloot zijn.
    Een vreemde Is natuurlijk niet ok maar het is zijn opa!
    Mijn zoon gaat geregeld met zijn opa en oma mee naar naakt camping.
    Mij zul je er niet zien Haha maar zij vinden het heerlijk.

    Jij denkt hier duidelijk anders over. Wat is het probleem precies? Dat je kind een blote piemel ziet?
    Ik zou dat gewoon zeggen dat je dit niet wil.
     
  19. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zie nu pas je vorige reactie.

    Ik begrijp dat het anders is als je eigen opvoeding niet zo vrij was met bloot zijn.
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou er wel problemen mee hebben, maar daar komt bij dat mijn vader niet te vertrouwen was en ik zonder vader ben opgegroeid... voor mij zijn dat soort dingen dus niet zo normaal.
    Bovendien heb ik zelf ook het e.e.a. meegemaakt met een opa van een vriendin toen vriendin en ik in bad zaten.
    Ondanks dat ik de nieuwe vriend van mijn moeder en mijn schoonvader volledig vertrouw is het voor mij dus niet oké.
    Wanneer je dit echt zo voelt zou ik zeggen dat je dit wel moet aangeven.
     

Deel Deze Pagina