Opeens borst weigeren na >1 jaar.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Siepie85, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.807
    113
    Amsterdam
    Hoi dames,

    Onze dochter krijgt alleen nog in de avond een voeding en ineens gisteren wilde ze niet meer. Heb het 1,5 uur geprobeerd maar zodra mn borst dichterbij kwam was het echt gillen. Uiteindelijk dochter op bed viel ook zo in slaap en zelf gekolfd, was ongeveer 120cc. Ik dacht nou vanavond weer proberen, ze kwam ook meteen aanvallend met een happende beweging op mn borst af bijna mond erop en hup meteen huilen en weer weg. Weer tot rust komt weer in de buurt en meteen weer helemaal overstuur ben nog even met der op bed gaan liggen tegen me aan maar zodra er ook maar een borst bij der in de buurt kwam gillen. Uiteindelijk afgekolfde van gisteren gegeven dat ging er zo in.
    De twee dingen die ik kan bedenken zijn, ik had me gisterenmiddag (had nachtdienst) na het douchen ingesmeerd met bodylotion had ik nog niet eerder gebruikt en had net ook nog niet gedouched dus misschien daarvan de geur en ik ben vanmorgen ongesteld geworden maar heb al meerdere menstruaties gehad en nooit problemen.
    Dus wat denken jullie?
    Ik ga het morgen nog een maal proberen, lukt het niet dan is het ook goed want plan was om over paar weken sowieso te stoppen, willen graag een tweede maar mag voor terugplaatsing van een cryo geen bv meer geven.
    Wat het met name is dat ik het graag anders wil afsluiten, weten wanneer de laatste voeding is en niet nu van shit dit was het dan?
    Tips zijn welkom!
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Mijn middelste heeft met 11 maanden een week of 2 geweigerd. Hij hapte opeens in mijn borst en uit schrik sloeg ik hem (niet hard). Maar daardoor schrok hij zich weer laveloos en ging hij weigeren. Ik heb gekolfd om te voorkomen dat ik een borstontsteking kreeg, maar meer niet. Uiteindelijk dronk hij een keer 's nachts en dronk hij de volgende dag weer normaal.
    Ik zou niet "dwingen", een keer weigeren is klaar, maar wel nog even blijven aanbieden.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.807
    113
    Amsterdam
    Dwingen heb ik vanavond ook niet meer gedaan, werkt gewoon niet en ik wil er geen nare ervaring van maken ofc. En dit is echt haar enige voeding, heeft al geen nachtvoedingen meer sinds 8 weken, dus helaas slaperig voeden zit er niet in want deze slaapkop slaapt van 2000 tot 745;)
    Ik ga niet meer lang kolven te lang gedaan en ben daar helemaal klaar mee, dat haalt het hele plezier weg, het moment samen wat er nog is etc. Ik zou juist dat nog even willen hebben:)
     
  4. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Misschien wil je dochter wel heel graag een broertje/zusje.....?
     
  5. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Doorkomende kies?
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.807
    113
    Amsterdam
    Denk het niet ze heeft nog maar 2 ondertanden dus verwacht eerst nog wat andere tandjes
     
  7. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn zoontje kreeg met 11 maand 4 tanden door en nu (15 maand) is er net een kies door. Nog geen spoor van andere tanden. Alles kan ;)
     
  8. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat ik in deze periodes doe is een droomvoeding geven. Rond 11 uur, als ik zelf naar bed ga, pak ik hem slapend uit zn ledikant en leg hem aan
    9 van de 10 keer dat hij dan met zn ogen dicht aanhapt en begint te drinken.

    Als de "nee-sleur" weer doorbroken is, wordt het vaak makkelijker.
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Doorkomende tandjes waren en zijn hier overigens wel redenen waarom het drinken moeilijker gaat. Dan heeft hij geen geduld om door te drinken tot de melk stroomt. Maar daarvoor doet het blijkbaar al pijn en stopt hij er boos mee.
     
  10. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Inderdaad tandjes, hier paar keer gehad. Dan accepteer ik dat gewoon en haal ik haar uit bed om nog even bij mij te drinken wanneer ik ga slapen (ik wil niet meer kolven o_O).

    Persoonlijk zou ik of bovenstaande doen of voor mijn eigen gevoel inderdaad zoals hier boven genoemd wordt denken dat je dochter er graag een broertje of zusje bij wil :p en het hierbij laten.
    Volg je gevoel zou ik zeggen :rolleyes:
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.807
    113
    Amsterdam
    Lief nog dat jullie reacties geven. Ik heb droomvoeding idd nog geprobeerd maar dat was ook een hele dikke neeee. En ik zie nog helemaal niks wat lijkt op nieuwe tanden en kiezen, grappige is dat ze nu wel savonds wil knuffelen maar gewoon niet wil drinken. Dus helaaas is hier ons borstvoedignsavontuur geëindigd.
     

Deel Deze Pagina